LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Rowin28
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2016 10:03

Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Rowin28 »

In september vorig jaar heeft mijn vriendin zich zogenaamd 'kosteloos' aangemeld voor huurwoningenaanbod via de website http://www.huurwoningeninnederland.nl. Na het invullen van een formulier kreeg zij een e-mail dat er woonruimte beschikbaar zou zijn en kon zij zich verder aanmelden. Daarvoor moest zij haar rekeningnummer verstrekken om een eenmalig €19,95 te betalen. Bij veel huurwebsites is dit helaas een gebruikelijke gang van zaken. Zonder deze stap zou zij geen huurwoningen te zien krijgen. Vanaf toen ging het mis.

De maand daarna werd er nogmaals €19,95 afgeschreven onder naam van Internet Concepts BV en nam mijn vriendin direct contact op met de klantenservice van huurwoningeninnederland.nl. Als je naar de klantenservice belt (een 0900-nummer) krijg je echter een voicemail. Via de mail wordt tevens geen reactie gegeven, dus besloot mijn vriendin haar bank te bellen. De bank stelde voor om het rekeningnummer van het incasso te blokkeren en contact te blijven zoeken met huurwoningeninnederland.nl. Afmelden via de website leverde echter geen bevestiging op via de mail, zoals dat wel belooft wordt. Toch stopte gelukkig na drie maanden het incasso (dat automatisch werd geweigerd), en leek alles geregeld.

Deze week (8 maanden na inschrijving!!!!) krijgt mijn vriendin toch nog doodleuk een mail met een incasso van [email protected], of zij even 40 euro wilt betalen voor haar maandelijkse inschrijvingen. Als ze niet betaald binnen 14 dagen dan worden de bevorderingen uit handen gegeven. Omdat het zou gaan om een eenmalige afschrijving van €19,95, en omdat zij zich al na de tweede afschrijving heeft afgemeld zijn wij van mening dat deze incasso onterecht is. De woorden 'eenmalige incasso' staan op haar bankafschrift vermeld en via het aanmelden op de website staat meermaals dat je eenmalig €19,95 moet betalen.

Dit bedrijf lijkt dus één grote scam te zijn. Ze opereren onder verschillende namen/websites (waaronder ook http://www.huurbegeleiding.nl). Klachtenkompas begint langzaamaan vol te stromen met klachten over dit bedrijf. Zie: http://www.klachtenkompas.nl/huurwoningeninnederlandnl Daarnaast ontving mijn vriendin deze week een mail van huurwoningeninnederland.nl met enkel de tekst: "Wilt u geld lenen maar bent u afgewezen vanwege een negatief BKR? Wij zijn u graag van dienst", met vervolgens wederom een inschrijflink. Dit laat naar mijn mening nog maar eens zien met wat voor soort bedrijf we hier te maken hebben.

Met de handen in het haar: Wat moeten we nu? Ons advies voor anderen is om je in geen geval aan te melden voor deze oplichtingspraktijken.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Dozo »

Rowin28 schreef:In september vorig jaar heeft mijn vriendin zich zogenaamd 'kosteloos' aangemeld voor huurwoningenaanbod via de website http://www.huurwoningeninnederland.nl. Na het invullen van een formulier kreeg zij een e-mail dat er woonruimte beschikbaar zou zijn en kon zij zich verder aanmelden. Daarvoor moest zij haar rekeningnummer verstrekken om een eenmalig €19,95 te betalen. Bij veel huurwebsites is dit helaas een gebruikelijke gang van zaken. Zonder deze stap zou zij geen huurwoningen te zien krijgen. Vanaf toen ging het mis.

De maand daarna werd er nogmaals €19,95 afgeschreven onder naam van Internet Concepts BV en nam mijn vriendin direct contact op met de klantenservice van huurwoningeninnederland.nl. Als je naar de klantenservice belt (een 0900-nummer) krijg je echter een voicemail. Via de mail wordt tevens geen reactie gegeven, dus besloot mijn vriendin haar bank te bellen. De bank stelde voor om het rekeningnummer van het incasso te blokkeren en contact te blijven zoeken met huurwoningeninnederland.nl. Afmelden via de website leverde echter geen bevestiging op via de mail, zoals dat wel belooft wordt. Toch stopte gelukkig na drie maanden het incasso (dat automatisch werd geweigerd), en leek alles geregeld.

Deze week (8 maanden na inschrijving!!!!) krijgt mijn vriendin toch nog doodleuk een mail met een incasso van [email protected], of zij even 40 euro wilt betalen voor haar maandelijkse inschrijvingen. Als ze niet betaald binnen 14 dagen dan worden de bevorderingen uit handen gegeven. Omdat het zou gaan om een eenmalige afschrijving van €19,95, en omdat zij zich al na de tweede afschrijving heeft afgemeld zijn wij van mening dat deze incasso onterecht is. De woorden 'eenmalige incasso' staan op haar bankafschrift vermeld en via het aanmelden op de website staat meermaals dat je eenmalig €19,95 moet betalen.

Dit bedrijf lijkt dus één grote scam te zijn. Ze opereren onder verschillende namen/websites (waaronder ook http://www.huurbegeleiding.nl). Klachtenkompas begint langzaamaan vol te stromen met klachten over dit bedrijf. Zie: http://www.klachtenkompas.nl/huurwoningeninnederlandnl Daarnaast ontving mijn vriendin deze week een mail van huurwoningeninnederland.nl met enkel de tekst: "Wilt u geld lenen maar bent u afgewezen vanwege een negatief BKR? Wij zijn u graag van dienst", met vervolgens wederom een inschrijflink. Dit laat naar mijn mening nog maar eens zien met wat voor soort bedrijf we hier te maken hebben.

Met de handen in het haar: Wat moeten we nu? Ons advies voor anderen is om je in geen geval aan te melden voor deze oplichtingspraktijken.
Op het moment dat je je aanmeld geeft je aan dat je de op de hoogte bent van de voorwaarden. Misschien had je vriendin die dan beter daadwerkelijk kunnen lezen in plaats van te denken, het zal wel goed zijn. Het is helemaal niet eenmalig. Je gaat een contract aan voor een maand met stilzwijgende verlenging voor de duur van de contractperiode. Afmelden doe je via de website. Krijg je geen bevestiging dan doe je het nog een keer totdat het werkt. Hoe denk je nu aan te kunnen tonen dat zij heeft opgezegd? Dat kan iedereen wel beweren die niet wil betalen.

Wat jullie nu moeten is betalen.

maaike2010
Berichten: 68
Lid geworden op: 24 jul 2012 06:47

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door maaike2010 »

Hoi,
Het is een heel bekend probleem wat al JAAAAAAAREN bekend is

Zie viewtopic.php?f=18&p=2236407f=18&p=2236407#p2236407


En met hun geenleningdoorbkr.com halen ze precies hetzelfde uit
Ken je deze link
viewtopic.php?f=73&t=111204&start=20

Geenleningdoorbkr
Toepadweg 10 G
5301 KA Zaltbommel
KvK-nummer: 30241230
Email: [email protected]
Telefoon: 0900 – 200 2007 (45 c/pm)
Fax: 0418 – 511 146

Lees op http://www.klacht.nl/
Gewoon niet normaal hoeveel klachten er zijn :evil:

60 klachten over http://www.huurexpert.nl/

Veel gaan erover die automatische incasso's en aanbod wat niet klopt.
Wordt niks opgelost.

http://www.huurwoningbemiddeling.nl/ viewtopic.php?f=18&t=152907
http://www.kamernet.nl/
http://www.huurwoningen.nl/
http://www.huurstunt.nl/
http://www.kamerstunt.nl/
en nog veel meer.
Ze doen het eigenlijk allemaal al jaren want het levert heel veel geld op :!:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door 16again »

Dozo schreef:Op het moment dat je je aanmeld geeft je aan dat je de op de hoogte bent van de voorwaarden.
Voor de overeenkomst essentiele zaken kun je als bedrijf niet in de kleine lettertjes zien verstoppen. In de overeenkomst dient duidelijk vermeld te zijn dat het een abonnement betreft, en niet iets eenmalig

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
Dozo schreef:Op het moment dat je je aanmeld geeft je aan dat je de op de hoogte bent van de voorwaarden.
Voor de overeenkomst essentiele zaken kun je als bedrijf niet in de kleine lettertjes zien verstoppen. In de overeenkomst dient duidelijk vermeld te zijn dat het een abonnement betreft, en niet iets eenmalig
En als er steeds stond dat er eenmalig betaald zou moeten worden + dat ook vermeld is bij de eerste afschrijving lijkt me duidelijk dat er sprake is van misleiding. Daar komt dan nog eens bij dat er niet is gereageerd op pogingen van TS om contact op te nemen met het bedrijf en dat zij ook niets hebben laten horen.

Mijn advies zou zijn om ze te negeren en absoluut niet te betalen. Eventueel antwoorden op de mail met de mededeling dat jullie de vermeende overeenkomst niet erkennen en dat er verder niets zal worden betaald. Mocht er een incassobureau volgen deze stap herhalen plus een mededeling graag een dagvaarding te ontvangen.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Dozo »

16again schreef:
Dozo schreef:Op het moment dat je je aanmeld geeft je aan dat je de op de hoogte bent van de voorwaarden.
Voor de overeenkomst essentiele zaken kun je als bedrijf niet in de kleine lettertjes zien verstoppen. In de overeenkomst dient duidelijk vermeld te zijn dat het een abonnement betreft, en niet iets eenmalig
Het staat duidelijk in de overeenkomst. Als je dat niet leest is het jouw probleem.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dozo schreef:
16again schreef:
Dozo schreef:Op het moment dat je je aanmeld geeft je aan dat je de op de hoogte bent van de voorwaarden.
Voor de overeenkomst essentiele zaken kun je als bedrijf niet in de kleine lettertjes zien verstoppen. In de overeenkomst dient duidelijk vermeld te zijn dat het een abonnement betreft, en niet iets eenmalig
Het staat duidelijk in de overeenkomst. Als je dat niet leest is het jouw probleem.
Als dat alleen verstopt is in de algemene voorwaarden en er overal wat anders staat dat hier mee in strijd is, kun je niet zomaar stellen dat deze voorwaarden leidend zijn. Sterker nog, dan mag dat bedrijf eerst eens uitleggen waarom dit zo is én waarom er "eenmalig" als beschrijving van de incasso stond.

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Dozo »

Julie4444 schreef: Als dat alleen verstopt is in de algemene voorwaarden en er overal wat anders staat dat hier mee in strijd is, kun je niet zomaar stellen dat deze voorwaarden leidend zijn. Sterker nog, dan mag dat bedrijf eerst eens uitleggen waarom dit zo is én waarom er "eenmalig" als beschrijving van de incasso stond.
Wat nou verstopt? Het staat er loeigroot in beeld.!!

Als je vind dat dit soort voorwaarden niet klopt dan moet je zo bijdehand zijn om je niet aan te melden!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dozo schreef:
Julie4444 schreef: Als dat alleen verstopt is in de algemene voorwaarden en er overal wat anders staat dat hier mee in strijd is, kun je niet zomaar stellen dat deze voorwaarden leidend zijn. Sterker nog, dan mag dat bedrijf eerst eens uitleggen waarom dit zo is én waarom er "eenmalig" als beschrijving van de incasso stond.
Wat nou verstopt? Het staat er loeigroot in beeld.!!

Als je vind dat dit soort voorwaarden niet klopt dan moet je zo bijdehand zijn om je niet aan te melden!
Misschien is dat nu het geval en was dat niet zo toen TS deze overeenkomst aanging, want dit is meer dan 7 maanden geleden. Vandaar dat er ALS in mijn reacties staat.

Mocht dit wel duidelijk aangegeven zijn is dat een ander verhaal, maar dan lijkt me ook dat dit in enige bevestigingmails staat. Daarnaast is het verhaal dat er "eenmalig" stond bij de afschrijving erg vreemd.

Lijkt me dus niet zo zwart-wit als jij het doet klinken.

Silvester1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2016 17:28

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Silvester1975 »

Allen,

Ik heb me aangemeld bij Huurwoningeninnederland.nl, waar ik eenmalig 19,95 voor heb moeten afrekenen. Echter ben ik van mening dat als het product niet voldoet aan de wensen of aan de voorgeschotelde beloftes, elke consument het recht heeft op retourneren. Ik heb mij dezelfde dag nog geprobeerd af te melden, echter bleef de pagina hangen, nadat ik op verzend (of iets dergelijks) had gedrukt. Dit was 1 april 2016...en nee, is geen grap.
Nu, eind mei, krijg ik ineens een factuur van €59,95 van stopdedeurwaarder.nl, met de boodschap dat ze meerdere brieven maar mijn huis adres hebben gestuurd, welke nooit zijn ontvangen. Daarnaast was mijn email adres ook bekend, dus kleine moeite om het zowel digitaal als per post te sturen toch?
Ik ben absoluut niet van plan om te betalen, omdat het inderdaad gewoon zwendel praktijken zijn, en ik raad iedereen aan om dat niet te doen.
Desnoods maken we met zijn allen een juridische zaak ervan om iig de bedenker even erop te wijzen dat het belachelijk is om op deze on-eerlijke manier mensen geld afhandig te maken...dit valt waarschijnlijk onder de categorie dat ze dergelijke acties uithalen en dat van de 10 mensen 5 mensen toch wel betalen, is 50% kans van slagen met die zwendel.....en daarnaast ben ik vrij eenvoudig, kan het niet normaal worden opgelost, dan maar abnormaal toch?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rowin28 schreef:De woorden 'eenmalige incasso' staan op haar bankafschrift vermeld en via het aanmelden op de website staat meermaals dat je eenmalig €19,95 moet betalen.
Dit bedrijf maakt kennelijk misbruik van de eenmalige incasso, omdat daarmee voorkomen wordt dat de consument kan storneren. Het zou mij niets verbazen als je de incasso toch kan storneren met een MOI melding.
Dozo schreef:Als je vind dat dit soort voorwaarden niet klopt dan moet je zo bijdehand zijn om je niet aan te melden!
Onjuist. Als de voorwaarden niet kloppen, dan worden de voorwaarden weggestreept.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat klopt hier niet aan:

1.7 ‘Abonnement’: is het betaalde lidmaatschap van Huurwoningeninnederland.nl. Het Abonnement start na de periode van 7 dagen gratis indien de woningzoekende zich aangemeld heeft waardoor woningzoekende aan Huurwoningeninnederland.nl abonnementsgeld verschuldigd is; Betaling vindt maandelijks plaats, middels automatische incasso, op het door u opgegeven rekeningnummer. De maandtermijn is 19,95 EURO

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Moneyman »

GJvdZ schreef:Wat klopt hier niet aan:

1.7 ‘Abonnement’: is het betaalde lidmaatschap van Huurwoningeninnederland.nl. Het Abonnement start na de periode van 7 dagen gratis indien de woningzoekende zich aangemeld heeft waardoor woningzoekende aan Huurwoningeninnederland.nl abonnementsgeld verschuldigd is; Betaling vindt maandelijks plaats, middels automatische incasso, op het door u opgegeven rekeningnummer. De maandtermijn is 19,95 EURO
En als je je aanmeld, krijg je direct deze tekst:
STAP 2 VAN 2
Controleer je gegevens en start hier jouw gratis toegang. De eerste 7 dagen zijn gratis, daarna €19,95 p/mnd. Ik kan me 24/7 online afmelden, ook tijdens de gratis 7 dagen, zodat ik niets verschuldigd ben.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJvdZ schreef:Wat klopt hier niet aan:

1.7 ‘Abonnement’: is het betaalde lidmaatschap van Huurwoningeninnederland.nl. Het Abonnement start na de periode van 7 dagen gratis indien de woningzoekende zich aangemeld heeft waardoor woningzoekende aan Huurwoningeninnederland.nl abonnementsgeld verschuldigd is; Betaling vindt maandelijks plaats, middels automatische incasso, op het door u opgegeven rekeningnummer. De maandtermijn is 19,95 EURO
Er staat een kernbeding in.

Een wedervraag: wat klopt hier niet aan?
"Ik ben op de hoogte van de voorwaarden van huurwoningeninnederland.nl"

Jaap00
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2016 04:28

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Jaap00 »

Hoe is het afgelopen?

Nor1vk
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2017 20:19
Locatie: Bruinisse
Contacteer:

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Nor1vk »

Ook ik ben erg benieuwd naar hoe het bovenstaande verhaal is afgelopen

Brommie64
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2017 05:10

Re: Huurwoningeninnederland.nl: onterechte incasso's?

Ongelezen bericht door Brommie64 »

Hoi krijg sinds 2 maanden ook incasso's welke ik elke keer terug haal, omdat ik dat niks ben aan gegaan met hun, in de aanmeld procedure staat dat je bekend bent met de Algemene voorwaarden, deze kun je dus niet rechtstreeks lezen. In de mail welke hun hebben gestuurd, waarin zemelden dat ze al meerdere keren erop gewezen hadden dat ik moest betalen, zat een bijlage welke aan heel iemand anders geadresseerd is? Dus ik heb ze een mail gestuurd en gevraagd naar bewijsstuk dat ik me heb aangemeld voor hun "diensten" dan krijg je als antwoord dat je een klachtenregistratie moet invullen en je wordt er nog een keer op geattendeerd dat je moet betalen en als klap op de vuurpijl of je tevreden over ze bent. Deze mail heb ik s'ochtends om 04.45 uur gestuurd en binnen een minuut had ik antwoordt dus dalles staat gewoon op een automaat?

gr Jan

Gesloten