LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offerte

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
denhaag1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:50

Offerte

Ongelezen bericht door denhaag1971 »

Ik heb voor een verbouwing bij 2 aannemers een offerte gevraagd,
1 aannemer afgebeld en gezegd dat hij het niet geworden is.
Nu krijg ik een rekening van 1100 euro.... is dit normaal?

ace1963
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2007 17:14

Re: Offerte

Ongelezen bericht door ace1963 »

Zijn deze calculatie kosten van te voren afgesproken met de aannemer?
Als dat niet het geval is, lijkt mij het niet.Eventjes bellen naar deze aannemer, en vragen hoe hij aan dit bedrag komt.Als niets op papier staat over deze offertekosten, dan heeft de aannemer geen "poot"om op te staan lijkt mij.

sjaan banaan
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23

Re: Offerte

Ongelezen bericht door sjaan banaan »

Hallo, als het niets vandoen heeft met schadeherstel via verzekering dan is dit een belachelijk iets. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat je een rekening krijgt van bedrijven die "het niet zijn geworden" bij de offertekeuze.
Als men dan al iets wil berekenen mag men dat van te voren wel duidelijk stellen. Maar ik blijf van mening dat het belachelijk is, of heeft de beste man uren bij u binnen gezeten om te meten e.d.??? Of moest hij van groningen naar maastricht rijden of zo??!!! En dan nog 1100 euro!!!!! :!:

martientje37
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2008 15:11

Re: Offerte

Ongelezen bericht door martientje37 »

Weet je zeker dat je geen aanneem overeenkomst hebt getekend?
Want als je dat hebt gedaan en je wilt het annuleren dan komen ze inderdaad met annuleringsfacturen. Dit moet overigens wel in de algemene voorwaarden staan. maar dan nog zou ik er niet mee akkoord gaan. Kijk maar eens bij het onder werp VN KOZIJNTECHNIEK EN KEURKOZIJN EEN POT NAT! Wie weet heb je daar wat aan....

Groetjes Martine

denhaag1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:50

Re: Offerte

Ongelezen bericht door denhaag1971 »

Ik heb niks getekend ofzo.
Alleen een offerte gevraagd meer niet.
Voor het rekenwerk van de loodgieter brengt hij ook nog 266 euro ex btw in rekening.

instalatiebedrijf 7 uur a 38 euro -- 266,00
aannemer 16 uur a 38 euro -- 608,00

in totaal 1040 euro inclusief btw.

martientje37
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2008 15:11

Re: Offerte

Ongelezen bericht door martientje37 »

Dan hoef je ook niks te betalen. Een offerte is een offerte en geen koopovereenkomst. En als je niks hebt getekend hoef je ook niks te betalen. Zij hebben dan geen poot om op te staan. NIET BETALEN dus.

Succes ermee...........

Gesloten