LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

Mijn huur s beëindigd nadat ik een vraag stelde over de beveiligingscamera 's hier in de woning. Wat kan ik hier aan doen ?

Huurder: de camera s op de gangen zijn opgehangen voor de beveiliging van onze spullen en deze neem je ook op. Het is niet om ons te bespieden toch ? Heb ik het zo goed begrepen ?
Verhuurster : Hoezo zou ik jullie bespieden wat is dit nou weer voor vraag
Huurder : Wilde dat duidelijk weten
Verhuurster : Hoe kom je daar nu weer op heb wel wat anders te doen
Huurder : He daar ook een reden voor
Huurder : Omdat je wel eens aangeeft dat je soms toevallig dingen ziet gebeuren via de camera
Huurder : Je hebt mij toch erop aangesproken
Huurder : Wilde aan je vragen of je die optie van live kijken weg wilde halen bij jou
Verhuurster : Ik haal helemaal niets weg ik geloof dat je niet spoort ik mag ons huis toch controleren als ik denk dat dat nodig is wil als ik in Turkije ben graag weten of alles oke en er geen vreemde dingen gebeuren
Huurder : Alleen maar goed
Huurder : Maar daarom neem je het ook op
Huurder : Kan je alles terughalen
Verhuurster : Ik laat me de wet niet door jou voorschrijven als het je niet aanstaat moet je iets anders zoeken
Huurder : Jij bent altijd eerlijk en recht voor de raap zeg je
Verhuurster : Nou dat ben ik ook dat merk je nu toch ben hier klaar mee heb wel beters te doen
Verhuurster : Jij kijkt maar maar ga vooral nergens boodschappen halen want overal hangen camera's
en wij mogen deze camera's hier hangen heb net de beveiliging gebeld maar jouw huurcontract wordt per 1 mei niet verlengd
dus ga op zoek naar iets anders.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door yan »

Huisje kopen, heb je geen gezeur en kan je lekker doen wat je zelf wilt.
Je zit nu in het eigendom van iemand anders, dus dan zul je er samen uit moeten komen.
Lukt dat niet, dan moet je wat anders zoeken.

Vermoed dat dit niet je eerste menings verschil met de verhuurder zal zijn: maar dat heb je wellicht voor het gemakt weg gelaten?

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

yan schreef:Huisje kopen, heb je geen gezeur en kan je lekker doen wat je zelf wilt.
Je zit nu in het eigendom van iemand anders, dus dan zul je er samen uit moeten komen.
Lukt dat niet, dan moet je wat anders zoeken.

Vermoed dat dit niet je eerste menings verschil met de verhuurder zal zijn: maar dat heb je wellicht voor het gemakt weg gelaten?
Kopen van een huis is niet voor iedereen mogelijk. Andere geschillen met de verhuurder zijn opzich niet belangrijk.

Het opzeggen van de huur vanuit de kant van de verhuurder is lastig, echter niet onmogelijk. Het ligt er natuurlijk wel aan wat er in uw huurcontract staat. Zonder het contract is hier weinig zinnigs over te zeggen.

Deze website verduidelijkt het e.e.a: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-opzeggen

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u maandelijks uw huur heeft betaald zal het voor de verhuurder vrijwel onmogelijk zijn om het huurcontract met u te beëindigen. Een argument dat u geageerd heeft tegen het ophangen van een "beveiligings"camera waarmee kennelijk ook uw privacy geschonden wordt kan nimmer worden gebruikt om het huurcontract met u te beëindigen.

Informeer nu eerst eens bij een onafhankelijke instantie wat de precieze regelgeving is rondom het ophangen van beveiligingscamera's en de eventuele schending van privacy. Vul in hoe dat voor u van toepassing is. Met weloverwogen argumenten in de hand staat u waarschijnlijk een stuk sterker tegenover uw verhuurder als "zomaar" iets tegen hen te roepen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

jos737373 schreef:Mijn huur s beëindigd nadat ik een vraag stelde over de beveiligingscamera 's hier in de woning. Wat kan ik hier aan doen ?

Huurder: de camera s op de gangen zijn opgehangen voor de beveiliging van onze spullen en deze neem je ook op. Het is niet om ons te bespieden toch ? Heb ik het zo goed begrepen ?
Verhuurster : Hoezo zou ik jullie bespieden wat is dit nou weer voor vraag
Huurder : Wilde dat duidelijk weten
Verhuurster : Hoe kom je daar nu weer op heb wel wat anders te doen
Huurder : He daar ook een reden voor
Huurder : Omdat je wel eens aangeeft dat je soms toevallig dingen ziet gebeuren via de camera
Huurder : Je hebt mij toch erop aangesproken
Huurder : Wilde aan je vragen of je die optie van live kijken weg wilde halen bij jou
Verhuurster : Ik haal helemaal niets weg ik geloof dat je niet spoort ik mag ons huis toch controleren als ik denk dat dat nodig is wil als ik in Turkije ben graag weten of alles oke en er geen vreemde dingen gebeuren
Huurder : Alleen maar goed
Huurder : Maar daarom neem je het ook op
Huurder : Kan je alles terughalen
Verhuurster : Ik laat me de wet niet door jou voorschrijven als het je niet aanstaat moet je iets anders zoeken
Huurder : Jij bent altijd eerlijk en recht voor de raap zeg je
Verhuurster : Nou dat ben ik ook dat merk je nu toch ben hier klaar mee heb wel beters te doen
Verhuurster : Jij kijkt maar maar ga vooral nergens boodschappen halen want overal hangen camera's
en wij mogen deze camera's hier hangen heb net de beveiliging gebeld maar jouw huurcontract wordt per 1 mei niet verlengd
dus ga op zoek naar iets anders.
Kort door de bocht zeg van deze verhuurster :evil:
Hoe is het huurcontract opgesteld? Is het een tijdelijk contract tot 1 mei?
Zo ja dan valt er niet veel te willen door u , maar is het een contract met onbeperkte duur dan geniet u huurbescherming en kan zij er u niet zomaar uitgooien.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door witte angora »

Hebben we het over het huren van een huis, of het huren van een kamer in een huis?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door vroem »

maar jouw huurcontract wordt per 1 mei niet verlengd
er staat niet dat ie beëindigd wordt maar dat ie niet verlengd wordt., is essentieel verschil. de vraag of dat kan met een huurcontract hangt af van de inhoud ervan , en of dat klopt met de wet. Daarnaast is er nu alleen een mondelinge opzegging gedaan. Zou zeker even nalezen of dat klopt met de bepalingen in de huurovereenkomst. Ben benieuwd wat "'beveiliging"" ermee te maken heeft. Wellicht meer discussies geweest dan alleen dit? en wat voor soort beveiliging is dat?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door piet987654 »

Afplakken met duct tape ??

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:Als u maandelijks uw huur heeft betaald zal het voor de verhuurder vrijwel onmogelijk zijn om het huurcontract met u te beëindigen.
Dat is veel te stellig. Allereerst: wat huurt TS? Een zelfstandige woonruimte? Een kamer? En wat voor huurcontract is er? Tijdelijk? Vast? Pas als je dit weet, kan je standpunten innemen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door alfatrion »

Vanaf wanneer huur je? Hingen de cameras er toen al?

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door thecure »

nou ts?

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

Mijn probleem met de beveiligingscamera s is niet het beveiligen van onze spullen, maar op het gebruik ervan door de verhuurder. De beelden worden opgenomen 24 uur per dag, vind ik prima. Daarnaast heeft de verhuurder ook de mogelijkheid om live mee te kijken. Hij heeft mij een keer aangesproken waarom ik om half 12 een keuken inging. Is allemaal niet zo spannend, maar toen ik vroeg om samen er naar te kijken, waren de opgenomen beelden niet beschikbaar. n was hij vooraf op de hoogte dat er in de keuken niets weg was. Daarom de chat zoals bovenaan genoemd, Wil voorkomen dat verhuurder mij nogmaals aanspreekt door live te hebben meegekeken zonden de beelden te bewaren. Dus mijn verzoek was om te stoppen met live mee te kijken.
Daarna de opzegging. Ik vind live meekijken meer het volgen van iemand , dan bewaken van spullen. Schijnbaar mocht ik dat niet vragen. verhuurder is bewoner van onderste etage, 1e etage is kamerhuur op hospita contract, en ik zit 2e etage, met een zelfstandige woning. Camera,s hangen op 1e etage.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Revoked »

Als je een zelfstandige woonruimte hebt op de tweede verdieping, dan vind ik het ook raar dat je in de late uurtjes de keuken op de eerste verdieping betreedt. Proletarisch boodschappen doen?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Student90 »

De camera's zitten op de 1e etage in de hal? Jij woont op de 2e etage. Jij bent in de keuken op de 1e etage geweest? Klopt dit? Zo ja, heb jij geen keuken op de 2e etage? Heb jij toestemming om de ruimtes op de 1e etage te betreden?

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

en terecht. Kan ik begrijpen, keek alleen op aanrecht of mijn bewoner waar ik de volende dag mee samen eet al boodschappen had gehaald. Was er ook maar 10 sec. En de beelden zouden moeten laten zien dat ik niets in mijn handen had. Daarnaast was er niets weg. Daarom baalde ik dat de opgenomen beelden weg waren, die hadden dit laten zien.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Revoked »

Want de boodschappen laat iedereen op het aanrecht staan. Heel normaal. Vooral zuivel en vis kun je het beste in de gootsteen zetten.
Volstrekt normaal tijdstip ook om iets bij een ander huishouden te checken.
Dus.
Daarmee denk ik ook dat je nog niet eens de helft van de waarheid hebt verteld. Bovendien is het morgen 1 april.

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

iedereen heeft een eigen koelkast op de kamer, niet in de keuken. Ik heb er net bij nagedacht over deze aktie, Als je niks vreemds van plan bent zie je er ook niet zo gauw een vorm van diefstal in. Maar was alleen deur open , 3 stappen naar binnen en weer weg. En niemand miste iets de volgende ochtend. Hoe stom achteraf ook , niks vermist, 10 sec , zou toch direct via beeld elk kwade opzet wegnemen. Ik begrijp niet als verhuurder kijkt via een tel naar dat beeld live en vind het vreemd, dat die dan niet blijft kijken wanneer terug kom in beeld of komt direct naar boven toe om op heterdaad proberen te pakken. Nu geeft die aan niet verder te hebben gekeken. Dat vind ik ook ongeloofwaardig. En als van diefstal geen sprake was, om welke reden mag een verhuurder dan mij aanspreken en uitleg vragen wat ik daar ging doen de volgende dag (uitleg, terwijl die zelf elk bewijs niet heeft benut dezelfde avond.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door moederslink »

Beetje vreemd is het allemaal wel : ik zie me ook niet bij de buuf naar binnen gaan ( iedere dag laat ze haar deur even open als ze met de hond gaat lopen , dat kan hier ook onderling ) om te kijken of ze de boodschappen al gehaald heeft.
Als je afspreekt samen te eten en de ander zou de boodschappen kopen mag je daar ook van uit gaan of bel hem ff anders.
In principe hebt u daar niets te zoeken op die 1e etage , en was het half 12 .savonds of tussen de middag? . 8)
De verhuurster zit veel in Turkije lees ik en tja ze is kennelijk wat paranoïde en wil weten wat er in haar huis gebeurt als zij er niet is. Misschien slechte ervaringen?

Als u echt een zelfstandige woning huurt op de 2e etage geniet u huurbescherming en kan zij u er niet zomaar uitzetten.
Is het wel een zelfstandige woning met eigen voordeur/ ingang/ keuken/ badgelegenheid?
En hoezo wordt het contract per 1 mei niet verlengd ? Hoe is dit contract dan opgesteld?

jos737373
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 mar 2018 19:17

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door jos737373 »

Waarom de discussie voeren wat ik daar te zoeken had en hoe verdacht dat allemaal is. Mijn vraag is, waarom mij aanspreken als er niks weg is, en het opgenomen beeld niets is veiliggesteld door de verhuurder ? En op moment dat het speelde , iets anders ging doen.

Al zou ik een uur in die keuken blijven, zolang er geen diefstal is, waarvan dan mij beschuldigen. In mijn huurcontract betaal ik 20 e servicekosten voor gezamenlijke ruimten en 18 e voor schoonmaken ervan, terwijl ik alles zelf heb. Ook weer tegenstrijdig, heb geen gedeelde ruimten verder in dit pand. Maar zag dit pas achteraf.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Huur beëindigd na vraag over beveiligingscamera's

Ongelezen bericht door Student90 »

Mag jij überhaupt met/zonder toestemming naar de keuken op de 1e etage?

En jij hebt dus een eigen keuken?

Gesloten