LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] home alert alarmsystemen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
kevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2007 01:48

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door kevink »

Beste Bas,

Ik geloof dat er nog wat onduidelijkheden zijn wat betreft het alarm systeem van Essent. Het bijpassend abbonementje waar jij het over hebt ben ik zeker niet vergeten: Beste lezers ik kan jullie mededelen dat het een koopje is bij ESSENT HOME SAFETY en NUON!! voor 219 euro installatie kosten en 29,95 p/maand heb je aansluiting op de meldkamer en een "KOSTELOOS ALARM" voor in je woning.
Dat heb ik letterlijk in de tekst gezet, dus vergeten ben ik het niet. Sterker nog ik vertel het ook aan de deur. Waarom?
Ze hebben nu sinds kort ook nieuwe regels wat betreft de beveiliging voor de particulieren.
Er zijn inderdaad meldkamers die 200 euro per jaar zijn. Maar dan is de grote vraagteken bij mij: Hoe duur is het alarm systeem dan met NCP borgerkenning erbij?
Het is geen keiharde onzin wat betreft de verdiensten van Essent. Waarom zal ik nader toe lichten....
Een beveiligingsbedrijf moet het alleen maar hebben van de beveiliging. Essent heeft daarnaast nog meer diensten en producten. Ik heb nooit een bericht geschreven met daarin dat je geld toe krijgt als je op de meldkamer aangesloten staat. Om precies te zijn stond dit in me afgelopen bericht: Heel simpel Essent moet het niet alleen hebben van de beveiliging maar ook van de stroom.
Dus niet alleen de beveiliging maar ook de stroom is een vorm van inkomstenbron.
TBV diploma is VERPLICHT als je een geruime tijd langs de deur loopt. Ik ben er nu ook mee bezig.
Als u een persoonlijk advies op maat wilt hebben stuur dan even een mail naar [email protected]

kevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2007 01:48

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door kevink »

uhm nuon heeft het zelfde product als jou dus als het systeem (power max) snel te saborteren is. Dan geldt dat voor jou draadloos beveiligings systeem ook. Goede reclame!!

Een aritech systeem voor €999,- vind je dat niet een beetje duur?

Als ik even een berekening maak:
Bij Nuon:

Systeem € 0,-
aansl. K € 219,-
Totaal aanschaf € 219,-
Meldkamer €1.078,20 (incl. onderhoud)
Totaal €1.297,20

dus even voor de goede orde als ik bij jou een systeem koop ben ik dus €1.000,- kwijt en dan heb ik nog helemaal niks en bij de nuon ben ik 1.297,20 kwijt inclusief 3 jaar meldkamer en gratis onderhoud. Als consument wist ik wel welke aanbieding ik deed.

Ik werk nu niet meer voor de nuon, maar voor Essent ik wil alleen duidelijk maken dat nuon goede producten en diensten leverd.

mocht u vragen hebben stuur mij maar even een mailtje naar [email protected]

kevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2007 01:48

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door kevink »

Beste Mialaret,

Zou u mij een mailtje kunnen sturen, misschien dat ik u een helpende hand kan aanbieden.
Is het van Essent of Nuon?

Graag zou ik dan de volgende punten van u willen ontvangen:
- De NAW gegevens
- Datum
- Contract nummer
- Telefoonnummer waarop u te bereiken bent
- Contract datum
- Resterende maanden

Met vriendelijke groet,
KevinK

remco28
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 aug 2006 19:14

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door remco28 »

Kevink,het kost 34 euro in de maand en bij een ander bedrijf(meerdere,zelf gebeld)kost dit rond de 20euro voor het zelfde pakket,welke betekend dat je dan 15euro in de maand teveel betaald.Maal 4 jaar dan heb je dit systeem zelf betaald.

remco28
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 aug 2006 19:14

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door remco28 »

Trouwens,dit systeem kost echt geen 995 euro.Dit heb je al voor rond de 300euro.

Ben_W
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2008 23:26

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Ben_W »

Ik ben sinds kort verhuisd en heb de allarminstallatie van Essent/Homesafety van de vorige bewoners wel overgenomen,maar het abonnement niet...... als ik het hier zo lees, was dat een goede keus.

Ik heb ook nog wel een backup alarminstallatie, in de vorm van een blafbeest, maar ja..... die heb ik nog niet kunnen leren om me te bellen. :D

Nu wil ik dus graag weten of ik zelf het systeem bij onraad naar mijn eigen mobiel kan laten bellen, en zo ja, hoe moet ik dat dan doen?



Als iemand weet hoe ik dat moet doen hoor ik dat graag!


Groet, Ben.

ANDY SCHELLEKENS
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2008 23:01

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door ANDY SCHELLEKENS »

Ik weet niet precies of het bij andere merken ook bestaat, wel heb ik er destijds een laten plaatsen door Leplae en dat was een soortelijk concept.
Als je goed rondkijkt zijn er best meer die het aanbieden en dat kan je navragen om dat te doen althans mijns inziens.

ANDY SCHELLEKENS
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2008 23:01

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door ANDY SCHELLEKENS »

voor eventuele info bereik je hem via deze link geloof ik.
http://nl.youtube.com/watch?v=XN0mJlaSUCQ

Antonio123
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2008 21:44

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Antonio123 »

Kevin, ik lees alleen maar goedkoop goedkoop goedkoop in je verhaal, maar verstand van zaken heb ik nog niet in je postings gevonden.
Ik lees niks over Organisatorische maatregelen, Bouwkundige maatregelen en maar matig over Reaktie-opvolging. De jongens en meisjes langs de deur, hebben die allemaal TBV? Zonee, hoe wil jij in godsnaam BORG erkende beveiliging verkopen? Ja, misschien heeft je systeempje een BORG goedkeuring, maar het beveilgingsplan moet door iemand met TBV worden opgesteld. Maar ik denk dat ik het antwoord wel weet, je verrkoopt iets wat goedkoop is en men krijgt waar voor zijn geld: rommel. Hoe is het met je opleiding trouwens?

Novodome
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 10:45

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Novodome »

Zo te lezen voelt een aantal mensen zich wat oncomfortabel bij de Nuon en Essent methodes van verkopen; de internet beveiligingswinkels bieden hierbij overigens prijs en service combinatie (evt zelfs installatie!) die de energiebedrijven verreweg niet kunnen bieden ... en natuurlijk geen contract voor jaren en geheime codes.......
En Ben_W, ik denk dat je een Jablotron systeem hebt hangen (Essent verkoopt de Jablotron voor torenhoge prijzen, Nuon doet dit met de Powermax)... als je even contact met ons opzoekt (ik zal niet aan bedrijfsreclame doen, maar als je 'googlet' op mijn username, dan kom je bij ons), dan wil ik je wel helpen met wat codes, om je telefoonnummers te veranderen....

Novodome
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2008 10:45

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Novodome »

Kleine correctie/aanvulling op mijn reactie hierboven:
- Essent werkt met Proguard800
- Nuon werkt met Powermax
- Securitas werkt met Jablotron
De installatiecode zullen ze niet geven, maar ieder systeem heeft een methode van een harde reset: dan moet je vervolgens natuurlijk wel zelf weer alle instellingen erin zetten en de sensoren aanmelden. De meeste installatiehandleidingen zijn te downloaden. 't Blijft een dure optie...
Groeten, Novodome

todo
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2008 14:09

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door todo »

Best grappig wat ik hier allemaal lees en wil graag mijn reaktie geven.
Ik zit nu onderhand 15 jaar in het beveiligingsvak en heb de afgelopen jaren een hoop gezien en meegemaakt. Wie zijn nu de echte boeven??

De particuliere markt is behoorlijk aan het versoberen en flink verpest door o.a. direct sales. Beveiliging gaat immers om beveiligen, maar tegenwoordig is het niets meer dan een commercieel spelletje geworden en zijn contracten (Op PAC en OH) vele male belangrijker.

Dat de mensen daadwerkelijk goed beveiligd zijn, zal partijen als : ESSENT, NUON,ADT, (het voegere Triple A) 7x24 home security (inmiddels gezinsbeveiliging) en nog wat van deze partijen, een worst zijn! Mensen worden bedonderd waar ze bij staan en is het gewoon te zielig voor woorden!

Alle mooie aanbiedingen als 299,- aanbetaling en 29,- euro per maand is onzin, reken het is verder uit:

299,- + 5jarig contract 29,- = 2039,- belachelijk gewoon!
De inkoop van een systeem (neem de powermax als voorbeeld) kost +/- 299,- de montage wordt meestal uitbesteed (4uurx 35=140) en de meldkamer kost inkoop 99,- per jaar (99x5=495,-)
Opgeteld: 299 +140 + 495=934,- euro. Daar komt een stukje sales, voorrijdkosten e.d. bij en That's it. Oftwel deze bedrijven werken met 70% /80% na volledige aftrek.

Het personeel daarintegen komt vaak niet uit de beveiligingswereld en worden gelokt door advertenties. Opgeleid met één concept en zoeffff zo snel mogelijk die weg op. Beloning is vaak minimum salaris + provisie per verkocht systeem. De jongens worden vaak gebrainwasht door leuke reisjes die mensen extra krijgen als tegenprestatie, of gouden bergen die beloofd worden bij hoge scores.

Leuk gelul allemaal hier door bijv. Kevin die zijn bedrijf in bescherming neemt, maar dit is de waarheid. (en ik kan het weten.....)

Dus voor diegene die een alarmsysteem willen bedenk dan eerst : Wie zijn de echte boeven??? en trap niet in de spelletjes van dit soort criminelen. Ga gewoon niet met ze in zee en pak een installateur uit de regio. Bij deze mensen is een klant nog steeds een klant en niet een nummer. Misschien iets duurder dan deze bovenstaande jongens, maar wel betrouwbaar.....

groeten!

consumentlimburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 14:29

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door consumentlimburg »

Wees gewaarschuwd!

Niet tegen inbrekers maar tegen agressieve verkooptechniek van homesafety alarmsystemen.
Ik ben vandaag bezocht door een verkoper van homesafety. Wij zijn van plan een alarmsysteem aan te schaffen en deze week kwam er toevallig een verkoper aan de deur van homesafety waarmee we een afspraak hebben gemaakt voor vrijblijvend advies.
Er werd ons een alarmsysteem voorgerekend (dat eigenlijk 830 Euro koste):
variant 1:
- systeem GRATIS
- 219,- installatie kosten.
- 60mnd meldkamer 1,15 Euro per dag = 2100,-.
totaal: 2319,-.

variant 2:
- systeem (zelfde als bij 1) 830 Euro.
- Korting 200 Euro.
- Installatiekosten 219 Euro
- 12 mnd meldkamer 0,66 Euro per dag = 240,9 Euro.
totaal: 1089,90

Er werd verteld dat het om een ZEER professioneel systeem ging dat elders toch zeker 1500 to 1800 Euro kostte en mogelijk meer.
Toen ik aangaf dat ik toch eerst even wilde rondkijken werd de "verkooptechniek" steeds agressiever tot een nivo dat het zeer onprettig werd en we ons onder druk gezet voelde. De verkoper probeerde nog met een 10 min. durend betoog dat we ons toch zeker moesten verplichten tot het tekenen van het verkoopcontract omdat we ons toch binnen de wettelijk 8 dagen bij bedenking konden ontdoen van het contract (wel even schriftelijk kendbaar maken).

Ik ben blij dat we niet ingegaan zijn op de verkoop. Na enkele minuten op internet blijkt het een alarm Marmitek Proguard 800 dat voor 485 Euro te koop is en tevens door de meeste mensen eenvoudig zelf te monteren. Dit is misschien best een goed alarm maar kost dus geen 830 Euro!
Tevens blijkt dat meldkamer functionaliteit ook goedkoper kan dan 1,15 Euro per dag (en zelfs 0,66 Euro 1ste jaar) goedkoper kan. Daarbij heb ik vraagtekens bij de constructie. Het alarm belt de centrale. Vervolgens bellen ze mij en als ik ver weg ben of niet bereikbaar bellen ze nog 2 ander personen. Je moet dus ZELF of je buurman op het alarm afsturen. De verkoper geeft aan dat de inbreken door de onverdraagbare 115dB allang weg is. Dit wil dus zeggen dat ik ipv 420 Euro per jaar het alarm ook gewoon naar me zelf kan laten bellen. Voor de uitzonderlijk situatie dat ik dan niet bereikbaar ben is dat niet echt een ramp (de inbreker is al weg). Als ik wel beriekbaar ben maar niet in de buurt kan ik ook zelf wel iemand vragen om even polshoogte te nemen.

Samengevat:
- Als je van plan bent een alarm aan te schaffen laat je dan NIET "adviseren"door Homesafety. Ik denk dat vele mensen zich laten intimideren door de agressieve verkoop en schaffen een te duur en mogelijk niet gewenst systeem aan.
- Informeer je zelf eerst even via internet.

mvg
consumentlimburg.

Rechterkeukenkastje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2009 21:31

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Rechterkeukenkastje »

Wij zijn in contact geweest met de verkopers van Home Alert alarmsystemen. Wij mochten gratis een alarmsysteem in de vorm van een kastje in huis krijgen, want onze wijk was geselecteerd voor een promotiestunt. Ik heb na vele malen vragen of het echt gratis was, steeds de bevestiging gekregen dat het gratis was. Want het ging immers om goede mond tot mond reklame.
Wij zijn niet ingegaan op het aanbod.

Na enig speurwerk hier en verder op internet, blijkt het geheel niet gratis of kosteloos te zijn, want je zit vast aan een meldkamer en dat kost geld. Ik vond de verkoopster aan de telefoon zeer opdringerig en uiteindelijk liegt ze dus aan de telefoon. Voor oudere mensen moet het niet goed zijn om haar aan de lijn te krijgen, want die tuinen er zo in.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben van dit bedrijf?

Jnaude
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2009 17:30

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Jnaude »

Graag wil ik bij deze een zeer positieve referentie achterlaten over: Homesafety
Wij maken sinds een jaar gebruik van de dienstverlening van deze organisatie en zijn buitengewoon tevreden! Op het moment dat je een contract afsluit is het wel even spannend (krijg je geen spijt, doen ze wat ze beloven, kun je er weer van af als het niet naar je zin is etc.). Al deze twijfels zijn volledig bij ons weggenomen. Daarom deze boodschap aan iedereen die op dit moment overweegt zijn/haar woning te beveiligen:

Homesafety geeft ons een veilig gevoel. In de eerste plaats werkt het systeem heel makkelijk. Ga je weg dan klik je op een huisje (woning geheel beveiligd). Kom je thuis dan toets je de 4 cijferige code in (verder geen moeilijk gedoe met * of # + code zoals we bij andere systemen gezien hebben). Daarbij leveren ze ook een afstandsbediening, deze kun je meenemen (helemaal geen code nodig! Super handig want deze kun je geven aan de buren als ze bijvoorbeeld de plantjes water geven tijdens de vakantie/ code blijft dan geheim). Je kunt er ook voor kiezen om als je thuis bent alleen benedenverdieping of alleen de deuren en ramen te beveiligen. Dan kun je dus gewoon rondlopen). Het 1e gesprek was zeer plezierig verlopen, we wilden direct tekenen, maar krijgen juist het advies het nog even te laten bezinken! Dat hebben we gedaan, maar de week erop direct getekend. De installatie was ook prima gegaan. We hadden nog een moeilijkheid (i.v.m. aansluitingswensen vanuit ons), maar die werd direct assertief opgelost dus daar waren we heel blij mee. We hebben inmiddels een paar keer vals alarm veroorzaakt (vergeten af te doen en dan toch naar beneden lopen). Stom natuurlijk, maar wel fijn om toch te ervaren wat er gebeurt: er wordt direct gemeld, je moet een wachtwoord noemen (fijn dat het geen cijfercode is want dat vergeet je eerder indien er paniek is) en het is vervolgens geen punt als het vals alarm is. Kan gebeuren, maar ze zitten er wel boven op. Keurige service. Verder zit er op de afstandsbediening en het voordeurpaneel een alarmknop (SOS)...je hoopt het nooit nodig te hebben maar het is er! Nog een pluspunt is dat ook de rookmelders erop aangesloten zijn! Naast inbraak dus ook brandbeveiliging. Ik geloof dat we voor dit alles nog geen € 30,- per maand betalen! Het gaat om je gevoel van veiligheid en vertrouwen en dat heb ik zeker in deze organisatie!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door jor »

Bedankt voor je volstrekt ongeloofwaardige reclame-boodschap.Echt een halleluja-reactie van een in het nauw zittend ondernemertje ( of vriendje ) om de klachten te verdoezelen. :arrow:

Jnaude
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2009 17:30

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Jnaude »

Beste Jor,

Jammer dat je mijn positieve referentie ongeloofwaardig vindt! Ik deel je mening dat dit inderdaad een ‘halleluja –reactie’ is en dat voor iemand die forums liever raadpleegt dan er actief aan deelneemt. Deze ervaring vind ik echter de moeite waard om te delen met anderen, zeker nu we ons, na een zeer vervelend en heftige inbraak (waarbij ze zelfs op zolder zijn geweest om koffers te pakken en daar al onze waardevolle bezittingen in te doen), weer veilig voelen in onze woning!
Mijn ervaringen met HomeSafety en het alarmsysteem zijn oprecht en ik vind het jammer dat je hier aan twijfelt, maar aangezien jijzelf een zeer actieve forumnist bent zul je hier wel je redenen voor hebben. Mocht ik je twijfels weg kunnen nemen...dan hoor ik het graag! Wie A zegt moet B zeggen dus als ik een positieve ervaring met mensen wil delen en er wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid...dan wil ik ook daar graag mijn medewerking aan verlenen!

Ik hoor het graag!

Dhr J Naude

Powermaxxxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2010 19:54

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door Powermaxxxx »

beste Dhr J Naude,

(ga mij er ook even mee bemoeien ;)

natuurlijk begrijp ik dat je heel tevreden ben, het is een perfecte centrale maar het is een beetje jammer dat deze bedrijven zoveel geld verdienen aan jou veiligheid gevoel.
ook het abonnement op de meldkamer (waar overigens het bedrijf jaarlijks een percentage van krijgt) is mijn inzien nutteloos. Er zit namelijk gewoon een spraak chip in je systeem die zelf prima instaat is om de door jou gekozen wa adressen te bellen. sterker nog, jou systeem heeft een melding sneller doorgegeven dan de meldkamer waar de melding eerst in de wacht staat tot er een medewerker vrij is om te gaan bellen. conclusie prima systeem, misschien een prima service maar veel te duur.

vgr
martijn

oja, voor allen hier die denken dat er ook maar iemand is op deze wereld die voor een bak koffie en een roze koek een installatie komen ophangen,
as-ten-blief koop eeen wekkerrrr

xsienix
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2010 21:51

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door xsienix »

Hi,

Ook ik kwam in aanmerking voor een alarmsysteem. Ja, ja...hoe is het mogelijk.
Gesprek duurde ongeveer 5 minuten. Dit soort klanten schaar ik onder dezelfde noemer als dat ik een miljoen / mooie auto / droomvilla gewonnen zou kunnen hebben.

Dus ......
Niet aan beginnen.

gr,
X.

pluim003
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:41

Re: home alert alarmsystemen

Ongelezen bericht door pluim003 »

Gisteren kwam er ook bij ons iemand aan de deur van HomeSafety. Mijn vrouw deed open en de man aan de deur vroeg gelijk of haar man thuis was. Heb hem te woord gestaan en was er toch ingetuind voor een vrijblijvend gesprek (morgenochtend). Via de site zou je kunnen bellen, nou op de hele site heb ik geen telefoonnr gevonden. Wilde het (mede nav de reacties hier) cancellen en dit via mail gedaan. Ben benieuwd of dat goed gaat. Anders heeft verkoper morgen pech als ie voor de deur staat.

Tijd later: blijkt toch als je anders googlet, een telefoonnr. te vinden.

Gesloten