LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurketel Feenstra kapot, wie is verantwoorlijk ?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
PB1912
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2013 13:48

Huurketel Feenstra kapot, wie is verantwoorlijk ?

Ongelezen bericht door PB1912 »

Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn huurketel van Feenstra. Hij geeft regelmatig geen warm water, erg vervelend als onze kinderen in bad zitten of als we zelf aan het douchen zijn.

Feenstra is er al 3x bij geweest en konden het niet oplossen, daarom hebben ze het doorgestuurd naar AWB (welke de ketel geïnstalleerd heeft). Ook de monteurs van AWB konden het niet oplossen dus is de ketel economisch total loss. Ik heb echter nog een looptijd van ruim 2 jaar.

Feenstra heeft me een voorstel gedaan voor een nieuwe ketel, maar dan ben ik meer per maand kwijt dan wat ik nu kwijt ben en zit er wéér 12 jaar aan vast. Dit wil ik niet omdat ik nou niet bepaald klantvriendelijk geholpen ben. Afspraken werden niet nagekomen, of de monteur kwam zonder af te bellen niet eens opdagen. Volgens de medewerker van Feenstra is service het zelfde als veel kosten maken om iets op te lossen terwijl het helemaal niet opgelost is....

Maar goed, Feenstra wil de ketel niet meer maken omdat deze economisch total loss is, begrijpelijk maar als ik van mijn huurcontract af wil dan moet ik bijna € 1000,- betalen, naar mijn idee totaal niet realistisch. Ik wil gewoon dat deze ketel gemaakt wordt zodat ik netjes mijn contract uit kan dienen. Volgens mij hoort Feenstra tijdens de huurperiode de ketel werkend te houden of zit ik er naast ???


Graag jullie reacties !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huurketel Feenstra kapot, wie is verantwoorlijk ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U slaat de spijker op zijn kop!

Stel dat u zélf onder het lopende contract uit had gewild, dan had u fors moeten bijbetalen. Normaal krijgt u dan de volle rekening gepresenteerd door Feenstra voor de restmaanden. Bijvoorbeeld wanneer u uw huis tussentijds zou verkopen. Dat heb ik hier voorbij zien komen.

Ik zou een schadevergoeding eisen of een geheel nieuwe ketel danwel vervangende gelijkende ketel van minstens dezelfde kwaliteit voor de komende 2 jaar dat uw contract nog loopt.

Feenstra is aangesloten bij de branchevereniging Uneto VNI. Dat zou moeten betekenen dat u een geschil aan kan spannen als consument bij de Geschillencommissie Installatiebedrijven. Dreigen per e-mail dat u dit gaat doen kan soms al helpen.

Zie ook http://www.consumentenbond.nl/test/woni ... n/#content

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Huurketel Feenstra kapot, wie is verantwoorlijk ?

Ongelezen bericht door gerland »

We weten allemaal dat Bob hierboven helderziend is.
Het kan zo zijn zoals hij aangeeft.
Maar toch is het verstandig even de voorwaarden te lezen in het contract dat u met Feenstra heeft.

PB1912
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2013 13:48

Re: Huurketel Feenstra kapot, wie is verantwoorlijk ?

Ongelezen bericht door PB1912 »

Dank voor jullie reacties, ik ga toch maar eens de branchevereniging raadplegen.
Contract heb ik niet meer helaas, ik heb deze opnieuw aangevraagd maar uiteraard nog niks ontvangen.

Gr. Peter

feenstramede
Berichten: 36
Lid geworden op: 16 feb 2011 17:05

Re: Huurketel Feenstra kapot, wie is verantwoorlijk ?

Ongelezen bericht door feenstramede »

Geachte klant,

Wij betreuren deze gang van zaken ten zeerste.

Graag zouden wij deze casus ook vanuit het hoofdkantoor willen bekijken en zien hoe we u hier in tegemoet kunnen komen.

Zou u hiervoor het volgende formulier kunnen invullen: http://www.feenstra.com/thuis/klantense ... lacht-.htm

Zou u bij het invullen willen vermelden dat u schrijft naar aanleiding van onze reactie op dit forum?

Wij zien uw gegevens graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Gesloten