LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke mag geen invaliden meer helpen!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door troyair »

wiseger schreef:@orakel

Het doet er niet toe of de man alles tijdig kenbaar had gemaakt of niet. De man is door de boarding gekomen, dus de Arke medewerkers hebben hem toegang verleent tot het vliegtuig terwijl hij in een rolstoel zat.

In het vliegtuig onstond pas het probleem toen de man niet zelfstandig rij 6 kon bereiken en de steward weigerde te helpen en stelde dat de man dan zelfstandig maar stoel 6 moest bereiken.

Terwijl de gehandicapte man over de grond kroop, werd andere passagiers , die het allemaal teveel werd, expliciet verboden om te helpen. Kennelijk vond de steward dat een leuk of grappig maar op dat moment raakte de gehandicapte man gewond.

Je kan links spinnen, rechts spinnen maar dit valt niet goed te praten. Dit is gewoon afschuwelijk. Een volwassen, gehandicapte man over de vloer laten kruipen terwijl deze gewond raakt. Heb er geen woorden voor.
Ik vraag me af of hier wel iets wordt goed gepraat, als het verhaal uberhaupt van alle kanten rammelt.
Stel dat het echt zo is, de boarding wordt niet ( altijd ) door Arkefly gedaan, maar door een grondafhandelaar. Dat is dus GEEN Arkefly maar een extern bedrijf.
Op het moment dat een passagier met een rolstoel reist, hoort dat op het ticket vermeld te staan, inclusief of de pax extra hulp nodig heeft of niet.
Dat zou meneer ook moeten weten, gezien het feit dat hij door zijn vrouw als ervaren reiziger wordt bestempelt.

Bovendien, op het moment dat iemand die gehandicapt is, door een vol vliegtuig moet kruipen, terwijl hij wordt afgesnauwd door een overspannen flight attendent, dan zou de Televaag, Alberto Stegerman en Shownieuws allang moord en brand hebben geschreeuwd.

Sorry, maar dit verhaal gaat er bij mij echt niet in!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door manondoris »

@troyair ! bij mij ook niet ,toen ik het verhaal las dacht ik volgends mij voor een groot deel uit een dikke duim gezogen. mischien een kleine kern van waarheid maar wel erg opgeblazen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

En alle trappen er weer in! :lol:
Dan maken wij nog een account aan met :

Communicatie ArkeFly
en noemen de servicemedewerker:

Hannah de Zoete

Is er al bij iemand opgekomen, dat de ArkeFly medewerker zelf uit de post kan zien, welk telefoonnummer TS heeft.

sabrinaleppens, gefeliciteerd, maar 1 april is pas as. zondag!

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door b767-300er »

Ook dit verhaal gaat er bij mij niet in.
Overigens wel raar dat dit in november 2011 gebeurd is en pas inmaart 2012 de buitenwereld bereikt.

Nee, door deze mand kan TS makkelijk vallen. Ik weet dat de service van ArkeFly soms iets te wensen overlaat, maar dit is echt uit iemands duim gezogen.

Kleine noot, een gehandicapte heeft niet automatisc recht op rij 1, vaak worden dit soort mensen wel geplaats op de 1e rij van de betreffende/geboekte klasse. Het kan natuurrlijk niet zo zijn dat een gehandicapte automatisc in de voorste (en dus duurste) klasse geplaatst wordt zonder dit ook te betalen ;)

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Mousy »

Ze bestaat wel
http://nl.linkedin.com/pub/hannah-de-zoete/22/59/193

Ze werkt voor TUI

TUI Nederland is marktleider in de Nederlandse reiswereld en voert de reismerken Arke, Holland International, KRAS, ROBINSON en Lastminute.nl. Daarnaast heeft TUI Nederland haar eigen luchtvaartmaatschappij ArkeFly. De reisbureaugroep van TUI Nederland omvat 220 reisbureaus onder de namen Arke en Holland International Reisbureau.

Het beeldmerk van TUI Nederland is de kenmerkende rode Smile. Naast het feit dat de Smile is opgebouwd uit de drie letters T, U en I, komt hij ook terug in onze missie: Let's make people smile! TUI Nederland is onderdeel van TUI Travel PLC, het grootste Europese reisconcern dat actief is in meer dan 20 landen over de gehele wereld.

Specialismen
travel, holiday
bron: http://nl.linkedin.com/company/tui-nede ... ppro_cprof

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:En alle trappen er weer in! :lol:
Dan maken wij nog een account aan met :

Communicatie ArkeFly
en noemen de servicemedewerker:

Hannah de Zoete
....!
sja het is niet geheel onmogelijk. In Amerika werkt ook een weervrouw met de naam Amy Freeze.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

Mousy schreef:Ze bestaat wel
http://nl.linkedin.com/pub/hannah-de-zoete/22/59/193

Ze werkt voor TUI

TUI Nederland is marktleider in de Nederlandse reiswereld en voert de reismerken Arke, Holland International, KRAS, ROBINSON en Lastminute.nl. Daarnaast heeft TUI Nederland haar eigen luchtvaartmaatschappij ArkeFly. De reisbureaugroep van TUI Nederland omvat 220 reisbureaus onder de namen Arke en Holland International Reisbureau.

Het beeldmerk van TUI Nederland is de kenmerkende rode Smile. Naast het feit dat de Smile is opgebouwd uit de drie letters T, U en I, komt hij ook terug in onze missie: Let's make people smile! TUI Nederland is onderdeel van TUI Travel PLC, het grootste Europese reisconcern dat actief is in meer dan 20 landen over de gehele wereld.

Specialismen
travel, holiday
bron: http://nl.linkedin.com/company/tui-nede ... ppro_cprof


Ik heb ook nergens geschreven, dat de persoon niet bestaat, maar de webcare
Communicatie ArkeFly niet.
Of heeft Arke verschillende webcare ?

De echte webcare bestaat namelijk al:

ArkeFly
[ Toevoegen als vriend | Toevoegen als vijand ]

Geregistreerd: 23 feb 2012 15:02
Laatst bezocht: 13 maart 2012 14:35

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Mousy »

Aha maar dat wist k niet.
Maar kan ook zijn dat ze een nieuwe aangesteld hebben...

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door wiseger »

Op de linkedin van Hannah de Zoete staat:

Medewerker Communicatie TUI Nederland Public Company; 1001-5000 employees; TT.L; Leisure, Travel & Tourism industry

May 2011 – Present (11 months) Rijswijjk

Ze is dus sinds mei 2011 mederwerkster communicatie bij TUI (o.a. Arke).

@B767-300er
Kleine noot, een gehandicapte heeft niet automatisc recht op rij 1, vaak worden dit soort mensen wel geplaats op de 1e rij van de betreffende/geboekte klasse. Het kan natuurrlijk niet zo zijn dat een gehandicapte automatisc in de voorste (en dus duurste) klasse geplaatst wordt zonder dit ook te betalen
TS stelt:
Ik heb immers betaald om voorin te zitten en normaliter zetten ze invaliden altijd vooraan zo is mijn ervaring.
"Nee meneer "zegt de steward u moet in rij 6! Maar hoe u daar komt is uw probleem wij mogen u niet helpen
Dus TS had de duurste klasse geboekt i.v.m. zijn handicap en was ervan uit gegaan dat, zoals jij zelf vanuit jouw ervaring als deskundige stelt, hij zoals gebruikelijk is, vooraan geplaatst zou worden.

Aangezien er toch mensen zijn die twijfelen, zou ik bij deze Hannah willen oproepen om het verhaal te weerleggen c.q. te erkennen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

Aangezien er toch mensen zijn die twijfelen, zou ik bij deze Hannah willen oproepen om het verhaal te weerleggen c.q. te erkennen.
Stuur Hanna dan een mailtje, anders weet zij van niets!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef: sja het is niet geheel onmogelijk. In Amerika werkt ook een weervrouw met de naam Amy Freeze.
Ik ken in Duitsland iemand deze is slachter en heeft de naam Franz Kalbskopf! :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

USA collega heet Ben Dover........tsja......hoeveel grappen deze al heeft gehoord.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:
Emmy75 schreef: sja het is niet geheel onmogelijk. In Amerika werkt ook een weervrouw met de naam Amy Freeze.
Ik ken in Duitsland iemand deze is slachter en heeft de naam Franz Kalbskopf! :wink:
Ach waarom niet hè, dat soort toevalligheden komt vaker voor.
Ik zal de link van het TV-station er maar even bijzetten over Amy Freeze.
http://abclocal.go.com/wabc/bio?section ... id=8205598

Klopt, de webcare afdeling had ik inderdaad al eerder voorbij zien komen op deze site en onder een iets andere naam. Desalniettemin kan ik me bij een groot bedrijf als Tui best wel weer voorstellen dat de afdeling communicatie weer een andere is dan de afdeling webcare of een afdeling klantenservice. Vaak weet de ene afdeling niet eens wat de andere doet bij dat soort grote bedrijven.

orakel
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2012 12:34

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door orakel »

Wiseger@

Ik blijf het vreemd vinden dat een ervaren invalide reiziger zich op rij 6 raamzijde laat plaatsen bij het inchecken zeker gezien het feit dat hij premium comfort class heeft geboekt.
En waar was de assistentie? Hebben ze hem bij de deur uit de rolstoel gezet met de mededeling "zoek het verder maar uit en een goede reis"?
Ik vind dit moeilijk te geloven.
En was deze steward alleen? Hebben zijn collega`s niets gezien?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef:
nevermind schreef:
Emmy75 schreef: sja het is niet geheel onmogelijk. In Amerika werkt ook een weervrouw met de naam Amy Freeze.
Ik ken in Duitsland iemand deze is slachter en heeft de naam Franz Kalbskopf! :wink:
Ach waarom niet hè, dat soort toevalligheden komt vaker voor.
Ik zal de link van het TV-station er maar even bijzetten over Amy Freeze.
http://abclocal.go.com/wabc/bio?section ... id=8205598

Klopt, de webcare afdeling had ik inderdaad al eerder voorbij zien komen op deze site en onder een iets andere naam. Desalniettemin kan ik me bij een groot bedrijf als Tui best wel weer voorstellen dat de afdeling communicatie weer een andere is dan de afdeling webcare of een afdeling klantenservice. Vaak weet de ene afdeling niet eens wat de andere doet bij dat soort grote bedrijven.

Ik zou jouw de link over de kalbskopf maar besparen. :lol:
Hier op de site komen dagelijks webcare langs van verschillende bedrijven, klein of groot, maar beginnen allemaal met hetzelfde account, ook zijn er verschillende medewerkers welke hier dan reageren.
Ik denk dat de klantenservice/webcare van een bedrijf als TUI wel weet wat ze doen.
Maar ik respecteer jouw mening, hoef er niet eens mee te zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Hier op de site komen dagelijks webcare langs van verschillende bedrijven, klein of groot, maar beginnen allemaal met hetzelfde account, ook zijn er verschillende medewerkers welke hier dan reageren.
Ik denk dat de klantenservice/webcare van een bedrijf als TUI wel weet wat ze doen.
Klopt, het komt ook zeker vaker voor dat meerdere medewerkers onder hetzelfde account schrijven of onder accounts met een soortgelijke opmaak.

Neem bijvoorbeeld eens de webcare mensen van Ziggo. Die hebben doorgaans allemaal een eigen account die beginnen met de naam "ziggo webteam" gevolgd door de eigen (?) voornaam. Als u bij leden zoekt en bij de naam ziggo* invult komt u een lijst tegen.

Wetende hoe grotere bedrijven soms georganiseerd zijn is de afdeling communicatie vaak een andere dan de afdeling klantenservice/webcare. Vanuit die optiek is het best mogelijk dat een andere medewerker het verhaal las en dacht ik moet hier direct op reageren. Dan is een eigen account aanmaken vaak sneller en makkelijker dan intern eerst een andere afdeling contacteren om de gegevens van het account te krijgen. Daarom hou ik de optie open.
nevermind schreef: Maar ik respecteer jouw mening, hoef er niet eens mee te zijn.
Natuurlijk kunt u het niet eens zijn met mij. Eigenlijk heb ik alleen nog niet echt mening gevormd of het wel of niet klopt. Ik hou voorlopig nog beide opties open. Uiteraard kan het allemaal ( incl. het topic) ook te verklaren zijn dat het weer weekendtijd is, zoals u zelf al schreef als ik me even niet vergis.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door b767-300er »

orakel schreef: En waar was de assistentie? Hebben ze hem bij de deur uit de rolstoel gezet met de mededeling "zoek het verder maar uit en een goede reis"?
Speciale Assistentie is altijd tot in de kist. Niet tot aan de gate

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door b767-300er »

wiseger schreef:
Dus TS had de duurste klasse geboekt i.v.m. zijn handicap en was ervan uit gegaan dat, zoals jij zelf vanuit jouw ervaring als deskundige stelt, hij zoals gebruikelijk is, vooraan geplaatst zou worden.

Aangezien er toch mensen zijn die twijfelen, zou ik bij deze Hannah willen oproepen om het verhaal te weerleggen c.q. te erkennen.
Je hebt helemaal gelijk. Ik had niet goed gelezen. Mijn excuses.
Dit maakt het verhaal alleen maar meer ongeloofwaardig, omdat rij 6 in geen van de ArkeFly vliegtuigen nog Premium Comfort is. In een 738 is dat rij 1 tot en met 4, in een oude 767 is dat rij 1 en 2 en in een nieuwe 767 is dat rij 1/tm5 (zie daarvoor mijn website www.vliegschemas.nl onder het kopje Arkefly).
Dat zou dus betekenen dat ondanks dat er gewoon plek was in de premium(gesteld door TS), een invalide reiziger die premium geboekt had niet in de door hem geboekte klasse werd geplaatst..... Dat maakt het allemaal nog meer ongeloofwaardig. Opgeteld bij het feit dat dit 6 maanden na dato is en ik nergens anders op internet zoiets ben tegengekomen.....
Ik weet dat de service van ArkeFLy niet alles is, maar dit gaat er echt niet in.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door meela »

@b767-300er
"Speciale Assistentie is altijd tot in de kist. Niet tot aan de gate".

Da's niet helemaal waar, er zijn 3 soorten assistentie;
- tot in de gate
- tot aan de vliegtuigdeur
- assistentie mbv een speciale rolstoel tot de passagier in zijn/haar stoel zit.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Arke mag geen invaliden meer helpen!

Ongelezen bericht door meela »

net wat de passagier bij het inchecken zelf aangeeft.

Gesloten