LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?

Ongelezen bericht door dlanor »

Ik heb al eens problemen gehad met Ryanair, ingecheckt op het vliegveld, bagage al ingenomen, eerst vertraging toen vlucht gecanceled.
Na 2 uur koffers terug en verder, zoek het maar uit. Eerste 3 dagen geen vlucht met plaats en misschien op de 3 de of 4de dag een vlucht waar misschien plaats was, maar niet zeker.
Als passagier van een gecancelde vlucht ben ook schijnbaar standby.
Na veel pijn en moeite na weken geld terug gekregen van de tickets maar de extra kosten als hotel en af alternatief vervoer helemaal niets.
Koste ons 800 euro om ander vervoer te regelen om dan uiteindelijk 2 dagen later thuis te zijn.
Ryanair niet te bereiken en geen vergoeding gekregen.

Nu gezien op TV van die mensen die niet de juiste ‘Fit to Fly formulier hadden gedownload (vrouw was zwanger) maar een brief hadden van de dokter en ziekenhuis. Stond het logo van Ryanair niet op.
En van die mensen die 300 Britse ponden moesten extra bij betalen omdat ze de boarding pas niet hadden uit(kunnen)printen.
Ze hadden op de dag van de heenreis de boarding pas uitgeprint maar konden nog niet de boarding pas voor de terugreis uit printen omdat de terugreis pas 15 of 16 dagen later was en je maximaal 14 van te voren die kon uit printen.
Gevolg, 300 pond bij betalen.

Verder krijg ik op web pagina’s die ik open advertenties te zien van de KLM die speciaal op mij gericht zijn aan de hand van je surf gedrag.
Ik kreeg aanbiedingen te zijn om te reizen naar het verre oosten voor 583,43 euro, met de knop ‘boeken’ dus ik wil boeken, werd gebracht naar de boekings pagina maar die prijs is nergens te vinden, alle datum combinaties en geprobeerd, boeking condities gelezen maar niets hoor.
De KLM gebeld en die konden die prijzen ook niet vinden, jammer dan, de eerst volgende goedkope prijs was ruim 200 euro duurder.
De advertenties worden verzorgd in samenwerking met het bedrijf Criteo, die plaatst ze tenminste maar de info komt direct bij de KLM vandaan.
Ik heb KLM op de hoogte gesteld en screen prints gemaakt van die advertenties en naar hun gestuurd.
Dat was bijna een week geleden maar vandaag kreeg ik de zelfde advertenties te zien, naar Seoul voor 583,43 en nergens die prijs te bekennen. Schandalige praktijken.

Verder ook bij Finnair en KLM, als je een reis wilt boeken en je ziet een leuke prijs en wilt boeken, dan crasht soms de web pagina, dan weer opnieuw doen maar helaas die prijs waarvoor ik eerst wilde boeken bestaat niet meer.
Ik bellen, nee hoor, misschien net iemand je voor geweest, jammer meneer.
Echter wanneer ik naar een ander computer ga op een ander locatie en daar mee op de website ga kijken dan is die prijs er weer en kon de vlucht boeken zonder dat de website crashte.
Heb ergens gelezen dat ze je ip adres loggen en dan je de zelfde aanbieding niet meer laten zien maar 100 euro duurdere.
Rare praktijken, kan dit zo maar?

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik vlieg niet zo vaak, ga liever met de motor... Maar ja, zakenreisjes dus wel met het vliegtuig. Eigenlijk nog nooit echt grote problemen gehad.
Ten eerste: GOED LEZEN. Dus nooit problemen gehad met verkeerde naam op de ticket.
Ten tweede: als je een boarding pass moet printen en dat kan niet vanuit huis, doe dat dan vanuit je hotel of een internetcafé. Het is toch gewoon via de site van de maatschappij? Daar kan je wereldwijd bij. Niet je inloggegevens vergeten mee te nemen.
Ten derde: NIET HAASTEN. Ik ga er altijd even rustig voor zitten. Kopje thee erbij, collega of echtgenoot op 'niet storen' zetten en eerst alles lezen.
Ik heb één keer zonder koffer in Cork gestaan en dat was niet fijn maar ja, zulke dingen gebeuren. 3 dagen later kwam de koffer aan en we kregen de inmiddels gekochte kleding vergoed.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik heb niet de hele lap tekst gelezen, maar misschien kan je er per onderwerp even de wetten bij vermelden die overtreden zouden worden. Dan is het wat makkelijker te beoordelen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

En terecht dat Ryanair die vrouw 300 pond liet bijbetalen voor boardingpass. Als je weet dat je zelf boardingpass moet uitprinten, dan zoek je toch even een pc met printer. Er is overal wel een pc met printer te vinden waar Ryanair op vliegt. Ze was gewoon te lui geweest om die boardingpass uit te printen.

Je weet duidelijk van te voren dat je zelf je eigen boardingpass moet uitprinten, dan zorg je toch gewoon voor dat je een pc vindt op je vakantieadres. Er zijn trouwens nog maar weinig mensen op de wereld die echt 15 dagen zonder pc of internet kan.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Vliegmaatschappijen (vooral Rynair) boven de wet?

Ongelezen bericht door troyair »

dlanor schreef:
Daar gaan we dan :mrgreen:
1) Jammer maar helaas; op de luchthaven meteen (schade) formulieren invullen. Verklaringen van de airline dat je vertraging hebt gehad en recht heb op compensatie. Op je strepen blijven staan maar wel beschaaft natuurlijk.
Als je achteraf nog een klacht wilt indienen.... succes maar met airliners als Ryanair kan je het vergeten.
Restituties kunnen officieel tot 12 weken duren. Dit is internationaal vastgesteld, dus ja dat mag.

2) Zonder enige twijfel; mag allemaal, zolang het maar in de algemene voorwaarden van de airliner staat vermeld.
Dat de bedragen in sommige gevallen naar mening buitensporig zijn, klopt misschien wel, maar airliners zijn vrij om hun beleid te bepalen.

3) Ticketprijzen zijn ALTIJD gebasseerd op beschikbaarheid. Hoe voller de vlucht, deste duurder de overige tickets worden. Van de actie tarieven waarmee wordt geadverteerd, zijn vaak maar 10 of 20 tickets van beschikbaar... de rest is simpelweg duurder. Het heeft vrij weinig zin om te klagen bij de airliner, aangezien het reclamebedrijf die de cookies op je pc omzetten in " persoonlijke " adds op de websites zijn hiervoor aansprakelijk/verantwoordelijk.
Die opgeslagen cookies zijn in de meeste gevallen namelijk " verouderd", dwz de prijzen die worden getoond zijn eigenlijk allang niet meer beschikbaar, probeer je deze alsnog te selecteren, kan het soms wel eens kloppen dat de pagina waarop je boekt crashed. Verwijder je de cookies van je pc en kijk je opnieuw, heb je soms mazzel, soms niet, maar de problemen worden veroorzaakt door, hoe lullig het ook klinkt, je eigen pc vanwege deze cookies.
Mijn advies, koop/boek NOOIT iets via een reclame add/banner die gebruikt maakt van cookies. Cookies blijven namelijk te lang staan wat dus dit soort problemen kan veroorzaken.

Gesloten