LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet terug betalen borg

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
renecolpa1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2013 09:32

Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door renecolpa1961 »

Ik heb de afgelopen half jaar een studio gehuurd in Tilburg in de reeshof. Contract getekend stond in dat ik niet mocht roken. De eigenaar vond dit echter geen probleem dus gerookt. Het contract liep van 1 oktober 2012 tot 1 april 2013. Op 30 maart heeft hij de studio gecontroleerd en contract afgetekend met accoord. Echter nu komt hij daar op terug en wil mijn borg van € 595 euro niet meer terugbetalen om de studio schoon te laten maken. Graag advies wat ik nu moet doen om mijn borg terug te krijgen.
Moest ook nog stookkosten bijbetalen 80 a 90 euro per maand ondanks dat er inclusief staat op de site, de studio was niet warm te krijgen rond de 14 graden en veel schimmel op de muren foto's aanwezig.
Al met al deze verhuurder zegt dat hij mensen wil helpen maar het is een huisjesmelker ik zou zeggen deze studio van 25 vierkante meter nooit gaan huren want deze man is niet eerlijk.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door Edrick »

Als in jouw contract staat dat je niet mag roken dan mag je niet roken. Ook niet als de eigenaar het geen probleem vindt. Als dat zo was dan zou het niet in het contract staan.
Dat op de site staat dat het inclusief is doet niet ter zake. Wat staat er in het contract?

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door evie01 »

Er zit nog altijd een verschil tussen roken en roken!
Of jij nou de boel lekker geel zit te paffen of af en toe een sigaretje zit wel een verschil in. Je had het door de eigenaar op papier moeten laten zetten dat je mocht roken van hem!

Denk nu dat het mosterd na de maaltijd is, je hebt immers een contract waar staat dat je niet mocht roken. Niet helemaal netjes van de eigenaar dat hij terugkomt op de afspraak, maar ik denk dat je niks kunt beginnen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door ciske »

Er zit nog altijd een verschil tussen roken en roken!
Wat voor verschil???Roken is roken en dat mocht TS niet.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door kokka »

ciske schreef:
Er zit nog altijd een verschil tussen roken en roken!
Wat voor verschil???Roken is roken en dat mocht TS niet.
misschien bedoelt hij vis roken?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door ciske »

kokka schreef:misschien bedoelt hij vis roken?
:lol: :lol: Dan kan je beter een peuk roken.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door evie01 »

Ciske, ik bedoel daarmee te zeggen dat wij niet weten hoe hij het achter gelaten heeft. Maar als je mijn post gelezen hebt zie je dat het in de beginsel niet mocht. ;-)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door ciske »

dat het in de beginsel niet mocht
Dat had ik gelezen ja, dus moet TS niet roken.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Niet terug betalen borg

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renecolpa1961 schreef:Ik heb de afgelopen half jaar een studio gehuurd in Tilburg in de reeshof. Contract getekend stond in dat ik niet mocht roken. De eigenaar vond dit echter geen probleem dus gerookt. Het contract liep van 1 oktober 2012 tot 1 april 2013. Op 30 maart heeft hij de studio gecontroleerd en contract afgetekend met accoord. Echter nu komt hij daar op terug en wil mijn borg van € 595 euro niet meer terugbetalen om de studio schoon te laten maken. Graag advies wat ik nu moet doen om mijn borg terug te krijgen.
Moest ook nog stookkosten bijbetalen 80 a 90 euro per maand ondanks dat er inclusief staat op de site, de studio was niet warm te krijgen rond de 14 graden en veel schimmel op de muren foto's aanwezig.
Al met al deze verhuurder zegt dat hij mensen wil helpen maar het is een huisjesmelker ik zou zeggen deze studio van 25 vierkante meter nooit gaan huren want deze man is niet eerlijk.
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Je schrijft niet precies waar het om gaat qua schoonmaken, gaat het om muren en plafon texen
of gaat het ook erom dat keukentje/douche/wc etc harstikke vies is ?

Heb je de verhuurder ooit aangesproken/geschreven betreft die schimmel op de muren ?

Gesloten