LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bouwkundig keuring door VEH

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
IEM
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2012 10:31

Re: Bouwkundig keuring door VEH

Ongelezen bericht door IEM »

Ik heb in het verleden ook een keuring uit laten voeren door VEH. Dit is niet bevallen, daarop heb ik besloten een nieuwe keuring uit te laten voeren. Op internet heb ik www.wherk.nl gevonden, een zeer lage prijs maar wel een goed rapport in mijn ogen. Hij kwam professioneel en betrouwbaar over. Andere mensen ervaringen met dit bedrijf?

Groet, Mike

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Bouwkundig keuring door VEH

Ongelezen bericht door Frank445 »

Bij nieuwbouw: doen!!!!
Aannemers, projectontwikkelaars kun je niet genoeg controleren.

Bij bestaande bouw: onzin.
Ons huis was verkocht en er was een overeenkomst.

Toen kwam VEH met keuring. Moest nog 20.000 af want over 15 jaar zou het dak misschien stuk kunnen gaan. Ja dat is logisch met een plat dak, dat is namelijk met elk plat dak. Net als dat je zeker weet dat je auto nooit 15 jaar meegaat.

Hebben gezegd dat ze het kunnen kopen of op moeten rotten. Makelaar heeft dat in nette bewoording overgebracht. Koper is toch akkoord gegaan en heeft voor niets VEH laten keuren. Bij ouder huis zou dit anders kunnen zijn, maar als ik de heer Hondius lees alhier dan vrees ik een opnieuw debiele reactie van VEH.

VEH vergeet dat ook de verkopers hun leden zijn en met het uitmelken van verkopers schiet het allemaal niet op.
(Hoef helemaal niet onderste uit de kan en zat al 10% onder WOZ-waarde, dus als VEH vindt dat je 20% onder WOZ moet verkopen dan sporen ze echt niet)

Nina Lauren
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2007 15:04

Re: Bouwkundig keuring door VEH

Ongelezen bericht door Nina Lauren »

In de kleine lettertjes stelt de VEH dat zij niet verantwoordelijk is voor haar eigen keuringen, dit heeft ons een faillissement opgeleverd. Enige hulp als lid van de vereniging hebben wij niet gekregen maar een batterij aan advocaten om de keurder (onder hun naam geregeld maar er niet voor verantwoordelijk?) bij te staan dat kon wel.

https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 495&acCode
let dus op en twitter dit door!

Wij willen dat Nederland dit weet, sluit je aan bij de vereniging van gedupeerden door een keuring van VEH, deze praktijken kunnen gewoon niet doorgaan!

Nina Lauren
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 apr 2007 15:04

Re: Bouwkundig keuring door VEH

Ongelezen bericht door Nina Lauren »

meld u aan bij : [email protected]

fredtokkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2013 11:59

Re: Bouwkundig keuring door VEH

Ongelezen bericht door fredtokkie »

Bouwkundige Keuring Amsterdam - de vereniging eigen huis schiet te kort. Wat is het kostbaarste gebrek in
Amsterdam ? De fundering natuurlijk maar hier doet de VEH geen uitspraken over en simpelweg omdat de kennis er niet is en ze bang zijn van claims. Dat een kraantje lekt is een probleem dat financieel makkelijk oplosbaar is maar je fundering moeten herstellen is een heel ander verhaal. Een nieuwe fundering kost in Amsterdam al snel tussen de 50.000 - 100.000 euro. Ik heb gehoord dat de inspecteurs ook vaak het dak niet op willen, als u het dak niet laat inspecteren loopt u wederom een groot financieel risico variërend van 1000 tot 10.000 euro. Dus wat heeft u eigenlijk aan de vereniging eigen huis ? Laat trouwens ook nooit u huis keuren door een makelaars maatje want ook dan loopt u aanzienlijke risico's dat de zaken gunstiger worden voorgesteld.

Fred Tokkie

Gesloten