LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ivanb
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:49

Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door ivanb »

Goedendag,
wij hebben via onze makelaar ons huis verkocht ovv eigen woning (van de koper) en er is in de overeenkomst sprake van een 48uurs clausule.
De woning blijft dus in principe te koop staan en mocht er een andere gegadigde komen dan treed de 48 uurs clausule in werking.

In de huidige huizenmarkt zou het wel eens kunnen zijn dat onze woning dus nog lang te koop blijft staan. Kunnen wij onze vraagprijs verlagen zolang er nog geen officiele verkoop/overdracht heeft plaatsgevonden?

Ons huis staat ruim 2,5 jaar te koop, waarvan geruime tijd leeg en dit is ons eerste serieuze bod. Aangezien onze aftrek per januari stopt willen we eigenlijk graag wat meer zekerheid dan dit.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Als je moet wachten totdat hij zijn huis verkocht heeft kun je lang wachten in deze markt :( Ik zou de prijs van je huis verlagen. Als hij het wil hebben voor die lagere prijs en meteen wil afnemen o.k. En anders een ander. :D

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je 2½ jaar nu eindelijk is....

1 huis te duur.

2 slechte makelaar...

3 niet te vinden vraagprijs? ( als het niet op €500,- of €1.000,- eindigde vinden de zoekmachines het niet.

4 foute advertentie, als je van perfecte woning adverteerde en ze vonden diverse dingen zit je fout...

5 duidelijke foto's?

Eventueel een andere makelaar vragen....
Leegstand kost ook en alleen in Friesland is het helaas normaal dat bepaalde goede woningen te lang staan wegens geen belangstelling!

ivanb
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:49

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door ivanb »

Hallo D1rk,

Als je de situatie niet kent kun je alleen maar gokken en raden, wel gemakkelijk hoor.

Voel me eigenlijk niet geroepen te antwoorden maar ok;

http://www.boelensjorritsma.nl/20011-bd ... &type=sale

De woning staat ook op Funda, bij een (goed bekend staande) NVM makelaar Boelens Jorritsma collegiaal in de verkoop bij Nieboer Makelaars Veendam.

"foute advertentie, als je van perfecte woning adverteerde en ze vonden diverse dingen zit je fout..." snap niet wat je hiermee bedoeld??? hoe bedoel je diverse dingen?? Volgens mij is de tekst prima, aanlokkelijk en eerlijk. Ook zijn de foto's (we hebben de meest zelf gemaakt en deze laten de woning absoluut tot zijn recht komen) helemaal niet slecht.

De woning staat in Muntendam (Oost Groningen) en helaas staan daar de voor deze regio als "duurder" segment aangeboden woningen echt wel langer te koop.

Met de woning is technisch niets mis, we hebben een goed bouwkundig rapport.

Nogmaals, als je de situatie niet kent reageer je wel erg kort door de bocht :-)

Kopen????

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Jorritsma heeft voor mij een heel slechte naam. In Almere zit er een en die verpest het behoorlijk voor haar naamgenoten. Ik zou niks kopen bij enn makelaar die Jorritsma heet. Andere makelaar ? Leuk huis van buiten. Prijs wat zakken ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ha, nu zie ik het van binnen. :D Buiten kant, om daar even op terug te komen is werkelijk prachtig ! Smaakvol mooie tuin. De binnenkant komt dan een beetje armoedig over met dat rood. Het bad is een crime om schoon te maken met z'on opstaande rand ervoor.
Conclusie; Van buiten belooft het huis veel. Kijk je binnen dan valt het tegen. Makeover ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zo..... (schenkt even een wijntje in) Wat ik zou doen ? Rood overschilderen. Die grenen meubelen eruit, dit kan echt niet meer. En heel belangrijk.... prijs verlagen. Dan ben je het huis met de mooie buitenkant denk ik wel wat sneller kwijt.

ivanb
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:49

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door ivanb »

O.k. kleuren en meubels zijn een kwestie van smaak. Het, overigens iets donkerder dan op de foto lijkt, rood past uitstekend bij de woning, de meubels staan er ondat we er graag iets in willen hebben staan en we helaas geen geld hebben om er mooiere, nieuwere (duurdere) meubels in te zetten. Wij hebben hier 4 jaar met heel veel plezier gewoond en ik heb nooit problemen gehad met het schoonmaken van het bad en de randen...schenkt even een kopje koffie in....man zeker :wink: ???

De rest van de woning staat leeg, we wonen er immers niet meer als je de vorige stukjes goed hebt gelezen. Meer verlagen dan het bod dat we nu hebben is geen optie, financieel gezien. Die 245 is onze bottom.

Wellicht kun je je voorstellen dat na 2,5 jaar de koek wel een beetje op is....we hebben destijds 4 verschillende makelaars het huis laten bekijken en daarvan voor ons de beste gekozen. Allen gaven aan dat we dit huis binnen een jaar wel moesten kunnen verkopen. Vandaar dat we nu collegiaal zijn gegaan.

Dus...volgens mij hebben we gewoon dikke pech!

Maareh...als je geld over hebt en handig bent...kom eens een handje helpen met schilderen...ook voor beter passende meubels staan we open als je deze kosteloos kunt aanbieden :lol:

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door Miss M »

Wat een leuk huis! Ik vind het er allemaal keurig uitzien. Snap niet zo goed waarom het niet gelukt is de woning te verkopen, afgaande op de foto's. Heel veel succes met de verkoop.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja als 245 de bodem is zou ik ook op 257.000 gaan zitten. Aan dat rood kan ik echt niet wennen maar daar kijkt een koper wel doorheen. Die meubels laat maar staan want niks is nog erger.
Het zijn moeilijke tijden om te verkopen. Het ligt niet aan jou of het huis. :wink: Zo, en nu aan de wijn...

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

wat mij gelijk opviel: wat is die site van Jorritsma onoverzichtelijk! en dan ben je op de foto pagina, dan kun je de foto's niet 1 voor 1 bekijken. Navigeren is een echte crime. Dan ontgaat me gelijk de zin om de woningadvertentie verder te bekijken. Wellicht wel eerlijk om dat eens met je makelaar te bespreken?

ivanb
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:49

Re: Huis verkocht ovv eigen woning koper, prijs nog verlagen?

Ongelezen bericht door ivanb »

Allereerst; leuk al jullie reacties :)

Hierbij wat reacties op die van jullie;

We gaan binnenkort zakken met de vraagprijs, hij is net verkocht dus mochten zij hun woning niet snel verkopen dan gaan we in januari zakken naar 255.000,-. Om dit nu al te doen vind ik ook niet helemaal fair t.o. de koper. Hij staan in zijn recht en als ik toen wist wat we nu weten hadden we ook liever eerst onze woning verkocht voordat we een andere woning gingen kopen.

De meubels laten we staan, zonder meubels lijkt de woonkamer erg klein en nu kun je zien wat je er zo'n beetje mee kunt. Qua smaak...het zwarte leren bankje is redelijk neutraal lijkt me. De rieten stoelen horen buiten op de veranda (zie foto's) alleen willen we die niet de hele winter buiten hebben staan :-) De eethoek staat er in zijn geheel netjes, past qua kleur ook leuk bij de vensterbanken en aanrechtblad. Een modernere set zou er qua huis en keuken niet echt passen.

Ook leuk om iemand te horen die het wel een leuk huis vind, dankje! Wij moesten wegens werk verhuizen maar ik had er anders niet weggewild! Het is een heel gezellig en erg sfeervol huis om te wonen. Het gaf ons direct een heel fijn gevoel toen we het kochten en dit is tot op heden nog niet weg!

Ik kan op de site van Boelens de foto's gewoon 1 voor 1 bekijken hoor. Hij staat trouwens ook op Funda dus volgens mij kijken de meeste mensen toch op Funda en klikken ze daarna misschien door maar echt een probleem vind ik dit niet.

Ach...we wachten al 2,5 jaar op een koper...het zal wel een reden hebben...hopelijk lachen we er straks om in plaats van nu te balen. En naast de woning en tuin netjes houden, prijs straks weer wat laten zakken kunnen we nu eenmaal geen koper maken ;-)

Wellicht kunnen we in overleg de woning nog verhuren.

Gesloten