LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] weiland[kerkgrond]verhuurd

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
vraagjeweer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2011 14:10

weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door vraagjeweer »

Hallo,
Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben qua mn vraag.

Jaren geleden hebben we een huis gekocht met achter ons huis een weiland.Dit weiland moet van de kerk zijn maar deze verhuurde het weer door aan een schapenboer etc.[weiland groot ca 150 bij 150meter kan ook meer zijn.
Maar de laatste jaar hebben ze dit weiland gesplitst qua 10meter breed met lengte van weiland ca.vanaf onze sloot en nu lopen daar paarden.
Ook lopen er daar steeds vaker mensen [horen bij die paarden].
Wij storen ons daaraan het was eerst een groot weiland en het enigste wat je zag waren schapen.
Nu lopen er paarden achter ons10meter vanaf onze sloot brreed 50meter lang [deze mensen hebben dat stuk land dus ook weer gesplits.eerst lengte ca 150 bij 10 meter nu in 3 stukken zeg 50 bij 10.]dus de geur van deze viervoeters krijgen we er ook overheen.

Mag dit zomaar?
En waar kunnen we klagen?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door marcel75 »

Ja, dat mag zomaar. De eigenaar van de grond mag immers zelf bepalen aan wie er verhuurd wordt en onder welke voorwaarden. Als jij daar geen paarden wilt hebben, maar schapen, dan zou je een bod op de grond kunnen overwegen. Maar de eigenaar van de grond kan dat bod afwijzen. De grondeigenaar gaat toch ook niet tegen jullie zeggen dat jullie aanwezigheid in je tuin storend is voor een huurder?

vraagjeweer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2011 14:10

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door vraagjeweer »

En de stank ?
Ik kan geen wasgoed meer in mn tuin hebben daar het stukje nu maar 10 bij 50meter is waar 2 a 3 paarden op lopen.
kadaster al gebeld die zeggen dat ik bij gemeente moet zijn hiervoor.

Dit weiland valt binnen de bebouwde kom.
Laatst gewijzigd door vraagjeweer op 11 apr 2011 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door amelissen »

Een weiland is er voor dieren, schapen, paarden, koeien, varkens, lama's of wat voor dier dan ook en die dieren moeten verzorgd worden door de diverse mensen. Dat is de functie van een weiland. Dat er "geur" van dieren afkomt, lijkt me logisch. Waarschijnlijk vinden de dieren ook dat mensen stinken :D.
De eigenaar kan zelf bepalen wat hij met dat weiland doet, zolang dat binnen het bestemmingsplan valt.

Pas als de mensen het weiland als een soort manege gaan gebruiken, zou er misschien bezwaar gemaakt kunnen worden.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door marcel75 »

Het kadaster gebeld? Waarom? Zij gaan niet over huurovereenkomsten en al helemaal niet over het toegestane gebruik van de grond.

Tja, blijkbaar wil je wel landelijk wonen, maar niet de landelijke geuren opsnuiven. Of alleen selectief. Schapen ruiken namelijk ook, net als koeien.

Dat het een weiland binnen de bebouwde kom betreft maakt helemaal niets uit. Er staan ook boerderijen en fabrieken binnen de bebouwde kom. En die ruik je ook. Als je ergens gaat wonen, zie je als het goed is dat er een weiland achter ligt. Dan moet je er al rekening mee houden dat er beesten kunnen lopen (allerlei dan dus), maar het kan ook, afhankelijk van de grondsoort, omgeploegd worden en landbouwgrond worden.

Daarnaast kan een huurder van de grond ook mest uit gaan rijden over de grond. Dat ruik je dan ook als het goed is.

vraagjeweer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2011 14:10

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door vraagjeweer »

Met die geur had ik geen moeite daar de schapen over het hele weiland liepen ca 150 bij 150meter.Het mest uitrijden ook niet is maar paar keer per jaar.Ik had wel moeitte met het gifspuiten vooral als het mijn tuin in gaat.
Nu is het weiland in repen verdeeld en lopen paarden die behoorlijk SCHIJTEN EN STINKEN op dat klein stukje. van 10 bij 50meter als het al 50 meter is.
Rest bij dus niks anders om nog effe te kletsen met de gemeente en langs mijn sloot groen blijvers te planten taxus b.v.

Ha!! daar schrok je he ik weet dat taxus giftig is! en nee zal dat niet doen kunnen die beesten ook niks aan doen. :wink:

Hoop dat de gemeente me kan helpen .

groetjes
Laatst gewijzigd door vraagjeweer op 11 apr 2011 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door puma73 »

Advies, verhuis naar de stad daar heb je geen last vande stank van paarden.

En met het planten van taxus zou ik maar voorzichtig wezen als ik u was, voor u het weet heeft u problemen en een torenhoge rekening van een dierenarts op uw bordje. Op dierenmishandeling staat een beste boete, zeker als daar dieren door doodgaan

vraagjeweer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2011 14:10

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door vraagjeweer »

Ho ho ik mag planten in mn tuin wat ik wil zover en zoals je las is er een sloot tussen.
En als die paarden in mijn tuin komen daar kan ik niks aan doen hee!
Laatst gewijzigd door vraagjeweer op 11 apr 2011 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door puma73 »

vraagjeweer schreef:Ho ho ik mag planten in mn tuin wat ik wil zover en zoals je las is er een sloot tussen.
daar kunnen anderen weet last van hebben, u heeft toch ook last van anderen? allemaal erg hypocriet wat u stelt

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door amelissen »

Sorry, ik moet hier smakelijk om lachen.
In een weiland lopen nu eenmaal dieren, en dieren kunnen stinken. Dat weiland was er al toen u er kwam wonen. Het "(on)charmante" van het wonen in een landelijke omgeving is nu eenmaal dat er wel eens wat kan ruiken.

Als u boven/naast een bakkerij of snackbar gaat wonen, dan weet u toch ook dat u daar wel eens iets van zult ruiken.

Ik heb zelf 25 jaar lang in een klein dorp gewoond, liefkozend genaamd "mesthoop city" en ook wel eens (per ongeluk) was buiten gehangen als de boeren aan het gieren waren. Heb echt spullen moeten weggooien omdat de stank er niet meer uit ging, maar moet er nog altijd om lachen als ik eraan terug denk.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door puma73 »

Taxus moet beslist niet worden gebruikt als omheining van een wei, waarin paarden lopen. Voor paarden is het loof giftig.
Om even mijn opmerking over dierenmishandeling duidelijk te maken.

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door marcel75 »

Maar wat wil je dan met de gemeente? Als die geen eigenaar van de grond is en de grond heeft een agrarische bestemming dan ben je klaar. Ik zou zeker taxus gaan planten als je gelazer met de huurder/eigenaar van de paarden wilt....

Ga eerst eens praten met de paardeneigenaar. Misschien is hij wel de huurder van het hele perceel en is hij bereid om de paarden verder op het perceel te zetten.

Maar feit blijft wel dat je blijkbaar in een landelijke omgeving bent gaan wonen en daarom eist dat alles blijft zoals was toen je er kwam wonen. Zo werkt het dus niet. De huurder mag, binnen de grenzen van de huurovereenkomst, laten grazen wat hij wil.

vraagjeweer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2011 14:10

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door vraagjeweer »

De stank voorheen viel mee te leven .Nu zit ik de hele zomer in de stank elke dag als het tegen zit.
Ook boeren moeten zich houden aan het mest rijden met name waar de wind heen waait etc,. en ook aan de stankoverlast rondom de boerderij.

En dat ik de city in ga met mn schoon gewassen kleren stinkende naar paarden geur gaat me te ver.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vraagjeweer schreef:De stank voorheen viel mee te leven .Nu zit ik de hele zomer in de stank elke dag als het tegen zit.
Ook boeren moeten zich houden aan het mest rijden met name waar de wind heen waait etc,. en ook aan de stankoverlast rondom de boerderij.

En dat ik de city in ga met mn schoon gewassen kleren stinkende naar paarden geur gaat me te ver.
Sorry hoor....je staat zelf toch niet bij de paarden in de wei, dat stinken zal dus echt wel meevallen.
Zet een schutting of iets dergelijks dat je die beestjes niet hoeft te zien.

Je weet vantevoren als er een weiland vlak bij je huis is dat er beesten ingezet kunnen worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door puma73 »

tent te koop zetten en tyerug gaan naar de city dan ben je van alle problemen af.

de manier waarkop je nu bezig gaat is het begin van heeeeel veeeeel problemen met de dorpsgemeenschap

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vraagjeweer schreef:Ho ho ik mag planten in mn tuin wat ik wil zover en zoals je las is er een sloot tussen.
En als die paarden in mijn tuin komen daar kan ik niks aan doen hee!
Jij hebt last van paarden, dus ga je die paarden maar etteren. :shock:

vraagjeweer
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 apr 2011 14:10

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door vraagjeweer »

puma73 schreef:
Taxus moet beslist niet worden gebruikt als omheining van een wei, waarin paarden lopen. Voor paarden is het loof giftig.
Om even mijn opmerking over dierenmishandeling duidelijk te maken.
heb even in het woordenboek opgezocht de betekenis van een sloot.

sloot;smal water ca 2 meter breed rond of langs een weide enz.

:D zoiets zit dus tussen het weiland en mijn tuin.

Dus gebruik ik taxus NIET als omheining van dat weiland,zit een sloot tussen.

Oke, bedankt voor het meedenken ik ga in gesprek met de gemeente o.a.

groetjes

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door marcel75 »

Wat een onzin over die stank rondom een boerderij. Mijn buurman heeft een melkveehouderij met gemiddelde genomen 500 dames op stal. Daarvoor zijn graskuilen nodig (en die ruik je). De eerste graskuil ligt op nog geen 10 meter van de erfgrens. De stal zal op ongeveer 25 meter van de erfgrens liggen (en die ruik je soms ook). Prachtig gezicht de koeienkoppen die naar buiten gluren. En ik heb daar totaal geen last van. Waarom niet? Omdat de boerderij er al stond voordat ik het huis kocht. Ik wist dus dat er stallen stonden.

Dat verhaal over wind en geen mest uitrijden is ook onzin. Mest wordt tegenwoordig geinjecteerd. Dat kan dus ook bij windkracht 8 tegenwoordig. En ja dat ruik ik, maar dan ben ik er weer blij om om landelijk te wonen.

Volgende week ga je zeker klagen omdat de buurboeren met hun tractors de weg vervuilen en files veroorzaken......

Ik heb mijn was ook vaak buiten hangen, sterker nog: de vrouw van de boer heeft dat ook regelmatig! En nergens last van.

Ik vind juist dat de stad stinkt. Als ik in de grote stad ben geweest, gaan mijn kleren meteen in de wasmachine.

Gokje: voorheen woonde je in de stad of misschien zelfs in een Vinex-wijk?

Vraag me nog steeds af wat je met de gemeente wilt.....

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door puma73 »

je bedoeling is voldoende duidelijk uit je eerdere postings

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: weiland[kerkgrond]verhuurd

Ongelezen bericht door kweenie »

vraagjeweer schreef: Mag dit zomaar?
En waar kunnen we klagen?
Ja, dit mag. Dat is het risico van naast een stuk agrarische grond wonen. Klagen kan natuurlijk overal, maar zal weinig zin hebben.

Als je zelf wilt bepalen wat er met die grond gebeurt, zul je zelf de grond moeten gaan huren.

Gesloten