Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 18:23
witte angora schreef:
11 apr 2021 18:12
Nou... dan weet je wat er nu gaat gebeuren. Half Nederland gaat uit frustratie nu echt alles aan zijn laars lappen, en hoppa! - het aantal besmettingen komt binnen een week of twee boven de 10.000.
En waarom denkt u dat? Wie zijn gefrustreerd?
Glazen bol of een realistische kijk op de wereld? Lees maar eens:

https://nos.nl/artikel/2376369-burgemee ... lbaar.html

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact, dat dus. Je zag de afgelopen maanden al dat het in binnensteden en natuurgebieden veel te druk werd. Met het komende mooie weer zal het buiten echt niet rustiger worden. Tenzij mensen massaal apathisch worden. En dat wil je toch ook weer niet.

Geloof me: mensen verzinnen de gekste dingen om er even met elkaar 'uit' te zijn. Laatst een paar legpuzzels verkocht aan mensen uit een stad hier in de buurt. Komen man, vrouw, en twee kleuterkinderen dat spul ophalen. Nog nooit meegemaakt, doorgaans komt de puzzelaar alleen.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 21:59
Lady1234 schreef:
11 apr 2021 21:55
U hebt toch al corona gehad Jose? En een deel van uw familie ook? En @snellie krijgt het niet. Mooi toch?
Ja wat bedoelt u daarmee te zeggen? Omdat ik het gehad heb hoef ik me nergens meer druk om te maken?

Dat u alleen aan uzelf denkt wil nog niet zeggen dat anderen dat ook doen.
Ik denk dus niet alleen aan mijzelf en laat mij vaccineren, uiteraard ook voor mijzelf. Maar ik ga geen spookverhalen ophangen op het internet en de boel lekker verder opstoken.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 21:55
U hebt toch al corona gehad Jose? En een deel van uw familie ook? En @snellie krijgt het niet. Mooi toch?
Dit is zo'n dooddoener. Alsof gezondheid het enige is voor een mens.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 21:07
reggie2 schreef:
11 apr 2021 20:56
@jose, als iedereen zich een jaar lang aan de regels had gehouden, hadden ze nou niet hoeven afschalen.
Al ben ik het met het afschalen ook niet eens.
Ik vind jouw reactie erg hard en egoïstisch.
Samen moeten wij hier doorheen.
Als de ziekenhuizen beter voor hun personeel hadden gezorgd was er nu minder druk geweest
Ja dát is het probleem... Ze draaien veel meer uren dan normaal, en moeten per IC verpleegkundige tijdens die werkuren ook nog meer patiënten behandelen dan normaal, en daardoor vallen die medewerkers simpelweg om na een vol jaar zo vol gas te werken. Dat heeft ziekenverzuim >10% in ziekenhuizen, met nog meer druk op de resterende verpleegkundigen, enzovoorts.

Verder zijn ze in ziekenhuizen reactief, maw zij kunnen door "beter voor hun personeel te zorgen" die influx aan patiënten niet voorkomen, dat gebeurd buiten hun reikwijdte. En zoals Gommers & co al de hele tijd zeggen, het probleem is niet de infrastructuur, maar de mensen. Een opgeleide IC verpleegkundige krijg je pas na 4 jaar serieuze opleiding, icm stages, waar nu overal in het onderwijs en zeker in de zorg, ook een schreeuwend tekort aan is.

De Jonge zou nu 25 miljard op tafel kunnen gooien, en daar kopen "we" niet één IC verpleegkundige voor, want die poppetjes zijn er simpelweg niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snellie schreef:
11 apr 2021 21:25
Gelukkig is het nu nog niet echt terrasjesweer. Maar ik begin deze toestand wel goed zat te worden, corona of geen corona. Dan vindt men mij maar asociaal, ik wil gewoon weer een beetje ruimte. Is dat nu echt teveel gevraagd?
Op zich is het wel weer goed dat we nu een jaartje ervaren hebben wat het betekent als niet alles meer kan. Ik hoop dat we nu ook wat meer begrip gaan krijgen voor mensen die hun land ontvluchten als ze daar jaren in oorlog en onder (echte) dictatuur hebben moeten leven.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
11 apr 2021 19:13
De oplopende cijfers zijn enigszins discutabel. Als meer mensen zich laten testen komen er ook meer positieve cijfers uit.
Ik ben niet alle ic's in NL afgeweest, dus die cijfers kan ik niet bestrijden.
Je kunt ook niet naar test resultaten kijken, maar naar IC bezetting en aantal doden.

IC bezetting maakt flinke piek door, waardoor versoepelingen eigenlijk niet kunnen.
Sterftecijfers daarentegen vallen fors mee. Er is nauwelijks sprake van oversterfte, of misschien zelfs ondersterfte.
Met als oorzaken voor huidige sterftecijfers (volgens mij):
-Oudste leeftijdsgroep is reeds gevaccineerd
-Door verbeterde behandelmethoden hogere overlevingskans
-Surplus van hoogbejaarde mensen met slechte gezondheid is al eerder overleden

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 20:46
Maar waarom krijgen coronapatiënten nu al ruim een jaar voorrang op anderen? Waarom moet iemand met een andere ernstige ziekte heeft die bv dringend een operatie nodig heeft daarvoor wijken?
Niet dringende medische ingrepen worden uitgesteld omdat een patiënt met Corona zal overlijden als hij geen medische hulp krijgt!
Jose2501 schreef:
11 apr 2021 20:46
Laat dan maar eens iemand met corona doodgaan denk ik dan. En help die nierpatiënt met een niertransplantatie bv.
Het overgrote deel van de coronapatiënten heeft een onderliggende ziekte. Maar mensen met een onderliggende ziekte zonder corona worden niet geholpen.
Ben blij dat je niet iets te vertellen hebt. Mensen omdat ze mogelijk onderliggende ziektes hebben laten sterven, wat 100% gebeurd als je ze niet behandeld en andere ziekte patiënten die niet doodgaan erdoor wel behandelen. Puik plan!
Jose2501 schreef:
11 apr 2021 20:46
En als je kijkt naar de sterftecijfers en die afzet tegen de gevolgen van de maatregelen voor inmiddels miljoenen mensen kun je daar toch wel je vraagtekens bijzetten.
Maar die sterftecijfers zijn op basis van de maatregelen die genomen zijn, je kunt niet zeggen hoeveel doden er gevallen waren als we geen maatregelen hadden genomen.

Kom op Jose verdiep je ff in het onderwerp, want je beide punten zijn echt een voorbeeld van kennis gebrek.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt het over zichzelf afgeroepen door twee personen te ontvangen. 😄

Had het maar enkel bij uw vriend gehouden.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
12 apr 2021 10:15
@sylvester dit zijn de gevolgen voor andere zorg van de keuze voor coronapatiënten uit maar 1 ziekenhuis. Als je deze gegevens vertaalt naar landelijk dan zullen dat zorgelijke cijfers zijn neem ik aan. Las ook ergens dat de operatiekamers meer dan 100.000 operaties achterlopen en minimaal 3 jaar nodig hebben om die in te halen. Bron: https://nos.nl/l/2371426
Onzin José, er worden geen keuzes gemaakt voor corona patiënten.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Begrijpelijk Fons. Er zijn grenzen, kritisch zijn mag, maar zoiets gaat een beetje te ver. Aan de andere kant zie je zulke zaken nu sneller dan voorheen, juist door de crisis. Mensen maken niets meer mee, raken door gespreksstof heen en zoeken iets anders om interessant te doen. Dat interessant willen zijn dat zit in zo'n persoon, maar valt normaal niet zo op.

Bij mij zit de vriendengroep ook wel een beetje in een sleur. Het is steeds meer van hetzelfde, we maken niets meer mee en niemand heeft wat nieuws te vertellen. De oude verhalen hebben we nu wel allemaal al 20x gehoord.

Daar tegenover staat dat ik deze week samen met een maat een nieuwe hobby ga oppakken. We wilden wat extra gaan bewegen in de avonden, dus gaan we frisbeeën in het park.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
12 apr 2021 11:03
Lady1234 schreef:
12 apr 2021 09:52
U hebt het over zichzelf afgeroepen door twee personen te ontvangen. 😄

Had het maar enkel bij uw vriend gehouden.
Deze opmerking vind ik toch wel zo dieptriest en stompzinnig. Alsof je met 1 bezoeker niet ziek kunt worden, en met meer dan 1 zeker wel besmet zult raken. :cry:
Bijzonder dat je wel moeite hebt met die opmerking, maar deze gewoon laat gaan. Nogal een selectieve verontwaardiging:
Jose2501 schreef:Laat dan maar eens iemand met corona doodgaan denk ik dan.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach, ach Snellie, lezen is niet uw sterkste punt blijkbaar. Ik denk dat @flons het wel snapt.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
12 apr 2021 11:13
Lady1234 schreef:
12 apr 2021 11:12
Ach, ach Snellie, lezen is niet uw sterkste punt blijkbaar. Ik denk dat @flons het wel snapt.
Je bent iig wel "sterk" in persoonlijke aanvallen. Kunnen we weer bij het topic blijven?
Jammer, u begrijpt er helemaal niets van.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
12 apr 2021 11:13
Lady1234 schreef:
12 apr 2021 11:12
Ach, ach Snellie, lezen is niet uw sterkste punt blijkbaar. Ik denk dat @flons het wel snapt.
Je bent iig wel "sterk" in persoonlijke aanvallen. Kunnen we weer bij het topic blijven?
Pas dat nu eens zelf toe

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
12 apr 2021 10:15
@sylvester dit zijn de gevolgen voor andere zorg van de keuze voor coronapatiënten uit maar 1 ziekenhuis. Als je deze gegevens vertaalt naar landelijk dan zullen dat zorgelijke cijfers zijn neem ik aan. Las ook ergens dat de operatiekamers meer dan 100.000 operaties achterlopen en minimaal 3 jaar nodig hebben om die in te halen. Bron: https://nos.nl/l/2371426
Uitstel van zorg heeft gevolgen, maar om Corona patiënten die in acute nood en hiervoor IC ruimte nodig hebben te laten sterven zonder ze de hulp te geven is wel een extreme situatie en zal het aantal doden enkel laten toenemen. Is het leven van een Corona patient minder waard? Want in jouw wereld laat je deze mensen dus gewoon sterven door adem nood. Ze komen niet zonder rede op een IC te leggen. De situatie is ernstig maar moedwillig mensen laten overlijden lijkt me zeker geen oplossing.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
12 apr 2021 11:29
Ik wil er best veel over zeggen want ik ben van het weekend echt kwaad geworden. Niet openlijk op die persoon, maar wel op zijn partner. Die staat erbij, durft niks te zeggen, terwijl je ziet dat bij zijn vrouw door kortsluiting de vonken uit de oren spatten.
Misschien heeft hij het al eens gedaan maar liep dat op een soort oorlog uit. Hij moet met haar leven.

Lees maar eens op internet wat die wappies allemaal beweren, het ongeloof komt naar boven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
12 apr 2021 11:46
Stel, je bent gewend om regelmatig uit te gaan, te sporten of iets anders. En nu zit je al een jaar met behoorlijk strenge beperkingen,
sporten kan , gewoon in de buitenlucht. De behoorlijk strenge beperkingen zijn er ook voor jou. Leer er tijdelijk mee te leven.
Denk dat iedereen het wel zat is, het is niet anders. Hoe hard je ook klaagt , het gaat er niet sneller door.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
12 apr 2021 11:46
Stel, je bent gewend om regelmatig uit te gaan, te sporten of iets anders. En nu zit je al een jaar met behoorlijk strenge beperkingen, misschien met een partner waar je het niet altijd goed mee kunt vinden. Dan komt de stoom toch af en toe uit je oren?
Ik ben blij dat ik een partner heb waarmee ik erg op 1 lijn zit, dat heeft niet iedereen. En dan kan soms de vlam in de pan springen.
Daarom zou het zo fijn zijn als er wat vooruitzichten zouden zijn. Maar helaas.

Dan zou ik alleen maar blij zijn met de huidige situatie. Zo kan je erger, lees er komen kinderen of er worden levensbepalende financiële keuzes gemaakt in de vorm van een huis kopen, voorkomen, door op tijd uit elkaar te gaan.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Op zich kun je best verschillende opvattingen hebben en toch een vriendschap hebben...

Gesloten