LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3Kozijnen Almere

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
beek3762
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2011 14:26

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door beek3762 »

Als ik dit allemaal zo lees kan ik alleen maar een ieder die gedupeerd is sterkte toewensen.

Ik werk (zelfstandig) als adviseur/verkoper voor een bedrijf uit Limburg dat al 30 jaar kunststof kozijnen verkoopt.
De eigenaar van 3 kozijnen in Almere is geen onbekende in het wereldje. Ooit was hij topverkoper van Exacta, ook niet onbesproken! Hij was er altijd trots op dat hij mensen zo ver kreeg dat ze dezelfde dag nog tekenden, en wachtte dan maar af of ze de volgende dag annuleerden.
Het vervelende van dit soort agressieve verkopers is dat ze deze branch een slechte naam bezorgen. Dat imago moeten wij vaak als eerste overwinnen bij nieuwe klanten.
Het bedrijf waar ik voor werk vraagt nooit om een aanbetaling. Dit is overbodig! Betalen gewoon na afloop montage, cash/pin of per telebankieren, als u tevreden bent over het werk uiteraard.

Ga dus nooit in zee als er geld vooraf gevraagd wordt!! Desnoods geeft u een bankgarantie af, maar niet anders.

Mocht er hulp nodig zijn voor oplossingen dan ben ik graag bereid te assisteren. Uiteraard vrijblijvend. Ik woon in Almere.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Heb bij Designbouw een "offerte" aangevraagd, maar deze partij neemt niet eens de moeite om een offerte te maken of zelfs maar een prijsopgave. Ik had bij de gedupeerdenbijeenkomst al geen goed gevoel bij die jongens van Designbouw met hun volkse praatjes. Weer een partij die alleen maar geld wil verdienen. Iemand die een normale prijs wil en weet wat het mag kosten, slaan ze gewoon over. Maar wel willen weten waar ik nog meer offertes heb aangevraagd. Nu ben ik weer weken verder, zonder enig resultaat! Mijn conclusie is: alle kozijnenboeren zijn slecht. Als ze je niet oplichten of slecht werk leveren dan wordt je wel met een glimlach een poot uitgedraaid. De markt is TOTAAL verziekt.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Nedkozijn vraagt 90% aanbetaling op de dag van montage, maar daar heb ik dus ook geen zin in. Gewoon 100% nadat alles 100% tot tevredenheid is geplaatst. Ik vertrouw echt helemaal niemand meer van de kozijnenmaffia.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door felicitas »

Jammer dat u geen vertrouwen meer heeft in de kozijnen bedrijven maar wel heel begrijpelijk nadat u zo en anderen gedupeerd zijn, maar er zijn heus nog wel goede bedrijven te vinden, die al vele jaren bestaan, je kunt het beste weer een ronde doen met offertes en vraag nou is bij die bedrijven die langs komen minimaal 10 referentie adressen bij u in de buurt en ga daar dan ook kijken en praten dan kom je er snel achter wat voor bedrijf het is, dit is natuurlijk geen garantie dat er nooit iets fout kan gaan. Er zitten nu eenmaal veel handels huizen tussen de bedrijven die zelf helemaal niets doen, alleen maar verkopen en dan bij willekeurige fabrikanten inkopen en de montage ook nog is uit besteden, zijn ook meestal bedrijfjes die net zijn opgericht of een paar jaartjes bestaan, het is best de moeite waard om dat goed uit te zoeken met welk bedrijf. Zaken gaat doen en ga niet meteen plat voor het eerste beste mooie praatje en zet dan ook niet zomaar een handtekening onder de eerste de beste aanbieding.
Sterkte Gewenst met de zoektocht naar een goed bedrijf.

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Er gaan heel veel verhalen over allerlei bedrijven, die niet (geheel) waar blijken te zijn. Als je zekerheid wilt, vraagt dan bij de grote toeleveranciers (Schüco, Weru, Nedko) naar betrouwbare adressen.
Ik heb inmiddels zelf een nieuw kozijn besteld bij Window Plus in Almere Buiten; volgens mij heel betrouwbaar; ze leveren mooie en kwalitatief goede materialen.
Van "onze" advocaat heb ik vernomen, dat er weinig schot in de zaak zit. Ook de curator loopt niet hard (feitelijk heb ik geen idee, of hij uberhaupt wel iets doet). Vermoedelijk zullen de gedupeerde toeleveranciers deze week een besluit nemen over de voortgang.
Zodra ik meer weet zal ik daarover berichten.

Groet
Herman Bakker

emencee
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2011 16:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door emencee »

Ook wij zijn gedupeerd door de firma 3kozijnen. Vorig jaar hebben we een dakkapel laten plaatsen. We zijn over de gang van zaken en het resultaat zeer ontevreden. Het dakkapel zou met 4 weken geleverd worden, het werden 7 weken. Het dakkapel zou in twee dagen klaar zijn, het duurde twee weken. Het dakkapel zou een overstek hebben, die zit er dus niet op. Het zou geheel van keralit zijn met als voordeel dat het niet geschroeft zou zijn, voorzijde is van ander materiaal en geschroefd. Roosters zijn wit, terwijl alles antracietgrijs zou zijn. Horren passen niet. En er zit een barst in het raamkozijn.
De heren van 3 kozijnen hadden een hoop blabla, maar hebben van alle beloftes niets waar gemaakt. Geen van de gebreken is verholpen. Ze hebben ons eerst aan het lijntje gehouden en hebben ons toen gewoon laten barsten.
De onderaannemer (door 3kozijnen ingehuurd) die het dakkapel heeft gebouwd is overigens ook gedupeerd. Zij waren afhankelijk van bestellingen en opdrachten van 3kozijnen. Die werden dus niet goed gedaan en gecommuniceerd door 3kozijnen, waardoor van alles mis ging. Die jongens vonden het heel erg voor ons, maar konden niet zoveel voor ons doen. Bovendien kregen zij niet betaald voor hun werkzaamheden, met een rechtzaak als gevolg. Ik weet niet of zij de zaak hebben gewonnen en/of zij op tijd hun centen hebben kunnen krijgen. Dit even terzijde.
Toen wij er achter kwamen dat 3kozijnen failliet was hebben wij de curator gemaild, het duurde even voor we antwoord kregen, maar hij kon in de papieren niets van ons terug vinden. Dus moeten we met bewijsstukken komen. Ik geloof helemaal niet dat het zin heeft daar energie in te steken. Er valt waarschijnlijk niets te halen, zo slim zullen ze wel geweest zijn.
Vervolgens hebben wij geprobeerd rechtstreeks bij WERU garantie te halen. Zij waren zeer bereid ons te helpen. Blijkt echter dat wij helemaal geen WERU kozijnen hebben???!!!
Wij waren in de veronderstelling WERU te hebben, dat hebben we ook op papier. Alle mapjes, folders, contracten e.d. zijn ook officieel van WERU. We zijn dus gewoon opgelicht...
Ik vraag me af of het zin heeft hier aangifte van te doen. Weet iemand hier meer van? Waar moet je dat doen, in je woonplaats of in Almere? Doet de politie er iets mee, worden de aangiftes gebundeld?
Ik hoop dat iemand ons meer kan vertellen.
Groeten Carolien

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Het heeft naar mijn mening geen enkele zin meer om geld en/of energie in deze zaak te steken, hoe spijtig ook. Ik heb zelf aangifte wegens oplichting gedaan bij de politie Almere. De politie was er redelijk van overtuigd, dat dit een terechte aangifte was. Inmiddels heeft de de politie/justitie deze zaak afgelegd, waarbij een gebrek aan voldoende mankracht een belangrijk gegeven is.
De door de toeleveranciers ingeschakelde advocaat heeft mij laten weten, dat de curator geen enkele actie onderneemt (er is voor hem waarschijnlijk niets te verdienen) en dat de gedupeerde toeleveranciers (totale schade ca 5 ton) ook niet verder lijken te willen gaan.
Dat voorts de samenleving (belastingdienst en UWV) en naar schatting ook nog een ton moeten bij leggen lijkt evenmin voldoende reden om een strafrechterlijk onderzoek in te stellen.
Kortom: zeer onbevredigend.
Ik heb voor mijzelf het boek dicht gedaan.

Groet
herman bakker

emencee
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jul 2011 16:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door emencee »

Bedankt voor de snelle reactie.
Wij denken ook dat het allemaal niet veel uithaalt. Wel stoort het mij dat dergelijke personen kennelijk ongestraft op deze manier te werk kunnen gaan. Waarschijnlijk zijn ze inmiddels weer elders hun praktijken aan het voortzetten. Ik hoop dat dit forum anderen waarschuwt voor deze lui.
Jammer dat namen niet genoemd mogen worden...

Carolien

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik heb inmiddels getekend bij EHH bau in Elten (Duitsland). Geen aanbetaling en het verschil is nu al levensgroot. Waar 3kozijnen de meting liet doen door een oude uitgebluste man met een meetlatje die amper iets opschreef en na een half uur weer weg was, kwam er nu een duitse jongeman die ook nederlands sprak precies op tijd in smetteloze overall met een bus vol spullen aan. 2 en een half uur heeft hij werkelijk alles opgemeten en mij betrokken als er een keuze te maken viel: "Dit kann so, aber willst du das vielleicht so?" En hij heeft aan de keukentafel een tekening van het gehele werk gemaakt. Ik heb er nu al alle vertrouwen in.

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Goed, dat je een oplossing hebt. Ik heb inmidels zelf een kozijn laten plaatsen door Window Plus (Almere Buiten) en ben daarover zeer tevreden. Dat betreft de prijs, de kwaliteit van het kozijn en de wijze, waarop de informatie, het opmeten en de plaatsing heet plaats gevonden.
Ik hoop, dat alle door 3kozijnen benadeelde partijen een goede oplossing (hebben) kunnen vinden.
Groet

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik heb nu eindelijk mijn nieuwe kozijnen, door EHH in Elten. Prima gedaan door vakkundige Duitsers die nog weten wat vakwerk is. Zeer tevreden!

Kobus52
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 dec 2013 09:57

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Kobus52 »

In Almere is ook het bedrijf Just Mark actief op de kozijnenmarkt. Mooie offerte voor K-Vision kozijnen, stom genoeg 25% aanbetaald. Kozijnen en Keralit nooit geleverd en geld natuurlijk nog steeds niet terug. Wordt nog steeds wel beloofd door Just Mark, maar blijft vooralsnog (al 3 maanden) bij loze beloftes.
De eigenaar van Just Mark werkt(e) ook voor het Raamcentrum en Knipping, dus betrouwbaar toch?
Conclusie hoe betrouwbaar alles ook lijkt, betaal nooit aan. Beter een bedrijf selecteren met een hogere offerte waar je niet hoeft aan te betalen.
Mijn vraag is of er meer mensen zijn met soortgelijke ervaringen met het bedrijf Just Mark te Almere?

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Prolix »

Rode balk niet gezien en niet gelezen zeker?
Afbeelding

En een nieuw topic openen is niet moeilijk

volkerts
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2007 12:08

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door volkerts »

In ons huis zijn in 2005 bijna alle ramen, deuren en kozijnen vervangen door kunststof kozijnen en moderne ramen/deuren. Hierbij is 10 jaar garantie gegeven, in de offerte staat letterlijk: "10 jaar garantie op de montage (wind en weerdicht)." Wij hebben dit huis in september 2011 gekocht en vooral tijdens de tweede winter viel het ons op dat er in de keuken een duidelijke tocht waarneembaar was bij het kozijn van de keukendeur en in mindere mate bij het kozijn van het raam ernaast.

Hierop heb ik in januari 2013 voor het eerst contact opgenomen met de firma Window Plus, per e-mail. Deze e-mail werd beantwoord en uiteindelijk (na nogmaals een e-mail om aan te dringen) ben ik gebeld met de mededeling dat iemand zou langskomen en ik zou de week erna worden gebeld voor een afspraak. Ik ben nooit meer gebeld.

In maart en juli 2013 heb ik nogmaals een e-mail gestuurd, die werd genegeerd. In januari 2014 heb ik het bedrijf uiteindelijk gebeld en de situatie uitgelegd. Er is toen een afspraak gemaakt, maar op de bewuste middag… is er niemand langs geweest.

De volgende dag belde ik het bedrijf en ik kreeg te horen dat ze het de dag ervoor druk hebben gehad. Echter een excuus kon er niet vanaf, er werd gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze niet konden langskomen en hierover ook niet even hadden gebeld. Arrogantie voerde de boventoon.

Het gesprek wat toen volgde was erg onplezierig en uiteindelijk zelfs onbeschoft. Ik werd ervan beschuldigd dat de problemen waren veroorzaakt omdat wij thuis de telefoon niet altijd opnemen (?). Blijkbaar heeft Window Plus nog nooit van een antwoordapparaat gehoord. Ik ben als klant nog nooit zo onjuist behandeld, ik kan er met mijn verstand niet bij dat een bedrijf zo met zijn klanten wil omgaan.

Wat in de loop van het gesprek ook bleek: de heer die ik aan de lijn had wilde best langskomen om naar de situatie te komen kijken, maar liet mij op voorhand al weten dat hij niet van plan was om iets te repareren zonder dat het mij iets zou kosten. Hij gooide het op geen onderhoud, op het feit dat wij de eerste 6 jaar van de ramen niet de eigenaar van het huis waren. Hierbij volledig uit het oog verliezend dat de gegeven garantie 10 jaar is en, mocht hij dus dergelijke argumenten willen aanvoeren, hij degene is die met bewijslast moet komen. Oftewel: de garantie bestond eigenlijk niet in zijn ogen.

Het gesprek was dermate onplezierig en dreigend, en het was zo duidelijk welk standpunt deze heer zou innemen na het bekijken van de ramen, dat ik de afspraak heb laten zitten. Ik wil dit bedrijf niet eens meer over de drempel hebben. Maar wij zitten nu nog wel steeds met een keukendeur en -raam waar tocht doorheen komt.

Mijn advies is dus: als je zaken doet met Window Plus in Almere, verwacht dan niet al te veel van de nazorg!

Gesloten