LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanders Duitsland

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Jan Mondria
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2012 10:42

Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door Jan Mondria »

Wij hebben in de week van 3/12 t/m 5/12 door de firma Wanders uit Duitsland nieuwe deuren en ramen etc laten plaatsen, wij zijn bijzonder tevreden over deze firma, uitnodiging op de fabriek zelf, de mogelijkheden bekijken, goede duidelijke offertes.
Ook het plaatsen van 3 deuren en 3 ramen ging probleemloos, de prijs was zeer goed en in vergelijking met nl aannemers zeer goed, sorry NL maar wij zijn te duur in Nederland.
Ook de plaatsing en afwerking was perfect en vooral het totale plaatje in een woord uitstekend.
Wij hebben geen afval op hoeven te ruimen , geen zooi in huis ( muv stof uiteraard) .
Ook de twee monteurs waren aardige mensen en luisterend naar de wensen van de klant en alles in overleg.
Kortom wij zijn zeer tevreden over deze firma en het is een betrouwbaar bedrijf, met goede kennis van zaken, spreken NL, denken met je mee en ik kan alleen maar zeggen ga eens kijken of neem contact met ze op Wanders in Kleef in Duitsland

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door felicitas »

moest hier nu weer een nieuw topic voor worden gestart? zijn al reclame topics genoeg te vinden op radar waar u dit in kunt vermelden.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door Barman »

Leuk voor je. Denk je dat ze ook in Zeeland plaatsen?

wako
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2012 09:59

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door wako »

Beste,
Wij zijn ook op zoek naar een aannemer die ramen en deuren installeert, kan je ons advies geven hoe we het best met hen contact opnemen? Het is voor ons 150 km vanuit Belgie, zou dit voor de firma een probleem zijn? dank je wel alvast voor de info.
Sofie.

peter wanders
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2005 18:46

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door peter wanders »

@ Barman en wako/Sofie, wij leveren en plaasten kozijnen ook in jullie regio.
Jullie vinden ons o.a. bij google met de zoekwoorden "wanders kunststofkozijnen Kleve".
@felicitas, beste wanders-waakhond. Waarom reageer je weer zo krom, als onze naam verschijnt?
Als andere bedrijven uit onze branche positief worden genoemd, regaeer je niet. Niet eens, als deze bedrijven zelf schrijven.
Ik heb je herhaaldelijk ook in dit forum aangeboden, vragen direct aan mij te stellen en referenties op te vragen. Hierop reageer je nullkommanull.
Stel vragen o.a. m.b.t. roosters en permanente- versus spuiventilatie aub direct aan mij. Dan krijg je een uitgebreid antwoord, waarom in de BRD sinds meer dan 25 jaar geen woonhuizen meer met permanente ventilatie worden gebouwt.
Volgens het hoofd van de afdeling bij Arcadis, welke voor VROM het bouwbesluit ontwikkelt, zal de Nederlandse normering in dit punt de duitse volgen. Hij heeft dit jaar kozijnen van ons gekregen, zonder roosters, maar wel met tripleglas.
vriendelijke groeten

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door felicitas »

heer Wanders, leuk dat u mij wanders waakhond noemt, ik snap niet helemaal waarom.
ik heb mij nog nooit negatief uitgelaten over u of over uw bedrijf het enige wat mij opvalt is dat er steeds nieuwe topics worden gestart door "klanten" om te vertellen dat wanders zo goed is en volgens de gedragsregels van dit forum mag dat niet eens.

en ja ik juich het toe dat er ook positieve zaken op dit forum worden gezet maar als er een kritische vraag wordt gesteld dan mag dat niet en moet dat perse buiten dit forum om worden gesteld waarom?

verder klopt het ten dele wat u zegt dat de woningen straks worden aangepast en dat we andere bouwstijlen en isolatie waarden krijgen, maar voor die wetgeving van kracht wordt duurt nog wel even en dat is dan alleen voor de nieuwbouw van toepassing en niet voor de renovatie.

en dat iemand kozijnen van u heeft gekregen met tripple glas en zonder roosters is fijn maar dat zegt dus helemaal niets.

René van Zelst
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2013 14:06

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door René van Zelst »

Hoewel er eigenlijk weinig meer toe te voegen lijkt aan alle tevreden reacties op dit forum mbt de firma Wanders voeg ik er toch een toe omdat de laatse al weer van 2012 is. Is had er eerder een op gezet maar die is weer van het forum verdwenen.
Wij hebben in juni 2013 alle kozijnen + beplating van ons huis laten vervangen en het was/is perfect uitgevoerd. Goede materialeren, monteurs en een heeeeel scherpe prijs. Ook het opleveringsgesprek was prettig en gaf een goede afronding. Perfect++!!

Een volgende keer bel ik ze weer! :D

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door Barman »

René van Zelst schreef:Is had er eerder een op gezet maar die is weer van het forum verdwenen.
Raar verhaal. Berichten verdwijnen niet zo maar van het forum en als het al verdwenen zou zijn, dan zou jij meer berichten op je naam moeten hebben staan. Dat duidt dus op een nieuwe gebruikersnaam en dus een onwaarschijnlijk verhaal.
Ik begin nu toch sterk mijn twijfels te krijgen bij al die positieve berichten over Wanders.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door felicitas »

geachte heer Wanders,

ik moest de vraag rechtstreeks aan u stellen dus bij deze.

waarom raadt Wanders Nederlandse klanten af in de renovatie om ventilatie roosters te zetten??
ik heb het niet over nieuwbouw waar in sommige gevallen hele andere ventilatie systemen worden toegepast maar gewoon in de doorsnee woning in Nederland (niet in Duitsland) waar oude kozijnen worden verwijderd en nieuwe worden geplaatst.??

philos31
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2010 15:41

Re: Wanders Duitsland

Ongelezen bericht door philos31 »

Wij hebben inmiddels ook een offerte gekregen van de heer Wanders.
Tot nu toe zijn wij ook tevreden. Goed advies gekregen. Binnenkort gaan we de offerte tekenen.

Bijgevoegd @Felicitas, dat is mij ook aangeraden.
In Duitsland is het normaal om te "Stoßlüften" (1 raam open) of te "Querlüften" Ramen en deuren in 1 vertrek tegen elkaar open.
Eerst de CV uit uiteraard. Je zet een paar minuten de ramen (tegen elkaar) open zodat de lucht ververst wordt .De schil van je huis (muren, plafond, vloer) zal in deze paar minuten niet erg veel kouder worden en zijn de grootste condensatoren van warmte in je huis. Nadat je de ramen weer hebt gesloten zal de nieuwe verse lucht snel weer op temperatuur zijn. Dit scheelt (volgens vele Duitse sites) energie ten opzichte van het continu verversen van de lucht. Het klinkt mij wel voor de hand liggend.

Gestolen van een duitse website:

Monat.........Stoßlüften..........Querlüften
Frühjahr......10 - 15 min........ 5 -10 min.
Sommer.......25 - 30 min........15 - 20 min.
Winter........... 4 - 6 min...........1 - 2 min.
Herbst.........10 - 15 min ............5 -10 min.

Of dit een betere manier is als wat wij in NL gewoon zijn te doen is denk ik een discussie op zich.

Gesloten