LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Burenoverlast

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Burenoverlast

Ongelezen bericht door Alphavista »

Begin 2016 zijn er boven mij Syriërs komen wonen. Sinds het begin is er vrijwel dagelijks in de avonduren (meestal tussen 21:00u en 01:00u) onafgebroken gebonk en gestamp te horen, uiteraard erg frustrerend. Daarnaast ook kleinere dingetjes zoals fietsen die niet in de daarvoor bestemde schuur geplaatst worden maar bij mijn voordeur, afval naar beneden gooien, reclamefolders in de bosjes, af en toe snachts geschreeuw uit het raam etc.
Vooral de geluidsoverlast heeft erg veel invloed op mijn leven, ik kom uitgeput op mijn werk aan en mijn gemoedstoestand wordt er daardoor ook niet beter op.
Ik heb de woningbouwvereniging en politie al vaak gebeld en ook is er tot 2 maal toe buurtbemiddeling ingeschakeld, het helpt allemaal niet. Opnieuw een gesprek aangaan doe ik niet meer, dat ontaard in geschreeuw en gescheld.
Ik wil/kan eigenlijk niet verhuizen en blijf hopen op een oplossing. Heeft iemand hier ervaring mee en misschien nog tips wat ik kan doen? Ik ben ten einde raad...

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Alphavista,

Is er in jouw woonplaats ook een meldpunt buren overlast?

Ik zou ook contact blijven houden met de buurtregisseur.
Ben je wel goed met je andere buren?
Gezamenlijk sta je sterker als je klaagt bij de woningbouwvereniging.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie. Graag ontopic reageren, het probleem is de overlast. Reacties die hier niet op inhaken zullen worden verwijderd.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Mijn buren 3 huizen verder zijn ook Syriërs
Lieve mensen, zo verdrietig wat ze hebben meegemaakt en dan komen ze in een land terecht met totaal andere opvattingen over schoon, vrouwen, werken en fatsoensnormen.
Doen vreselijk hun best op in te burgeren en met vallen en opstaan komen ze al een heel eind.
Dus het kan ook anders.
Advies is om je frustraties met de Gemeente op te nemen aangezien zij en Vluchtelingenwerk verantwoordelijk zijn voor het een en ander.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima dat er genoemd wordt dat dit Syrische vluchtelingen zijn. Het moet toch als vanzelfsprekend zijn dat als je in een land wordt opgevangen dat je met enorm respect omgaat met de al aanwezige bewoners en hun manier van leven.
Misschien weet je niet hoe de gebruiken zijn, maar als je dat wordt verteld dan pas je je gelijk aan, al is het maar uit respect en dankbaarheid dat je hier een veilig onderkomen is geboden.
Kan je je niet aanpassen in de woonomgeving, dan zal het verder ook nooit lukken in je gastland en kan je beter weer vertrekken.
Het is compleet belachelijk dat TS zijn leven op de kop wordt gezet door mensen welke hier te gast zijn ! Zo wordt TS vluchteling in zijn eigen land, als hij zijn geliefde woning moet verlaten.............

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door olaf79 »

In dit soort gevallen loont het om standvastig te zijn. Bel iedere keer dat je overlast hebt de politie en eis dat zij langskomen. Bel ook iedere keer de woningbouw. Stuur de woningbouw een aangetekende brief waarin u stelt in uw woongenot ernstig te worden beknot. Stel daarin tevens een termijn (2 maanden lijkt mij redelijk) waarbinnen de overlast dient te zijn opgelost of ten minste tot een minimum beperkt zo niet dat zult u overgaan tot het eenzijdig verminderen van de huur met 20% tot dat het probleem is opgelost.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door Julie4444 »

kuklos schreef:@Alphavista, het enige dat ik kan bedenkene is politie blijven bellen, woningbouwvereniging blijven lastigvallen en eventueel politiek inschakelen.
En vooral niet opgeven. Laat een dossier opbouwen zodat er actie wordt ondernomen tegen het gedrag van deze mensen.

Misschien kan het nut hebben om, mits er te communiceren valt, nogmaals heel duidelijk te laten maken wat wel en niet OK is in Nederland. Misschien kun je daartoe een vluchtelingenorganisatie (laten) inschakelen, die hebben meer ervaring met het communiceren met dit soort mensen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door sjohie »

Dossier opbouwen is inderdaad de enige, en helaas lang durende, oplossing, maar goed, zo te zien is er al van alles geprobeerd, en heeft dat niet echt geholpen. Dan lijkt mij het enige wat resteert, het heft in eigen handen nemen, en andere woonruimte zoeken. Dat zal als oneerlijk voelen, maar lijkt mij de enige nog resterende oplossing. Ik lees "Ik wil/kan eigenlijk niet verhuizen". Dat zijn twee aparte dingen, zin kan je maken zei mijn moeder altijd, dus dat eerste punt heb je zelf in de hand. Niet kúnnen verhuizen is wat anders, als dat is wat je bedoelt, wat is daar dan precies de reden van? Misschien kunnen users hier je daar wel mee helpen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Burenoverlast

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten door veelvoud aan offtopic reacties. Offtopic reacties verwijderd.

Gesloten