LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

berndv schreef:
Fleurtjuh666 schreef:
In mijn contract staat letterlijk dat ik ook betaal voor een kabel-tv aansluiting van UPC. Voor particulieren, wat ik dus ook ben, en dit is een particuliere verhuurstichting, is het allergoedkoopste abbo 17,50 per maand. zie: http://www.upc.nl/televisie/ . Het bedrag zal dus hooguit hoger kunnen zijn, maar niet lager.
Ik denk dat het bedrag wel degelijk lager kan zijn. Er is namelijk 1 hoofdaansluiting en dus 1 abonnement van UPC, welke schijnbaar opgesplitst wordt naar meerdere appartementen. Als UPC rechtstreeks bij u in huis zou leveren, zou UPC verantwoordelijk zijn tot aan uw huis, en u dus zelf geld aan UPC betalen.
Fleurtjuh666 schreef: van de 4 aansluitingen die er op zitten, wordt er maar 1 gebruikt, door mij namelijk. Weet niet precies waarom (heb wel vermoedens), maar de bewoonster van de voorzijde, begane grond heeft een eigen aansluiting (en dus niets met mij van doen), de jongen boven en degene achter mij hebben beide een ander abbonement (bij kpn) afgesloten ivm zenderaanbod

Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping. Wat daar nu precies mee is....daar is de verhuurder érg vaag over, mijn sterke vermoeden (en dat van mijn vade, de technicus in de familie) dat vanuit daar een aantal 'aftakkingen' lopen
Op zich niets mis mee om de kabel te splitsen, maar dan moet het wel goed gebeuren, al heb je een hele goede versterker, als je een slechte coaxkabel hebt liggen, haalt het versterken ook niet uit. Maar als het signaal voor de versterker al slecht is, versterk je een slecht signaal en houd je ook weinig over. Dus eerst testen met korte kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting, is dat goed, dan met de korte kabel na de versterker, dan sluit je een eventuele ralle versterker uit. Is dat ook goed, dan weet je dat het in de kabel van de versterker naar uw woning zit. En mag de verhuurder de schep pakken en waarschijnlijk een goede coaxkabel gaan leggen.
En ik zie het al helemaal voor me :twisted: mag meneer in z'n mooie nette pak fijn in de grond gaan spitten ^^

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door berndv »

Duidelijk, de aansluiting was dus voor 3 bedoelt, maar wordt momenteel uitsluitend door u gebruikt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

Is er een mogelijkheid dat je zelf een provider kiest Fleurtje? Laat je dat aan je huisbaas weten, misschien loopt die wat sneller , en anders verandert hij het contract maar, niet leveren van diensten , is ook niet betalen.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

ciske schreef:Is er een mogelijkheid dat je zelf een provider kiest Fleurtje? Laat je dat aan je huisbaas weten, misschien loopt die wat sneller , en anders verandert hij het contract maar, niet leveren van diensten , is ook niet betalen.
Mijn internet loopt via telfort, en daar heb ik totaal geen gezeur mee, dus misschien dat dat nog een optie is. Heb hem al laten weten dat het me eigenlijk niet kan schelen op wat voor manier hij het oplost (repareren, versterken, andere provider), als het maar z.s.m. gebeurt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

Telfort levert ook tv, dus misschien dat als optie nemen? Zeg het je huisbaas, stok achter de hand.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fleurtjuh666 schreef:Dank voor de tip, had er zelf nog niet aan gedacht :)
Echter, zoals ik al aangaf, leg ik op dit moment de boel op het bordje van de verhuurder, kan hem eventueel dit nog doorgeven. Als ik echter van de vorige 2 bewoners van mijn woning hoor, dat het beeld slecht is, vrees ik het ergste. Maar misschien hebben zij nooit een andere (lange) kabel gelegd. Heb natuurlijk geen coax van 15 meter liggen, dus dat mag de verhuurder lekker op eigen kosten doen :lol:
Nog geen tips over mijn evt. 'rechten' wat betreft huur inhouden, zéker die zijn nu nog van harte welkom!
Persoonlijk zou ik het probleem niet zoeken in de lengte van de kabel maar maar in de kwaliteit. De kabel die aftakt van de hoofdaansluiting kan ergens onderweg een beschadiging bevatten, en dat kan de beeldkwaliteit flink beinvloeden (muizen hebben misschien aan de kabel geknaagd?). Tevens is het mogelijk dat de verkeerde vertakker is gebruikt. Je hebt vertakkers met en zonder versterker. Als de juiste versterker is geinstalleerd kun je 90-95% van de originele kwaliteit verwachten. Zonder of met een slechte versterker is het signaal inderdaad niet te pruimen.

Dan je vraag over je recht als huurder. Dat is vrij simpel. Je betaalt voor iets en krijgt het niet. Je moet niet vragen of je dat mag verrekenen met de huur maar het gewoon doen. Je hebt immers door het uitblijven van een oplossing recht op dat geld. Via het zgn. recht van retentie mag je schulden en vorderingen met elkaar verrekenen. Daarnaast is de huur natuurlijk voor de toekomst ook te hoog omdat daarin de aansluiting voor de kabel ook zit. Deze hoef je niet te betalen totdat het probleem is opgelost. Het voorgestelde bedrag van 17,50 per maand lijkt me zeer aannemelijk.
Je moet niet hierom vragen, maar gewoon mededelen. En als verhuurder het niet slikt gaat ie maar naar de rechter.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Linoge »

Fleurtjuh666 schreef: Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping.
Dat is geen logische plek voor een aansluiting. Het lijkt mij sterk dat dat de hoofdaansluiting is. Zou wel eens de aansluiting van de verhuurder kunnen zijn waarvandaan een "gratis" signaal aan de anderen geleverd wordt. Als dan nog eens gebruik wordt gemaakt van een slechte splitter en een rijgsysteem kan dat jouw probleem verklaren.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Linoge schreef:
Fleurtjuh666 schreef: Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping.
Dat is geen logische plek voor een aansluiting. Het lijkt mij sterk dat dat de hoofdaansluiting is. Zou wel eens de aansluiting van de verhuurder kunnen zijn waarvandaan een "gratis" signaal aan de anderen geleverd wordt. Als dan nog eens gebruik wordt gemaakt van een slechte splitter en een rijgsysteem kan dat jouw probleem verklaren.
Geef heel eerlijk toe dat ik het ook een vage zaak vindt, maar blijkbaar is het toch geregeld met UPC, want hun omteur deed er ook niet moeilijk over om het weer aan te zetten. Ik snap er geen jota meer van. Zit sterk te overwegen om net als de buurman (hoor ik net) digitenne te nemen, is nog goedkoper ook :p (en het kan nooit erger zijn dan wat ik nu heb)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Linoge schreef:
Fleurtjuh666 schreef: Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping.
Dat is geen logische plek voor een aansluiting. Het lijkt mij sterk dat dat de hoofdaansluiting is. Zou wel eens de aansluiting van de verhuurder kunnen zijn waarvandaan een "gratis" signaal aan de anderen geleverd wordt. Als dan nog eens gebruik wordt gemaakt van een slechte splitter en een rijgsysteem kan dat jouw probleem verklaren.
Is natuurlijk goed mogelijk. Als in het contract staat dat de huur inclusief levering van kabeldiensten is, dan moet de verhuurder zijn installatie daarop aanpassen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door olaf79 »

Fleurtjuh666 schreef:
Linoge schreef:
Fleurtjuh666 schreef: Aansluiting bevindt zich in de woning aan de voorzijde van de straat, op de bovenverdieping.
Dat is geen logische plek voor een aansluiting. Het lijkt mij sterk dat dat de hoofdaansluiting is. Zou wel eens de aansluiting van de verhuurder kunnen zijn waarvandaan een "gratis" signaal aan de anderen geleverd wordt. Als dan nog eens gebruik wordt gemaakt van een slechte splitter en een rijgsysteem kan dat jouw probleem verklaren.
Geef heel eerlijk toe dat ik het ook een vage zaak vindt, maar blijkbaar is het toch geregeld met UPC, want hun omteur deed er ook niet moeilijk over om het weer aan te zetten. Ik snap er geen jota meer van. Zit sterk te overwegen om net als de buurman (hoor ik net) digitenne te nemen, is nog goedkoper ook :p (en het kan nooit erger zijn dan wat ik nu heb)
Verwacht van Digitenne ook geen wonderen. Het is niks voor niks goedkoper!

Ik vermoed dat je verhuurder 1 abonnement heeft en dit met jullie allemaal deelt. Zo kan hij in zijn contract / huurprijs kabeldiensten aanbieden zonder dat het hem wat kost. Dat is een beetje dubieus op zijn zachtst gezegd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

Verwacht van Digitenne ook geen wonderen. Het is niks voor niks goedkoper!
Nou dat wordt ook steeds duurder hoor, en als Fleurtje niet in een drukke straat woont, zou ze dat kunnen doen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik vraag mij wel af, waarom je niet de adviezen hebt gedaan.
Er wordt in een rondje gedraaid, maar je weet nog niet waar het euvel is.
Heeft de klusjesman ook geprobeerd, of bij de hoofdaansluiting het signaal zonder "sneeuw" is?
Dit zou je zelf kunnen testen met de laptop en/ of een TV met een stukje aansluitkabel.

Dus eerst testen met korte kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting, is dat goed, dan met de korte kabel na de versterker, dan sluit je een eventuele ralle versterker uit.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

nevermind schreef:Ik vraag mij wel af, waarom je niet de adviezen hebt gedaan.
Er wordt in een rondje gedraaid, maar je weet nog niet waar het euvel is.
Heeft de klusjesman ook geprobeerd, of bij de hoofdaansluiting het signaal zonder "sneeuw" is?
Dit zou je zelf kunnen testen met de laptop en/ of een TV met een stukje aansluitkabel.

Dus eerst testen met korte kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting, is dat goed, dan met de korte kabel na de versterker, dan sluit je een eventuele ralle versterker uit.
Nevermind, ik schrik een beetje van de vijandige toon. Ik heb deze tips gisteren en vandaag gekregen, zoals je weet is het vandaag zondag, ik kan niet heksen! De klusjesman is niet binnen 1 dag beschikbaar, volgens hem is het signaal bij de 'bron' goed, en ligt het aan de lengte van de kabel. Ik weet niet of dit waar is, want ik ben geen technicus, maar heb alles doorgegeven aan de verhuurder, zoals gezegd mag hij het nu zelf oplossen.
Misschien had je het nog niet gelezen, maar ik probeer het al 10 maanden op te lossen, de verhuurder is erg laks en doet het eigenlijk af als 'leugens' en 'aanstellerij' van mijn kant. De bewoner aan de voorzijde is niet thuis, en ik heb wel een kortere coax-kabel liggen, maar ga niet met m'n tv naar zijn huis sjouwen (of het moet zijn dat ik van zijn tv gebruik kan maken....áls hij thuis is).
Mijn opstelling is op dit moment: ik weet niet waar het probleem zit, en het kan me ook geen donder schelen (oneerbiedig gezegd), ik hoor dat de vorige 2 bewoners er óók last van hadden en er niets aan gedaan kon worden. Het is nu aan de verhuurder, die het in de eerste instantie best binnen 1 maand op had kunnen lossen als hij niet zo laks was.
Ik vind het erg jammer dat ik zo'n reactie van je krijg, alsof ik binnen 1 dag (in het weekend) alles even kan testen. Zoals ik aangaf, heb ik alle tips opgeslagen en verstuurd richting verhuurder.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door berndv »

Een goede coaxkabel kan je aardig lang maken. Van die mooie groene grondkabel kan je lengtes van een meter of 40 aan zonder veel verlies, als je slechte kwaliteit kabel met ook nog mogelijk wat beschadigingen kan 15 meter met versterker al niet goed gaan. Daarnaast als je al slecht signaal, dwz ruis hebt bij de bron, en je gaat dat versterken, je de ruis mee versterkt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

Sorry, als mijn bericht niet goed is aangekomen en jij het vijandig vind.
Kijk, je doet verschillende uitspraken, zonder dat het euvel is aangepakt.
Ook bij een ander kabelprovider heb je hetzelfde probleem.
De adviezen of het kabel wel in order is, en hoe het getest kan worden, vergt misschien een half uur.
Als jouw vader de technicus is, weet hij wel, hoe een kabeltje aan het hoofdaansluitpunt moet worden ingeplugd, dan weet je ook wat er aan de hand is.
Misschien ben ik te ongeduldig, maar na 10 maanden zij ik het toch willen weten.
Ik ga mij dan ook niet meer mee bemoeien maar volg het topic dan toch.
Veel succes en ik hoop het wordt opgelost, dat je eindelijk ook films kunt zien, welke niet in de winter spelen(sneeuw), grapje.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door ciske »

Kijk, je doet verschillende uitspraken, zonder dat het euvel is aangepakt.
Ook bij een ander kabelprovider heb je hetzelfde probleem
Dat is niet waar , Fleurtje geeft duidelijk aan, dat het nu een pakkie aan is van de verhuurder.

Nogmaals het is weekend en ze is niet technisch.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Kijk, je doet verschillende uitspraken, zonder dat het euvel is aangepakt.
Ook bij een ander kabelprovider heb je hetzelfde probleem
Dat is niet waar , Fleurtje geeft duidelijk aan, dat het nu een pakkie aan is van de verhuurder.

Nogmaals het is weekend en ze is niet technisch.
Als je niet weet waar je over praat, dan moet je niet reageren.
Dit heeft niets met de provider te doen, maar is een ondeugdelijke kabelverbinding waar ook het mag zijn.
Ook met een andere provider blijft het probleem bestaan.
Dus informeer je voor je hier haat roepen.

Fleurtjuh666 schreef:
ciske schreef:Is er een mogelijkheid dat je zelf een provider kiest Fleurtje? Laat je dat aan je huisbaas weten, misschien loopt die wat sneller , en anders verandert hij het contract maar, niet leveren van diensten , is ook niet betalen.
Mijn internet loopt via telfort, en daar heb ik totaal geen gezeur mee, dus misschien dat dat nog een optie is. Heb hem al laten weten dat het me eigenlijk niet kan schelen op wat voor manier hij het oplost (repareren, versterken, andere provider), als het maar z.s.m. gebeurt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door berndv »

nevermind schreef: Ik ga mij dan ook niet meer mee bemoeien maar volg het topic dan toch.
Foei toch :mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door bprosman »

Zoals door anderen al reeds gezegd , maar toch maar even herhaald, 10...15 Meter is qua lengte absoluut GEEN probleem mits de juiste coax (Hirschmann Koka 799 oid) toegepast wordt. Een antenneversterker dient uitsluitend om kabelverliezen weg te werken , het is geen ''toverdoos" die van een slecht signaal een goed signaal kan maken , "garbage in -> garbage out", twee achter elkaar is helemaal vragen om problemen. Persoonlijk zou ik toch die paar euro spenderen aan een stuk goede coax en dit even "buitenom" leggen om te testen , uiteraard wel eerst testen of de bron ok is door er ven een draagbare TV of laptop op aan te sluiten.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Problemen met tv-aansluiting (kabel)

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Iedereen in ieder geval bedankt voor de tips, zal jullie op de hoogte houden van (hopelijk) enige vooruitgang hierin.
Ik baal er zelf ook enorm van dat het zich al 10 maanden voortsleept, maar geloof me, aan mij ligt het niet! De 'buurman' aan de voorkant (waar de aansluiting zit) is niet zo vaak thuis, en ik ga natuurlijk niet inbreken in z'n woning. Hoor ook van de andere bewoners dat je deze verhuurder echt achter z'n vodden moet zitten helaas.

Ik heb alle tips (danku!) doorgegeven aan de verhuurder, en een redelijke termijn (max. 1 maand) gesteld waarin alle problemen opgelost moeten worden. Zoals gezegd is het nu 't pakkie an van de verhuurder, kan ik me weer wijden aan werk en studie, voel me stom dat ik me er zelf zo druk om maak, maar ja, ik hoop dat het huur inhouden me helpt een oplossing te krijgen.

Voor nu even over en uit, bij nieuws bericht ik hier weer!

Fleur (voor Fleurtje ben ik al iets te groot :lol: )

Gesloten