LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis uitzetting

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
twama
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:07

huis uitzetting

Ongelezen bericht door twama »

In oktober 2009 zijn wij vanwege een huurachterstand het huis uit gezet.
Wij zijn toen noodgedwongen naar een camping gegaan omdat de woningcorporatie ons geen goedkope huurwoning wou geven.
Wij zitten inmiddels in de WSNP,en de rechter en bewindvoerder willen hebben dat wij naar een huurwoning gaan.
Inmiddels lopen wij overal tegen een muur, de woningcorporatie wil ons niet helpen en de gemeente ook niet,wij hebben zelfs geen stemkaart gekregen omdat de gemeente waarin wij officieel woonachtig zijn ons niet in wil schrijven omdat wij op een camping wonen.
Wij hebben inmiddels een brief naar de burgemeester gestuurd en naar ministerie van volkshuisvesting maar niemand wil ons helpen.
De woningcorporaties hebben de zekerheid dat de huur betaald wordt omdat wij beschermingsbewind hebben maar wij mogen pas terug komen als over drie jaar de schonelei uitgesproken is.
Wie kan ons helpen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door witte angora »

Hebben jullie al antikraak overwogen? Is dat een oplossing?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door snepke »

@witte angora

Antikraak doen ze niet bij gezinnen ,doen ze alleen bij studenten en alleenstaande.
Weet ik toevallig omdat mijn dochter (studente) ook antikraak woont.
En antikraak is ook niet alles soms zit ergens 1mnd en dan kan je verkassen.
En als je bij Ad Hoc antikraak zit,staan ze op de gekste tijden binnen,rare regels.
Ze hebben een sleutel en dan komen ze zgn controleren of je het wel netjes houdt,je zal net in bad zijn.
Soms weet je pas 14 dagen van te voren dat je er uit moet.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door troubleshooter »

De rechter vordert terecht, u dient te beschikken over een vaste woon en/of verblijfplaats anders eindigd de WSNP.
Dat zal wellicht gebeuren daar de rechter geen bevel doet uitgaan aan de woningbouw om u een woning toe te wijzen binnen een bepaalde termijn.
Daar de camping geen vaste woon en/of verblijf plaats betreft moge duidelijk zijn.
Wie kan u helpen, de vraag waarop menigeen zwijgt, ik ook trouwens.
Nu kan ik best connecties hebben maar niemand zit te wachten op een uitgezet gezin want ze willen financiele zekerheid en terecht.
Ik denk dat u zich toch moet wenden tot het maatschappelijkwerk binnen uw gemeente. Wellicht kunnen die iets voor u betekenen.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Een huis kraken, het is nog niet verboden! Anders een brief schrijven naar de rechter, hij wil immers dat jullie in een huurwoning komen, nou vraag hem om oplossingen. Sbs6 is nogal geïnteresseerd in deze verhalen, dus schrijf ze aan!

Anders terug naar de gemeente, ze mogen en kunnen jullie niet zo maar op straat laten staan.Heel veel sterkte.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Maar daar los je het verzoek van de rechter niet mee in. U kunt zich niet inschrijven op een gekraakt adres dus hebben deze mensen daaraan niets.
Ze moeten een vaste woon en/of verblijfplaats hebben.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

wat u misschien zou kunnen proberen is naar een steunpunt van het leger des heils gaan. Zij hebben ervaring met dit soort problemen (het leger des heils is echt niet meer alleen voor de ' dakloze in het bushokje met de halve liter bier) Zij kunnen u wellicht adviseren en begeleiden naar een betere woonsituatie. Ook kunt u daar een post adres aanvragen.

Met wat voor oplossing die gaan komen weet ik niet, want dit soort zaken zijn meestal erg complex, maar het denk ik wel handig om even advies in te winnen van mensen die dit soort dingen al vaak gezien hebben, ze komen misschien met handige tips.

Trudy

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door marnix »

Heeft u geen vrienden op wiens adres u zich kunt inschrijven? Overigens hoeft een woningbouwvereniging niets voor u te doen, u moet u, nadat u ergens een inschrijfadres heeft gevonden, gelijk als woningzoekende inschrijven.
Of u voor urgentie in aanmerking komt weet ik echt niet.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Geachte belanghebbende(n).

Indien de rechter u verplicht om een vaste woon en/of verblijfplaats te hebben dan kunt u deze via uw advocaat verzoeken om tot uitvaardiging van een bevel tot het verlenen van urgentie inzake het toewijzingsbeleid van woonruimte over te gaan. Het zal de eerste keer zijn maar niet onmogelijk. De rechter zal dit niet doen. Wat deze wel doet is uw WSNP-traject beeindigen en dan bent u terug bij af., Mocht het zover komen laat mij dat dan voorla weten, dan kan ik wat voor u betekenen.

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door Jos Das »

Kan er van deze topic een update koemn? Ben erg benieuwd naar de stand van zaken.

stofzuigertje

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jammer maar dit soort mensen die nu leren hoe het is, want vroeger moesten de goede voor deze slechte betalers opdraaien want ze mogen geen verlies maken!

Eerst te laat of niets betalen en nu klagen?
Omdat niemand wanbetalers uit verleden wil kun je het beste in België een nieuw leven starten, want dan begin je met schone lege bladzijde.
Dit is het beste want je verleden zal je blijven achtervolgen.

Wel is het mogelijk via vrienden hun adres te gebruiken dus legaal adres en gewoon op deze camping voorlopig te blijven.
Dan is het adres probleem opgelost maar zorg er dan wel voor dat je alles op tijd betaalde want anders stoppen zij ook als zij jou problemen kregen!

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door wini25 »

Via de gemeente kun je een aanvraag doen voor urgentie. Aangezien je in de WSNP zit is er een dikke kans dat je een urgentie krijgt. Met deze urgentie is de woningbouw jou verplicht om een woning aan te bieden binnen een termijn van 6 maanden na uitgifte van deze urgentie. Ik zou dus bij de gemeente aankloppen om eens na te vragen wat je kunt doen om in contact te komen met de commissie.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door FHV »

De urgentieregels verschillen per gemeente.

Troubleshooter, een WSNP wordt echt niet beeindigd omdat iemand op een camping woont.

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Allereerst WSNP (Wet schuldsanering natuurlijke personen).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_schuld ... e_personen

Dat betekent dat er schuld is, leningen, afbetalingen. Dit forum staat er vol van. Wehkamp is één van de oorzaken. Men wordt gek gemaakt met de reklamefolders. De buren maken je ook gek. Het barst hier ook van mensen die lopen te kwijlen bij een nieuwe auto.

Het is zaak de tering naar de nering te zetten. Geld lenen kost geld. Makkelijk gezegd, maar ik heb ook 5 jaar moeten leven van nog geen € 700 per maand. Maar je komt dan in aanmerking voor huur- en zorgtoeslag.

Zaak is ook huur automatisch te laten afschrijven, net als energie en verzekeringen. Dan weet je wat je over houdt en meer geef je dan niet uit. Punt!!

Valt me nog mee dat je het internet op bent gekomen.

Laat dit een les zijn voor de anderen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door JtC »

Ik ga je hierop toch corrigeren. Het is geen zaak van automatische incasso, dat is onzin. Het is zaak dat de schuldenaar alles op een rijtje heeft. Dat is waar het om gaat en wat het verschil maakt. Of je nu automatische incasso's hebt of alles zelf overmaakt maakt geen verschil. Zolang je je administratie niet helder op papier hebt staan, heb je geen inzicht. En inzicht heb je nodig om tactisch te spelen met hetgeen er binnenkomt en eruit moet.

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door wini25 »

@ JtC --> Ik ben het deels wel met jou eens, maar vaak zijn juist de mensen die in de problemen komen met het geld juist die mensen even een rekeningetje laten liggen om andere dingen te doen. Middels een automatische incasso (ondanks de mogelijkheid tot storneren) bedenken ze zich vaak nog en is de rekening gewoon netjes betaald en loopt het dus niet uit de hand. Automatisch incasso blijft een succesvolle betaalmethode en administratief ook erg overzichtelijk. Ik zelf betaal ook de belangrijkste dingen gewoon via automatisch incasso omdat dit gewoon makkelijk is en juist die dingen zeker niet vergeten worden.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door berooid »

Ha, woningcorporaties en energiebedrijven vragen mij ook altijd automatische incasso. En iedere keer dat ze dat vragen geef ik die ook braaf af.
Maar omdat er nooit geld op mijn rekening staat wordt er nooit iets afgeschreven. Voordeel daarvan is dat je dan alsnog een acceptgiro krijgt, maar dat de betaaldatum minstens twee weken langer is dan iniden je meteen een accept gekregen zou hebben. :lol:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door JtC »

Een succesvolle methode vind ik een vaag begrip. Met automatische incasso's heb je zelf vaak geen controle over tijdstip van afschrijving. Stel dat je standaard krap bij kaszit en er een AI plaats vindt op 28 januari en dat je je inkomen pas krijgt per 3 februari. Dan zou het handiger zijn als de AI pas 5 dagen later zou plaats vinden, na overmaking van je inkomen. Dan hoef je die 5 dagen niet moeilijk te doen. Dit even in een geval waarbij iemand echt moeite heeft om de touwtjes aan elkaar te knopen...
wini25 schreef:@ JtC --> Ik ben het deels wel met jou eens, maar vaak zijn juist de mensen die in de problemen komen met het geld juist die mensen even een rekeningetje laten liggen om andere dingen te doen. Middels een automatische incasso (ondanks de mogelijkheid tot storneren) bedenken ze zich vaak nog en is de rekening gewoon netjes betaald en loopt het dus niet uit de hand. Automatisch incasso blijft een succesvolle betaalmethode en administratief ook erg overzichtelijk. Ik zelf betaal ook de belangrijkste dingen gewoon via automatisch incasso omdat dit gewoon makkelijk is en juist die dingen zeker niet vergeten worden.

mje
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jul 2010 21:37

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door mje »

Datum is datum gaat altijd goed met internet bankieren.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: huis uitzetting

Ongelezen bericht door JtC »

Dat bedoel ik dus: zij bepalen wanneer jij betaalt en niet jijzelf, terwijl dat laatste je meer vrijheid geeft binnen de maximale betalingstermijnen. Als je eenmaal zelf de situatie van "iedere cent omkeren" meegemaakt hebt, dan snap je wel wat ik bedoel. :wink:

Gesloten