LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
herbert ter morsche
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2017 19:24

Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door herbert ter morsche »

We hebben sinds dec 2013 een nieuwe Topline ketel van Nefit.
Sinds begin november hebben wij problemen met deze ketel. Maakt rare geluiden met het opstarten en uitgaan, en maakt gedurende dat ie brand een zgn Stoomboot (joelend) geluid. Eerst de installateur er twee keer bij gehad en toen Nefit Zelf. Op aanraden van Nefit heeft de installateur hier wat aangepast. heeft niet geholpen. We zijn inmiddels ong. 700 euro verder aan kosten en we hebben 3 weken geleden aan Nefit gemeld dat het probleem met de ketel niet is opgelost, sterker nog, het geluid word steeds harder.
Na diverse keren te hebben gebeld word je telkens afgepoeierd en verwezen naar de installateur die weer een zgn melding moet doen.
Het vertrouwen in de Nefit organisatie is dermate gezakt dat we hebben besloten om een andere ketel te laten installeren, anders zouden we nog de gehele looptijd met deze kachel en de Nefit organisatie door moeten. Erg triest dat dit in deze tijd nog voorkomt.

NOOIT weer een Nefit

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door Quark »

En toch is Nefit 1 van de betere merken op de markt. Ik denk dat je dit bij ieder merk kunt meemaken. Zou toch nog eens rustig met de installateur om tafel gaan en de opties doornemen. Een ketel van 3 jaar oud moet het zeker nog 10 jaar goed doen. Even tot rust komen en niet telefonisch maar even in persoonlijk gesprek.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Nefit maakt gewoon goede ketels, enkel in de opstartfase van een model ben je als klant bij Nefit regelmatig proefkonijn.
Waarom betaal je 700 Euro aan kosten voor iets dat overduidelijk onder garantie / non conformiteit kan worden geschoven.
De installateur is degene die je probleem op moet lossen, u heeft als consument maar heel weinig met nefit te maken. Komt de installateur er niet uit dan kan hij iets anders ophangen.
Dit komt wat knullig over en ik denk dat ik eerder de installateur als de ketel zou vervangen (ketels zijn echt geen rocket science en dit voorspelt wat als deze installateur met een echt oude ketel te maken krijgt).

Recent wel een ketel dit soort geluiden horen maken doordat er een oneindige lengte vloerverwarming door een veel te kleine ketel moest worden aangestuurd (rekenfoutje van de installateur) pomp werkte zich letterlijk dood.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Veldt01 schreef:... ik denk dat ik eerder de installateur als de ketel zou vervangen
Een goed idee!; waarom niet eens bij een paar andere installateurs in de buurt gewoon binnengestapt??

reactie Nefit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2015 14:32

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door reactie Nefit »

Beste heer Ter Morsche,

Wij vinden het bijzonder vervelend te vernemen van uw ontevredenheid. Dit is niet onze intentie met het verlenen van service. Inmiddels zijn wij na overleg met uw installateur bij u geweest om de problemen te verhelpen. Hopelijk hebben wij hiermee kunnen zorgen voor een hersteld vertrouwen.

Met vriendelijke groet,
Nefit Consumentenservice

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door john18 »

Ts heeft garantie op de ketel. Ik geloof dat de standaard 5 of 10 jaar is. Hij moet wel de papieren hebben ingevuld en ook de installateur die vervolgens het opgestuurd heeft naar nefit. Buiten dat om moet de product natuurlijk wel werken naar behoren. De kosten die hij heeft gemaakt zou door nefit betaalt moeten worden. Ik heb ook een nefit. Als er iets mee is dan komt de installateur het meteen repareren. En ik hoef niks af te rekenen. {heb een onderhoudscontract}. Maar zoals ik hierboven lees zal het spoedig worden opgelost wat ook te verwachten is van nefit. Voor mij nooit geen andere merk meer. Ik denk niet dat het aan nefit ligt maar de installateur. Die moet het wel volgens het boekje doen. Dat jij een rekening van 700euro krijgt klopt niet. Tenzij het aan andere dingen was dan de ketel. De rekening in overleg met nefit controleren. Kan zijn dat de installateur van 2 wallen eet als hij jouw een rekening stuurt.

stofzuigertje

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

ik weet dat een verkeerd afgesteld gasblok fluit geluiden kan maken dus is deze installateur wel deskundig genoeg?

Maar ik kan op vage omschrijving nooit garanderen dat dit de oorzaak is maar heb helaas door ervaring een sterk vermoeden.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door Quark »

Meneer ter Morsche is sinds januari niet meer ingelogd, Nefit zegt dat het is opgelost , dus daar kunnen we dan van uit gaan.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door john18 »

Toch nog even deze melding. Het probleem wat ts heeft of had is inmiddels bekend bij de erkende nefit installateurs. Het blijkt een fabrieksinstelling van gas te zijn die moet worden veranderd bij sommige ketels.

TMi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2018 17:28

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door TMi »

john18 schreef:
21 jan 2017 19:39
Toch nog even deze melding. Het probleem wat ts heeft of had is inmiddels bekend bij de erkende nefit installateurs. Het blijkt een fabrieksinstelling van gas te zijn die moet worden veranderd bij sommige ketels.
Mijn Nefit EcomLine Excellent heeft er ook last van. Staat die fabrieksinstelling van gas ergens beschreven? Ik heb zelf zo’n drukmeter en zou het graag willen veranderen. Ik hoor het graag.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zeer slechte ervaring met Nefit Ketel/Service

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ja, ga lekker zelf een potje sleutelen aan uw gasketel TMI. Hoop niet dat u een amateur-installateur bent. En dan maar hopen dat de hele boel straks niet in de lucht vliegt en dat uw huis en dat misschien van uw buren, tot de grond toe afbrandt.

En dan natuurlijk ook nog hopen dat uw opstalverzekeraar er niet achter komt dat u zelf heeft zitten prutsen aan uw gasketel. Want als dat wel gebeurd dan kunnen we u en uw gezin volgend jaar terugvinden bij het Leger des Heils als daklozen en heeft u zichzelf een schuld voor het leven op de hals gehaald.

Ik wens u heel voorzichtige feestdagen toe.

Gesloten