Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

@Lady: kan het zijn, dat je vandaag een cynische dag hebt?


Hoezo?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Je reacties van vandaag in dit onderwerp geven die indruk.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jablan schreef:
17 mei 2021 15:41
Je reacties van vandaag in dit onderwerp geven die indruk.
Dus dat ik het leven van mensen belangrijker vind dan bijna faillissementen van ondernemers, vindt u cynisch? Dat vind ik dus weer heel cynisch.

Overigens heb ik vandaag twee reacties geplaatst in dit topic als reactie op @snellie, die dus die bijna faillissementen erger vindt dan het wat eerder overlijden van “kasplantjes”.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 17 mei 2021 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik geef Lady1234 groot gelijk, elke overlijden is er één teveel. Of het nu jong of oud is.
Een faillissement is overheen te komen, een overlijden is niet meer terug te draaien. Elke overledene laat iemand achter, soms vrouw en kinderen, soms man en kinderen, soms overlijdt een kostwinner en mag de rest van het gezin naar de bijstand, soms een ouder iemand enz. Elk overlijden is een drama op zich met onvoorstelbaar veel leed.
Volgens sommige allemaal niet zo erg als zij maar hun normale leven voort kunnen zetten en op vakantie kunnen gaan in het buitenland.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
17 mei 2021 12:58
Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was.
Daar zit natuurlijk ook een nuance aan. Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen. Tot op zekere hoogte is dit ook geen probleem, maar in mijn ogen moeten we niet continue maar alles doen om iemand maar te laten ademen. Soms moeten we ook een grens stellen en accepteren dat de dood net zo goed onderdeel van het leven is. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn opa nu bijna 2 jaar dood is, als die had meegemaakt dat ie opgesloten moest zitten, dan had die man helemaal niets meer en hij had er al zoveel moeite mee dat hij nog leefde, wetende dat zijn lichaam er steeds meer mee ophield, maar zijn geest nog met de tijd meeging (die heeft na zijn 85e nog geleerd met een smartphone om te gaan).

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen.
Vervang hier mensen door ondernemingen en we zijn het eens.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh ja, maar bij ondernemingen ben ik het er ook mee eens. Zeker de coronasteun zorgt ervoor dat bedrijven die op omvallen stonden nu ineens langer hun vaste lasten kunnen blijven betalen en uiteindelijk als de steun wegvalt toch om gaan vallen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
17 mei 2021 15:58
Volgens mij gaat het meer om de manier van communiceren.

Wat betreft de kasplantjes, dat was een reactie op een ander die er net zo over dacht als ik.
Jose2501 schreef:
17 mei 2021 12:09
Maar afgezet tegen wat de pandemie allemaal heeft teweeg gebracht vind ik het meevallen. Ook omdat er veel mensen zijn overleden die toch niet meer zo lang te leven hadden. De echte gevolgen zullen komende jaren pas duidelijk worden ben ik bang.
En je mag hier een mening geven, zoals uit bovenstaande opmerking van Radar blijkt. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, sterker, dat is vaak zelfs goed om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Maar jouw manier van communiceren is, zeker in mijn richting, meer afbranden. Dat je me niet mag, prima. Daar kan ik oud mee worden. Maar communiceer normaal!
Er zijn al meerdere van jouw "opmerkingen" door Radar verwijderd. Trek er eens lering uit.

C'est le ton qui fait la musique.

En nu weer terug naar corona.

Ik gaf dus ook mijn mening. En het staat u vrij te klagen bij de moderatie.

En de toon van uw muziek, “bijna-faillissementen erger dan eerder overlijden van kasplantjes” vind ik dus niet om aan te horen.

En dat Jose er ook zo over denkt, maakt het in mijn ogen niet minder erg.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
17 mei 2021 16:47
Lady1234 schreef:
17 mei 2021 12:58
Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was.
Daar zit natuurlijk ook een nuance aan. Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen. Tot op zekere hoogte is dit ook geen probleem, maar in mijn ogen moeten we niet continue maar alles doen om iemand maar te laten ademen. Soms moeten we ook een grens stellen en accepteren dat de dood net zo goed onderdeel van het leven is. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn opa nu bijna 2 jaar dood is, als die had meegemaakt dat ie opgesloten moest zitten, dan had die man helemaal niets meer en hij had er al zoveel moeite mee dat hij nog leefde, wetende dat zijn lichaam er steeds meer mee ophield, maar zijn geest nog met de tijd meeging (die heeft na zijn 85e nog geleerd met een smartphone om te gaan).

Kijk eens naar de film Soylent Green. Maar als ik mij wel herinner is daar de uiterste leeftijd wel 30 jaar.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

snellie schreef:
17 mei 2021 16:53
I rest my kees :D .
Dat was trouwens ook de naam van mijn opa, dus die is wel heel gepast zo ;)

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
17 mei 2021 17:16
Nijogeth schreef:
17 mei 2021 16:47
Lady1234 schreef:
17 mei 2021 12:58
Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was.
Daar zit natuurlijk ook een nuance aan. Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen. Tot op zekere hoogte is dit ook geen probleem, maar in mijn ogen moeten we niet continue maar alles doen om iemand maar te laten ademen. Soms moeten we ook een grens stellen en accepteren dat de dood net zo goed onderdeel van het leven is. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn opa nu bijna 2 jaar dood is, als die had meegemaakt dat ie opgesloten moest zitten, dan had die man helemaal niets meer en hij had er al zoveel moeite mee dat hij nog leefde, wetende dat zijn lichaam er steeds meer mee ophield, maar zijn geest nog met de tijd meeging (die heeft na zijn 85e nog geleerd met een smartphone om te gaan).

Kijk eens naar de film Soylent Green. Maar als ik mij wel herinner is daar de uiterste leeftijd wel 30 jaar.
Ja, die film roepen mensen er dan altijd bij. Inhoudelijk erop ingaan, dat zit er niet in. Het is toch gewoon een feit dat mensen veel ouder worden, maar mensen ook steeds meer last krijgen van ouderdomsziekten.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Ja, als je ouder wordt, kan je last krijgen van ouderdomsziekten, maar dat maakt niet dat je minder waard bent, of overbodig en afgeschreven kan/mag worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het testen ... testen voor toegang ...

Nederland blijkt binnen de EU tegen de gratis testen te zijn, die iedereen wil of nodig heeft om te kunnen reizen of (in sommige regio's) zelfs maar de supermarkt binnen te komen. Want bij gratis verdienen de commerciële partijen er niets meer aan.

Heeft dit nog iets te maken met bestrijden van een pandemie of de algemene volksgezondheid?

Juist dit soort kaaskoppigheid leidt tot een verlies aan vertrouwen.

Nu geen gratis testen willen, zorgt voor achterstand op andere landen, nog langer een slapende in plaats van een draaiende economie.

Voorbeelden:
Nederlanders zijn ca. 130 euro kwijt voor een PCR-test als bijlage bij het paspoort. In de meeste andere landen zijn testen voor de eigen inwoners (met verblijfsvergunning/adres) gratis en voor anderen zit de prijs tussen de 50 en 75 euro. Voor sneltesten (antistoffen) hetzelfde beeld en veel lagere prijzen, de doe-het-zelf-test zit buiten NL op rond de 5 euro en dezelfde test door een medisch geschoold persoon max 20 euro. De Nederlandse prijzen voor deze twee testen zijn hoger, 9 euro bij de apotheek en 30 euro bij een commerciële aanbieder.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
16 mei 2021 17:19
Ach, tot nu toe ruim 3,3 miljoen doden door Corona kan je dus met een gerust hart een relatief onschuldige pandemie noemen. :shock:
Over tabaksdoden is geen ellenlang topic hier.
Maar dat zijn er wel 8 miljoen per jaar.
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... il/tobacco

Wat me ook opvalt: Bij Corona tellen we gewoon door met het aantal doden. Terwijl we vroeger met de griep na een seizoen weer bij nul begonnen te tellen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

De Nederlandse prijzen voor deze twee testen zijn hoger, 9 euro bij de apotheek en 30 euro bij een commerciële aanbieder.
Volgens mij liggen ze voor 5 euro bij het kruidvat.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
17 mei 2021 18:30
Lady1234 schreef:
17 mei 2021 17:55
@nijogeth

Ja, als je ouder wordt, kan je last krijgen van ouderdomsziekten, maar dat maakt niet dat je minder waard bent, of overbodig en afgeschreven kan/mag worden.
Volgens mij zegt niemand dat ook hier in dit forum. @lady1234 U legt zelf anderen woorden en bedoelingen in de mond die ze niet zo bedoelen. Tenminste ik bedoel dat niet zo. En dat weet u zelf maar al te goed.

Misschien even beter lezen?

Ik geef een reactie aan @nijgeth en licht mijn reactie nader toe. Ik schrijf niet dat u dat geschreven zou hebben, bedoeld of onbedoeld.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
17 mei 2021 18:06
Nederland blijkt binnen de EU tegen de gratis testen te zijn, ......
De testen zijn niet gratis. Ze kosten nog steeds geld, alleen worden ze nu niet betaald door de persoon die de test ondergaat, maar door de gemeenschap. De test gratis noemen is gewoon een marketing truc.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
17 mei 2021 19:26
Lady1234 schreef:
17 mei 2021 12:58
Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was. Helemaal niet erg toch? Veel mensen piepen graag voor. :shock:

De echte gevolgen, duurdere vakanties, faillissementen en ander economisch leed is veel erger. :mrgreen:
Hier reageerde u op een eerder bericht van mij. En suggereert u een opvatting die ik niet zo bedoelde.

Dit schreef u: . “Ik vind het ook veel. Maar afgezet tegen wat de pandemie allemaal heeft teweeg gebracht vind ik het meevallen. Ook omdat er veel mensen zijn overleden die toch niet meer zo lang te leven hadden. De echte gevolgen zullen komende jaren pas duidelijk worden ben ik bang.”

Misschien kunt u dan beter opschrijven wat u wel bedoelt, dan hoeft er geen opvatting gesuggereerd te worden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
17 mei 2021 16:47
Lady1234 schreef:
17 mei 2021 12:58
Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was.
Daar zit natuurlijk ook een nuance aan. Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen.
Ben je het leven aan het verlengen, of ben je het sterven aan het verlengen? Daar zit nog wel even een verschilletje in. :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zijn ze wel heel erg rap op het ogenblik. Best kans dat een hele hoop mensen van die generatie niet per direct kunnen. Ik kreeg de uitnodiging afgelopen woensdag, ben van 1962. En vandaag is 1965 al aan de beurt. Kan me haast niet indenken dat ze op één dag een hele jaargang tegelijk kunnen prikken.

Maar goed, laat het maar lekker vlot gaan, des te eerder kan alles weer los, voor zover het nog niet los was. Ik heb toch wel het idee dat veel mensen zich er al niet veel tot niks meer van aantrekken.

Opmerkelijk hoe dingen per regio verschillen. Vandaag de auto naar de keuring gebracht, naar de oude garage in de Bollenstreek. Heb hier in Utrecht nog niks betrouwbaars gevonden. En wie weet blijf ik daar wel. Maar: wat ga je zo'n hele dag doen? Juist, ik moest nog wat dingen in Den Haag en Leiden doen, dus die kant op. Opvallend was de lege trein; dat was vrijdag hier in Utrecht wel anders. Opvallend waren de lege straten; dat was hier afgelopen week ook wel even anders. Uiteraard, afgelopen vrijdag waren een hoop mensen vrij, vandaag misschien een stuk minder. Maar het contrast was wel erg groot. Ach, in de winkels waar ik moest zijn was het lekker rustig, en dat was ook wel fijn.

Vrijdag vakantiegeld, ik weet al een paar dingen die ik aan wil schaffen: in ieder geval een nieuwe waterkoker, wat t-shirts en twee bretels.

Gesloten