LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combi cv ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door royco »

Dag Anton. Het probleem dat jou keteltemperatuur niet hoger wordt wordt veroorzaakt door jou installatie, niet door de ketel. De ketel gaat niet op een hoger vermogen branden als de retourtemperatuur achterblijft. Dit wordt veroorzaakt door hydraulische onbalans in de installatie of een toestel met een te klein vermogen. Ook popmpsnelheid, opvoerhoogte kunnen een oorzaak zijn.

Roy

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door antonh »

@Royco,
gooi dat maar in mijn pet.
Het enige dat ik weet dat deze ketel door een bedrijf berekend is.
Zij hebben hem geplaatst en alles in begane grond.
En of er hydrolic in zit weet ik niet.
Dat het vermogen niet voldoende is wist ik al langer maar dat geloven ze niet.
Het licht altijd aan de radiatoren, die zijn of te klein of te groot.
Er is een nieuwe a € 400,00 en een nieuwe thermostaat a € 120,--.
Het is nog steeds vervelend.
Ze zijn in 6 jaar tijd 27 maal geweest en van alles vernieuwd.
Op hun interne bon stond steeds, "thuis installatie".
Waarom heb ik dan nog nooit wat moeten betalen.
Ze komen echt niet voor niks hoor, en als het an de thuis installatie licht zul je zeker betalen.

energieservice
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 feb 2008 20:19

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door energieservice »

:? nou dan blijft het klepje van de sanitairpomp hangen toch :?:

Of van de cv pomp. beide keren een bak ellende.

Ik kijk trouwens niet naar wie het langst bestaat of wie comercieel het best in de markt staat, ik kijk naar gebruikte materialen en degelijkheid en kijk eens naar de wisselaar van de topline....... draait toch al een redelijke tijd mee dacht ik. Een goed ontwerp moet je niet veranderen.

Daar komt nog bij dat Intergas 9 van de 10 keer een projectketel is en dat is de Topline absoluut niet. Maar goed, kijk eens op dit forum.... alle ketels hebben wel iets goeds en iets slechts.0

De een rijdt Opel en weer een ander rijdt BMW enz. enz.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door chat »

Laat de radiatoren maar eens goed inregelen Antonh.
Dit is echt je probleem en dit ligt niet aan de ketel.
Dat hij niet genoeg vermogen levert is niet gek als de radiatoren zo gek hij komt niet eens op temperatuur door de onballans.

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door monteurtje »

volgens mij als er te weinig doorstoming is zal de aanvoer temp hoger liggen dan de 52 graden.Lijkt mij meer dat de aanvoer temperatuur te laag is ingesteld.Zeker om dat hij tussen de 45 en de 52 graden staat de pendelen.Is het met deze ketel wel warm geweest in huis??

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door antonh »

Ingeregeld hebben ze ze al 2 maal.
Radiatoren die dicht gedraaid werden.
De badkamer moest dicht want die radiator was te dicht bij de ketel.
In de ruimte waar de ketel hangt en de wasmachine staat die moest ook maar dicht.
In de woonkamer moest van de 3 er een dicht.
Hoe gek zijn we dan.
Die dingen hangen er om warmte in huis te krijgen.
En boven hebben we nog niet eens verwarming!
Dat kan die ketel niets eens aan.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door chat »

Een radiator dicht draaien is geen inregelen. :lol:

Hoeveel radiatoren heb je in totaal en wat is de capaciteit van het geheel. Als je 40kw aan radiatoren hebt aangesloten tja dan is het keteltje te licht.
Verder zijn er nog een legio aan oorzaken die dit kunnen veroorzaken, (defecte ketelthermostaat, pomp levert onvoldoende debiet, verstopte leidingcircuit) en achter de glazen bol wordt het zeker niks om tot een oplossing te komen.

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door royco »

De ketel zal pas op een hoger vermogen gaan branden als de retourtemperatuur minder dan 15K kleiner is dan de aanvoer temperatuur. Dus als de aanvoer 50 is en de retour komt niet boven de 35 zal het toestel niet hoger gaan branden.

dr.eensteen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2008 17:26

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door dr.eensteen »

Ik lees hier een hoop problemen met cv ketels.
Ook dat bepaalde merken helemaal "ruk"zouden zijn.
Echter alle waar naar zijn geld.
Heb zelf,6 jaar geleden, een VR ketel AGPO DOMINA geïnstalleerd.
Hij werkt zeer goed,nooit een storing gehad,was goedkoop en zeker waar voor z,n geld.
De meeste problemen worden veroorzaakt door verkeerd geinstalleerde ketels!
En hoeveel geld wil je uitgeven?
Een intergas, of een remeha avanta of een nefit proline zijn goedkope ketels, maar zeker niet slecht.
Hoeveel warm water wil je, cw3,4,5,of 6?,dit is ook van invloed op de aanschafprijs.
Welke ketel,aan u de keus,mijn keuze was de agpo domina en dit was voor mij een prima keuze!

:D :D

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door monteurtje »

moet iktoegeven dat de domino van agpo ook niet echt slecht is.Alleen op letten met de venturi bij de ventilator

Vanes78
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2009 22:40

Re: Combi cv ketel

Ongelezen bericht door Vanes78 »

Een cv-ketel kiezen is echt feest ;-) Wij hebben kort geleden ook een zoektocht gehouden. Op internet kun je er veel over lezen. Maar wij hebben uiteindelijk een aantal adviseurs laten langskomen en de adviezen onderling vergeleken. Dat is ook het beste datje kunt doen want zelf kiezen is echt lastig. Wat je wel goed in beeld moet hebben is hoeveel kranen tegelijk warm water moeten kunnen leveren en hoeveel warm water je ongeveer gebruikt. Wij hebben zelf een vaillant gekozen, maar volgens de monteur is een itho ook prima. Is een beetje afhankelijk hoe intensief je je ketel ook gebruikt. Hier kun je er ook meer info over vinde ... vragen.jsp

Gesloten