LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwarming Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
H.B Busch

Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door H.B Busch »

Graag zou ik mensen uit willen nodigen om hier op te reageren,het gaat om de slechte service v/d firma Feenstra,lange wachttijden,komen de afspraken niet na,en slechte reparaties.Woningbouw vereniging Achtgoed in Amersfoort doet ook niets aan dit probleem,reageren niet op klachten.gaarne zou ik iedereen uit de omgeving met de zelfde klachten uit willen nodigen om hierop te reageren!

J. Pieterse

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door J. Pieterse »

Ook ik heb negatieve ervaringen met de firma Feenstra (regio midden). Op 11 september 2001 heeft een monteur tijdens een onderhoudsbeurt een aantal gebreken geconstateerd aan mijn cv-ketel. Hij vertelde mij dat de benodigde onderdelen besteld moesten worden en er een nieuwe afspraak zou worden gemaakt om de gebreken te verhelpen. Tot op heden (9 november 2001) heb ik niets van Feenstra vernomen, behoudens een brief waarin wordt aangekondigd dat mijn all-inncontract per 1 januari 2002 zal worden beëindigd omdat de cv-ketel thans 15 jaar oud is. Ik heb herhaaldelijk bij Feenstra mijn beklag gedaan over deze "vertragingstechniek" en geëist dat de gebreken worden verholpen daar ik immers nog een all-inncontract heb waarvoor ik premie betaal. De medewerkers van klantenservice van Feenstra reageerden niet bepaald klantvriendelijk, zelfs onbeschoft. Ik ben dan ook voornemens de betaling van de premie op te schorten indien feenstra niet binnen een redelijke termijn alsnog zijn verplichtingen niet nakomt.
Niet geheel ten overvloede merk ik nog op dat ik niet begrijp dat een onafhankelijke consumentenorganisatie als Vereniging Eigen Huis haar goede naam te grabbel gooit door in zee te gaan met de firma Feenstra.
Waarvan akte.

Jeffrey Pieterse
Nieuwegein

N.Snoeij

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door N.Snoeij »

Ook wij hebben al jaren klachten wat betreft de fa.Feenstra onze verwarmingsketel is al 17-jaar oud, om het jaar hebben wij de klacht dat het water uit de warme kraan lauw is nu moet je het niet wagen om in deze periode een beroep te doen op de fa.Feenstra want alleen mensen die echt in de kou zitten dus zonder verwarming worden geholpen. Zelf heb ik artrose en op het moment een gebroken rug dus kan ik moeilijk met emmers of ketels warm water in de weer gaan. Maar daar heeft Ivonne van fa.Feenstra geen kijk op.

F.B. van Leeuwen

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door F.B. van Leeuwen »

Als u al jaren last heeft van Feenstra neem dan gewoon een andere installateur , een cv ketel van meer dan 12 jaar oud moet je ook gewoon vervangen. Dat all-in contract is voor die install. ook niet meer te bekostigen met zoon oude ketel.
Ik heb heel netjes alle contracten bij mijn klanten veranderd gewoon eerlijk voor beide partijen geen geklooi achteraf als er iets mis is weet je meteen waar je aan toe bent .

Heel simpel.

Gast

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe kan het nu dat jullie problemen hebben met Feenstra; is een dochter van 1 van de meest gerenomeerde energiebedrijven van Nederland, NUON :twisted:

de

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door de »

Ik moet zeggen dat ik bij Feenstra heel vriendelijk geholpen ben en toen ik om acht uur belde omdat er nog maar een piesstraaltje warm water uit de douche kwam stond er om negen uur een monteur voor de deur.
Echter, na ruim twee uur (en veel gebel met collega's en geram op de geiser) was het probleem nog niet verholpen. Dan maar even het binnenwerk van de geiser vervangen want hij wist het verder ook niet meer. Dat willen wij dus niet want daar is de combiketel te oud voor. Ik ben benieuwd wat voor rekening ik nu krijg voor iets wat de monteur niet kon repareren.
Wordt vervolgd.

Gast

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij hebben al jaren klachten wat betreft de fa.Feenstra onze verwarmingsketel is al 17-jaar oud,
Ik vind kritiek op een installateur op zijn plaats, maar als u een ketel heeft die 17 jaar oud is, stelt u zich wel erg afhankelijk op en kun je dagelijks een beroep doen op de storingsmonteur.

Grv Jan

de

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door de »

Dat zegt u nu wel, en natuurlijk is een ketel van 17 jaar wel erg oud, wij hebben ook zo'n oude ketel. De firma Lanser (nu overgenomen door Feenstra) hebben wij destijds advies gevraagd en toen zei de monteur, mevrouw, alles is te repareren dus u kunt nog jaren met uw ketel doen. (Dit op het moment dat hij de ventilator wilde vervangen omdat hij nogal lawaai maakte en ik vroeg of dat nog wel zinvol was.)
Overigens zou ik de ketel wel vervangen als ik in dit huis zou blijven wonen maar daar wij een nieuw huis krijgen hopen we dat onze ketel het nog even vol houdt want 6000 euro is een hoop geld.

zeeland

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door zeeland »

Ook wij hebben de nodige problemen met Feenstra.
Vanwege het feit dat wij lid zijn van VEh en ze min of meer in hun maandblad de indruk geven middeld extra kortingen e.d. dat Feenstra een betrouwbaar bedrijf is hebben we eind januari hun aanvraag kaart correct en volledig ingevuld.
Binnen twee weken bevestiging van Feenstra ontvangen dat wij van hun service verzekerd zouden zijn.
Aan het eind van de zomer maar eens via hun website een mailtje gestuurd om te vragen wat er verder zou gaan gebeuren. Hier is geen reactie opgekomen.
Een aantal weken hierna telefonisch contact opgenomen. Volgens de betreffende medewerker waren er al verschillende afspraken met ons gemaakt maar was er telkens niemand thuis op het afgesproken tijdstip. Echter met ons is nooit een afspraak gemaakt, nog is er ooit een bericht achter gelaten dat er een monteur aan de deur is geweest, iets wat volgens Feenstra standaard is. Ter info mijn vrouw is vanaf eind juni ivm zwangerschapsverlof thuis geweest.
Tijdens dit gesprek echte afspraak gemaakt.
Op de bewuste dag is de monteur onverrichte zaken na 15 min. vertrokken omdat hij niet op de hoogte was van de aanwezige apparatuur en dus niet de juiste onderdelen bij zich had (let op Feenstra wist van de aanwezige apparatuur). Er moest een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Niks meer gehoord totdat we vrijdag factuur krijgen van EURO 50,40 voor onderhoud, wat dus niet is uitgevoerd. Daarboven op komt dat de begeleidende werkbon, na onze ondertekening is aangepast !!
Zowel Feenstra als VEH schriftelijk meegedeeld dat we niks meer met hun organisaties van doen willen hebben.
Misschien dat Radar eens aandacht moet besteden aan de zogenaamde onafhankelijke positie van VEH en de bedrijven die ze 'aanprijzen'

technicus

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door technicus »

:!: :lol: ja ik mag hier wel even om lachen hoor.
Als je klachten hebt kan je inderdaad gewoon naar een ander installatie bedrijf gaan er zijn er meer dan 1000 Feensta is een grote op het gebied van huisinstallaties en de ene vestiging is de ander niet.
Informeer bij vrienden en kennissen over de kwaliteit van een installateur in de regio de goedkoopste is niet altijd de beste zeker niet als een goed monteur 2500 euro per maand verdient en een klein 6000 euro aan opleidingen gedaan heeft een auto of busje kost ook geld en kantoor medewerkers moeten ook betaald worden allemaal de goedkoopste en er is geen geld voor opleidingen zeker zonden als je weet dan een goed afgesteld ketel veel minder gas verbruikt dus de evt extra kosten terug verdiend.
en een ketel van meer dan 15 jaar oud moet je weg doen met de nieuwe technieken verdien je gas=geld
Het rendement van een VR is vaak al net zo hoog als een HR van 15 jaar oud.
Zeker als deze 90 grd stookt werkt hij niet eens goed.
de huidige zijn modulerend en stoken op lage temperaturen.

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Jeanne »

Helaas kunnen sommige mensen niet onder Feenstra uit, omdat dit via de huurdersvereniging zo geregeld is.

Bij mijn moeder is een Feenstra-monteur geweest die een klacht aan haar CV kwam verhelpen. Na afloop kreeg hij de afdekplaat niet meer op de ketel en verhielp dit gewoon door de boel met een tie-rib vast te zetten! Om je dood te lachen. Toen enkele maanden later een andere monteur kwam zag deze direct dat een onderdeel verkeerd geïnstalleerd was waardoor te plaat niet meer sloot.

Ik heb voor mijn eigen woning diverse offertes opgevraagd voor een nieuwe cv-ketel en Feenstra kwam overal als duurste uit de bus, dus voor mij geen Feenstra!

wim10

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door wim10 »

Ik heb juist mijn offerte van Ouwens installatie uit hi ambacht binnen daar had ik al een goede ervaring mee en nu blijkt de offerte ook nog eens de voordeligste te zijn zeker in vergelijking met feenstra

Gast

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou Nuon eens bellen !!

Yvonne 073

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Yvonne 073 »

Wij zijn overgestapt naar
van Grinsven bv uit Rosmalen
en dan merk je het verschil pas
qua service

Groeten Yvonne

Johan G.

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Johan G. »

Ik heb slechts goede ervaringen met Feenstra (regio noord)
In geval van storingen altijd binnen 24 uur geholpen, zelfs een keer op 1e Kerstdag.
Heb een full service kontrakt via Eigen Huis op een Nefit vr2510.
Blijkbaar maakt het bij zo'n grote organisatie nogal verschil onder welke regio je valt.

freek-willem

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door freek-willem »

Wat word er hier toch afgejankt en gezeikt over feenstra ?
jullie wilden toch allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang zitten stelletje hollanders?
nu komen jullie er dus achter dat het slechts om de cijfers gaat bij dit bedrijf dat slecht lopende bedrijfjes overneemt ?
zoek een lokale installateur , betaal zijn prijs maar maak in ieder geval duidelijke afspraken over uw ketel zodat u niet voor verassingen komt te staan zoals dat er ongeschoold personeel aan uw toestel werkt !
durf hier naar te vragen want er zijn genoeg installateurs die zich wel serieus bezig houden met service en onderhoud en zeker met bij scholing!

Henk44
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 22:57

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Henk44 »

ik wil even reageren op deze tekst wat dus totaal niet klopt want een ketel gaat minimaal 15 jaar mee en een all in kontrakt word niet meer afgesloten als de ketel en installatie ouder is als 12 jaar .


F.B. van Leeuwen
Gast

Geplaatst op 29 Jan 2003 21:24 door F.B. van Leeuwen


--------------------------------------------------------------------------------

Als u al jaren last heeft van Feenstra neem dan gewoon een andere installateur , een cv ketel van meer dan 12 jaar oud moet je ook gewoon vervangen. Dat all-in contract is voor die install. ook niet meer te bekostigen met zoon oude ketel.
Ik heb heel netjes alle contracten bij mijn klanten veranderd gewoon eerlijk voor beide partijen geen geklooi achteraf als er iets mis is weet je meteen waar je aan toe bent .

Heel simpel.


groet een cv monteur

alschone
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 10:45

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door alschone »

Ik heb al jaren zeer goede ervaringen met Vink in Roelofarendsveen. Zij bieden een goede service en weten goed in te spelen op urgente zaken. Enige puntje is dat ze mensen zonder contract wat langer laten wachten als het heel erg druk is. Ik heb dus een onderhoudscontract afgesloten, en ben zeer tevreden.

Woeno
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:42

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Woeno »

Ik heb een full service abonnement bij Feenstra en nog geen problemen gehad. Ketel wordt netjes om de 2 jaar schoongemaakt en nagekeken. Een keer storing gehad, nieuwe ontsteker erin was binnen 12 uur verholpen. Het zal zeker uitmaken waar je woont. Ik woon in Haarlemmermeer. Ketel is destijds geplaatst door Fa. Lanser, gaf ook altijd prima service, maar het bedrijf is gestopt. Misschien komen er nu toch wel dezelfde monteurs langs voor Feenstra.

Katwijkse
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2008 16:22

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Katwijkse »

:x Deze week een brief gekregen dat het all-in contract vanaf januari 9.33 gaat kosten. Maar wat betaalde ik ook al weer per kwartaal. Even nakijken... o ja eind september is er 24,94 afgehaald voor het volgende kwartaal, tm 31-12. In de brief staat heel link dat het nieuwe bedrag per maand 9.33 zal gaan bedragen. Een simpel rekensommetje en je weet dat dat 28 euro per kwartaal gaat worden. Een verhoging van 10 %. Spijt dat ik niet eerder afgezegd heb, want dat schoonmaken 1x per 2 jaar schoof ook al 1 à 2 maanden iedere keer op.
Ik ben 10 jaar lid geweest (na 3 jaar ketelgarantie)en dus vraag ik mij af of mijn ketel van 15 jaar ook nog gemaakt zou worden... Ik verwacht dat mij aangeraden wordt een nieuwe ketel te nemen, en dus heb ik 1 x 100 euro , dus zo'n 1300 euro betaald voor een ragertje door de pijp.
'mannetjes' zat in de verwarmingstak, en die vragen echt geen 40 euro voorrijkosten. Ik heb het helemaal gehad met Feenstra. :shock:

Gesloten