LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door ciske »

basamersfoort schreef:Heb al diverse keren een brief verstuurd, een mail verstuurd maar daar word een beetje lacherig over gedaan.
En het is niet dat ik die 7 euro mis, maar het is gewoon een principe kwestie. Als ik ergens voor betaal wil ik dat het goed gebeurd, en wil ik niet dat er achteraf nog een keer moet worden schoongemaakt, door mijzelf of de andere mensen in mijn portiek.
Ik heb de kwestie nu bij de huurcommissie neergelegd, met foto's van alle keren dat er niet goed schoon is gemaakt.

Gelijk heb je , je moet er voor betalen, dan moet het ook goed gedaan worden.
Anders moeten ze die 7 euro er af doen, en julllie het onderling onderhouden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Juist, ik vind dit ook terecht.
Want het gaat niet om € 7,-.
Op jaarbasis is het € 84,- per flat.
En dan mag je toch verwachten dat als je (gedwongen) een dienst afneemt waar je voor betaalt, dat het goed gebeurd.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Bas, wil je even laten weten hoe dit afloopt?
Daar kunnen andere mensen wat aan hebben.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

VioletPrue schreef:Juist, ik vind dit ook terecht.
Want het gaat niet om € 7,-.
Op jaarbasis is het € 84,- per flat.
En dan mag je toch verwachten dat als je (gedwongen) een dienst afneemt waar je voor betaalt, dat het goed gebeurd.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Bas, wil je even laten weten hoe dit afloopt?
Daar kunnen andere mensen wat aan hebben.
Ja ga ik doen. Ik verwacht de aankomende weken een brief van de Huurcommissie, met daarin een afspraak om op de hoorzitting te komen.

berthaatjhu
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2012 21:44

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door berthaatjhu »

Hier helaas hetzelfde de schoonmakers doen hun best maar ze begrijpen me niet :wink: :wink:
Nu woon ik in een portiek met vieze bewoners hoor, zodra de "schoonmakers"weg zijn ligt er al een leeg pakje wickie , leeg blikje fernandez, zakdoekjes en noem maar op heb zelfs boven buren die peuken en lege chipszakjes in me tuin pleu........ maar zeg er maar niks van dan volgt beschimmeld brood ed.. :twisted:

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Heb reeds nog niets gehoord van de Huurcommissie.

Update volgt dus nog.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

Ben bij de Huurcommissie geweest.

Antwoord is dat zij niets konden bepalen over of het portiek schoon genoeg word gemaakt of niet. Mijn zaak is dus afgewezen. Wel hebben zij vastgesteld dat het mogelijk moet zijn om te kunnen opzeggen mits er voldoende personen hiervoor tekenen. Wij moeten er dus zien uit te komen met de verhuurder.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Dit is toch gewoon nuchter te berekenen: 42 euro per maand, dan kan er maximaal anderhalf uur aan besteedt worden. Wenst u meer te laten schoonmaken dan anderhalf uur, overleg met de verhuurder en betaal dan 10 manuren, dan krijgt u ook meer schoongemaakt als anderhalf uur.

Er wordt betaald voor een mager zesje en u verwacht een prestatie van een dikke tien. Dat gaat niet lukken.

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door flits75 »

Hoi, Ik vind het ook heel storend als de portiek niet goed schoon gemaakt is. Ga dan inderdaad zelf met een veger aan de slag. Het geval is dat mij vriendin een tijdje dergelijk schoonmaak werk heeft gedaan. Het was niet te doen! voor je met alle benodigde materialen in de ruimte was moest ze (letterlijk) al haast weg voor de volgende klus. Helemaal irritant dat er steekproef controles waren en mijn vriendin dan door een neurotische vrouw op de vingers werd getikt.(dat was overigens die vrouw haar enige taak binnen dat bedrijf). :roll: Dus zolang je verhuurder samenwerkt met dit bedrijf? verwacht niet te veel.

basamersfoort
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2012 21:43

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door basamersfoort »

flits75 schreef:Hoi, Ik vind het ook heel storend als de portiek niet goed schoon gemaakt is. Ga dan inderdaad zelf met een veger aan de slag. Het geval is dat mij vriendin een tijdje dergelijk schoonmaak werk heeft gedaan. Het was niet te doen! voor je met alle benodigde materialen in de ruimte was moest ze (letterlijk) al haast weg voor de volgende klus. Helemaal irritant dat er steekproef controles waren en mijn vriendin dan door een neurotische vrouw op de vingers werd getikt.(dat was overigens die vrouw haar enige taak binnen dat bedrijf). :roll: Dus zolang je verhuurder samenwerkt met dit bedrijf? verwacht niet te veel.

Klopt, ik heb mijn verwachtingen bijgesteld. Dit voorkomt een hoop frustratie.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

basamersfoort schreef:
flits75 schreef:Hoi, Ik vind het ook heel storend als de portiek niet goed schoon gemaakt is. Ga dan inderdaad zelf met een veger aan de slag. Het geval is dat mij vriendin een tijdje dergelijk schoonmaak werk heeft gedaan. Het was niet te doen! voor je met alle benodigde materialen in de ruimte was moest ze (letterlijk) al haast weg voor de volgende klus. Helemaal irritant dat er steekproef controles waren en mijn vriendin dan door een neurotische vrouw op de vingers werd getikt.(dat was overigens die vrouw haar enige taak binnen dat bedrijf). :roll: Dus zolang je verhuurder samenwerkt met dit bedrijf? verwacht niet te veel.
Klopt, ik heb mijn verwachtingen bijgesteld na een hoop frustatatie]

Niet te geloven, maar wel doen. Kom net thuis van een (zelden) avondje uit eten en er ligt in de brievenbus een brief van de bewonerscommissie over de schoonmaak van de entrees van de flats. Wij allen, in de hele wijk 1600 bewoners, betalen we €11,00 per entree en het is te zot voor woorden: het is niet schoon en na die zogenaamde schoonmaak werkt meestal de lift niet meer. En die brief behelst de vraag: de WBV wil graag dat de entrees meerdere malen per week worden schoongemaakt en de kosten met €10,00 zullen gaan stijgen wat dus zeggen wil dat we per maand €21,00 moeten gaan betalen. Ik vraag me af of ze van de pot geple**t zijn: iedere week na 1x maal schoonmaken gebruiken ze veel water waardoor de lift minimaal 1 dag per week niet werkt. U bent het toch zeker met met me eens dat €21,00 per maand een krankjorum bedrag is, of ben ik nu gek? Ze vragen o.a. in die brief of de vervuiler moet betalen. We hebben camera's in iedere entree, dus ik zou zeggen: bekijk de opnames eens en spreek de vervuiler aan i.p.v. alle mensen zo veel geld "af te persen". Poe, sorry, ben een beetje boel boos op zo'n voorstel van WBV.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Waarom doet die lift het dan niet :shock:

Zu foto.s maken hoehet eruit ziet..na de schoonmaak..wordt het goed schoongemaakt?
Nou idd zou brief sturen met beroep en dat ze de enen aan moeten pakken die er zooitje van maakt!

Valt nog mee 10 euro en dan elek weer erbij,als het normaal 21 euro voor 4 wk is?
Maar blijft veel geld!!!!!

Jane Doe
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:46

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Rozemarijntje, die lift zou best wel eens opnieuw stuk kunnen zijn.

mvrgr

JD

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:Waarom doet die lift het dan niet :shock:

Zu foto.s maken hoehet eruit ziet..na de schoonmaak..wordt het goed schoongemaakt?
Nou idd zou brief sturen met beroep en dat ze de enen aan moeten pakken die er zooitje van maakt!

Valt nog mee 10 euro en dan elek weer erbij,als het normaal 21 euro voor 4 wk is?
Maar blijft veel geld!!!!!
Met bewoners bedoel ik 1600 "deuren", dus dat is al 16000 euro per maand. En er nu 11 euro extra voor vragen: nou, dacht het toch echt niet. Ze verzuipen de lift met water zodat die niet werkt; opnames voor rotzooi moet te zien zijn op camera's: gaan ze maar eens de beelden zelf bekijken, WBV mag voor mij boom in, hoge boom dan. Zie net iets nieuws binnenkomen: die liften zijn van begin 2012, nog nooit zoveel storingen gehad sinds dit nieuwe schoonmaakbedrijf is gekomen. Gebruiken te veel water: lijkt schoon, maar is het niet. Net zoiets als wasverzachter geur om te camoufleren, "t ruikt schoon" maar is het niet.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Barman »

rozemarijntje schreef:Waarom doet die lift het dan niet :shock:
Dat schrijft ze toch. Door het water! Logisch toch? Dat is echt wel een deskundige inschatting.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

Barman schreef:
rozemarijntje schreef:Waarom doet die lift het dan niet :shock:
Dat schrijft ze toch. Door het water! Logisch toch? Dat is echt wel een deskundige inschatting.
Dus bij jou gaan water en elektriciteit wel samen? Uitzonderlijk.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door Barman »

tenormin schreef: Dus bij jou gaan water en elektriciteit wel samen? Uitzonderlijk.
Nee, maar hoe breng je zo veel water in een lift dat het met de bedrading in aanraking komt?
Als water echt de oorzaak is, dan zou ik maar van de trap gebruik gaan maken.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door witte angora »

Schone portieken begint nu eenmaal bij de bewoners. Als die het een beetje netjes houden, dan heeft het schoonmaakbedrijf minder werk, en dan zijn er dus minder kosten. Maar als de bewoners er een zooitje van maken, sja.... Iemand moet het betalen, en dan zijn het toch de bewoners gemeenschappelijk.

Hier hetzelfde met de papiercontainer. Dat ding is er begin van het jaar neergezet, zonder enig afspraak. Blijkt na een aantal maanden dat we het ding zelf aan de weg moeten zetten. Doen wij het niet, dan doet de WBV het, maar niet voor niets, de servicekosten gaan dan omhoog. Logisch, als iedere twee weken een mannetje apart naar de flat moet om het ding buiten te zetten, en daarna nog een keer om het ding binnen te zetten.

Tot nu toe doe ik het zelf. Er hangt al een tijdje een brief met de data waarop het ding geleegd wordt, met het verzoek aan de andere bewoners om het ook in de gaten te houden, maar dacht je dat er ook maar ééntje meewerkt? Welnee, maar wel iedere keer dat ding volgooien met dozen waarvan ze nog te beroerd zijn om ze even los te maken en op te vouwen.

Helaas is deze jongen inmiddels 50, de meeste bewoners zouden mijn kinderen kunnen zijn, wat leeftijd betreft, nog een aantal jaren en ik ben weg. Je dacht toch niet dat ik van plan ben voor die luie donders te blijven zorgen, of wel dan. De WBV weet ervan, heeft de andere bewoners er al op aangesproken, maar niks nada resultaat, maar straks, als ik weg ben, wel gaan klagen als de servicekosten omhoog gaan, terwijl dat zo makkelijk te voorkomen is.

Daarom zeg ik, schone portieken begint toch echt bij de bewoners zelf, als die niet meewerken gaan de kosten omhoog, simpel zat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
tenormin schreef:
Lijkt me geen goed voorstel om het als bewoners te gaan doen, je weet immers niet wie er wonen, jong, oud, gehandicapt o.i.d. Trouwens, de woningbouw houd die €7,00 evengoed bij de vaste lasten.
Nee heb je en ja kan je krijgen en wat is nu 7 euro op maandbasis.
Als ik me zo zou storen aan een vies portiek waar ik dagelijks doorheen moet dan zou ik 1x per week zelf met een emmer sop/zeem/dweil rond gaan.
En vervolgens lachen de verhuurder en schoonmaakbedrijf zich rot.... Maar het is toch onzin als je huurt (en voor schoonmaak betaalt) dat je ook nog een keer je eigen tijd daaraan op te offeren. Misschien leuk voor mensen die niks anders te doen hebben, maar als je gewoon werkt verwacht je gewoon dat de boel wordt schoongemaakt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

geef je gelijk laat ze eerst maar eens de bewoners sommeren de portieken schoon te houden!
en dat ze kunnen nagaan wie er vervuilt,vaak schrikken mensen al van zo.n brief..

ja dan gebruiken ze veel water als die lift het niet doet!!! of ze doen wat anders???
maar lekker dan! je zal slecht ter been zijn en weg moeten....
weet de wbv dit ook al? nou zou ze het even goed aan hun verstand brengen!!!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Niet tevreden over de schoonmaak in het Portiek.

Ongelezen bericht door tenormin »

Barman schreef:
tenormin schreef: Dus bij jou gaan water en elektriciteit wel samen? Uitzonderlijk.
Nee, maar hoe breng je zo veel water in een lift dat het met de bedrading in aanraking komt?
Als water echt de oorzaak is, dan zou ik maar van de trap gebruik gaan maken.
Geniale oplossing: mensen die op 6 hoog in een rolstoel zitten. Zie je het voor je? Om maar niet te spreken van ambulance medewerkers. Er zijn gewoon fouten gemaakt bij de renovatie waarbij kennelijk het schoonmaakwater te gemakkelijk door de "openingen" van de liften heen kan; ook de automatische voordeuren hebben dat probleem, of ze gaan niet meer open of ze blijven openstaan.

Gesloten