LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhuizen en WSNP

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ploppie1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2006 22:20

Verhuizen en WSNP

Ongelezen bericht door Ploppie1965 »

ik woon thuis in bij mijn moeder. De woning staat op haar naam. Ik heb nog nooit een zelfstandige woonruimte gehad. Nu willen we verhuizen naar een seniorenwonig. Die kunnen we krijgen omdat mijn moeder 66 jaar is en omdat ik de huur kan betalen (mijn moeder zou dat niet kunnen, die heeft een AOW uitkering), Het betreft een nieuwbouwwoning die begin 2007 opgeleverd gaat worden. Het nieuwe contract komt op onze beider namen. In juli kregen we een brief van de nieuwe woningbouw dat wij de woning aangeboden kregen. We hebben hiervoor getekent dat we deze accepteerden en hebben de gevraagde papieren (loonstrook, verhuurdersverklaring e.d.) opgestuurd. Daarna heb ik een mail gekregen dat we geaccepteerd waren. We hadden toen geen huurschuld. Nu, vandaag 12 december, is mijn moeder toegelaten tot de wsnp. Helaas is in de tussentijd een huurschuld ontstaan bij onze huidige woningbouw (de 'oude' woningbouw dus) van drie maanden. Die zit nu ook in de WSNP. Ikzelf ben in loondienst en heb geen schulden. Ik ben ook starter op de woningmarkt. Mijn vraag is nu kan de nieuwe woningbouw ons nu alsnog weigeren door de acceptatie in te trekken?
Alvast bedankt.

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Verhuizen en WSNP

Ongelezen bericht door elianne »

Je geeft aan dat de nieuwe woning een seniorenwoning is en die kun jij dus niet alleen als hoofdbewoner huren(neem tenminste aan dat jij nog geen senior bent). Meestal mag je geen huurschuld hebben, wellicht kun je iets regelen met de huidige woningbouw om die schuld af te betalen? Dat jij dat zelf betaald bijv.? Het verbaast mij wel dat je aangeeft dat jij de nieuwe woning kan betalen van je loon maar dat er wel een huurschuld is in de huidige woning. Betaalde je daar niet aan mee dan? Zorg dat je zelf de geldzaken regelt anders sta je straks op straat!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Verhuizen en WSNP

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

De toestemming is toch al gegeven? Ik zou zeggen "wat niet weet dat niet deert"...

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Verhuizen en WSNP

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer men in de WSNP komt vermindert het inkomen tot de beslagvrije voet. Dat geld eveneens voor de huurnormen dus gaat het feest niet door. Betrokkene moet zelf over voldoende inkomen beschikken om in aanmerking te kunnen komen voor een dergelijke woning, ookal is de familie miljoenair. Het gaat om het inkomen van belanghebbende en daaraan is niet te ontkomen.

Gesloten