LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mh73 schreef:
11 aug 2020 21:46
Afstand houden lijkt erg moeilijk voor mensen.
Dat ondervind ik momenteel ook. Nu ik nog maar anderhalve week bij mijn huidige werkgever werk, ben ik ook langzaam afscheid aan het nemen van de klanten en met sommigen heb ik een hele goede band opgebouwd in de 3 jaar die ik bij deze werkgever heb gewerkt. Ze zijn wel heel blij voor me, snappen dat ik verder wil en er op alle vlakken op vooruit ga. Echter gaan ze me wel missen zeggen ze en de meeste geven netjes een hand, maar er zaten een paar dames tussen die zeiden 'ik weet dat het niet mag, maar ik ga je toch een knuffel geven'. En ja, zoals jullie wel weten, daar heb ik persoonlijk geen probleem mee, kan het zelfs wel heel erg waarderen en zal ook echt nog wel eens langsgaan bij die klanten als ik een keer vakantie heb (en dat heb ik bij mijn nieuwe werkgever al minimaal 9 weken per jaar, inclusief nog wat losse dagen hier en daar).

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
12 aug 2020 13:41
angel1978 schreef:
12 aug 2020 13:36
Het heeft deze in ieder geval niet geholpen:
Tweede keer positief
Een bewoner van woonzorgcentrum Rehoboth in Wapenveld overleed afgelopen weekend nadat zij voor de tweede keer positief testte op het coronavirus. Het verpleeghuis heeft onmiddellijk maatregelen genomen om een nieuwe virusuitbraak te voorkomen
Eigenlijk moet u dan wel het hele artikel plaatsen.
De artsen denken dat:
A. Deze mevrouw zoveel kwalen had dat haar immuunsysteem daardoor zo slecht was dat een nieuwe besmetting mogelijk was.
B. Het virus is nooit uit haar lichaam weggeweest.

Verder staat er dat ze het eigenlijk gewoon nog niet weten en verder onderzoek nodig is.
Zo testte mijn zusje zonder klachten positief en 3 dagen later negatief. Het grappige was dat zij ruim een maand voor de positieve test wel een dagje of 2 verkouden is geweest en rond die tijd werden 3 van haar vriendinnen positief getest, maar doordat ze toen geen klachten meer had mocht ze niet testen.

Toen we de GGD ernaar vroegen zeiden ze dat het best wel kon dat er nog steeds sporen van het virus in haar lichaam zaten na een maand.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf heb ik zo langzamerhand het idee dat " we met zijn allen " een beetje de grip op Corona kwijt zijn.
Men laat zich of niet testen of wél, maar werkt niet mee aan contactonderzoek.
De feestjes gaan gewoon ook door , dus is er ook amper zicht op de contacten omdat het eea ondoenlijk is en wordt.
En verplicht in quarantaine gaan ? Daar geloof ik niet in.
Ik denk dat men dat stomweg niet doet.

Ik hoorde vd week dat het écht goede vaccin misschien nóg wel 3 jaar zou kunnen duren.
Dus wat moeten de kwetsbaren onder ons?
Zoveel mogelijk binnen blijven en ook nóg meer Coronakilo.s krijgen m.a.g overgewicht en nóg kwetsbaarder worden 😬 ? ( grapje ?! )

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb juist het idee dat we de grip op de werkelijkheid kwijt zijn. Er zullen altijd ziektes blijven komen en gaan. We kunnen niet voor elke ziekte uit voorzorg de hele wereld maar stil leggen, als je het mij vraagt. We moeten ergens ook kunnen accepteren dat er teveel mensen op de wereld zijn, welke ook steeds ouder worden en de natuur dat op een natuurlijke manier probeert te beperken en dat er dan inderdaad slachtoffers vallen. Dat teveel indammen zal als gevolg hebben dat zulke situaties zich veel vaker gaan voordoen en dat willen we ook niet. Het is eigenlijk heel dubbel, want hardop zeggen dat we maar moeten accepteren dat er mensen gaan sterven, dat wordt door velen ook niet geaccepteerd.

Ik heb al vaker gezegd dat er ergens een keer een switch gemaakt moet worden en dat we ons meer moeten focussen op plezier in het leven dan op zo oud worden als mogelijk. Het zegt eigenlijk al genoeg dat er nog steeds zo moeilijk gedaan wordt over zoiets simpel als euthanasie.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
12 aug 2020 13:41
angel1978 schreef:
12 aug 2020 13:36
Het heeft deze in ieder geval niet geholpen:
Tweede keer positief
Een bewoner van woonzorgcentrum Rehoboth in Wapenveld overleed afgelopen weekend nadat zij voor de tweede keer positief testte op het coronavirus. Het verpleeghuis heeft onmiddellijk maatregelen genomen om een nieuwe virusuitbraak te voorkomen
Eigenlijk moet u dan wel het hele artikel plaatsen.
De artsen denken dat:
A. Deze mevrouw zoveel kwalen had dat haar immuunsysteem daardoor zo slecht was dat een nieuwe besmetting mogelijk was.
B. Het virus is nooit uit haar lichaam weggeweest.

Verder staat er dat ze het eigenlijk gewoon nog niet weten en verder onderzoek nodig is.
Dit was alles over de herbesmetting in wapenveld. In het artikel waar mijn tekst uit kwam 😉 Dus wat zou ik nog meer moeten plaatsen volgens jou?

https://www.gelderlander.nl/home/corona ... ~aefa846a/

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerder heb ik al gesteld dat de wereld veel te veel mondiaal is ingericht. Als mensen veel meer op hun plaats zouden blijven (althans niet de hele wereld over gaan), en er geen goederen over de hele wereld getransporteerd worden, kan welk virus dan ook lang niet zoveel schade aanrichten als nu.

Dat is mijn mening, en ik zie vooralsnog geen reden om die mening bij te stellen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
12 aug 2020 14:18
Ik heb juist het idee dat we de grip op de werkelijkheid kwijt zijn. Er zullen altijd ziektes blijven komen en gaan. We kunnen niet voor elke ziekte uit voorzorg de hele wereld maar stil leggen, als je het mij vraagt. We moeten ergens ook kunnen accepteren dat er teveel mensen op de wereld zijn, welke ook steeds ouder worden en de natuur dat op een natuurlijke manier probeert te beperken en dat er dan inderdaad slachtoffers vallen. Dat teveel indammen zal als gevolg hebben dat zulke situaties zich veel vaker gaan voordoen en dat willen we ook niet. Het is eigenlijk heel dubbel, want hardop zeggen dat we maar moeten accepteren dat er mensen gaan sterven, dat wordt door velen ook niet geaccepteerd.

Ik heb al vaker gezegd dat er ergens een keer een switch gemaakt moet worden en dat we ons meer moeten focussen op plezier in het leven dan op zo oud worden als mogelijk. Het zegt eigenlijk al genoeg dat er nog steeds zo moeilijk gedaan wordt over zoiets simpel als euthanasie.
Eerst moeten oude mensen maar gewoon dood en nu maken ze ook nog eens geen plezier.. je hebt wel een heel beperkte blik op de wereld buiten jezelf.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
12 aug 2020 14:23


Dit was alles over de herbesmetting in wapenveld. In het artikel waar mijn tekst uit kwam 😉 Dus wat zou ik nog meer moeten plaatsen volgens jou?

https://www.gelderlander.nl/home/corona ... ~aefa846a/
Ah, ik snap het. Wat u las was een heel klein stukje uit een artikel wat in het AD stond van vandaag. En daar heb ik het gelezen. Dat zijn de media hè, een stukje overnemen en het eigenlijk uit zijn verband trekken.
Maar het is duidelijk zo :wink:

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarnaast zal een ander redeneren dat je niet veel meer nodig hebt dan je dorp, provincie of misschien de benelux.. Zo maar even iets eruit pikken omdat je daar zelf geen behoefte aan hebt is gewoon te makkelijk.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
12 aug 2020 14:24
Eerder heb ik al gesteld dat de wereld veel te veel mondiaal is ingericht. Als mensen veel meer op hun plaats zouden blijven (althans niet de hele wereld over gaan), en er geen goederen over de hele wereld getransporteerd worden, kan welk virus dan ook lang niet zoveel schade aanrichten als nu.

Dat is mijn mening, en ik zie vooralsnog geen reden om die mening bij te stellen.
Is dat eigenlijk niet net zo kortzichtig als menen dat ouderen maar binnen moeten blijven zitten en jongeren hun gang kunnen gaan?

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 aug 2020 14:18
... en de natuur dat op een natuurlijke manier probeert te beperken...
De vraag is wel hoe "natuurlijk" dit hele Covid-circus is.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
12 aug 2020 14:25
Nijogeth schreef:
12 aug 2020 14:18
Ik heb juist het idee dat we de grip op de werkelijkheid kwijt zijn. Er zullen altijd ziektes blijven komen en gaan. We kunnen niet voor elke ziekte uit voorzorg de hele wereld maar stil leggen, als je het mij vraagt. We moeten ergens ook kunnen accepteren dat er teveel mensen op de wereld zijn, welke ook steeds ouder worden en de natuur dat op een natuurlijke manier probeert te beperken en dat er dan inderdaad slachtoffers vallen. Dat teveel indammen zal als gevolg hebben dat zulke situaties zich veel vaker gaan voordoen en dat willen we ook niet. Het is eigenlijk heel dubbel, want hardop zeggen dat we maar moeten accepteren dat er mensen gaan sterven, dat wordt door velen ook niet geaccepteerd.

Ik heb al vaker gezegd dat er ergens een keer een switch gemaakt moet worden en dat we ons meer moeten focussen op plezier in het leven dan op zo oud worden als mogelijk. Het zegt eigenlijk al genoeg dat er nog steeds zo moeilijk gedaan wordt over zoiets simpel als euthanasie.
Eerst moeten oude mensen maar gewoon dood en nu maken ze ook nog eens geen plezier.. je hebt wel een heel beperkte blik op de wereld buiten jezelf.
Ja, woorden uit context halen, dat kun je wel goed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Aan de andere kant willen we met zijn allen zo oud mogelijk worden met zo min mogelijk " makke " en wanneer we véél last krijgen wordt er nog steeds eindeloos soms ingegrepen door de medici.
Misschien moeten we eens leren accepteren dat lijden en afzien bij het leven hoort ?
Kijk naar de natuur, dieren lijden en kreperen, het is natuur, survival of the fittest.
Ik denk dat wij met zijn allen vooral grip willen blijven houden en niet willen of kunnen accepteren dat echt niet alles maakbaar en haalbaar is.
Ik heb van zeer nabij mensen die werkelijk dood-doodziek zijn en niet opgeven en alles aangrijpen om toch vooral nog een paar maandjes hun leven willen rekken.

Ik heb misschien makkelijk praten, ik zit niet in zo.n situatie en weet nog niet wat mijn keus zal zijn.

Feit is dat we met 8 miljard onze moeder Aarde verpesten , uitknijpen en te gronde richten.
De hele wereld ligt plat door Corona nu , maar pandemieën zijn natuurlijk van alle tijden.
Dat komt en gaat. Misschien moeten we niet zo piekeren en de natuur meer laten?

Dit virus komt door viezigheid en onhygiënische toestanden , maar er is amper tot niet controle op deze viezigheid..men wil het consumeren.

Van de week zag ik een pracht reportage over schubdieren; zij bestaan al miljoenen jaren , maar ik was in shock toen ik zag dat deze dieren worden doodgemaakt en van al hun schubben werden geroofd omdat deze schubben een ' geneeskrachtige ' werking hebben :shock: .

Over 50 jaar zijn, vrees ik, de ijsberen ook verleden tijd.
We doen het toch echt zelf allemaal, als mensheid.
Wat minder mensen en wat méér respect voor de natuur , juich ik toe.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
12 aug 2020 14:54
... terwijl als je naar de feiten kijkt is het lang niet zo dramatisch als de media doen voorkomen.
Hoe bepaal jij wat feiten zijn?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
12 aug 2020 14:54
(...)
Maar de angst voor dit virus wordt ook sterk aangewakkerd, terwijl als je naar de feiten kijkt is het lang niet zo dramatisch als de media doen voorkomen.
Hier ben ik het beslist mee oneens.
Er zijn tienduizenden mensen overleden en hebben werkelijk dramatisch geleden plus de naweeën zijn voor velen vreselijk, met lang revalideren en blijvend invaliderende schade, dus ja het is voor deze tienduizenden wel degelijk dramatisch . Dat kun je en mag je niet bagatelliseren :!: .

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
12 aug 2020 14:55
Jose2501 schreef:
12 aug 2020 14:54
... terwijl als je naar de feiten kijkt is het lang niet zo dramatisch als de media doen voorkomen.
Hoe bepaal jij wat feiten zijn?
Nou, het aantal doden door corona staat aardig vast en is nou niet zo onheilspellend hoog na 5 maanden (als het er in 2019 al niet al was). En daar wil ik dan nog bij zeggen dat iedereen met corona erbij wordt gerekend, ook als corona de druppel is die de emmer deed overlopen of als men door corona zo verzwakt was dat een andere ziekte de das omdeed. Als het sterftepercentage nu zo gigantisch hoog zou liggen, maar dat ligt nog redelijk laag, ondanks het gebrek aan testen, dus er zullen nog velen ongetest corona hebben gehad.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
12 aug 2020 14:51
Over 50 jaar zijn, vrees ik, de ijsberen ook verleden tijd.
We doen het toch echt zelf allemaal, als mensheid.
Wat minder mensen en wat méér respect voor de natuur , juich ik toe.
Dit wil ik dan weer evolutie noemen. Klinkt gek, toch? Het klimaat in de wereld verandert continue en diersoorten sterven altijd al uit en er komen weer nieuwe bij. Het hele beleid om bestaande diersoorten van uitsterven te behoeden is eigenlijk ook totaal tegenstrijdig met de natuur. Ijsberen zijn er niet altijd geweest en als ze daadwerkelijk uitsterven (als ze zich niet aan weten te passen) dan komt er bij een volgende ijstijd wel weer een nieuwe soort die er op lijkt. Zo gaat dat nu eenmaal.

Net als dat hele stikstofdebat. Het gaat erom om bepaalde diersoorten en planten te beschermen, omdat weer andere soorten er beter mee om kunnen gaan en deze dan gaan overwoekeren.

Lady1234
Berichten: 27125
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth


“Ik heb al vaker gezegd dat er ergens een keer een switch gemaakt moet worden en dat we ons meer moeten focussen op plezier in het leven dan op zo oud worden als mogelijk. Het zegt eigenlijk al genoeg dat er nog steeds zo moeilijk gedaan wordt over zoiets simpel als euthanasie“

Niemand houdt u tegen om plezier te maken en dan daarna euthanasie te plegen.
Waarom ouder worden? Dan zit u toch maar jongeren in de weg.

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niemand houdt me tegen inderdaad. Al doet de regering wel zijn best momenteel. Maar Lady, ook jij bent erg goed in het uit context plaatsen van dingen die ik zeg. En dan vooral in het aanvallen van mijn mening, maar niet het uiten van jouw eigen oplossing van het probleem van overbevolking. Ik kijk er naar uit om die te lezen. Die moet wel zo goed zijn, aangezien elke mening daarover verder wordt aangevallen.

Erthanax
Berichten: 9695
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
12 aug 2020 14:18
(...) Het zegt eigenlijk al genoeg dat er nog steeds zo moeilijk gedaan wordt over zoiets simpel als euthanasie.
Het zegt eigenlijk al genoeg dat u denkt dat euthanasie iets simpels is. Euthanasie is nooit simpel. Zelfs voor de patiënt die uitzichtloos en ondraaglijk lijdt is het niet simpel, voor de arts die de noodzakelijke handelingen moet uitvoeren is het niet simpel, voor de aanstaande nabestaanden is het niet simpel.

Gesloten