LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil in Ketels?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
braakje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 11:50

Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door braakje »

Wie kan mij welke ketel aanbevelen, en wat zijn de (belangrijke) verschillen?
Betreft drietal ketels die allemaal incluisief montage ongeveer €1800 kosten:

-Vaillant VHR 24-28 solide kombi CW 4

-Nefit Smartline HRC 24 CW 4

-Intergas HR 36/30 kombi kompakt CW 5


Dank!

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door royco »

Heel kort: Neem de Nefit. De rest staat uitgebreid op dit forum beschreven.

wbauer
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:42

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door wbauer »

ik zou de vaillant nemen zit kwalitatief nog al wat beter in elkaar dan de nefit smartline.

carrloo
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 aug 2005 19:25

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door carrloo »

ik denk dat de remeha quinta ook wel in dit rijtje thuis past.

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Kor B »

Toch is de -Intergas HR 36/30 kombi kompakt CW 5 - ook een primaketel ;)

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door royco »

ja nog een paar en we hebben ze allemaal gehad!!

braakje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 11:50

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door braakje »

LOL!

....'t gaat mij erom;

ik heb een gemiddeld huis, is een CW5 dan niet over de top?

...en klopt het dat de NEFIT modulerend op temperatuur blijft?

zo ja? de andere ook?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door NAK »

braakje,

Als je naar de site van Nefit gaat, dan kun je aan de hand van een rekentabel precies achterhalen welke ketel voor jouw huis geschikt is.
Tevens kun je alle gegevens van de ketel nalezen.

Heb ik ook gedaan en daarna een Nefit aangeschaft.
Besparing ten opzichte van de zelfde periode met mijn oude ketel is, gerekend over een periode van 6.5 maanden, ruim 610 m³ gas.

druk druk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:04

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door druk druk »

alledrie goede toestellen alleen lijkt mij de intergas de goedkoopste van dit stel, de aanschafprijs ligt beduidend lager dan de andere twee..
en cw5 is toch meer ww vermogen...

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door chat »

:? Verschillen, de intergas is een zwaardere ketel kwa vermogen, de kale aanschafprijs de goedkoopste, en het hoogste taprendement van de drie.
Technisch wijkt de rest niet zoveel van elkaar af, de intergas is in verhouding duur geprijst door de installateur.

De vraag was toch de verschillen en niet de voorkeuren? :roll:

j.stolk
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2006 20:13

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door j.stolk »

gewoon de intergas nemen geen gezeur met gare driewegkleppen en een goede kwaliteidsprijsverhouding

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door chat »

:?: Zitten bij de intergas geen driewegkleppen dan?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ja ja, kijk maar eens op www.intergas.com en zie hoe goed die brandt!!
LOL

Chanmaster

peter76
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2006 20:48

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door peter76 »

De intergas heeft inderdaad geen 3 wegklep, maar 2 warmtewisselaars( 1 voor tapwater en 1 voor cv)
Ik ben zelf servicetechnicus, ik heb bij mezelf een atag enigma 28/35 geplaatst, met een brainQ thermostaat.
Deze thermostaat zorgt ervoor dat je beneden ziet wat de cv druk is en of je moet bijvullen, de wisselaar is van RVS, die zorgt ervoor dat er geen aluminiumoxide in de condensafvoer achterblijft, wat zorgt voor erg vervelende lekkages, de intergas en smartline hebben hier wel last van, de vaillant heeft ook een rvs wisselaar.
Al zegt Nefit dan dat ze een coating op de nieuwe wisselaars hebben gedaan die er voor zorgt dat dit niet meer gebeurd, ik moet het nog zien.
Ik denk dat uit de drie opties die je geeft je dan het beste voor de intergas kan gaan, dat is een redelijke ketel voor een hele goede prijs!

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door royco »

@peter76, Vaillant heeft erg veel problemen met het CV zijdig vervuilen van de warmtewisselaars. DIt is geen optie als je het mij vraagt. Elk gastoestel moet elk jaar gecontroleerd worden en indien nodig gereinigd. Als je een HR toestel schoonmaakt, spoel je de wisselaar rookgaszijdig door met water. Dus ook de condensafvoer. Tevens is het probleem van verstopte condensafvoeren een stuk minder als er eens fatsoendelijke diameters gebruikt worden. Nefit heeft nog nooit een belofte niet waargemaakt, dus ik zou niet weten waarom we aan die coating zouden moeten twijfelen. Als servicetechnicus zijn dat toch dingen die je zou moeten weten..... :wink:

peter76
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2006 20:48

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door peter76 »

als je een atag shr wisselaar gaat doorspoelen met water, dan heb je kans dat dit water gaat kristaliseren onder in de wisselaar, atag raad af om op deze manier de wisselaar te reinigen.
daarbij kan een condensafvoer van rond 50 net zo goed dicht komen te zitten met aluminiumoxide, het duurt alleen even wat langer.
de wisselaren van vaillant heb ik nergens in het verhaal geprezen, alleen van de drie toestellen vind ik de vaillant het beste.
ik heb, van de 100 toestellen die we in onderhoud hebben, 2 keer een dichte afvoer van een solide gehad, 1 daarvan was 4 jaar niet schoongemaakt(was geen contrakt bij ons hoor!!!) en 1 was door een paar vliegen dioe ongelukkig terecht waren gekomen.
maar nog nooit door oxide!

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door installateur »

ja, ja, jullie gaan aan 1 ding voorbij, zorg dat je bij een installateur te rade gaat wie kennis en kunde heeft van het merk dat je wilt aanschaffen, een ketel ophangen kan iedere boer (sorry voor mijn uitspraak). Het aat erom dat wanneer er problemen (lees storingen) ontstaan dat je goed geholpen wordt. Waarom toch altijd eerst die prijs......

QE2
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2006 21:16

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door QE2 »

hoe kan je afvoer bij een Atag BE dicht gaan zitten met al-oxide als je een rvs wisselaar hebt.
heb je soms geen rvs rookgasafvoer gebruikt ?

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door berna »

Beste Peter 76, dat is ook het enige voordeel van die RVS Atag wisselaar, voor de rest alleen maar ellende, je zou ook kunnen zeggen "ze krijgen niet eens de kans om vuil te worden, want ze zijn wel eerder lek".
Daarnaast als deze meneer deze drie toestellen krijgt aangeboden voor dezelfde prijs dan heeft de installateur vermoedelijk wel heel erg aangedrongen op een bepaald merk denk ik? Er zitten namelijk behoorlijke verschillen in prijs in de toestellen, dan vind ik het vreemd dat ze allemaal inclusief plaatsen hetzelfde kosten. En als u dan toch de hoofdprijs moet betalen zou ik ook de beste ketel willen hebben, en dat is uiteraard de Nefit.
Groetjes Berna

albertine
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:10

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door albertine »

Ik heb maar een advies: raadpleeg gewoon een goede installateur.

Gesloten