LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 19:40

@moneyman en @moederslink jullie weten toch wel dat anorexia eetlust betekent in dit verband ?
Nee! Hou alsjeblieft op!
Als ik lees anorexiapatiënten denk ik gelijk aan Anorexia Nervosa patiënten.
In de volksmond heeft men het altijd over :" zij heeft anorexia " .
En dat weet je bést! Dus loop niet te draaien nu en het naar je toe te praten .
In dit verband is het al helemaal niet duidelijk !

En waarom quote je zulke lappen tekst? De moderatie heeft maanden geleden verzocht om alleen een relevant stukje te quoten , indien nodig.
Dit wordt een brij aan leesvoer anders , ook voor de lezers/ passanten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 19:42
@ttlocke goeie vertaling gemaakt. Bedankt
:lol:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 19:42
@ttlocke goeie vertaling gemaakt. Bedankt
Nee, Kees2850.
Wat je schreef klopte niet.
Het is volstrekt duidelijk wat met jouw 'anorexiapatiënten' bedoeld wordt.
Dat blijkt ook uit de reacties hier.
Er zijn geen 'anorexiapatiënten'.
Dat wist je of dat wist je niet.
In dat laatste geval kun je dat gewoon toegeven (kan gebeuren, een vergissing is zo gemaakt).

Niet achteraf gaan doen alsof je met 'anorexiapatiënten' altijd al doelde op COVID-19-zieken die (al dan niet naast andere symptomen) vanwege hun ziekte geen zin hadden om te eten.

De conclusies die je trok over die 'anorexiapatiënten' waren bovendien ook onjuist.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 02 apr 2020 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben even een beetje corona-moe. En zo'n beetje alles wat gezegd kon worden is al gezegd, dus ik ga me hier wat meer afzijdig houden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
02 apr 2020 19:42
- allerlei oorzaken en gevolg aan elkaar verbinden ook al hebben ze niets met elkaar te maken
Klopt, en dat gaat makkelijker en sneller dan je denkt. Toevallig vorige week zoiets gehad, waarbij ik het beter vond om met iemand per pb wat dingen te bespreken. Bleek inderdaad dat een combinatie van een aantal feiten weliswaar op een bepaalde richting kon wijzen, maar dat het toch heel anders lag.

Soms is het beter eerst even te 'fact checken' voordat mensen dingen met elkaar in verband brengen die niet met elkaar in verband staan, om er vervolgens allerlei conclusies uit te trekken die a) niet waar zijn b) tot veel gedoe kunnen leiden en c) niet meer uit het hoofd te praten zijn van degene die die conclusies trok. Je moet alleen wel bereid zijn om je mening/conclusie te herzien als dat nodig is, en dat is soms wel eens lastig.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
02 apr 2020 19:59
Ik ben even een beetje corona-moe. En zo'n beetje alles wat gezegd kon worden is al gezegd, dus ik ga me hier wat meer afzijdig houden.
Snap ik, ik wordt er op het ogenblik een beetje chagrijnig/opstandig van. Corona is een feit, daar kunnen we niet omheen, maar het is de onmacht waar je mee te maken hebt. Het is het voortdurende noodgedwongen accepteren van het inleveren van een stuk vrijheid, zonder dat je er iets aan kunt veranderen, en dat duurt mij nu al te lang.

Soms is het inderdaad beter even wat anders te gaan doen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

tttlocke schreef:
02 apr 2020 17:50
*Debunk alert* ------> Het oordeel over de claim van Kees2850: onwaar.
Bedankt voor alle tijd en moeite, die je neemt hiervoor. Ook voor alle vorige weerleggingen.
Nijogeth schreef:
02 apr 2020 18:20
Ik ben 1 van de mensen die graag ziet dat we snel weer het gewone leven gaan op pakken.
En hier zet ik de knip. Het is onmogelijk om door te gaan zoals je gewend bent, wanneer
- je personeel ziek is of inmiddels overleden.
- alle gasten wegblijven.
- door alle verboden het onmogelijk is om te produceren, je producten uit/af te leveren of de aanvoer van de grondstoffen onmogelijk is.

Dat is het nadeel van een epidemie. Angst en paniek slaan toe, je krijgt irrationeel gedrag en als je bedrijf afhankelijk is van de aanwezigheid van andere mensen, dan hang je.

Toch zie ik in je observaties een goede reden om de maatregelen te verlengen tot 1 juni. Zou die datum direct zijn gekozen, zouden veel eigenaren direct kiezen voor liquidatie / bedrijfsbeëindiging, zo aan een faillissement ontkomen en als het normale leven weer begint, direct starten. Nu zitten we in de situatie van onzekerheid, dat is mentaal en financieel slopend. Als alles voorbij is, dan is er geen geld meer voor een frisse start.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
02 apr 2020 19:10
Nijogeth schreef:
02 apr 2020 19:03
Lady1234 schreef:
02 apr 2020 18:45
Lekker inconsequent. Waarom zouden die risicogroepen dan ook niet zelf mogen uitmaken of ze gezellig naar die horeca gaan?
Omdat we dan nog altijd zitten met IC's die vol zitten. Juist door de grote toestroom van risicogroepen weg te laten zou dat voor een groot deel voorkomen worden.
Waarom denk je dat jouw aanpak de toestroom op de IC's zal verminderen? Zal het tegenovergestelde niet het geval zijn?
Eerlijk, mijn regels voor risicogroepen zouden strenger zijn dan de algemene regels nu. Aangezien de meeste op de IC daar onder vallen, denk ik dat er dus minder naar de IC gaan.

Een kleine toevoeging. Ik zou nu (met de huidige maatregelen) ook heel snel proberen zoveel tests te maken die kunnen zien wie het al gehad heeft. In iedere gemeente een plek aanwijzen om mensen tegen een kleine vergoeding te testen en een certificaat te geven als mensen inderdaad al corona hebben gehad, zodat er bijvoorbeeld ook daarin stappen gezet kunnen worden en deze meer vrijheden krijgen.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

reggie2 schreef:
02 apr 2020 18:53
Omdat jij bang bent??? Kom op zeg, de maatregelen van nu zijn al lockdown genoeg.
Als je wist met welke situatie ik te maken heb, had je die opmerking nooit gemaakt. Toch neem ik je het niet kwalijk.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 20:36
Uit een studie van de eerste 100 patienten in Nederland die waren besmet met het corona virus (COVID-19) en opgenomen in het ziekenhuis blijkt dat 25 procent daarvan diabetes had. 67 procent was man, gemiddelde leeftijd 72 jaar. 19 patienten waren opgenomen op de IC, 20 patiënten zijn uiteindelijk overleden.

Voorlopige conclusie: mensen ,met diabetes lopen vergroot risico op krijgen van corona virus en daarvoor in het ziekenhuis te belanden.

Bron: NvtG - Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
Deze heeft van alle 3 wel wat, maar voornamelijk was het streepje 3

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

De meeste slachtoffers hadden grijs haar, waardoor evengoed de conclusie getrokken kan worden , dat haarkleur een factor is die meespeelt. :D

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 20:36
Uit een studie van de eerste 100 patienten in Nederland die waren besmet met het corona virus (COVID-19) en opgenomen in het ziekenhuis blijkt dat 25 procent daarvan diabetes had. 67 procent was man, gemiddelde leeftijd 72 jaar. 19 patienten waren opgenomen op de IC, 20 patiënten zijn uiteindelijk overleden.

Voorlopige conclusie: mensen ,met diabetes lopen vergroot risico op krijgen van corona virus en daarvoor in het ziekenhuis te belanden.

Bron: NvtG - Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
Het grappige is dat veel diabetici ook te zwaar zijn. Beter gezegd: zwaarlijvigheid kan een factor zijn bij het ontwikkelen van diabetes. En laten nu juist zware mensen de hoofdmoot zijn op de IC.

Overigens is 1 op de 14 in Nederland diabeet, terwijl een onbekend aantal niet weet dat ze diabeet zijn.
Bron: https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... in-cijfers
Laatst gewijzigd door witte angora op 02 apr 2020 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
02 apr 2020 20:55
Kees2850 schreef:
02 apr 2020 20:36
Uit een studie van de eerste 100 patienten in Nederland die waren besmet met het corona virus (COVID-19) en opgenomen in het ziekenhuis blijkt dat 25 procent daarvan diabetes had. 67 procent was man, gemiddelde leeftijd 72 jaar. 19 patienten waren opgenomen op de IC, 20 patiënten zijn uiteindelijk overleden.

Voorlopige conclusie: mensen ,met diabetes lopen vergroot risico op krijgen van corona virus en daarvoor in het ziekenhuis te belanden.

Bron: NvtG - Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
Het grappige is dat veel diabetici ook te zwaar zijn. Beter gezegd: zwaarlijvigheid kan een factor zijn bij het ontwikkelen van diabetes. En laten nu juist zware mensen de hoofdmoot zijn op de IC.
Volgens mij waren de meesten of man of vrouw.. denk dat dat ook een factor moet zijn..

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 19:40
@moneyman en @moederslink jullie weten toch wel dat anorexia eetlust betekent in dit verband ?
:mrgreen: De hypocrisie em schijnheiligheid druipen bijna van mn scherm :mrgreen:
Kees2850 schreef:
02 apr 2020 20:44
Ik was door het woord anorexia op het verkeerde been gezet. Bij een vertaling zag ik dat je gelijk hebt. Net zoals @Moederslink en @Moneyman niet zagen dat anorexia in dit verband eetlust betekende. Maar die val je niet aan op verkeerde vertaling Alleen mij val je aan. Je had ook gewoon kunnen zeggen : Kees volgens mij heb je anorexia verkeerd vertaald. Punt.
Nogal logisch dat moederslink en ik dat niet zagen: wij vertaalden immers niets, wij reageerden slechts op de door jou ingebrachte “anorexiapatiënten”. Dat doe je nota bene in een discussie over obese, waarbij je anorexia inbrengt als (onjuiste) tegenclaim. Dus logisch dat jij daarop aangesproken wordt.

En al helemaal omdat je aan de lopende band verkeerde vertalingen, interpretaties, berekeningen en hypotheses inbrengt.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 02 apr 2020 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 20:44
(...)
Ik was door het woord anorexia op het verkeerde been gezet
Bij een vertaling zag ik dat je gelijk hebt. Net zoals @Moederslink en @Moneyman niet zagen dat anorexia in dit verband eetlust betekende.
Je leest allemaal Engelse medische artikelen... hebt artsen en oncologen in je omgeving en toch ben jij op het verkeerde been gezet door het woord anorexia ...ja hoor :roll:

Lady1234
Berichten: 27127
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix1 schreef:
02 apr 2020 19:44
@obelix

Ze laten de mensen leven, vindt u dat niet geweldig dan? Kunt u zich voorstellen wat er gebeurd als de Carona hier uitbreekt, neen! dat dacht ik al. Maar de regering wel.

Over en sluiten.
[/quote








Maar een totale lockdown in een arm land waar mensen dan geen werk meer hebben en dus geen inkomen, en waar die mensen dan wellicht niet ondersteund worden door de overheid, kan alleen iemand met een gegarandeerd inkomen opgetogen zijn over de veiligheid,
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 02 apr 2020 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Mensen, het wordt eerlijk gezegd nu een beetje muggezifterig. Wie heeft wat wel of niet met welke ondertoon en bedoeling gezegd... Zijn er ook nog serieuze Corona-dingen te noemen? Hieronder geef ik een link met heel wat informatie naar aanleiding van een enquete die gehouden is. Herkennen jullie je er in?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gezondheid

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
02 apr 2020 21:13
Nee @moneyman Jij refereerde naar het studieverslag. Je nam het woord anorexia aan zoals ik dat ook in eerste aanzag. Je hebt dat studieverslag helemaal niet aangeklikt maar vond het nodig direct op mij te reageren.
Gel*l. Ik refereer helemaal niet naar het studieverslag, in tegendeel. Ik begin mijn reactie nota bene met “bovenstaand citaat”, en dat is jouw tekst.

Je verdraait nog steeds. Stuitend.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
02 apr 2020 21:23
Mensen, het wordt eerlijk gezegd nu een beetje muggezifterig.
Het benoemen van concrete desinformatie en het weerleggen van leugens noem ik geen muggenziften. Zéker niet bij een onderwerp als dit. Maar misschien doel je ergens anders op :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees, waarom val je nu tttlocke en MM weer aan? Jij bent degene die die kul post en het zo draait dat iedereen het verkeerd begrepen heeft , ook ik dus.
Ik dacht dat jij vloeiend Engelse medische artikelen kunt lezen.
Hoe kun je dan zó.n fout maken dat anorexiapatiënten ( jouw woorden ) zo snel overlijden aan dit virus? Anorexiapatiënten overlijden doordat ze 0% weerstand hebben en zwaar ondervoed zijn, waardoor organen het kunnen gaan opgeven en het hart uiteindelijk stopt.
Dit is een zeer zwaar psychisch ziektebeeld . Ik kan niet begrijpen dat je dit hebt ingebracht in relatie met Corona en nu net doet of MM , tttlocke en ik gek zijn.... :evil:
Ik ben er klaar mee.
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 apr 2020 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten