LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SUNWEB

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gmschaaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2012 10:47

SUNWEB

Ongelezen bericht door gmschaaf »

Eens met Sunweb op vakantie NOOIT meer!!!!. Bij aankomst op vliegveld is onze koffer weg. Jammer daar kan ik niets aan doen, was het commentaar van de hostess. Hij kan ook geen informatie geven hoe verder te handelen. Gelukkig was er een andere touroperator die ons wel de benodigde informatie kon geven. Hadden ook persoonlijk vervoer geregeld. Moesten wij, 75 jaar, en niet echt goed ter been , ruim een kwartier met onze handbagage zeulen naar een bushalte. Werden afgezet op ruim tien minuten lopen afstand van ons appartement. Ook de info bijeenkomst was treurig te noemen. Beperkte info aan de rand van een zwembad . Nee het restaurant mochten we niet in want dan moest Sunweb drankjes bestellen. Verder niemand ooit meer gezien. Voor de terugreis hadden wij ook persoonlijk vervoer besteld , en betaald, Maar ook dat was niet gerelgeld. na een duur telefoontje met de hostess waren we nog niets wijzer en zijn toen maar met het groepsvervoer meegegaan. Klagen bij SUNWEB heeft geen zin. Je krijgt gewoon geen antwoord :twisted:

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door RedShy »

Lijkt me sterk dat klagen bij Sunweb geen zin heeft. Ik wil u wel adviseren dit op een fatsoenlijke toon te doen.

Wel vervelend dat u 10 minuten moest lopen maar ze kunnen toch niet iedereen persoonlijk op de plek van bestemming afzetten?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door nevermind »

Sunweb is aangesloten bij het ANVR, dus lees hier wat je moet doen met je klacht:

http://www.anvr.nl/veelgestelde-vragen/ ... niets-312/

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door nevermind »

RedShy schreef:Lijkt me sterk dat klagen bij Sunweb geen zin heeft. Ik wil u wel adviseren dit op een fatsoenlijke toon te doen.

Wel vervelend dat u 10 minuten moest lopen maar ze kunnen toch niet iedereen persoonlijk op de plek van bestemming afzetten?

Ik kan nergens lezen, dat TS onfatsoenlijk heeft gereageerd.
TS heeft een persoonlijk vervoer besteld, vanwege de leeftijd.

gmschaaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2012 10:47

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door gmschaaf »

Sorry hoor, maar na 4 x keer een klacht te hebben ingediend bij SUNWEB ben ik het eigenlijk goed zat. Nooit een antwoord gekregen. Ik heb ook 4 x aangegeven geen mail meer van ze te willen ontvangen, maar dat werkt dus ook niet, ze sturen telkens weer emails met aanbiedingen.
Dat ze niet iedereen bij het appartement kunnen afzetten ....OK. Maar biedt dat dan ook niet aan tegen extra betaling :twisted:

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door meela »

als u de email met aanbiedingen niet meer wilt ontvangen, dan is er een link in de email waarmee u zich kunt afmelden.
zo, ook weer opgelost !

gmschaaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2012 10:47

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door gmschaaf »

Bent u soms van SUNWEB????? Denk je soms dat ik uit een ei kom???? Ik heb telkens de link aangeklikt en NIKS OPGELOST!!!!!!! krijg gewoon de aanbiedingen weer op de mail. Ook het klachtenformulier ingevuld..... geen respons.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door meela »

Nee, ik werk niet voor Sunweb (wel in de reisbranche).

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gmschaaf schreef:Denk je soms dat ik uit een ei kom????
Als het goed is wel uit een eicel :lol:
Sorry, kon het even niet laten.

Dat uw koffer is kwijtgeraakt kan sunweb natuurlijk niet zoveel aan doen en ook maar weinig informatie over geven. Simpelweg omdat ze ook niet kunnen weten wat er gebeurd is en wanneer het eventueel opgelost zou kunnen worden. Desalniettemin zou het op zijn minst netjes zijn dat ze u even uitleggen waar u moet zijn voor uw koffer.

Met betrekking tot uw andere klachten kunt u ook eens informatie inwinnen bij consuwijzer en juridisch loket (2 opinies is vaak beter). Als in de overeenkomst was geregeld dat u naar de accomodatie vervoerd wordt, is 10 minuten verderop moeten lopen niet zo heel redelijk. Als u betaald heeft voor persoonlijk vervoer en dat niet geleverd heeft gekregen, heeft u volgens mij zeker een punt. Vervolgens kunt u de zaak eventueel ook voorleggen aan de geschillencommissie reizen.

Op een persoonlijke noot. Ik betwijfel of Sunweb wel een geschikte touroperator is voor u om mee op reis te gaan. U geeft aan beiden slecht ter been te zijn en daar moet dan ook rekening mee gehouden worden, zowel met de transfer maar ook met de accomodatie. Persoonlijk denk ik dat u beter kunt boeken bij een kleiner reisbureau waar ze aandacht hebben voor de individuele reiziger.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door wiseger »

Een bijzondere hostess van Sunweb. Als een vakantieganger een koffer kwijt is, dan hoort zij die toch gewoon te helpen en uit te leggen hoe bagage claim procedure werkt en hoe de PIR ingevuld moet worden? Lijkt me toch gewoon een hostess taak?

Zelfde wat betreft vervoer. Als TS transfer van en naar de luchthaven heeft bijgeboekt (en dus voor heeft betaald), dan moet Sunweb daar gewoon voor zorgen. Foutjes kunnen worden gemaakt, maar de hostess is er juist voor om deze op te lossen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door nevermind »

gmschaaf schreef:Sorry hoor, maar na 4 x keer een klacht te hebben ingediend bij SUNWEB ben ik het eigenlijk goed zat. Nooit een antwoord gekregen. Ik heb ook 4 x aangegeven geen mail meer van ze te willen ontvangen, maar dat werkt dus ook niet, ze sturen telkens weer emails met aanbiedingen.
Dat ze niet iedereen bij het appartement kunnen afzetten ....OK. Maar biedt dat dan ook niet aan tegen extra betaling :twisted:
Dus als ik jou goed begrijp, wil je geen verdere stappen ondernemen?

gmschaaf
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2012 10:47

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door gmschaaf »

T enoge dat ik Zou willen is een excuus van su.web em geen mails
Meer ontvangen

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door wiseger »

@gmschaaf

Als je van de email reclames af wil en Sunweb weigert dat, dan kan je daarover een klacht indien bij de Opta. De link is https://www.spamklacht.nl/

Erika van Lier78
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:11

Re: SUNWEB

Ongelezen bericht door Erika van Lier78 »

Recensies lezen op internet helpt vaak ook teleurstellingen achteraf. Er wordt vaak geklaagd dat Sunweb je op sommige bestemmingen niet bij het hotel afzet. Ik ga met vrienden binnenkort naar Griekenland en daar is het ook het geval (moeten nog 500 meter lopen naar het hotel). Nu ik dit weet kun je er rekening meehouden.

Gesloten