LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

BL2 schreef:
01 apr 2020 14:56
Ondertussen 134 Nederlandse slachtoffers te betreuren de afgelopen 24 uur.
Je vergeet er alleen bij te vermelden dat er fors minder ziekenhuisopnames zijn dan gisteren en afgelopen dagen...

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
01 apr 2020 15:08
BL2 schreef:
01 apr 2020 14:56
Ondertussen 134 Nederlandse slachtoffers te betreuren de afgelopen 24 uur.
Je vergeet er alleen bij te vermelden dat er fors minder ziekenhuisopnames zijn dan gisteren en afgelopen dagen...
Denk niet dat ie 't 'vergeet'
Dat heb ik je nu al wel 20x zien zeggen en daarnaast heb je elke dag wel zo'n beetje alle negatieve berichten vermeldt.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

angel1978 schreef:
01 apr 2020 15:10
mh73 schreef:
01 apr 2020 15:08
BL2 schreef:
01 apr 2020 14:56
Ondertussen 134 Nederlandse slachtoffers te betreuren de afgelopen 24 uur.
Je vergeet er alleen bij te vermelden dat er fors minder ziekenhuisopnames zijn dan gisteren en afgelopen dagen...
Denk niet dat ie 't 'vergeet'
Dat heb ik je nu al wel 20x zien zeggen en daarnaast heb je elke dag wel zo'n beetje alle negatieve berichten vermeldt.
Even 134 mensen welke op één overleden zijn vergeten lijkt me hier niet op haar plaats. Dat is in elk geval intriest en onomkeerbaar.

Maar zelfs over dit soort trieste nieuwsfeiten moet hier gestreden worden !

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is natuurlijk ook geen wedstrijdje, de aanpak die ieder land kiest. Dat zijn beslissingen die genomen worden door de diverse regeringen die niets anders willen dat het virus onder controle krijgen.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

BL2 schreef:
01 apr 2020 15:19
Maar zelfs over dit soort trieste nieuwsfeiten moet hier gestreden worden !

Dat heeft mogelijk te maken met de volgorde waarin je de laatste berichten plaatste.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
01 apr 2020 15:22
Het is natuurlijk ook geen wedstrijdje, de aanpak die ieder land kiest. Dat zijn beslissingen die genomen worden door de diverse regeringen die niets anders willen dat het virus onder controle krijgen.
Dit dus. Overheden doen hun stinkende best, maar moeten ook maar afgaan op wat deskundigen zeggen, die ook nog heel veel niet weten.

Wat je wel ziet, en dat zie je in Brazilië nu ook, dat overheden die het eerst afdoen als onzin, er later toch wel op terug komen. Het geeft toch wel aan dat maatregelen nodig zijn, maar wat er precies nodig is en wat nut heeft? Het verschilt per land/volksaard denk ik, maar ook hoe er tegen de eigen overheid aangekeken wordt. En dan is er dus het probleem van de incubatietijd, pas na een week of twee hoop je meer te weten. Maar er zijn nu al signalen dat de periode tussen het virus over kunnen dragen en zelf ziek worden soms aanzienlijk langer kan zijn.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Een volgorde ?
Wordt daar in een topic met bijna 2500 berichten ook nog op gelet ?
We hebben schijnbaar weinig te doen, ga weer verder met het werk.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

BL2 schreef:
01 apr 2020 15:30
Een volgorde ?
Wordt daar in een topic met bijna 2500 berichten ook nog op gelet ?
We hebben schijnbaar weinig te doen, ga weer verder met het werk.
Lezen is moeilijk.

'de volgorde waarin je de laatste berichten plaatste'

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We hebben een aantal berichten verwijderd waarin men over specifieke gebruikers ging roddelen in plaats van het over het coronavirus te hebben. Daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld. We hebben waar nodig berichten verwijderd of aangepast.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Terug naar Corona weer. :D

Het is verbazingwekkend hoe dingen veranderen. Tot nu toe was ik degene die het initiatief moet nemen in het onderhouden van contacten. In een week tijd hebben maar liefst 4 mensen zelf het initiatief genomen. En allemaal lopen ze tegen hetzelfde aan: vanwege Corona houdt het werk op of wordt minder, op straat hebben ze niks te zoeken, enzovoorts, dus ze worden eenzaam, hebben minder te doen - en dan leggen ze dus ineens contact.

Ben ik de enige die dit zo ervaart? Of hebben meerdere mensen die ervaring?

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Vier opvallende zaken van vandaag:

-Er landen nog steeds vliegtuigen uit zwaar besmette gebieden, zoals uit Amerika, gewoon op Schiphol.

- Veel treinen in de Randstad zijn te druk, met meldingen over staande reizigers.

- Men gaat nu "nadenken" hoe om te gaan met toeristen uit Duitsland en Belgie, nu het voorjaar gaat beginnen.

- Nog een weekje en alle IC bedden in NL zijn vol, de deskundigen willen er nog niet aan denken, "dan doe je geen oog meer dicht".

Hoe zouden we daar mee om moeten gaan ?

De grenzen dicht, Schiphol dicht, geen treiverkeer meer, leeftijdgrens ziekenhuis ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er wordt al gesproken over code zwart....m.a.w té zieke oudjes komen niet meer op de IC , maar mogen rustig thuis overlijden.😥

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
01 apr 2020 20:03
Er wordt al gesproken over code zwart....m.a.w té zieke oudjes komen niet meer op de IC , maar mogen rustig thuis overlijden.😥
Klopt, maar dat gebeurt niet uit schaarste, maar juist gericht op de (resterende) kwaliteit van leven.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat van die treinen verbaast me niks. Er rijden veel minder treinen, de capaciteit is iets van 35% van normaal. En mensen kunnen niet eeuwig thuis blijven werken. Het gaat nu allemaal nog minstens 4 weken duren, met een optie op een flinke verlenging. Ik kan me indenken dat mensen het toch een beetje zat gaan worden en het normale leven op willen pakken.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wel mooi dat het er steeds meer op begint te lijken dat de IC's bij lange na niet vol gaan zijn. Vandaag maar 40 personen erbij gekomen. Op dat tempo duurt het nog 8 dagen voor de 1500 bereikt wordt. Maar, misschien zet de daling wel voort en gaan we dadelijk meer mensen krijgen die van de IC verdwijnen dan er worden opgenomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
01 apr 2020 20:07
moederslink schreef:
01 apr 2020 20:03
Er wordt al gesproken over code zwart....m.a.w té zieke oudjes komen niet meer op de IC , maar mogen rustig thuis overlijden.😥
Klopt, maar dat gebeurt niet uit schaarste, maar juist gericht op de (resterende) kwaliteit van leven.
Zeker waar! Toch dreigt er een tekort aan IC bedden , dus ook deze afweging zal meespelen , kan ik mij zo voorstellen.
Een oudje , sterk verzwakt , moet je die nog aan die verschrikkelijke beademing leggen met uiteindelijk tóch nog lijden en uiteindelijk tóch een sterven? Dan kun je beter thuis overlijden.
Ik kan mij zelfs voorstellen dat het een ' eigen ' keus zou kunnen zijn. Triest....

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
01 apr 2020 20:07
moederslink schreef:
01 apr 2020 20:03
Er wordt al gesproken over code zwart....m.a.w té zieke oudjes komen niet meer op de IC , maar mogen rustig thuis overlijden.😥
Klopt, maar dat gebeurt niet uit schaarste, maar juist gericht op de (resterende) kwaliteit van leven.
:shock: Serieus...? :shock:
Als ik de verhalen hoor: amper lucht, geen 2 stappen kunnen zetten, niet zelfstandig naar WC.
Lijkt me sowieso niet handig qua besmettingsgevaar. Er komen dan toch amateurs (lees familie) aan het bed te staan.

Code zwart zou wat mij betreft ziekenhuis opname betekenen, indien uitzichtloos laten inslapen, en dan berichtje naar 1e contactpersoon in de trant van
"tot onze spijt moeten we mededelen....."

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk het acht uur journaal ,aar terug, daar kwam de geriatrisch chirurg aan het woord.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Niet gezien , maar zal straks nog even terugkijken .

Lowieze
Berichten: 6600
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
01 apr 2020 20:03
Er wordt al gesproken over code zwart....m.a.w té zieke oudjes komen niet meer op de IC , maar mogen rustig thuis overlijden.😥
Vergeet niet dat veel ouderen ook zelf de keuze maken om niet meer opgenomen te worden op de IC. Zij vinden het wel mooi geweest en willen geen toeters en bellen meer.

Gesloten