LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 mei 2020 14:56
witte angora schreef:
06 mei 2020 14:39
Gewoon thuis je handen even schrobben, ben je er ook. En misschien wel beter ook, want doorgaans zit je met je handen echt niet alleen aan het handvat van dat wagentje.
Probeer dan wel ondertussen van je neus/ gezicht af te blijven :wink:
Ach, dat is goed voor de weerstand.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 666jack666 »

angel1978 schreef:
06 mei 2020 15:02
De berichten zijn tegenstrijdig , hoe kunnen de kappers weer wel opengaan en de horeca nog niet?
Ik snap er echt niks meer van.
Tja, als je dat al niet snapt.
omdat er in de horeca nog wel wat meer komt kijken voor die 1.5 meter afstand gerealiseerd kan worden en de kapper met wat schermen hier en daar, handschoenen en mondkapjes wel klaar is om open te gaan. je zal bijvoorbeeld als cafe een terras van 30 meter hebben en daar toestemming van de gemeente voor hebben nu moet je dus gaan regelen dat je hele terras als dat al kan 1.5 keer zo groot word of vele malen minder plaatsen hebben

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
06 mei 2020 15:31
Uiteraard komt er meer bij kijken. Maar dat was ook met het schoonmaken van die karretjes. Ook daar komt meer bij kijken, en volgens mij zit er geen wezenlijk verschil in.
Het schoonmaken van de karretjes verkleint in ieder geval de kans op overdracht. Dat lijkt me hoe dan ook winst. Je kunt nooit alles voorkomen, maar dat wat je wel makkelijk kunt voorkomen, zou ik altijd doen.
Nijogeth schreef:
06 mei 2020 15:33
Moneyman schreef:
06 mei 2020 14:56
witte angora schreef:
06 mei 2020 14:39
Gewoon thuis je handen even schrobben, ben je er ook. En misschien wel beter ook, want doorgaans zit je met je handen echt niet alleen aan het handvat van dat wagentje.
Probeer dan wel ondertussen van je neus/ gezicht af te blijven :wink:
Ach, dat is goed voor de weerstand.
Ik zal dan wel de verkeerde artikelen gelezen hebben, maar mijn afdronk was vooral dat Corona alles behalve "goed voor je weerstand" is. Eerder desastreus.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zei dat dan ook met een kwinkslag. Misschien had een smiley er wel bijgepast.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik ben net even naar het centrum geweest. Ik kon mijn fiets haast niet kwijt, zo druk (maar goed, ik was er zelf ook).
Nu heeft iemand het lumineuze idee gehad om de passages met dranghekken in tweeën te verdelen, elke kant eenrichtingsverkeer. Maar bij de Jamin is de ijsverkoop aan de buitenkant van de zaak en daar stond een hele lange rij (zeker met die 1.5 m ertussen). Daardoor zou je dus één kant een heel stuk niet meer op kunnen lopen, omdat er naast die rij echt geen 1.5 meter meer over is. Toch maar gedaan, want ik wilde wel graag weer naar mijn fiets toe.
In de praktijk lastig allemaal.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, zoals ik al zei lijkt de anderhalve meter maatschappij een sprookje waar alleen de overheid zelf in schijnt te geloven.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Rowwen heze sjaal!

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Net bericht gehad over de boerenzakdoeken. Ze waren afgelopen zaterdag wel ingepakt, maar pas maandag meegegeven aan de bezorger, die gisteren niet gewerkt had. Als het goed is liggen ze morgen in de bus. En daar ben ik blij mee, want:

Vanaf 1 juni mogen mensen weer met het OV, maar: mét mondbedekking. En de bezetting mag maximaal 40% zijn. Geen idee hoe ze dat gaan doen, maar het klinkt goed. :)

Er worden ineens wel erg veel dingen los gelaten. Kennelijk is de overheid zelf niet meer zo heel erg overtuigd dat ieder contact tot grote rampen gaat leiden. Verder zie ik in veel dingen nog wel een bepaalde logica, omdat je ook niet te hard terug wilt naar strengere maatregelen als het aantal besmettingen weer toeneemt.

Het is me alleen niet duidelijk of de musea wel of niet open gaan, dat is wel jammer.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@ breien: heb je nu al bij de kapper gereserveerd? Zo nee, dan heb je er een paar duizend voor je. Komt ook wel weer goed, maar dan ben je volgende week nog niet aan de beurt. Kijk hier maar eens:

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... reserveren

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
06 mei 2020 14:56
witte angora schreef:
06 mei 2020 14:39
Gewoon thuis je handen even schrobben, ben je er ook. En misschien wel beter ook, want doorgaans zit je met je handen echt niet alleen aan het handvat van dat wagentje.
Probeer dan wel ondertussen van je neus/ gezicht af te blijven :wink:
Winkeltje waar ik kom heeft handontsmettings spul staan. Wat ik, tegendraads als ik ben, gebruik als ik de winkel verlaat ipv binnenkom.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de kapper kun je ook wachten op die oproep.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 mei 2020 17:33
Moneyman schreef:
06 mei 2020 14:56
witte angora schreef:
06 mei 2020 14:39
Gewoon thuis je handen even schrobben, ben je er ook. En misschien wel beter ook, want doorgaans zit je met je handen echt niet alleen aan het handvat van dat wagentje.
Probeer dan wel ondertussen van je neus/ gezicht af te blijven :wink:
Winkeltje waar ik kom heeft handontsmettings spul staan. Wat ik, tegendraads als ik ben, gebruik als ik de winkel verlaat ipv binnenkom.
Da’s alles behalve een slechte keuze. Ik doe beide.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kort meetypen terwijl Rutte af en toe met Haagse tongval communiceert en zich verspreekt (kleerkrachten). Alles met afstand, niet vergeten, anderhalve meter afstand en thuiswerken en drukte vermijden. (Je mag je adhd-kind dus op straat zetten, volgens onze aanloopzoon).

11 mei Contactberoepen, Lager Onderwijs, Kiinderopvang, Bibliotheken, Buitensport vanaf 18 jaar, maar geen contactsporten, meer testen per beroepsgroep

1 juni Voortgezet onderwijs + Restaurants + Terrassen (zittend) + max 30 personen voor theaters, bioscopen, musea + OV met gewone dienstregeling*, gewone mondkapjes zonder anderhalve meter afstand omdat afstand houden niet kan, max 40% reizigers in een voertuig (passen er 100 in een gelede bus, max 40 erin).

15 juni MBO praktijkonderwijs herstart/examens. Grootschalig testen mogelijk.

1 juli van 30 naar 100 personen, ook kerken, crematoria, bruiloften, congressen,
Gemeenschappelijk sanitair op recreatieterreinen weer in gebruik.

1 september sekswerkers, contactsporten, sportscholen, sauna's
Hoger Onderwijs

Graag verbeteren, typ nog steeds langzamer dan vroegâh


* Wordt hier waarschijnlijk de vakantiedienstregeling tot en met de zomervakantie, omdat grote groepen scholieren ontbreken.
Laatst gewijzigd door Jablan op 06 mei 2020 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Aanvulling: OV alleen voor noodzakelijk gebruik.

En alle versoepelingen onder de voorwaarde dat het goed blijft gaan.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
06 mei 2020 19:26
Kort meetypen terwijl Rutte af en toe met Haagse tongval communiceert en zich verspreekt (kleerkrachten). Alles met afstand, niet vergeten, anderhalve meter afstand en thuiswerken en drukte vermijden. (Je mag je adhd-kind dus op straat zetten, volgens onze aanloopzoon).

11 mei Contactberoepen, Lager Onderwijs, Kiinderopvang, Bibliotheken, Buitensport vanaf 18 jaar, maar geen contactsporten, meer testen per beroepsgroep

1 juni Voortgezet onderwijs + Restaurants + Terrassen (zittend) + max 30 personen voor theaters, bioscopen, musea + OV met gewone dienstregeling*, gewone mondkapjes zonder anderhalve meter afstand omdat afstand houden niet kan, max 40% reizigers in een voertuig (passen er 100 in een gelede bus, max 40 erin).

15 juni MBO praktijkonderwijs herstart/examens. Grootschalig testen mogelijk.

1 juli van 30 naar 100 personen, ook kerken, crematoria, bruiloften, congressen,
Gemeenschappelijk sanitair op recreatieterreinen weer in gebruik.

1 september sekswerkers, contactsporten, sportscholen, sauna's
Hoger Onderwijs

Graag verbeteren, typ nog steeds langzamer dan vroegâh


* Wordt hier waarschijnlijk de vakantiedienstregeling tot en met de zomervakantie, omdat grote groepen scholieren ontbreken.
Veel eenvoudiger: link naar het RIVM ipv deze popijopi teksten

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »


angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

😯 zo kan het ook 😉

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

EXWnTl2U0AAK47N.jpeg
(72.76 KiB) 609 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
In het kort en meteen correct

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben vooral blij dat de bieb weer open gaat. Kan ik er weer af en toe uit om een krantje te lezen. Frisse neus, 8 minuten fietsen, krantje lezen, 8 minuten terug fietsen, dan heb ik alweer 16 minuten van het dagelijkse halfuurtje noodzakelijke beweging. Plus 15 minuten Nederland in Beweging. Dan zijn we er wat dat betreft ook weer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Speeltuinen ook 1 juni?
Ik zou het erg prettig vinden.
Mijn beste buren! Ik mis echt die geluiden, dat geroezemoes!

Gesloten