LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door G7 »

Wij hebbben ons huis nu zo'n 4 a 5 maanden te koop staan en hebben een makelaar die van maandag tot vrijdag van 9 tot 21 uur geopend is en daarbij zaterdags een halve dag, maar helaas heeft het bij ons nog geen zoden aan de dijk gezet. Zegge en schrijven met de open dag 1 echtpaar wat haast had, dus het ligt soms ook wel aan de mensen/aspirant kopers.

Persoonlijk vind ik, als men huizen gaat kijken, dat men er dan de tijd voor moet nemen en ik weet zeker dat mijn makelaar zijn best doet, maar de markt zit muurvast, althans in onze wijk. Veel ( veel teveel ) aanbod, weinig vraag momenteel.

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Soms zie je dat er 6 huizen te koop staan in een straatje.....dan kun je beter je huis niet te koop zetten en wachten op betere tijden.

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Ronbee »

Ik ben blij dat er toch een aantal mensen het zelfde over denken.

Een makelaar is een dienstverlener en tijden veranderen. Ik vind het wel horen dat een makelaar ook 's avonds bereikbaar is en dat er een mogelijkheid is voor 's avonds bezichtigen. Niet elke avond, maar tenminste 1 avond in de week. Dat hoort gewoon bij het vak.

Het is overigens wel uit onderzoek gebleken, dat de bezichtigingen die overdag plaats vinden, wel meer transacties opleveren dan avond of zaterdag bezichtigingen. Deze mensen zijn dus wel serieuzer.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door brenda229 »

bussiness schreef:
Aangezien mijn man ook bouwgerelateerd werk, zijn er veel verplichte vrije dagen, dus hij houd erg weinig vrije dagen over om vrij te besteden.
Uw man heeft sowieso altijd nog recht op minimaal aaneengesloten 3 weken vakantie.

Dus geen tijd is een smoesje.
En die verplichte vrije dagen staan al een jaar vast van te voren dus zie je een huis in die tijd kan je ook erg makkelijk er dan heen gaan.
klopt,maar deze zijn vastgesteld! 3 weken in de winter! 1 week met kerst en 2 weken erna. Daarbij zijn nog een paar dagen vastgestelde vaste dagen en de dag erop ook vrij. Bv de donderdag hemelvaart, vrijdag ook vrij.
Daarom gaan we in de zomer max een week omdat we dan nog een paar reserve dagen hebben voor noodgevallen!
Je denkt wel erg makkelijk, maar niet alle beroepen werkt zo. Transport is gewoon een beroep met weinig keuze in je vrije tijd! (helaas voor mij!, maar wist ik van te voren)

Onze kennissen hoorde het pas achteraf, toen die mensen al een ander huis hadden gekocht! Dus zijn prima kennissen!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Stel u wilt een huis kopen, dat is niet niks! Gezien het belang der zaak mag ik toch aannemen dat het u de moeite waard is om vrij te nemen voor het bezichtigen van uw mogelijke toekomstige woning? Indien u daar moeite mee hebt, en dat heeft u kennelijk, dan bent u op voorhand al geen serieus koper en zou ik, als ik in de schoenen van de makelaar zou staan, geen moeite doen!
Ben u geïnteresseerd dan neemt u gewoon vrij voor het bezichtigen gedurende kantooruren te doen plaatsvinden.

Succes.

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Miss M »

Naast dat ik het er mee eens ben, dat als je echt geïnteresseerd bent in een woning, je wel tijd maakt. Er is ook nog gewoon een praktisch probleem. Hoe wil je in deze tijd 's avonds om zeven uur een woning goed bekijken? Het is dan al donker en dus kun je de buitenkant van de woning helemaal niet zien. Geheid dat er dan achteraf gezeur van komt.

Miranda1970
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 09:33

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Miranda1970 »

Ik vind het ook een kwestie van service en persoonlijk zou ik er erg mee geholpen zijn en wellicht kan het dus ook doorslaggevend zijn voor de aankoop. Wij zochten een ander huis, we hadden in ons hoofd waar het aan moest voldoen, maar de exacte locatie, bouw e.d. was erg flexibel. Dan ga je niet naar één huis kijken, maar in ons geval wilden we er meer bezichtigen. Als je voor elke bezichtiging allebei verlof moet nemen hou je niks meer over, met in het achterhoofd dat vrij om te verhuizen ook belangrijk is.
Dus bezichtiging in de (vroege) avond was een ideale uitkomst. Dit hoeft niet lang te duren en ook al is het donker, je hebt toch een indruk en weet of je hiermee verder wilt. Bij een nee is er niks aan de hand, maar bij een eventueel ja waren we zeker bereid vrij te nemen om beter en met een deskundige te bezichtigen. Hoeveel mensen moeten niet om verschillende redenen meerdere huizen bezichtigen alvorens te beslissen? Voor mij dus een dikke plus voor makelaars die flexibel zijn.

ps. ik spreek over beiden verlof nemen, voor mijn man klopt dit, ik heb echter zelf een bedrijf, moet ik dit sluiten om een woning te bezichtigen, dat kost dus nog veel meer dan een gewone verlofdag... Ja, bij voldoende interesse ben ik daartoe bereid, maar er zijn genoeg makelaars die het mooier maken dan het is, waardoor je dus gewoon 'voor niks' gaat kijken.

Bries72
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 19:04

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Bries72 »

Ik heb mijn huidige woning gekocht na een bezichtiging op zaterdag. Ik wist aan welke eisen mijn huis moest voldoen en wist ook dat er kapers op de kust waren voor het type huis en de buurt waar ik zocht. Ik moet vrije dagen minimaal een week vooraf plannen en dan heb je de kans dat dat leuke huis al verkocht is(ook in dze tijd ). Spontaan vrij nemen was echt geen optie voor mij, zouden mijn patiënten vast niet op prijs stellen. Of zouden ze het wel begrijpen als hun operatie niet doorging omdat ik zonodig naar een huis wil kijken? Als ik plotseling ziek word is het een ander verhaal maar zoiets afzeggen om een huis te kijken? Ik betwijfel of daar begrip voor is.

Paul Vlietwaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2011 13:14

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door Paul Vlietwaard »

Zelf onlangs mijn woning verkocht in Alkmaar via ZND Makelaardij, zij deden ook bezichtigingen op zaterdag en door de weeks tot begin van de avond.

Je kunt je in de wintermaanden wel afvragen als koper hoeveel zin het heeft een woning in het donker te bekijken.

Mocht iemand op zoek zijn naar een leuk en enthousiast makelaarskantoor, ik heb zeer positieve ervaringen met ZND.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bezichtigingen in het WEEKEINDE of 'S AVONDS !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik neem aan dat jullie er ook voor zijn dat winkels 7 dagen per week open zijn van 7.00 tot minimaal 22.00.... Is tenslotte ook dienstverlening.

Gesloten