LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw huisnummer en postcode, en hoe nu verder??????

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ruud49
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:02

Nieuw huisnummer en postcode, en hoe nu verder??????

Ongelezen bericht door Ruud49 »

Ik ben bewoner van de flat Grubbehoeve in Amsterdam ZO, en heb sinds 20 december 2006 nav een algehele renovatie een nieuw huisnummer en dus ook een nieuwe postcode gekregen. Niets aan de hand zou je zeggen. Maar dat ligt toch ietsje anders. Er is een tweestrijd ontstaan tussen de woningbouw vereniging Rochdale en het stadsdeel Zuid Oost in Amsterdam.
Want tot op de dag van vandaag kan niemand zijn of haar nieuwe huisnummer bij banken, zorgverzekeraars ect. veranderen, omdat deze nog steeds niet zijn doorgevoerd in het systeem van het stadsdeel. Als ik naar de woningbouw ga om dit op te helderen zeggen zij, je moet bij het stadsdeel zijn en bij het stadsdeel zeggen ze, u raad het misschien al, u moet bij de woningbouw zijn. Het bekende kastje naar de muur.

Maar er werd mij door het stadsdeel wel verzekerd dat de postcode niet zou veranderen, fout....deze word nu ook veranderd. Nu kan ik mijzelf aardig wegwijs maken in de molen die bureaucratie heet, maar er wonen ook zo veel mensen die niet of niet voldoende op de hoogte zijn van de perikelen van deze twee grootmachten.

Nu doen zich al de eerste problemen voor inzake postbestelling. Even een voorbeeld. Er bestond voor de omnummering al het huisnummer 102. Dat bestaat nog steeds alleen niet meer op naam van de bewoners van voor de omnummering. Dus TNT doet de post in de bus bij het verkeerde adres, en het is al voorgekomen dat de nieuwe eigenaars van dit nummer de post weggooien omdat deze niet op hun naam staat. Triest maar waar.
Maar er doen zich nog meer problemen voor. Mijn rijbewijs en kentekenbewijs, ik ben vast niet de enige met een auto en rijbewijs, staan op mijn oude huisnummer en postcode en dat moet veranderd worden. Maar wie gaat dat betalen, ik niet in ieder geval. Kan iemand mij vertellen hoe ik verder moet handelen.
Een renovatie is leuk, de woningen en flat zijn heel mooi geworden, maar op deze manier is de lol er heel snel af.

Met vriendelijke groet,

Ruud Meulmeester.

Hayman
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:42

Re: Nieuw huisnummer en postcode, en hoe nu verder??????

Ongelezen bericht door Hayman »

Rijbewijs en kentekenbewijs kan gewoon op je oude adres blijven staan hoor, dit hoef je ECHT niet te veranderen!!!

Gesloten