Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Bob Schurkjens

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je mag de qr-code ook natekenen.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Vanmiddag nog een groepje bejaarden geholpen die dachten op vakantie te kunnen gaan met hun GGD registratie bewijs. Wel allemaal een smartphone (waar ik ook regelmatig voor opdraaf).
Zowel de app in orde gemaakt voor ze en een paar printversies, want "we hebben niet altijd onze mobiel bij ons".

16again

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
24 sep 2021 20:22
Ruim 10% heeft niet eens zo'n ding.
https://longreads.cbs.nl/europese-meetl ... /internet/
Bob Schurkjens schreef:
24 sep 2021 20:26
Die gegevens zijn drie jaar oud. Sterk punt.
Ik had er ook al wat procent afgehaald. Zo snel zal de categorie zonder smart-phone niet afnemen.

Bob Schurkjens

Aannames, tsja

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gisteren nog iemand, telefonisch, geholpen. Geen probleem. QR code op mobiel.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op mijn telefoon ging het aanmaken van de QR-code snel en vlekkeloos, zonder het treffen van bijzondere maatregelen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

lievemarie schreef:
24 sep 2021 20:32
Of een toilet plaatsen naast een terras.

https://www.nu.nl/binnenland/6158414/di ... deeld.html
De mobiele toiletten zijn nog maar amper aan te slepen 😅

lievemarie

Ongelezen bericht door lievemarie »

Wel lachen, in een ander topic vroeg ik me af wat er zou gebeuren als ik met andermans qr code een kroeg in zou stappen.
Ik werd bijna standrechtelijk geëxecuteerd. Ik kom echter nooit in een kroeg, het was puur hypothetisch. Ik heb wel de qr code van iemand zonder smartphone op mijn telefoon, en zelf heb ik gewoon een vaccinatiebewijs :lol:

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
23 sep 2021 09:37
scharrelschipper schreef:
22 sep 2021 17:33
Natuurlijk kunnen longartsen dingen goed inschatten,daar zijn ze voor opgeleid,maar ook of iemand gevaccineerd is of niet?
Uiteraard. Denk je dat longartsen niet weten wat de status van hun patiënt is?
Jose2501 schreef:
23 sep 2021 08:28
Mag iemand je identiteitsdocument eigenlijk wel vragen? Er staat mij bij dat zelfs politie niet zomaar een identiteitsbewijs mag vragen wanneer daar geen aanleiding toe is.
Inderdaad, het mag niet zonder aanleiding. De huidige regelgeving is die aanleiding.
Ter aanvulling: de huidige regelgeving hangt onder de coronawet, waardoor regelgeving in strijd met de grondrechten, toegestaan is. De vraag is volgens mij wel of de noodzaak van de regelgeving (dus ook de mate waarin het gaat helpen) onderbouwd kan worden (anders wordt het al snel misbruik van deze coronawet met oneigenlijke argumenten).

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

HandigeHarrie schreef:
25 sep 2021 14:30
Moneyman schreef:
23 sep 2021 09:37
22 sep 2021 17:33
Natuurlijk kunnen longartsen dingen goed inschatten,daar zijn ze voor opgeleid,maar ook of iemand gevaccineerd is of niet?
Uiteraard. Denk je dat longartsen niet weten wat de status van hun patiënt is?
Jose2501 schreef:
23 sep 2021 08:28
Mag iemand je identiteitsdocument eigenlijk wel vragen? Er staat mij bij dat zelfs politie niet zomaar een identiteitsbewijs mag vragen wanneer daar geen aanleiding toe is.
Inderdaad, het mag niet zonder aanleiding. De huidige regelgeving is die aanleiding.
Ter aanvulling: de huidige regelgeving hangt onder de coronawet, waardoor regelgeving in strijd met de grondrechten, toegestaan is. De vraag is volgens mij wel of de noodzaak van de regelgeving (dus ook de mate waarin het gaat helpen) onderbouwd kan worden (anders wordt het al snel misbruik van deze coronawet met oneigenlijke argumenten).
Ik hoorde dat voor dat soort regelgeving die in strijd is met de diverse grondrechten, alleen toegepast mag worden als de noodtoestand is afgekondigd/afgeroepen.
Iemand die weet of dit klopt?

lievemarie

Geen idee. Zou wel een stunt zijn.

Ik geloof dat de horeca zich vooralsnog niet zo druk maakt.

https://www.nu.nl/versoepelingen/615904 ... dgang.html

Er werd vanmiddag trouwens flink gerocheld, geniest en gehoest op de terrasjes (niet door mij btw). Vast griep.

Erthanax

25 sep 2021 17:19
Ik hoorde dat voor dat soort regelgeving die in strijd is met de diverse grondrechten, alleen toegepast mag worden als de noodtoestand is afgekondigd/afgeroepen.
Ik hoorde dat de aarde plat is. Iemand die weet of dit klopt? :mrgreen:

En nu serieus: "Dat soort regelgeving" en "diverse grondrechten" is nogal vaag. Om welke regelgeving gaat het dan precies, en om welke grondrechten (die dus in de Grondwet moeten staan)?

Ik weet dat bv de "onaantastbaarheid van het menselijk lichaam" vaak wordt aangehaald, maar dan heeft men kennelijk art. 11 van de Gondwet niet helemaal gelezen, terwijl het toch vrij kort is:
Art. 11 Grondwet schreef:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Een van die uitzonderingen is bv de verplichte DNA-afname bij bepaalde misdrijven.

lievemarie

Corona maakt meer kapot dan je lief is.

https://www.nu.nl/coronavirus/6159013/r ... napas.html

Bob Schurkjens

Ik vind het een gotspe dat je hier maar doorgaat met je forumban, snellie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, blijkbaar kan en mag dat gewoon.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
25 sep 2021 18:37
25 sep 2021 17:19
Ik hoorde dat de aarde plat is. Iemand die weet of dit klopt? :mrgreen:

En nu serieus: "Dat soort regelgeving" en "diverse grondrechten" is nogal vaag. Om welke regelgeving gaat het dan precies, en om welke grondrechten (die dus in de Grondwet moeten staan)?

Ik weet dat bv de "onaantastbaarheid van het menselijk lichaam" vaak wordt aangehaald, maar dan heeft men kennelijk art. 11 van de Gondwet niet helemaal gelezen, terwijl het toch vrij kort is:
Art. 11 Grondwet schreef:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Een van die uitzonderingen is bv de verplichte DNA-afname bij bepaalde misdrijven.
Als ik een vraag stel,waarom probeer je dan om dit in het belachelijke te trekken?
En over vaag gesproken,lees je eigen tekst nog eens na.
Hoezo misdrijven?

Bob Schurkjens

Scharrelschipper is ook weer lekker aan het trollen. You go scharrelschipper!

Erthanax

25 sep 2021 19:40
Als ik een vraag stel,waarom probeer je dan om dit in het belachelijke te trekken?
En over vaag gesproken,lees je eigen tekst nog eens na.
Hoezo misdrijven?
Ik trek niets in het belachelijke. Ik begin met een korte kwinkslag en ga vervolgens serieus en inhoudelijk, met bronverwijzing, in op uw vraag. Ik geef daarbij een voorbeeld van een grondrecht dat door de wet beperkt wordt, zonder dat de noodtoestand hoeft te worden uitgeroepen. Die onaantastbaarheid van het lichaam wordt overigens ook beperkt door de Wet zorg en dwang.

Ik hoop dat het duidelijk is dat grondrechten niet absoluut zijn en dat er beperkingen kunnen zijn die voortvloeien vanuit andere wetten.

Ik vind het jammer dat u in het geheel niet ingaat op mijn vragen: om welke regelgeving gaat het precies en om welke grondrechten? Alleen als dat duidelijk is, kan er een antwoord komen op de vraag of dat alleen onder de noodtoestand kan.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

lievemarie schreef:
25 sep 2021 18:57
Corona maakt meer kapot dan je lief is.

https://www.nu.nl/coronavirus/6159013/r ... napas.html
Ben wel benieuwd door wie ze gesponsord wordt om dit te doen. Je mag toch hopen dat een bewindspersoon de regels kent, dus als die bewust worden overtreden moet er meer achter zitten. Leuk onderwerp voor de journalisten van Follow the Money. Als ze echt niet achter het beleid staat had ze gewoon zelf ontslag moeten nemen. Nu kan het door de anti-vaxxers en andere engerds mooi gespind worden dat het allemaal de schuld is van de regering.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Waarom zou men zich gedisrimineerd voelen vanwege een corona-check?

Plaats reactie