LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar weer eens een update. Als je ergens in een la nog een (bijna) verlopen dinerbon hebt liggen, dan zou ik het ding zo snel mogelijk opmaken, nu het nog kan...
Kabinet: zwaardere maatregelen zoals sluiten restaurants niet uitgesloten

Het kabinet bereidt zich voor op een nieuwe fase waarin verdergaande maatregelen niet worden uitgesloten. Dat staat in een brief van het kabinet aan de Tweede Kamer. Denk bijvoorbeeld aan het verbieden van ook kleinere evenementen, sluiting van restaurants, scholen en sportclubs. Maar ook het verbieden van bijeenkomsten op het werk en het beperken van het openbaar vervoer.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deze GIF maakt het lekker simpel inzichtelijk:
https://thespinoff.co.nz/wp-content/upl ... KYzJgI4AS4
(even erop klikken)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Mooi GIF-je inderdaad. Het geeft precies aan waar het om gaat. Als we met zijn allen willen voorkomen dat de zorg dusdanig overbelast wordt dat er zeer pijnlijke keuzes moeten worden gemaakt, zullen we met zijn allen voorzichtig moeten zijn en zorgvuldig handelen. Het aantal zieken wordt misschien niet minder, maar het wordt beter in de tijd verspreid.

Juist als er pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden zal het dodental alleen maar verder oplopen, bij gebrek aan goede zorg.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Moneyman schreef:
12 mar 2020 16:59
StevieNL81 schreef:
12 mar 2020 16:51
Op welk moment ga je tegen je leidinggevende in....
Lees dit artikel maar eens. Een helder betoog over de arbeidsrechtelijke kant van de Corona-zaak.
https://www.dirkzwager.nl/kennis/artike ... ezen-rivm/
Thanx. Zoals ik het daar lees is het inderdaad een kwestie van accepteren.


Mag een werknemer met verkoudheidsklachten thuis blijven? Indien de werknemer niet ziek is, maar slechts milde klachten (bijvoorbeeld lichte verkoudheidsklachten) ervaart, mag deze niet zelf beslissen om thuis te blijven. De werknemer is immers niet ziek. Of de werknemer thuis kan/mag blijven dient in overleg met de werkgever te worden besproken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lost paniek wat op dan? Voorkomt paniek dat je ziek wordt? Voorkomt paniek dat je familie en vrienden ziek worden? Ik vertrouw op mijn gezonde verstand, houd me netjes aan de richtlijnen van het RIVM en ik zie wel 'waar het schip strandt'.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er worden maatregelen getroffen die gewoon keihard noodzakelijk zijn.
Dat klopt en die maatregelen vind ik prima en ook nodig.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daar is ook geen aanleiding voor.
Edit: zeerprive heeft ondertussen zijn post aangepast.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM, inderdaad aangepast omdat ik in herhaling viel. En zijn m/z haar. :wink:
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 12 mar 2020 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Paniek en angst ontwikkelen is écht niet goed.
Gewoon rustig blijven , nadenken en voor dát zorgen wat voor jou nu het beste uitkomt.

Op zich maak ik mij niet eens zoveel zorgen over of ik het virus krijg of niet.
Ik pas goed op en hoop ervan verschoond te blijven, maar ook ik heb geen garantie dat het ons deurtje voorbijgaat.

Ik maak mij wel veel zorgen over hoe dit alles gaat aflopen vwb eenzame ouderen, de zorgmedewerkers, de plekken in ziekenhuizen , op de IC.s , de horeca, de economie, het toerisme en bevoorrading etc .
( kan ook een andere volgorde zijn :wink: ).
Als je 3-5 stappen vooruit denkt kan het niet anders dan dat je je zorgen moet gaan maken.
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 mar 2020 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Wie durft alweer in te stappen op de beurs??

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Maar dat de jaarlijkse griep veel ouderen en kwetsbaren doodt, klopt natuurlijk wel.

Maar het zou goed zijn als door genomen of te nemen maatregelen een piekbelasting als in Italië kan worden voorkomen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 mar 2020 21:55
Maar dat de jaarlijkse griep veel ouderen en kwetsbaren doodt, klopt natuurlijk wel.
uiteraard. Maar daarmee is het nog geen geldig argument in de discussie over Corona.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zijn we er. Wat ik tot nu toe gedaan heb, dus voor een week of 3, 4, eten in huis halen, heeft niets met paniek of angst te maken. Het is een weloverwogen keuze geweest. Ik ben ook niet, uit angst dat ik niks meer zou kunnen krijgen, op stel en sprong naar de winkel gerend om karren vol in een aanhanger te gooien en thuis in een dikke kluis te stoppen voor het geval een ander niks te eten heeft en het bij mij komt roven.

Het was een kwestie van op mijn gemak kijken wat ik in huis heb, en wat ik verder nog nodig had. Dat was niet eens zoveel, want koffie en thee had ik al voldoende uit de bonus, andere dingen ook. Een kilo rijst, daar kan ik 12-13 keer van eten. Een pak macaroni ook. Muesli had ik toevallig vorige week al bij de Lidl gehaald, was een aanbieding, enkel 5 pakken houdbare soyamelk gekocht. En zo door. Niet alles in één keer; ook dat is volstrekt niet nodig. Er was nog tijd genoeg, en de winkels hadden ruim voldoende voorraad.

En ik ben er blij mee, want ieder jaar heb ik de longen wel een keer vol met vastzittend slijm zitten. Echt muurvast. En, al heeft dat niks met Corona te maken, dat begint nu weer. Juist doordat ik alles in huis heb, kan ik het vandaag gegeven advies prima opvolgen zonder een ander lastig te moeten vallen omdat ik niks in huis heb.

Maar goed, als het anticiperen op iets wat ieder jaar terugkomt, in combinatie met een Corona-uitbraak, volgens sommigen hier paniek en angst is, dan ben ik benieuwd hoe echte paniek en angst genoemd moet worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
12 mar 2020 21:52
Wie durft alweer in te stappen op de beurs??
Ligt er aan welke kant hij opgaat, gaat hij naar zuid, dan stap ik niet in ! ;-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer u hamstert, hamster dan met mate.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
12 mar 2020 22:30
Een persoonlijke keuze / ervaring in de situatie waarin we ons nu bevinden is niet relevant. Hoe regeringen en autoriteiten omgaan met de bedreiging van het virus des te meer.
Die persoonlijke keuze is juist wel relevant. Regeringen en autoriteiten geven richtlijnen, adviezen, dringende adviezen, verboden. Maar ieder zal er zelf iets mee moeten doen. Mensen zijn nu eenmaal geen marionetten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat Chinezen kunnen, kunnen wij ook...binnen 10 dagen enorme operabele noodhospitalen neerzetten.
Bouw ze op Rottummeroog , zet er slaapunits bij voor het zorgpersoneel en breng duizenden zieken daar naartoe .
Maak isolatiekamers , zet er beademingsapparatuur neer .
Zet het leger in.

Gebruik ook de duizenden tenten die ieder jaar tijdens de 4 Daagse op Heumensoord in Nijmegen voor al die duizenden militairen daar worden neergezet. Dat zijn complete kampen, met sanitaire voorzieningen, wc.s , douches en keukens.

De ziekenhuizen worden ontlast , de besmette mensen worden geïsoleerd , zijn weg uit de ' bewoonde' wereld en dan hoeft Nederland misschien niet op slot.

Is dit een bizar onwerkbaar idee? Tja....bedenk maar wat....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou hier zijn de schappen nog hartstikke , hartstikke vol .
Genoeg pasta-rijst- diepvriesspul-conserven- wc papier- fruit etc etc .

Heb vandaag ook nog 3 zakken kattegrint gekocht :lol: .

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

3 zakken kattengrit, nou daar komt u de corona crisis wel mee door.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Niets doen? Immuniteit opbouwen? Tja....dan komt er volgend jaar misschien wel weer een ander onbekend virus.
Nederland zal zn lessen hier uit trekken en daardoor zich sneller/ beter kunnen voorbereiden op een volgende keer.
Dit heeft ons allen min of meer razendsnel overvallen.
We kunnen en moeten hiervan leren.

Gesloten