LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keuken plaatsen voor oplevering huis

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door Cr@m »

M n aannemer had voor deze week de opdracht gegeven om de keuken te plaatsen. Hier zijn ze dan ook mee bezig. Nu zegt m n aannemer dat ie niet verantwoordelijk is voor evt. schade aan de keuken. De keuken is van mij en ik zou er dan verantwoordelijk voor zijn ?? mede doordat m n huis nog niet is opgeleverd.

Ik ben het hier natuurlijk niet mee eens alleen al vanwege dat ie zelf de keukenleverancier de opdracht heeft gegeven om deze week de keuken te plaatsen !!

Wie kan me vertellen wie er nu echt verantwoordelijk is ??

BMS.Purmerend

Re: keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Even voor de duidelijkheid; de aannemer geeft opdracht voor het plaatsen zonder u wetenschap?
Dan is volgens mij de aannemer wel degelijk zelf verantwoordelijk of is er al iets fout gegaan?
stap even langs een wetswinkel. volgens mij zit u wel goed. de mijne is nog niet betaald om juist dit probleem.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door Cr@m »

De plaatsing van de keuken is al 4 keer uitgesteld. De aannemer heeft toen buiten mij om de plaatsing op week 50 gezet.

De keuken word geplaatst maar de plafonds moeten nog gespoten worden !! Dus het kan nog fout gaan !

BMS.Purmerend

Re: keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Zeker te weten, maar als het goed wordt afgeplakt zal het denkelijk wel kunnen.
Bij mij hebben hun vergeten een luik te maken om bij de kranen te kunnen komen. Nu weten hun niet meer waar deze zitten.

Buiten dat was de keuken geplaatst terwijl alles nog gemonteerd moest worden voor de oplevering.
De schade is vergoed. En dat komt omdat die leeghoofden geen gezamenlijk overleg hadden met de aannemer enz.

Er moet nog zo een kwart worden betaald, maar niet eerder dan dat de keuken goed is afgeleverd zoals dat het moet.

Hen wilde mij zelfs al vooraf laten tekenen dus voor aflevering dus voordat de eerste kast er stond.
met de worden Voor het geval wij elkaar zouden mislopen. Ik zij bel mij maar komt die handtekening wel.
En ik kan je wel vertellen dat het moeilijk is als je er een goed gevoel in hebt maar achteraf heb je spijt dus ga niet af op die blauwen ogen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de keuken bij de bouw van het huis in zit, dan is de aannemer ook verantwoordelijk tot het opleveren. Als het huis zonder keuken opgeleverd zou worden en jij later de keuken zou plaatsen, dan ben jij in principe verantwoordelijk. Dan zou de keuken na oplevering ingebouwd moeten worden. Maar als de aannemer zonder jou toestemming de keuken eerder laat plaatsen, dan denk ik dat het toch zijn verantwoordelijkheid is.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door Cr@m »

De aannemer heeft al gezegd "zie maar hoe je aan je geld komt bij evt. schade" !! Keuken staat er inmiddels in en de aannemer heeft aan de leverancier gevraagd om de boel af te dekken als ze de plafonds gaan spuiten. De keukenleverancier geeft hier geen gehoor aan en heeft tegen de aannemer gezegd dat ie dat zelf maar moet regelen !

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: keuken plaatsen voor oplevering huis

Ongelezen bericht door gast286 »

keuken gekocht bij de aannemer = facturatie via de aannemer = plaatsen voor oplevering huis = aannemer verantwoordelijk (keuken is nl. onderdeel van het huis en de koopsom).
Keuken elders gekocht = plaatsen na oplevering = eigen verantwoording.

Gesloten