LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tulli010
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 19:06

Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tulli010 »

Mijn reis naar Egypte op 6 dec. 15 dagen naar Sharm el Sheikh.
Corendon (reisleiding van Corendon waarvoor Corendon verantwoordelijk voor is) besteelt zijn Vakantiegangers met niet verplichte Visums.
Bij aankomst op het vliegveld werden wij gedwongen om in de Corendon rij te gaan staan om een visum aan te kopen. (20 euro p.p).
Er werd door NIEMAND van Corendon verteld dat je GEEN visum nodig heb als je in de regio van je resort blijft.
Dus kocht (bijna) iedereen dat visum.
Echter ik heb ietjes verderop mijn visum bij een wisselloket gekocht voor 12 euro p.p.(omdat ik ook niet wist dat je er geen nodig heb).
Conclusie: Corendon (medewerkers) besteelt zijn klanten met tenminste 8 euro p.p.
Per week 2 vluchten (zijn 300 mensen) a 8 euro is 2400 Euro per week.
Ik heb de reisleiding (een plaatselijke Correndon egyptische nederlander) daarop aangesproken.
Deze verklaarde dat hij met Corendon in kontakt zou treden.(in 14 dagen tijd geen reactie dus).
De volgende 4 vluchten die ik heb zien aankomen precies hetzelfde laken en pak.
De reisleiding in charge (bekend bij Correndon) gaf als uitleg dat hij maar 180 euro per maand verdiende bij Corendon, en ook geen commisie geld kreeg van verkochte excursies. (hij geloofde het bijna zelf).
Dat zijn ONTOELAATBARE praktijken waar Corendon 100% verantwoordelijk voor is.
Deze praktijken dienen onmiddelijk te worden gestopt.
Pas dus op als U naar Egypte gaat met Corendon, laat U GEEN Visum aanpraten als U niet van plan bent, verre excursie te gaan ondernemen.
Als U hem wel nodig heb, koop hem dan bij zo'n klein wisselloket.
Laat U zich NIET intimideren door Correndon medewerkers, die voor hun eigen belang U ten dienste willen zijn.
Laatst gewijzigd door tulli010 op 27 dec 2011 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tiepmiep »

of u let niet op...

als ik google op visum Sharm el Sheikh.
krijg ik duidelijke informatie

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door henk51 »

De luchthaven van Sharm el Sheikh kent 2 verschillende soorten visa: een stempel (Gulf stamp, gratis) en een visum (tegen betaling van € 20,- p.p.). Wanneer u maximaal 8 dagen in Sharm el Sheikh verblijft (en uw heen- en terugvlucht naar en vanaf Sharm el Sheikh gaan) en u ter plaatse geen excursies boekt, bent u niet verplicht een visum aan te schaffen. Wij raden u echter ten zeerste aan om een visum aan te schaffen. U heeft dit nodig indien u in geval van nood naar de Nederlandse Ambassade in Caïro zou moeten gaan. Ook kan het zijn dat u plotseling naar Nederland terug zou moeten reizen. Dit gebeurt vaak via Caïro en is enkel mogelijk met visum. Wanneer u eenmaal de douane bent gepasseerd is het niet meer mogelijk om achteraf alsnog een visum aan te schaffen.
Bovenstaand advies is van een andere touroperator.

Correndon heeft alleen maar het beste voor, voor de reizigers vooral gezien de nogal onstabiele situatie in Egypte,op deze manier kan u snel het land verlaten,dus snel even de titel aanpassen,van bestelen is geen sprake.
Vooraf niet goed voorbereid op vakantie in Egypte is betere titel.Beter iets teveel betaald dan in noodsituaties het land niet uit kunnen.


gr Henk

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door flepp »

Zou wel zo netjes zijn als het bij boeken van reis verteld wordt waar je voor extra kosten kan komen te staan, denk toch dat het broodje aap of het wordt bewust weg gelaten om de klant over de streep te trekken voor boeking.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door CSM »

henk51 schreef:
De luchthaven van Sharm el Sheikh kent 2 verschillende soorten visa: een stempel (Gulf stamp, gratis) en een visum (tegen betaling van € 20,- p.p.). Wanneer u maximaal 8 dagen in Sharm el Sheikh verblijft (en uw heen- en terugvlucht naar en vanaf Sharm el Sheikh gaan) en u ter plaatse geen excursies boekt, bent u niet verplicht een visum aan te schaffen. Wij raden u echter ten zeerste aan om een visum aan te schaffen. U heeft dit nodig indien u in geval van nood naar de Nederlandse Ambassade in Caïro zou moeten gaan. Ook kan het zijn dat u plotseling naar Nederland terug zou moeten reizen. Dit gebeurt vaak via Caïro en is enkel mogelijk met visum. Wanneer u eenmaal de douane bent gepasseerd is het niet meer mogelijk om achteraf alsnog een visum aan te schaffen.
Bovenstaand advies is van een andere touroperator.

Correndon heeft alleen maar het beste voor, voor de reizigers vooral gezien de nogal onstabiele situatie in Egypte,op deze manier kan u snel het land verlaten,dus snel even de titel aanpassen,van bestelen is geen sprake.
Vooraf niet goed voorbereid op vakantie in Egypte is betere titel.Beter iets teveel betaald dan in noodsituaties het land niet uit kunnen.


gr Henk
+1
Sterke reactie, petje af.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door flepp »

Instabiliteit in een land kan al een reden zijn om niet te gaan, vooraf weten is ook problemen voorkomen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door G7 »

En wat heeft dit onderwerp met Telefoon/internet/digitaal te maken?

Waarom niet bij de reisafdeling van dit forum geplaatst?

tulli010
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 19:06

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tulli010 »

tiepmiep schreef:of u let niet op...

als ik google op visum Sharm el Sheikh.
krijg ik duidelijke informatie
Antwoord: U bent vast een Correndon medewerker.

tulli010
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 19:06

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tulli010 »

G7 schreef:En wat heeft dit onderwerp met Telefoon/internet/digitaal te maken?

Waarom niet bij de reisafdeling van dit forum geplaatst?
Sorry U heeft gelijk.

tulli010
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 19:06

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tulli010 »

CSM schreef:
henk51 schreef:
De luchthaven van Sharm el Sheikh kent 2 verschillende soorten visa: een stempel (Gulf stamp, gratis) en een visum (tegen betaling van € 20,- p.p.). Wanneer u maximaal 8 dagen in Sharm el Sheikh verblijft (en uw heen- en terugvlucht naar en vanaf Sharm el Sheikh gaan) en u ter plaatse geen excursies boekt, bent u niet verplicht een visum aan te schaffen. Wij raden u echter ten zeerste aan om een visum aan te schaffen. U heeft dit nodig indien u in geval van nood naar de Nederlandse Ambassade in Caïro zou moeten gaan. Ook kan het zijn dat u plotseling naar Nederland terug zou moeten reizen. Dit gebeurt vaak via Caïro en is enkel mogelijk met visum. Wanneer u eenmaal de douane bent gepasseerd is het niet meer mogelijk om achteraf alsnog een visum aan te schaffen.
Bovenstaand advies is van een andere touroperator.

Correndon heeft alleen maar het beste voor, voor de reizigers vooral gezien de nogal onstabiele situatie in Egypte,op deze manier kan u snel het land verlaten,dus snel even de titel aanpassen,van bestelen is geen sprake.
Vooraf niet goed voorbereid op vakantie in Egypte is betere titel.Beter iets teveel betaald dan in noodsituaties het land niet uit kunnen.


gr Henk
+1
Sterke reactie, petje af.
Antwoord:
Als, Als, Indien, Je weet het maar nooit, stel dat enz.
Zo lust ik er nog een paar.
Het blijft gewoon Bestelen (van tenminste 8 euro p.p.) van Vakantiegangers.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jij wist dus al vantevoren dat je geen excursies wilde boeken ?
Jij wist vantevoren dat er niets zou gebeuren zodat je bijvoorbeeld terug zou moeten naar Nederland ?

Ben er zelf ook geweest en ja wij hebben wel visum's gekocht want je weet maar nooit en hebben ook leuke excursies geboekt in hotel.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sorry dat ik het zo zeg maar wat een belachelijk topic, ik vind het heel goed dat corendon de mensen hier op wijst, zouden alle maatschapijen dit ,maar doen!!

Ik werk bij een grote verzekeraar en doe oa reisverzekeringen, en ik heb al regelmatig mee gemaakt dat mensen idd niet terugehaald kunnen worden omdat ze niet het juiste visum hebben ( dit is namelijk niet alleen in Eghypte zo) met het schrijnendste voorbeeld dat iemand daardoor te laat terug was om afscheid van zijn moeder te nemen ( puur en aleen visum probleem, wat in totaal 2 dagen duurde om op te lossen)

Dus idd als je 100% zeker bent dat je op je resort blijft, dat er thuis met niemand wat gebeurd en met je zelf niet....dan heb je gelijk

Voor al de andere mensen die geen glazen bol hebben, gewoon twee tientjes uitgeven, en gewoon een visum kopen

tulli010
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2011 19:06

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door tulli010 »

Chocomelk schreef:Jij wist dus al vantevoren dat je geen excursies wilde boeken ?
Jij wist vantevoren dat er niets zou gebeuren zodat je bijvoorbeeld terug zou moeten naar Nederland ?

Ben er zelf ook geweest en ja wij hebben wel visum's gekocht want je weet maar nooit en hebben ook leuke excursies geboekt in hotel.
Welk belang heb jij met de reiswereld?????
Mijn bedoeling is de mensen te waarschuwen voor de ontoelaatbare verkoop praktijken van Correndon.
DIEFSTAL van tenminste 8 euro p.p.

eaglez_mr2
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2011 12:43

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door eaglez_mr2 »

Ze hebben natuurlijk liever dat vakantiegangers een visum hebben, dan kunnen ze na de tijd tenminste ook nog wat trips verkopen, ook heb je deze bv nodig als je op bepaalde plekken de rode zee op wilt.

Dat je wel wordt genaaid bij de balies van de touroperators is een bekend iets, gewoon naar de bank lopen, scheelt je een paar euro en heb je een goed gevoel;) Elk jaar weer leuk om te zien hoe boos de touroperators worden als mensen dat doen, ze gaan rustig voor je staan om je te sturen naar hun maatschappij.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door henk51 »

tulli010 schreef
Als, Als, Indien, Je weet het maar nooit, stel dat enz.
Zo lust ik er nog een paar.
Zeker ook geen reis verzekering en annuleringsverzekering afgesloten dit is ook een gevalletje als,als,indien je weet maar nooit zou kunnen gebeuren.
Je moet de reclame van Sunweb maar eens bekijken zijn ook van die zunige ollanders mag geen dubbeltje meer kosten dan de prijs van de vakantie.
Maar owee als tijdens uw vakantie wel grote onrusten waren uitgebroken en u hals over kop het land moest verlaten, wat in zo'n onstabiel land als Egypte ieder moment kan gebeuren,dan zou u nu lopen klagen met help Corendon doet niets voor zijn reizigers .U heeft het nu wel over Correndon maar de meeste touroperators adviseren het.En wat is nu 8 euro de man.En het is makkelijk achteraf praten als u weer veilig thuis achter de geraniums zit, wees blij dat er niets gebeurd is.

gr Henk

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door troyair »

tulli010 schreef: Welk belang heb jij met de reiswereld?????
Mijn bedoeling is de mensen te waarschuwen voor de ontoelaatbare verkoop praktijken van Correndon.
DIEFSTAL van tenminste 8 euro p.p.
Ik snap niet wat hier ontoelaatbaar aan is.
U bent als reiziger altijd zelf verantwoordelijk voor uw visum/geldige reisdocumenten.
henk51 heeft ook heel duidelijk vermeldt wat voor visum u heeft aangeschaft en waarom.

Om heel eerlijk te zijn, u kiest er zelf voor om met Corendon op vakantie te gaan, en laat Corendon ( met alle respect natuurlijk ) nou behoorlijk bekend te staan als goedkope touroperator waar men nog wel eens een steekje laat vallen als het om service te gaan. Had u iets meer besteed aan een andere touroperator, dan hadden zij u MOGELIJK vermeldt dat u in ieder geval een visum dient aan te schaffen.
Aan de andere kant, er zijn genoeg touroperators die het niet altijd standaard vermelden, of in geval een reisbureau dat zij dat vergeten.

U mag uberhaupt blij zijn dat u een visum heeft aangeschaft ( met dank aan Corendon ). Ik had u heel graag willen spreken op het moment dat u deze nodig heeft gehad, maar niet had aangeschaft.

Waar maakt u zich in godsnaam druk over? Een verschil van 8 eurootjes????
Wist u dat u daar ter plekke waarschijnlijk ( in uw ogen ) gruwlijk bent genaait door het hotel, en door de lokale bevolking? Zij proberen namelijk ook overal een slaatje uit te slaan.U betaald 100eu p.p.p.n voor all in, terwijl de kosten voor het hotel eigenlijk maar 24eu zijn. Dat leuke souveniertje wat u heeft gekocht, heeft een kostprijs van 1 euro, u heeft m gekocht voor 25.... Ik zou ze aanklagen als ik u was!!!!! Onee, wacht, zoiets heet toerisme! De een zn vakantie is de ander zn brood.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door CSM »

Henk51 heeft het allemaal al rustig en prima uitgelegd.
Maar TS wil gewoon niet toegeven dat hij/zij fout zit in deze, en blijft maar doorzeuren.
Werkelijk de moeite niet waard om hierover door te blijven emmeren.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door bianca82 »

nooit met corondon gereisd maar ook ik moest die 20 euro betalen vanwege visum...


stond toen (2003) ook overal op internet ter informati dus snap niet wat ts mopperd

eaglez_mr2
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2011 12:43

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door eaglez_mr2 »

het gaat ook niet om Corendon alleen, alle maatschappijen hebben een loketje waar je je visum kunt halen, vaak staat er 15 dollar boven en rekenen ze dus gewoon 20 euro. Loop je naar de bank dan hoef je niet in de rij te staan, en krijg je hetzelfde plakplaatje voor 12 euro;) Die mensen achter die loktjes doen niks anders dan een lading visums bij de bank halen en ze vervolgens voor 8 euro meer verkopen, leuke handel toch!

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Corendon besteelt zijn vakantiegangers met Visums

Ongelezen bericht door CSM »

Als je niet in aanraking wenst te komen met de "informele economie" van een land (en dat is inclusief hier en daar een beetje afgezet worden), dan moet je naar Scandinavie op vakantie gaan, en niet naar Egypte. In Egypte kun je niet naar de wc gaan of een foto maken in een historische tempel zonder dat iemand daar informeel een paar Eurocentjes aan wil verdienen. De pest is dat onnozele toeristen direct een hele euro of dollar "fooi" toestoppen, in plaats van de 10 cent die voldoende zou zijn.

Gesloten