LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
maxalessi
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2006 00:01

KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door maxalessi »

Kavelbank biedt percelen grond te koop aan die op het punt staan om van bestemming te veranderen met hoge winsten als gevolg. Dit klinkt een beetje als de kip met de gouden eieren, maar ik kan weinig negatiefs over deze club op internet vinden. Ik wil graag investeren maar ben ook een beetje sceptisch. Vandaar dat ik hier mijn oor te rade lig....[/b]

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Wij heben enkele jaren geleden contact met de mensen van kavalbank onderhouden. Ze kopen massaal grond in of liever gezegd blijft de grond eigendom van de eigenaren, er wordt dus niets betaald, maar op papier kan je er niet zelf meer iets mee doen. Ze wachten rustig af tot dat de gemeente er een bestemmingsplan op legt waardoor de waarde fors omhoog schiet. Kavelbak hoeft er dus niets voor te doen om rijk te worden over de ruggen van de kleine man of boer. Maar dat is nog niet alles. Kavelbank verzamelt tevens bouwprojecten om op de grond te bouwen. Ook daaran krijgen ze geld. Ze zoeken ook investeerder. Ze doen niets met eigen middelen maar snijden riemen van andermans leer.

Global Investor
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:40

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door Global Investor »

Kabelbank werkt gewoon in opdracht van bijna alle grote ontwikkelaars van nederland die hun toekomstige bouwproductie veilig willen stellen met gesloten knip. Die bouwbedrijven geven gewoon door aan kavelbank waar zij op termijn willen/kunnen gaan bouwen. Op het moment dat een bestemming wordt gewijzigd en er gebouwd kan worden worden de grondeigenaren voor meer geld afgekocht door diezelfde ontwikkelaars. Middels deze constructie hebben ze grip op toekomstige bouwlocaties zonder te investeren. Kavelbank lift mee in de grondprijs stijging maar naar wat ik weet ook in de uiteindelijke bouwproductie per opgeleverde woning. Dit doen ze niet alleen in nederland want recent moetst een relatie van mij in zuid spanje marbella om een grondlocatie aan te kopen toestemming krijgen van de kavelbank uit vught omdat zij procuratie houder waren. Hebben dus blijkbaar ook contacten met die criminele burgemester Gil Y Gil. Zou mij niks verbazen als ze dit ook in het oostblok doen uiteraard weer onder een andere vlag. Worden slapend rijk die gasten van de kavelbank uit vught.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door hbwoz »

Beste Global Investor,

De heer Gil y Gil is op 14 mei 2004 overleden.

maxalessi
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2006 00:01

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door maxalessi »

Als ik het goed begrijp zijn de mannen van Kavelbank dus slimme zakenlieden, maar op zich geen oplichters? Ik zou namelijk niet graag investeren in een boilerroom.
Landbouwgrond is ongeveer 2-3 euro per m2 waard. Kavelbank biedt aan tegen 15-20 euro per m2 (dus 500-700% winst voor de boer waarvan je direct afneemt) met een verwachting op bestemmingsomslag waarbij 50-70 euro per m2 kan worden gerealiseerd. Kavelbank neemt een commissie van 30% op de meerwaarde van het land. Daarmee verdienen ze weliswaar goed, maar als investeerder ben je dus ook niet slecht af.

TENZIJ: Kavelbank gewoon waardeloze grond koopt van een boer voor 3 euro en verkoopt aan geldverblinde investeerders (zoals ik misschien) voor 15 euro. Kavelbank steekt 5 x winst in de zak en de bestemming blijkt later toch niet om te slaan. Echter, Kavelbank geeft hier ook geen garantie op en gaat vrijuit.
Omdat de aanbiedingen van Kavelbank een beetje op de kip met de gouden eieren lijkt, durf ik vooralsnog niet te investeren. Echter ik heb als reactie op mijn oproep geen oplichtingspraktijken zien langskomen. Wie weet misschien meer over de bonafide/malafide handel van kavelbank?????

enghuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2006 09:18

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door enghuizen »

1. Landbouwgrond is maximaal € 3,--p/m2 waard.
Echter, een keer meegemaakt; kavelbank koopt voor 2,--; verkoopt
door aan vriend voor 13,--; en die gaat het naar jan met de petten/particulieren verkopen voor 14,-- p/m2. De notaris kijkt niet raar op omdat er 13,--p/m2 in de vorige akte staat. Kavelbank is waarschijnlijk opgericht door een 'rentmeester'. Niet kopen van deze club dus omdat je instapt voor 5 keer de reele waarde. Met andere woorden; als je bij deze club koopt dan gooi je direct al 80% weg; over 200 jaar is die grond misschien het aankoopbedrag pas weer waard.

En

Als er bij landbouwgrond enige kans op bebouwing is dan zijn de professionele partijen zoals grote bouwbedrijven en grote beleggers zoals verzekeringsmaatschappijen al lang langs geweest bij de eigenaren. Dus het goede spul gaat naar de professionelen (en die hebben er verstand van) en de rotzooi gaat naar de particulieren. Da's toch overduidelijk.


2. Dan zijn er ook lieden die bosgrond verkopen voor de hoofdprijs. Lieve mensen, op bosgrond mag je dus nooit en te nimmer bouwen. Nooit. De waarde van bosgrond is beslist niet meer dan € 1,-- p/m2 en dat is al aan de hoge kant.


Onvoorstelbaar dat mensen er instappen.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Waarom zou iemand iets waarvan hij verwacht dat het bij wijze van spreken miljoenen waard wordt aanbieden aan anderen????????

Gzeeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:55

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door Gzeeman »

De kavelbank is een doorzichtig verhaal. Nader onderzoek naar aanbiedingen van Kavelbank ( tegenwoordig De Nederlandse Grondbeurs !) hen in een aantal plaatsen heeft geleerd dat ondanks ontkenningen door bestuurders van kavelbank er voordat er gronden aan particiulieren verkocht worden op naam van aan bestuurders of werknemers van Kavelbank gelieerde personen ( echtgenotes maar dan wel natuurlijk met meisjesnaam) posities verworven zijn. De stelling dat kavelbank ( nu dus : Ned Grondbeurs) koopt tegen een vijfde van de verkoopprijs aan particulieren is dus niet geheel uit de lucht gegrepen.

Een tweede vraag die rijst is waarom de naam veranderd is van Kavelbank in Nederlandse Grondbeurs. Feitelijk doen ze volgens bij een nadere beschouwing van de websites van de twee namen hetzelfde.

Tenslotte lijkt het of Ned Grond beurs ook actief zou zijn dan wel betrokken zou ziojn bij de verkoop van gronden in Costa Rica Interessant te horen of er mensen zijn die daar positieve ervaringen mee hebben. Maar ook natuurlijk mensen die aantoonbaar geld verdiend hebben met hun investering bij Kavelbank of nu de Ned. Grondbeurs. Als dat zo is dan moet het toch niet moeilijk zijn daar wat over te vernemen.
Ben benieuwd.

Hendrik Kappers
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:55

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door Hendrik Kappers »

klopt het bovenstaande verhaal?

Gzeeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:55

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door Gzeeman »

De connectie tussen Ned Grondbeurs en Kavelbank is evident.
Zou zeggen google naar kavelbank en kijk waar je uitkomt.

Het verhaal over posities klopt ook voor de volle 100%.

Het laatste wat betreft de andere activiteiten kan ik verder niet meer
verifieren.

Waar het in deze om gaat is dat er andere posities zijn dan wordt gesuggereerd. Als je probeert nadere info te krijgen (zeg maar een zakelijk wachtwoord) dan is het verzoek om een tel. nummer op te geven waarop je gebeld kan worden. Mjn stelling is dat als je niets te verbergen hebt je gegadigden via een site (zoals destijds met kavelbank wel het geval was en waardoor je via het kadaster de eigendom situatie kon checken ( om dan vervolgens te concluderen dat het eigendom niet bij de oorspronkelijke eigenaar lag) kan laten kennis maken en zaken die voor het nemen van een weloverwogen besluit over definintieve koop van belang zijn helder en transparant en verifieerbaar weergeeft. Bij gebreke daarvan lijkt mij de conclusie helder.

harmv
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:05

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door harmv »

de kavelbank heeft mij verschillende malen een aanbod gedaan maar na onderzoek bleek het grond te zijn waar de eerste 15 jaar geen bestemmings veranderingen mogelijk was volgens de lokale overheid ...

volgens kavelbank was dit onzin en zou er wel binnenkort een verandering van landbouw naar bouwgrond komen .Maar dat geven ze niet schriftelijk ... . Ze zijn wel erg vasthoudend om te bellen hoor vergis je daar niet in en ze hebben een heel mooi verhaal maar vastleggen .. nee we geven geen garanties he ... ...

Dus ja ... wie kent iemand die wel geld verdient heeft met de kavelbank ??
zou best es hele hele lange termijn investering kunnen zijn ....

Gzeeman
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2008 11:55

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door Gzeeman »

Beste Harmv,

Onderstaande e-mail correspondentie zegt m.i. genoeg. Daarnaast heb ik in het verleden (toen de naam nog anders was) informatie over een tweetal projecten gehad. Bij nader onderzoek bleken aan de eigenaren van kavelbank of grondbeurs gelieerde personen (echtgenotes onder hun meisjesnaam - helaas traceerbaar op t zelfde adres als de bestuurders cq eigenaren). Kortom een grote opzet tot zelfverrijking.

Succes er mee , heb trouwens geen referenties gehad van buitenstaanders die er geld aan verdiend hebben, zou aardig zijn als ze dat bekend maakten. Goos Zeeman

E-mail coorespondentie

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Geachte heer Bol,

Ik heb geprobeerd via een zakelijk wachtwoord (waarde) in te loggen, dat lijkt niet
kwam in het particuliere gedeelte. Heb aldus nog geen inzicht in het hoe en wat.

Als u dat eerst regelt, dan hebben we wellicht later contact. Overigens reageer ik niet op
telefoontjes waar het nummer van afgeschermd is, wellicht is dat een bijkomend euvel.

Groet,

Goos Zeeman

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Geachte heer Zeeman,


U heeft via de website www.grondbeurs.com interesse getoond in een grondbelegging.

Het is echter niet gelukt om telefonisch met u in contact te komen.

Neemt u gerust contact met me op om uw mogelijkheden te bespreken.


Hoogachtend.


Martin Bol
073-6847842
[email protected]


De Nederlandse Grondbeurs
Helvoirtseweg 183-B
5263 EC Vught
Nederland
T: 073-6847842
F: 073-6847848
E: [email protected]
W: www.grondbeurs.com


P.S. Ik weet zeker dat u net zo tevreden zult zijn als al onze andere relaties!


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Geachte heer Bol,

Ik heb specifiek gevraagd om een zakelijke inlogcode nadat ik een prive code
had ontvangen.

Als ik investeer dan ga ik af op objectieve en verifieerdare informatie, die kunt of wilt u
mij kennelijk niet geven, dan houdt het voor mij op. Of u geeft mij een zakekelijke code
en kijk ik ernaar, bevalt de informatie mij dan zal ik serieus overwegen te investeren.

Ik zie t wel.

MvG

G. Zeeman

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geachte heer Zeeman,

Ik kan me voorstellen dat u als "Zeeman Investments" graag een zakelijk wachtwoord wilt ontvangen en ik begrijp goed dat u verontwaardigd bent om op de site te constateren dat deze alleen verstrekt wordt aan ontwikkelende partijen.

Een aantal van mijn beste relaties reageerden in eerste instantie net zo.

Echter, toen ze later in reactie op mijn e-mail, met mij gesproken hadden waren ze maar wat blij dat ze een paar minuten de tijd hadden genomen om duidelijk te krijgen wat wij precies doen en wat dat voor hen betekent.

Zij plukken hier nog steeds de vruchten van.

Ik denk dat u net zo tevreden zult zijn.

Doet u zichzelf een plezier en neem contact met me op.

Ik ben te bereiken op telefoonnummer 073-6847842.
U vraagt naar Martin Bol.
Ik kijk er naar uit u te mogen spreken. Alvast bedankt voor het terugbellen.
Hoogachtend.


Martin Bol
073-6847842
[email protected]

De Nederlandse Grondbeurs
Helvoirtseweg 183-B
5263 EC Vught
Nederland
T: 073-6847842
F: 073-6847848
E: [email protected]
W: www.grondbeurs.com

P.S. Mag na ons gesprek blijken dat het toch niks voor u is....even goede vrienden!


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Geachte heer Bol,

Ik had ook niet verwacht dat een club die blijkbaar veel te verbergen heeft
transparante informatie geeft. In dat kader wil ik niet onvermeld laten Heb inmiddels begrepen dat grondbeurs niet meer is dan een voortzetting van ik dacht kavelbank.

De handel en wandel daarvan is bekend.

Fijn dat u zoveel afnemers heeft, hoop ook tevreden afnemers.

Met vriendelijke groet,

Goos Zeeman

jandeman
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2005 11:59

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door jandeman »

De mail correspondentie zegt inderdaad al genoeg en getuigd van weinig professionaliteit van de grondbeurs.

Slim idee, slechte uitvoering lijkt mij. :roll:

nj_k
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2009 01:00

Re: KAVELBANK.COM WIE WEET HIER MEER OVER??? OPLICHTERS OF NIET?

Ongelezen bericht door nj_k »

Eerst wil ik even melden dat ik niet met dit bedrijf te maken heb en ook geen vrienden/familie heb die hier werkt. Ook weet ik niet of dit een keurig bedrijf is of niet. Ik vind alleen dat hier even vrij makkelijk geoordeeld wordt.

Weleens een geurtje gekocht van chanel voor € 80,-, weleens een kledingstuk van Armani of Versace of Cavalli gekocht van € 200,- of € 300,- Ik denk dat de maakkosten van dergelijke producten nog niet eens 10% bedragen van de verkoopprijs. Kijk eens naar de eigen branche waar je in zit of naar de grote banken zoals ABN of ING, je denkt toch niet dat die alle kosten kunnen betalen van hetgeen ze op een spaarrekening verdienen, kom nou!! Als je hen een dergelijk vragenlijst stuurt denk je dat je antwoord krijgt, haha, probeer eens iemand aan de telefoon te krijgen die iets weet. Nee, ik snap het allemaal wel, maar dit is te kort door de bocht. We weten niet eens wat ze aan het einde van het jaar overhouden. Uiteraard zijn er oplichters, maar scheer niet iedereen over een kam.

Laat iedereen zijn geld verdienen. Er zullen tussen inkoop en verkoop nog zat kosten en risico's zitten hoor. Kijk alleen goed of de grond echt straks waarde kan hebben. Met andere woorden, ligt deze in een mooi gebied, waar straks 5-15 jaar echt gebouwd kan gaan worden. En ja, wat weet een gemeente nou, beleid geldt voor 4 jaar, andere gemeenteraad andere wensen. Dus grond lijkt mij goed dat is duidelijk, oordeel niet te snel en bepaal zelf og iets goed kan zijn of worden, wees zorgvuldig

Gesloten