LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
greenzend
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:52

Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door greenzend »

Hierbij delen we onze ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Dit is zo'n bouwbedrijf (aannemer) die ervoor zorgt dat de bouwwereld een slechte naam krijgt.

Wij hebben met deze aannemer echt alles meegemaakt:
- Bij de gemeente zijn document ingeleverd die zogenaam door ons getekend waren, dit zodat wij niet zouden lezen dat de berekende isolatie waarde niet overeen komt met de waarde zoals opgenomen in het contract.
- gebruikt goedkopere materialen dan contractueel overeengekomen, zoals houten wanden op de zolder i.p.v. de in het contract opgenomen stenen wanden. Dit is maar een van de vele voorbeelden.
- reageert niet op berichten waarin gebreken gemeld worden, dit heeft juridisch het nadeel dat je niet kunt aantonen dat je het gemeld hebt.
- probeert zo min mogelijk te herstellen, en laat het erop aankomen in de oplevering. Wat je niet dan gezien hebt, wordt niet hersteld!
- Rekend veel te hoge prijzen voor meerwerk / afwijkingen, welke zeker niet marktconform zijn.
- werkt met onderaannemers die volgens vele reviews op internet al een hele slechte naam hebben.
- gebruikt goedkoper materiaal wat het huis erg gehoorig maakt. Je hoor werkelijk alles, wind, je gezin dat rustig praat op een ander verdieping, etc.
- vele andere gebreken en problemen die we op eigen kosten mogen verhelpen.

Onze ervaring met deze bouwer is rond slecht. We adviseren om een andere aannemer te zoeken als je wilt genieten van een zorgeloze bouw.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2015 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: adres verwijderd

John777
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2015 10:34

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door John777 »

Wij hebben helaas ook een hele vervelende ervaring met deze aannemer. Toevallig dat een collega van ons ook hun huis door deze mensen hebben laten bouwen, met exact dezelfde problemen als wij.

Onze problemen zijn nog steeds niet opgelost, terwijl we al jaren verder zijn en een advocaat in de armen hebben genomen. We hebben echt meer dan 100 serieuze problemen geconstateerd tijdens de oplevering en in de onderhoudsperiode erna.

Bijzonder is dat ze falliet zijn verklaard en een doorstart hebben gemaakt om van hun financiele lasten af te komen. Blijkbaar zijn ze al vaker falliet gegaan, onze haard leverancier wist ons te vertellen dat de directeur nog facturen had openstaan van de vorige keer dat het bedrijf falliet ging. Niet bepaald een betrouwbaar bedrijf.

Zelf na faillissement hebben we nog last van dit bedrijf. Aangezien we een woningborg garantie hadden zijn een beperkt aantal zaken verzekerd van kwaliteit (lang niet alles). Helaas schakelde woningborg hierbij het doorgestarte bedrijf in, die uiteraard bijna geen enkel gebrek ziet als een gebrek, terwijl de keuring van een onafhankelijk bedrijf iets heel anders aangaf. Ook doen ze uitspraken die ze later niet meer "herinneren".

Wij voelen ons opgelicht en raden iedereen af met deze partij zaken te doen.

jager1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2017 11:21

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door jager1970 »

Op zich goede ervaring met dit bouwbedrijf. Inmiddels laten wij onze 2e woning zetten.
Gebruik van materialen goed traditionele bouw. Helaas scheurvorming in de cementdekvloer naar mijn mening niet goed uitgevoerd bij de volgende keer zal ik erop toezien. Helaas scheurde daardoor ook mijn gietvloer. Bij reclames is het altijd afschuiven wie de schuldige is.
Bij oplevering 1e woning wat gezeur gehad over de meerprijs van stenen maar dat is uiteindelijk goed opgelost.
Bij meerwerk altijd zelf goed opletten en deze afspraken goed op papier wat hieronder valt en uitvoering daarbij.
Ik laat mijn nieuwe woning binnenkort zetten en ga er vanuit dat dit weer gaat goedkomen

johnzend
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2012 19:47

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door johnzend »

Na vele jaren nog steeds spijt vooor bouwbedrijf Regeling te hebben gekozen, nog steeds een juridische strijd om te krijgen waar we recht op hebben:

- Bouwbedrijf regeling is falliet gegaan en heeft een doorstart gemaakt zodat ze van alle financiele verplichtingen af.

- Bouwbedrijf blijkt al vaker falliet te zijn gegaan volgens gesprekken met leveranciers. Dus houd er rekening mee dat het waarschijnlijk weer gaat gebeuren.

- Woningborg garantie blijkt niets waard. Als het aan woningborg ligt is alles leveringsgeschil of iets anders dat buiten hun uitbundig garantieregeling valt. Dus gewoon niets waard.

- woningborg heeft afspraken met bouw bedrijf Regeling dat Regeling alles waarvoor woningborg aanpsprakelijk is door regeling hersteld moet worden. Werkelijk bizar, scheuren in de muren slaan ze wel op willekeurige plekken een plint over. EPC waarde blijkt totaal niet te kloppen, etc.

- etc... zoveel problemen.... om te huilen. Wat een bende heeft dit bouwbedrijf ervan gemaakt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door Brahms »

John777 schreef:.......We hebben echt meer dan 100 serieuze problemen geconstateerd tijdens de oplevering en in de onderhoudsperiode erna. .........
Om een indruk te krijgen, benoem er eens een stuk of 25.

John777
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2015 10:34

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door John777 »

Brahms schreef:
John777 schreef:.......We hebben echt meer dan 100 serieuze problemen geconstateerd tijdens de oplevering en in de onderhoudsperiode erna. .........
Om een indruk te krijgen, benoem er eens een stuk of 25.
Dakpannen onjuist bevestigd, zo'n 12 keer 5% tot 50% van het dak de dakpannen eraf gewaaid, auto's beschadigd en alles.

Vervalste handtekening met stukken ingediend bij gemeente, met hierop dus besluiten die ik nooit gezien had.

EPC waarde van de woning was veel lager dan contractueel afgesproken (veel meer stookkosten).

Diverse kantalaven scheef.

Design hardhouten trap in verkeerde kleur geleverd en treden beschadigd.

Naast de EPC berekening tocht onder diverse kozijnen en ander rare plekken.

In de garage geen buitendeur kwaliteit wat verplicht is.

Zolder beplating, De meeste koude lassen hadden een cm of meer speling.

cement spatten rondom de woning.

Kunstof voordeur die niet van kunstof maar grotendeels hout bleek, ondanks de forse meerprijs.

stelkozijnen ipv gewonen kozijnen die we afgesproken hadden (stel kozijnen zijn veel lelijker)

stuc op het plafond dat spontaan los laat in woon en slaapkamers

Fout aangelegde dakramen, waardoor ze water lekken (alle vier de ramen !!!)

Alle radiatoren verkeerd bevestigd, waardoor er lucht in blijft staan.

Scheef gementselde muren.

Gewijzigde binnenmuur positie omdat bleek dat leidingwerk anders niet uitkwam, dus minder opberg ruimte.

etc, etc (te veel om op te noemen).

Optisch gezien ook erg veel issues welke je achteraf dus niet kan laten herstellen omdat een rechter bij de kosten/baten analyse te veel kosten ziet ontstaan. denk hierbij aan scheve contactdozen, holle en bolle muren, verkeerd geplaatste verlichtingspunten, leidingen over het plafond in de keuken ipv erin zoals afgesproken, etc.


* Dit alles nog naast de rest van de problemen:

Niet reageren op vragen/E-mails.
Diverse onterechte en/of onjuiste facturen.
Meerwerk vragen voor wat reeds in het contract stond.
Op het laatste moment van leverancier wijzigen, dus ineens andere kozijnen, etc.
Alleen herstel dat op kosten van onderaannemer uitvoeren, eigen kosten werden per definitie afgewezen/moeilijk over gedaan.

Er loopt op dit moment van schrijven nog steeds een rechtspraak over deze woning, terwijl de aannamer zich inmiddels falliet heeft laten verklaren en doodleuk een doorstart heeft gemaakt.

Zelfs na het falliesement zit dit bedrijf mij nog dwars, omdat ze aan afspraak hebben met woningborg om dit op te pakken met hun doorgestarte bedrijf. Uiteraard loopt dit erg moeizaam.

stofzuigertje

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In dit verhaal mis ik de keuringen en controle door VEH........

Als je een huis laat maken kijk je ook naar betrouwbaarheid en eerder geleverd werk elders....
en als je weet dat ze failliet waren begrijp ik dat ze wel bij een ander kozijnen moeten afnemen.... en dan maar hopen dat die wel betaald kregen!

En er is garantie en garantie en Google laat veel ellende zien.

Ook zal ik niet een vers gestart bedrijf zomaar een opdracht geven, vooral na doorstart gemaakt word........
Gezien de hoge kosten mag je best vooraf beter zoekwerk verrichten of vragen stellen en dan had je het door iemand anders laten bouwen.

John777
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2015 10:34

Re: Ervaringen met Bouwbedrijf Regeling Beerzerveld

Ongelezen bericht door John777 »

stofzuigertje schreef:In dit verhaal mis ik de keuringen en controle door VEH........

Als je een huis laat maken kijk je ook naar betrouwbaarheid en eerder geleverd werk elders....
en als je weet dat ze failliet waren begrijp ik dat ze wel bij een ander kozijnen moeten afnemen.... en dan maar hopen dat die wel betaald kregen!

En er is garantie en garantie en Google laat veel ellende zien.

Ook zal ik niet een vers gestart bedrijf zomaar een opdracht geven, vooral na doorstart gemaakt word........
Gezien de hoge kosten mag je best vooraf beter zoekwerk verrichten of vragen stellen en dan had je het door iemand anders laten bouwen.
Je doet een onterecht aan aantal aannames in in mijn situatie:

Het huis was WEL gekeurd door veh, helaas bleek die keurder erg slecht of koos voor (achteraf onterecht) de kant van de aannemer.

Wij hebben wel degelijk lang rond gekeken en rondgevraagd, diverse klanten bezocht, etc. Helaas Komen achteraf ineens feiten naar boven, die eerder niet bekend waren.

Gaat alles goed, dan is iedere aannemer oké, gaat het fout dan heb je alleen iets aan een goede aannemer die ook de gebreken hersteld die ze niet op hun onderaannemers kunnen verhalen.

Bouwbedrijf regeling bleek een waardeloze keus met slechte service.

Gesloten