LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] renovatie en wisselwoning

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
colin68
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2007 11:18

renovatie en wisselwoning

Ongelezen bericht door colin68 »

IN 2010 na de bouwvak gaan ze hier de flat renoveren.Het betreft een grote renovatie nieuwe keueken,badkamer en toilet worden gedaan.Overal nieuwe ramen,nieuwe buitendeur en balkondeur,leidingen verlegd en nieuwe cv en ketel ipv bloverwarming.De woningbouw stelt dat je gedurende 4 weken niet in je woning kan blijven omdat de overlast te groot is.Alles word in plastic verpakt en het word 1 grote ravage en stofzooi.Ze bieden aan een wisselwoning en ze verhuizen wat spullen voor je(bed,waardevolle spullen->maar je mag niet teveel mee geven want dan moet je bijbetalen)Dan word er een 1 malige tegemoetkoming gegeven van 789 euro.Als ik echter verder de boel uitspit en door lees op diverse sites klopt m.i die vergoeding niet.Want die zou veel hoger moeten zijn.Dan beweren ze ook dat schade die gemaakt word in je interieur door de aannemer dat je dat met die 789 euro moet betalen.Terwijl in convenant staat dat de woningstichting dit moet betalen of herstellen.Dan lopen er allemaal werklui door je huis waar je niet veel zicht op heb en de woningbouw heeft zelf toegegeven dat er bij andere renovatieprojecten in de andere flats wel wat gestolen is.Echt een lekker gevoel geeft mij dit niet.En hoe zit het met de inboedelverzekering.Dan heb je spullen in je eigen huis en spullen in de wisselwoning.Dan nog maar niet te spreken over de kwaliteit van sommige dingen na de renovatie.We hebben de modelwoning mogen bekijken.Als je punten van kritiek had en die had ik had de consulente overal een passend antwoord op.Ten goede van hun natuurlijk.Ik ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen waarbij de woning al gerenoveerd is en die gebruik hebben gemaakt van een wisselwoning en hun rechten en plichten met hun woningbouw.En tips en weetjes en handigheden.
bvd :!:

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: renovatie en wisselwoning

Ongelezen bericht door SonjaP »

Hoi Colin,

Ik zie dat je bericht al van een paar jaar geleden is, maar toevallig zit ik op dit moment met hetzelfde probleem. Hier is net een renovatie geweest wat een groot drama was. Jullie kregen nog een onkostenvergoeding, hier wordt in eerste instantie helemaal niets vergoed... Ben er nu wel mee bezig om dit voor elkaar te krijgen want het is van de zotte dat het niet gebeurd. Bewonerscommissie en huurdersraad is er ook mee bezig maar helaas is het allemaal niet zo eenvoudig.

Zou je me kunnen vertellen hoe het bij jou afgelopen is?

groetjes Sonja

Gesloten