LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schipper Bouw Consult

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
daandeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2016 12:50

Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door daandeman »

Ik heb Schippers bouwconsult op een maandag telefonische benaderd voor het uitvoeren van een bouw technische keuring. Ik wilde de keuring op donderdag uitlaten voeren ,wat volgens de telefoniste geen probleem was. Ik hoefde alleen maar een keuring te kopen via de site en met Ideal betalen dan zou het allemaal geregeld worden en zou ik de zelfde dag nog wat horen.
Zo gezegd zo gedaan.
Kreeg netjes een mail ter bevestiging en een mail met de toegewezen keurmeester ,deze had ook een mailadres van schippers Bouwconsult. Ze zouden contact opnemen met de verkopende partij van het huis wat ik op het oog had. Dat gebeurde niet uiteindelijk zelf de keurmeester gebeld en die zei dat donderdag niet meer ging lukken en dat iedereen vol zat het zou een week later op woensdag zou kunnen. Vervolgens heb ik een aantal keer contact gehad met de keurmeester om te kijken of het echt niet eerder kon, hij zou het met de eigenaar opnemen.
Vervolgens ook nog schippers bouwconsult zelf gebeld helaas zonder succes. Weer contact opgenomen met de keurmeester en mijn onvrede uitgesproken, deze man werkzaam bij Schippers bouwconsult vertelde dat hij eigenlijk voor zich zelf werkte en af en toe opdrachten voor Schippers bouwconsult aannam en dat de telefoniste geen inzage had ik zijn agenda en dat zij dus niets konden beloven zoals wel gebeurd was. Hij ergde zich aan de werkwijze van Schippers bouwconsult en dat uitte hij ongevraagd aan mij als klant
Uiteindelijk wilde de verkopende partij niet langer wachten en zijn de onderhandelingen vastgelopen 10 dagen wachten op een keuring is te lang.
Uiteindelijk de opdracht herroepen en mijn geld teruggevraagd per mail. Op deze mail heb ik geen antwoord gekregen. Na 14 dagen wachten zoals op de site stond zou het geld overgemaakt worden.
Aangezien het niet op mijn rekening stond heb ik Schippers bouwconsult gebeld afdeling support de man achter de telefoon kon mij niet vertellen wat de status was en zou het nogmaals onder de aandacht van de heer schippers brengen. Aangezien ik daar geen vertrouwen meer in had heb ik de eigenaar zelf per mail en per SMS benaderd.
In dit gesprek werd geen enkele Excuses gemaakt voor de hele situatie, het ging eigenlijk alleen om de schuldvraag, iets waar ik als klant niets van hoef te weten.
De keurmeester had mij verkeerd voorgelicht.
Er was wel ruimte op de bewuste donderdag ,maar de keurmeester wilde vast de opdracht zelfhouden.
Er was wel een bevestiging mail gestuurd na de herroeping. deze was waarschijnlijk als spam aangemerkt)Bijzonder overigens dat ik na dit telefoontje ineens wel weer mail kreeg van Schippers bouwconsult ,2 stuks zelfs. Dit terwijl een spam bot normaal de afzender blokt en je ook geen meer zou kunnen ontvangen van deze partij.
Ze hadden wel zelf telefonisten in dienst, (terwijl de keurmeester mij wist te vertellen dat het louter een telefoondienst was)
Aangezien ik het zat was heb ik vervolgens op een aantal sites mijn ervaringen gedeeld met deze partij.
Vervolgens stuurde iemand op het forum van Radar een anonieme mail naar eigenaar. Waarop ik werd aangesproken en vervolgens bedreigd werd met dagvaarding voor Laster en Smaad.
Vervolgens heb ik de gegevens achterhaalt van de anonieme uit Schiedam en deze gepresenteerd aan de eigenaar. Helaas bleef hij van mening dat ik die mail gestuurd had.
En nog geen excuses voor de slechte dienstverlening.
En dan is het jammer dat uiteindelijk de klant de leugenaar is bij Schippers bouw consult
Het gaat vaak goed bij dit bedrijf, maar als er problemen ontstaan hoef je niet op enige sympathie te rekenen en ben je als klant gewoon de leugenaar en krijg je continu verdedigende antwoorden hier valt zeker wat in te leren .
Laatst gewijzigd door daandeman op 27 dec 2016 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.

JSchippers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016 20:48

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JSchippers »

Bovenstaande klantresponse is heel bijzonder.
Klant heeft op 6 december jl. per mail zijn opdracht herroepen. Vervolgens is er dezelfde dag een nette mail met verwijzing naar het op de website geplaatste herroepingsrecht verzonden waarin is vermeldt dat de volledige opdrachtsom (€ 255 all-in) uiterlijk binnen 14 dagen na het verzenden van de mail zou worden geeffectueerd.
Vervolgens ontvangen wij 14 dagen lang geen mails, telefoontjes of andere contactpogingen van klant.
Heden (20-12-2016) ontvingen wij een mail van klant waarin wordt gevraagd om een response op de herroepingsmail van 6/12 jl.
Op deze mail wordt niet direct gereageert omdat ondergetekende wegens ziekte van een van de inspecteurs in plaats van een kantoordag een inspectiedag heeft. Gemaakte afspraken worden namelijk bij ons nagekomen bij ziekte, dus val ik in voor de zieke inspecteur.

Vervolgens, binnen 2 uur na die mail plaatst klant een artikel op deze site dat kant noch wal raakt. Vervolgens stuurt meneer door middel van gebruik van een tijdelijk mailadres een link naar dit artikel door naar kantoor.
Vervolgens belt meneer naar kantoor, en kort daarop wordt ondergetekende een SMS gezonden met verzoek om contact op te nemen met meneer.
Ondertussen ben ik reeds gebeld door kantoor en heeft men mij reeds op de hoogte gesteld van hetgeen hier is geplaatst.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met meneer, en hem een aantal vragen gesteld
1) u heeft een mail gehad op 6-12 met uitleg over de annulering en de te nemen stappen. Waarom plaatst u verhalen op internet die kant noch wal raken?
Hierop wordt honend gerageerd en wordt mij verteld dat ik nimmer heb gemaild. Dit in plaats van te stellen dat de mail niet is ontvangen (wat zou kunnen aangezien wij soortgelijke signalen wel eens eerder van andere klanten ook hebben gehad)

2) waarom heeft u nimmer gebeld, gemaild of op een andere wijze contact gezocht? u weet mij nu toch ook te SMS-en?

Wederom een zeer honende response, meneer was wel klaar met ons en vond het onnodig om te bellen....

3) Waarom wacht u niet de tevens duidelijk op internet gecommuniceerde wettelijke termijn van 14 dagen af?

Meneer vond dat hij lang genoeg gewacht had en wist me ook honend te vertellen dat hij niet geloofde van het feit dat de creditering netjes was uitgevoerd. Hij geloofde nergens iets van, om kort te gaan noemde meneer me nog net geen leugenaar maar eenieder die meneer had gehoord dat wel geweten dat hij dit eigenlijk wel zei....

Tijdens het telefoongesprek heb ik meneer meerdere malen uitgenodigd om bij ons op kantoor eens een kijkje te komen nemen.
Dit om de geponeerde stelling op een nette wijze te ontmantelen, meneer wilde hier niet op ingaan.

Al met al, meneer is netjes binnen de gestelde termijn gecrediteerd en zal zijn centen ofwel heden ofwel morgen op zijn rekening vinden.
Daarnaast is reactie van meneer zeer bijzonder, zeker bezien in het licht van het feit dat hij nimmer eerder in contact is getreden over de zogenaamd nimmer ontvangen mail aangaande de creditering.

Voor geinteresseerden, wij verwijzen graag naar de geverifieerde kopers beoordelingen geplaatst op Trusted Shops:
[Commerciële link verwijderd door moderator]

Aan de hand hiervan kunt u zelf uw conclusie trekken aangaande bovenstaand artikel.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2016 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

daandeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2016 12:50

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door daandeman »

Ik vind het jammer om te lezen dat de eigenaar de feiten verdraaid om er zelf beter van te worden.

1 ik heb geen mail gestuurd naar het kantoor met een tijdelijk mail adres met een link naar dit artikel.
2 ik heb netjes de 14 dagen afgewacht en dus geen actie genomen er was immers een termijn aangegeven.
3 na de herroepings mail heb ik geen bevestigingsmail ontvangen, de eigenaar beroept zich op het feit dat deze door een spam bot is tegengehouden.
Na de plaatsing van dit artikel schijnen de mails ineens wel door te komen. dit is op zijn minst bijzonder te noemen.
4 de trusted shops reviews, als je die goed leest slecht,matig,redelijk kun je zelf opmaken dat de communicatie vaker een probleem is bij dit bedrijf.
je kunt je niet blijven beroepen op spam filters, dan heb je een ander probleem wat opgelost moet worden
5 Er is later dan de gestelde termijn betaald, het lijkt alsof het nodig was om deze actie op dit forum te doen om beweging te krijgen in de afhandeling.

Gezien de reactie van eigenaar kunt u zich afvragen of u met dit bedrijf in zee wilt gaan, er zijn een hoop tevreden klanten zo blijkt uit reviews maar als er problemen ontstaan heeft u in ieder geval een beeld van hoe u behandeld gaat worden.
De beschuldiging van Laster en smaad begrijp ik overigens helemaal niet van de eigenaar, ik heb mijn weergave gedaan van hoe zaken zich voltrekken bij het bedrijf en daarbij mijn mening gegeven. er zijn vast tevreden klanten en gelukkig maar . ik heb een andere ervaring die ik graag deel met andere consumenten op de daarvoor ingerichte sites.

JSchippers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016 20:48

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JSchippers »

Dit is geen website om een eeuwigdurende correspondentie aan te gaan, maar helaas:
1) de mail is in ons bezit.... of komt die uit de lucht vallen??
2) 6-12 tot 20-12 is 14 dagen of niet soms? De 14 dagen is dus niet afgewacht helaas.
3) ONZE mails naar buiten komen helaas vaak in de spam terecht, dit doordat ONZE website binnen een korte tijd na opdracht meerdere mails verzend.
"problemen die opgelost moeten worden" Die bestaan er inderdaad. Bij gratis mailservers zoals hotmail, live.com etc. De daaraan gekoppelde mailbots oormerken mails snel als SPAM. Een alom bekend probleem waar vaker door verschillende (zelfs MEGA bedrijven) mee gekampt wordt. Leuk geprobeert om te bouwen maar er is nimmer gesteld dat UW mails in de spam terecht komen, wij ontvangen onze mail PRIMA.
4) Trusted Shops reviews, heel eenvoudig.... Kan een ieder ook eenvoudig checken. 278 beoordelingen over dit lopend jaar en 430 beoordelingen sinds 2014. Meer als 87% tevreden en ZEER tevreden.
5 sterren 144
4 sterren 99
3 sterren 16
2 sterren 9
1 ster 10
Wat meneer hier nu eigenlijk probeert te vertellen?
Meneer is ontevreden, terwijl hij geen gebruik heeft gemaakt van de dienstverlening en probeert constant na te trappen... Jammer, maar met deze meneer valt niet te praten.
5) er is ZEKER NIET later als de gestelde termijn gecrediteerd. Er is netjes binnen de gestelde termijn gecrediteerd, aantoonbaar. Er wordt terugbetaald via de bron van ontvangst (iDEAL) Verwerkingstijden hiervan liggen buiten onze invloedssferen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe de vork precies in de steel zit is mij niet duidelijk. Maar wanneer ik alle beoordelingen lees zijn deze over het algemeen positief met als belangrijkste aandachtspunt de mailserver inderdaad. Dat gaat echt niet goed en zo'n belangrijk communicatiekanaal zou feilloos moeten werken.

En dat kan ook met de huidige technologie.

Misschien is er inderdaad een mail in de spambox van de klant gekomen, of door een filter tegengehouden. In elk geval komt de klant ook wel een beetje drammerig en ongeduldig over.

daandeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2016 12:50

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door daandeman »

Ongeduldig, waarschijnlijk wel, zeker als iemand alle schuld buiten zich zelf legt en eigenlijk roept je moet niet zeuren, en als je je mening geeft klaag ik je aan voor Laster en Smaad en zelfs dreigt met dagvaardingen. dan wordt het van kwaad tot erger.

Zoals ik al eerder aangaf het gaat gelukkig vaak goed en dat is mooi voor deze mijnheer, bij mij ging het niet goed met als gevolg dat een huis aan mijn neus voorbij gaat en dat is zuur, heel zuur maar daar gaat men aan voorbij.

Maar ja 2017 wordt volgens mij een leuk jaar, dus we gaan weer verder.

JSchippers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016 20:48

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JSchippers »

Meneer heeft de opdracht herroepen. Meneer heeft de dient dus in het geheel niet geleverd gekregen en de woning is zoals hij aangeeft "aan zijn neus voorbij gegaan" om geheel andere redenen. Meneer heeft de dienst herroepen ofterwijl geannuleerd omdat de woning aan een ander verkocht was.
Meneer is netjes binnen de gestelde termijn gecrediteerd en meneer maakt inderdaad graag een scene.
Heel erg jammer....

RBostelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2017 17:51

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door RBostelaar »

Zoals hierboven ook omschreven, een slechte ervaring met dit bedrijf.

Allereerst het rapport later gekregen dan beloofd. Er bleek iets mis te zijn met de server, kan gebeuren. Vervolgens het rapport snel ontvangen.
Na alles bij de bank ingeleverd te hebben was er een aanpassing nodig in ons taxatie rapport. Na veel heen en weer gebel kregen wij dhr. Schippers aan de telefoon. De taxateur was op vakantie en wij zouden nader ingelicht worden over de aanpassing in de taxatie.
Vervolgens hebben wij niks meer te horen gekregen en ging onze bank met de oude taxatie akkoord.

Na een aantal weken ontvingen wij een factuur van Schippers Bouwconsult of wij de aanpassing konden betaling van de taxatie. Deze is nooit ontvangen en wij zijn hier verder niet meer over ingelicht. Vervolgens hebben wij verschillende keren getracht om in contact te komen met iemand die hier iets over wist. Maar elke keer kregen wij van de vriendelijke receptioniste te horen dat wij diezelfde dag teruggebeld gingen worden door dhr. Schippers. Het uiteindelijk maar gemaild naar dhr. Schippers dat wij dit niet gingen betalen, want niks ontvangen en niet over ingelicht is niet betalen.

Inmiddels wonen we in onze nieuwe woning en krijgen wij een aanmaning van de makelaar die door Schippers is ingehuurd. Wij hebben direct naar de makelaar zelf gebeld. Bij het noemen van de naam Schippers Bouwconsult wist zij al genoeg. De factuur kwam te vervallen en zij meldde ons dat zij inmiddels geen werk meer aannemen van Schippers Bouwconsult, omdat wij al de zoveelste klant waren met een soortgelijk probleem. Daarnaast vertelde zij mij nog dat er zelfs klanten zijn die Schippers Bouwconsult netjes hebben betaald, maar dat Schippers Bouwconsult de ingehuurde makelaar niet betaald.

Het is ook wel heel frapant dat Schippers overal direct bovenop zit om het direct weer goed te praten. Blijkbaar worden er geen fouten gemaakt en ligt het altijd bij de klant.
Erg af te raden om met dit bedrijf in zee te gaan.

De recensies van Trusted Shops zijn wisselend. De sterren mogen daar dan wel goed zijn. Maar duik eens goed in de ervaringen met dit bedrijf en dan weet je wel beter.

Een dikke koude douche voor Schipper Bouwconsult, maar een o zo warme voor de makelaar (van der Hart makelaardij te Rotterdam) die middels één telefoontje de aanmaning terugtrok en de situatie begreep!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2017 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens

F. Koper
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2017 19:57

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door F. Koper »

Helaas moet ook ik afraden samen te werken met schippers bouwconsult. De positieve google recensies blijken nep te zijn.
Na mijn opdracht tijdig geannuleerd te hebben, heb ik recht op een (deel) retour van het aanbetaalde bedrag. Helaas helpen meerdere telefoontjes en e-ails niet: Schippers is niet bereikbaar, reageert niet of zegt terug te bellen met meer informatie maar doet dat niet.

Vooral geen zaken mee doen!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door sylvesterb »

F. Koper schreef:De positieve google recensies blijken nep te zijn.
Heb je hier enig bewijs van?
F. Koper schreef: Na mijn opdracht tijdig geannuleerd te hebben, heb ik recht op een (deel) retour van het aanbetaalde bedrag. Helaas helpen meerdere telefoontjes en e-ails niet: Schippers is niet bereikbaar, reageert niet of zegt terug te bellen met meer informatie maar doet dat niet.
Beetje algemeen, welke termijnen is hier van toepassing?
F. Koper schreef: Vooral geen zaken mee doen!
Je hebt de opdracht geannuleerd, neem aan dat de meeste klanten niet de intentie hebben de opdracht weer te annuleren. Krijg beetje het idee dat de laatste twee negatieve reacties gewoon fake zijn, beide personen hebben maar 1 bericht hier gepost.

F. Koper
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2017 19:57

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door F. Koper »

Negatieve recensies zijn zelden fake...waarom de moeite doen? Ook deze niet. Ik nodig ze uit me (eindelijk) terug te bellen.

Check ook: https://www.vergelijk-bouwtechnischekeu ... uwconsult/

Natuurlijk ga je niet uit van een geannuleerde opdracht bij voorbaat. ..maar kan je toch gebeuren!

JSchippers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016 20:48

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JSchippers »

Meneer Koper,

Wij hebben u AANTOONBAAR gecrediteerd. Ter bewijze daarvan een geannonimiseerde screenshot.
Screen Shot 2017-08-21 at 22.32.01.pdf
screenshot uit ons CMS systeem waaruit blijkt dat de creditering volledig is verwerkt. Ons CMS geeft door middel van een webhook opdracht aan de paymentsprovider en verwerkt de terugkoppeling van data van deze paymentsprovider zodra de opdracht is verwerkt.
(109.58 KiB) 73 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Naar onze informatie moet de credit ondertussen ook reeds bij u ontvangen zijn. Wij hebben ondertussen de bank opdracht gegeven om de transactie te onderzoeken.

Overigens, als u gebeld wenst te worden moet u wel opnemen als wij u bellen, dat vergemakkelijkt een gesprek, denkt u ook niet?

Overigens lijkt het er meer op dat u een probleem heeft met de hoogte van de creditering. Namelijk het totaalbedrag minus de ons toekomende annuleringskosten. Lijkt het u niet eerlijker dit gewoon te vermelden dan?
Deze annuleringskosten hebben wij op basis van het herroepingsrecht en de algemene voorwaarden waarmee u bij opdracht akkoord bent gegaan in rekening gebracht. Wij zijn hierbij zelfs nog zeer netjes geweest aangezien u binnen 24 uur voor de uitvoering van de inspectie heeft geannuleerd. Volgens de algemene voorwaarden hadden we zelfs een hoger tarief in rekening kunnen brengen.

De website vergelijk-bouwtechnischekeuringen is van een concurrente partij die ondertussen wegens onbehoorlijke concurrentie een juridisch geding aan zijn broek heeft. Google recenties gebruiken wij niet. U heeft ook daar aardig gereageerd. Lief van u.

Wij maken gebruik van geverifieerde klantrecenties via http://www.trustedshops.com. Alleen klanten die een produkt hebben afgenomen kunnen daar een beoordeling achterlaten.

U probeert ondertussen op het internet ons bedrijf wat zwart te maken. Dat mag, maar zodra wij de onderzoeksresultaten van het onderzoek van de bank aangaande de credit in bezit hebben ullen wij ook niet schromen deze te plaatsen. Hiermee zullen wij uw verhaal dan wellicht of onderschrijven of in een ander daglicht plaatsen.
Vervolgens zullen wij indien de credit inderdaad op uw rekening is bijgeschreven niet schromen om u de laster aangaande ons bedrijf te doen laten verwijderen. Indien noodzakelijk zelfs via de juridische weg.

JJSmit
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2017 15:37

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JJSmit »

Ook een slechte ervaring met het bedrijf.

Er is bij mij een bouwkundig onderzoek gedaan door dhr [naam verwijderd door moderator] toffe gozer,daar niks op aan te merken, met de belofte bij de voorafbetaalde rekening van 355 euro dat ik binnen 5 dagen het resultaat zou ontvangen.

Na 5 dagen geen resultaat
Gebeld op dag 6. Er was een probleem met de e-mail en ik zou het voor het einde van de werkdag krijgen.

Einde van de dag geen resultaat
Gebeld in de ochtend van dag 7.
Wederom problemen met de e-mail, maar ik zou het binnen een uur krijgen.

S'middags dag 7 nog steeds geen resultaat.
Geirriteerd gebeld met receptioniste (assistente ?), was heel begripvol en er zou kontakt opgenomen worden met dhr [naam verwijderd door moderator] om het zsm in orde te brengen.

Uiteindelijk in de avond van dag 7 het redultaat ontvangen.

Ik heb op trustedshops een reactie geplaatst met dit verhaal en de reactie van dhr [naam verwijderd door moderator] was wederom het e-mail excuus en de opmerking dat ik de benodigde papieren niet had geleverd 'terwijl duidelijk was aangegeven dat dit nodig was'. De papieren in kwestie waren de gegevens van de VVE waar bij het consult juist gezegd was dat dit niet noodzakelijk was. Dus volgens dhr [naam verwijderd door moderator] was was er feitelijk op tijd geleverd.

Nu vind ik een trage afhandeling van het consult niet erg, kan het inderdaad dat de e-mail hapert (regelmatig blijkt uit reacties van anderen) en kan er van alles mis gaan, maar zeg dat dan gewoon eerlijk. Er worden problemen gecreeerd dit makkelijk voorkomen kunnen worden.

Als de e-mail een probleem is, stuur een bevestiging mee, desnoods vanaf een ander adres.
Als 5 dagen te kort is, zeg dat van tevoren of pas de informatie op de site aan naar 7 dagen.
En als er gebeld wordt met een vraag over de late levering, zorg dan dat wat je beloofd ook zo iets, 3 maal je woord niet na komen zou door mijn moeder een leugenaar genoemd worden.

Tip voor de volgende keer, zorg voor een eerlijke en klantvriendelijkere afhandeling en je zal zien dat er veel minder klachten binnen komen.

J.
Laatst gewijzigd door Radar op 25 aug 2017 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd door moderator

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door crazyme »

@jschippers : Google eens op hosted Exchange of zoek een nieuwe smoes :wink:

JSchippers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016 20:48

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JSchippers »

crazyme schreef:@jschippers : Google eens op hosted Exchange of zoek een nieuwe smoes :wink:
Beste Crazyme,

Nu ben ik maar een simpele bouwkundige, maar hosted exchange?? Hoezo???

volgens de website van hosted exchange:
Hosted Exchange 2013 is een e-maildienst gebaseerd op Microsoft Exchange 2013. Het voordeel is dat u uw e-mail, agenda en contacten gemakkelijk met collega's of vrienden deelt. Daarnaast bevat deze dienst een zeer gebruiksvriendelijke webmail (Microsoft Outlook Webaccess) en ruime mailboxen.

Als ik het zo lees kan je dan met meerdere collegas en vrienden mail agenda en contacten deelt.....

Ik snap niet waarom dat ons zou moeten helpen????

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door crazyme »

De rode draad in dit topic is het mailverkeer wat de oorzaak is van gedoe.
Wellicht wordt het tijd om dat eens te vernieuwen, haperend mailverkeer is niet meer van deze tijd.

JSchippers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2016 20:48

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door JSchippers »

crazyme schreef:De rode draad in dit topic is het mailverkeer wat de oorzaak is van gedoe.
Wellicht wordt het tijd om dat eens te vernieuwen, haperend mailverkeer is niet meer van deze tijd.

Dat ben ik sowieso eens, en daar zijn we ook van alles voor aan het proberen.
Het probleem ligt echter ingewikkeld. Het heeft te maken met gmail, hotmail en dat soort gratis mail accounts en het feit dat onze webshop in een hele korte tijd allemaal mails op deze accounts afstuurt. (opdracht ontvangen, betaling ontvangen, inspecteur toegewezen, datum en tijd afspraak) meestal binnen 1 werkdag.

Hierdoor word ons mailadres door de webservers van gmail, hotmail en dat soort gratis mail accounts al snel aangezien voor een bron van spam

Vervolgens blijkt dan regelmatig dat de mail met downloadlink die onze server eruit stuurt nadat wij ons gereedzijnde rapport uploaden in de spam terecht komt.
We zijn al vaker in overleg geweest met MicroSoft en proberen een oplossing te vinden voor dit verhaal, minder gemakkelijk als het lijkt......

Tegenwoordig communiceren wij PROACTIEF dat mensen ons moeten bellen als ze het rapport niet op de afgesproken dag geleverd krijgen.
Vaak genoeg gebeurt dat niet, moeten wij maar gokken(?) of ze de rapportage hebben en word er direct begonnen met klagen.

Indien men gewoon even belt dan weten we het en lossen we het altijd direct op

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus de verantwoordelijkheid dat een rapport aankomst legt u bij de klant ?

Ik denk dat het tijd wordt om de communicatietechniek door een professional te laten regelen. Elke webshop stuurt meerdere berichten naar een emailadres en daar zakelijke mailaccounts niet warm of koud van.

Vraag eens rond op het forum van tweakers.net wat u kunt doen en gooi er iets geld tegenaan om het goed te regelen.
Het is toch jammer wanneer de rapporten op tijd klaar zijn het eindoordeel van de klant negatief wordt omdat een mail niet aankomt ?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:Dus de verantwoordelijkheid dat een rapport aankomst legt u bij de klant ? ?
De mail komt gewoon aan bij de klant...

wbrooseboom
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2017 10:36

Re: Schipper Bouw Consult

Ongelezen bericht door wbrooseboom »

Ook wij hebben wel betaald, maar niets ontvangen.

Op 16/09 hebben wij een betaling uitgevoerd van 355,00 voor een bouwkundige keuring bij het bedrijf Schippers Bouw Consult. Deze keuring is op donderdag 21/09 uitgevoerd. Voor het opstellen en verzenden van het rapport staan 5 werkdagen (op de FAQ pagina wordt zelfs gesproken van slechts 3 dagen). Wij hebben vooralsnog echter niets mogen ontvangen.
Voor ons is dit een tamelijk vervelende situatie omdat het een inspectie van een huurobject betreft waarover wij graag asap in onderhandeling treden met de makelaar. Schippers reageert echter niet op onze mail en telefonisch komen ze helaas niet verder dan loze beloften.

Enig online onderzoek leidt tot de volgende niet bepaald positieve recensies:

- viewtopic.php?f=16&t=168001&=&
- https://www.vergelijk-bouwtechnischekeu ... uwconsult/
- https://www.klacht.nl/schippers-bouwcon ... l-betaald/

Het riekt naar oplichting!

Gesloten