LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Zaterdag 12 januari een mooie last minute reis gezien naar Hurghada bij D-reizen voor 325 euro pp met vertrek op 21 januari. Er waren wel meerdere aanbiedingen, maar deze resort zijn we bekend mee. Dus maar gelijk een boeking gedaan.

Ik heb gelijk een bevestiging ontvangen van mijn reservering. Dat is een automatisch bericht, dus ik wachtte maar af op de definitieve boeking en de factuur. Zondagochtend kreeg ik een email van D-reizen dat het ivm drukte wat langer kon duren , maar dat ze er mee bezig waren. Ik had wel verwacht dat ik in de loop van zondag wel een definitieve bevestiging zal krijgen, dus maakte me ook weinig zorgen.

Maandagochtend heb ik nog steeds niks vernomen van mijn boeking en ondanks dat ze garanderen dat ze binnen 24 uur een bevestiging zouden sturen na reservering. Om 12:30 maar zelf contact opgenomen met D-reizen reisbureau, maar die konden nog geen boeking in hun systeem vinden omdat de internetafdeling nog geen boeking heeft aangemaakt. Maar de medewerker had contact opgenomen met de callcenter en ze gingen mij vandaag nog zeker bellen hierover. Ik heb om 1800 uur maar contact gezocht via D-reizen chat functie. Daar kreeg ik de medewerker die mij niet verder kon helpen, maar dat ik binnen een uur terug werd gebelt door een medewerker die mij verder ging helpen met mijn boeking. Om 19 uur (bijna 48 uur na boeking) werd ik gebelt door een D-reizen medewerker dat ze mijn boeking niet konden accepteren omdat de prijs niet meer beschikbaar was waarvoor ik had geboekt. De prijs ligt nu minimaal 125 euro hoger pp. Ondanks mijn protest dat ze ook zelf te laat konden zijn met mijn boeking waardoor de prijs niet meer beschikbaar was werd niet gehoord. De medewerker ging kijken of ze een alternatief konden vinden voor mij. Een half uur later werd ik door diezelfde medewerker teruggebelt met het slechte nieuws dat ze niks konden vinden voor mij voor die prijs en bieden ook absoluut geen alternatieven aan. Ofwel, als je via hun boekt en ze hebben het nog niet verwerkt , maar je ziet het ergens anders goedkoper dan mag je niet kosteloos annuleren bij D-reizen. Schijnbaar wel ok voor D-reizen om lage prijzen te hanteren en wel de boeking te accepteren en iemand bijna twee dagen laten wachten en dan wel gewoon te mogen annuleren omdat ze het niet meer kunnen aanbieden.

Dus D-reizen en een last minute boeken in het weekend kan ik gewoon niet aanraden als je zeker wilt zijn dat je op vakantie wilt gaan.
Laatst gewijzigd door michaelz1981 op 15 jan 2013 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb gelijk een bevestiging ontvangen van mijn reservering. Dat is een automatisch bericht,
Staat in dit bericht ook de boeking( reis), welke je gedaan hebt, of alleen een bevestiging, dat je een boeking gedaan hebt?

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ik kreeg eerst een automatisch reactie dat ik een boeking hebt gedaan. Zondag kreeg ik een mail dat ze bezig waren maar door drukte allemaal wat langer kon duren. Dus ik had ook nooit een definitief bevestiging ontvangen dat mijn boeking geaccepteerd is. Maar D-reizen zelf zegt binnen 24 uur met een definitieve bevestiging te sturen. Het feit dat ik meer maals zelf contact op moest nement met D-reizen en na bijna 48 uur later pas een telefoontje kreeg van D-reizen dat ze mijn boeking niet konden accepteren. Dit had ze gewoon eerder kunnen doen, want dan kon ik zelf nog rondkijken voor een eventuele alternatief. D-reizen kon zelf niet eens een alternatief aanbieden ondanks dat ik bereid was om tot een week later te vertrekken. Er was geen definitieve overeenkomst, maar je kan ook niet een ander reis gaan boeken zolang D-reizen de boeking in behandeling neemt. Voor hetzelfde geld was D-reizen zelf veel te laat geweest om mijn reis vast te zetten bij tour operator.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door nevermind »

Dus ik had ook nooit een definitief bevestiging ontvangen dat mijn boeking geaccepteerd is.
Dan heb je ook niets om op terug te vallen.
Je kan geen boeking aantonen, jammer.
Trouwens komt vaker voor in het reiswereldje, dat binnen een paar seconden zelf, de prijs van een ticket is verhoogd.
Gangbare misleiding bij deze ..... :mrgreen:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door Har06 »

Typical D Reizen.

Het is duidelijk dat je dit tussenburo nergens voor nodig hebt, alles wat zij doen kun jezelf ook via google en internet boekingen :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:Typical D Reizen.

Het is duidelijk dat je dit tussenburo nergens voor nodig hebt, alles wat zij doen kun jezelf ook via google en internet boekingen :mrgreen:
Maar ook daarmee is opletten geblazen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door Regggy »

Weet uit ervaring dat dit *vaak* voorkomt wanneer je via internet bij D-reizen voorkomt. Inmiddels kan zo'n 80% via de website van D-reizen automatisch worden ingeboekt bij de betreffende reisorganisatie. De overige 20%, niet beschikbaar. Op zich niet gek, want miljoen prijs-regels die ingelezen worden en dan kan er weleens wat mis gaan wat niet meer beschikbaar is, duurder is, of er helemaal niet is.

Desondanks erg vervelend. Er bestaat zelfs een complete afdeling voor om mensen te bellen die reizen geboekt hebben die er niet meer zijn. Wanneer je een paar keer een automatische bevestiging krijgt dat het langer kan gaan duren weet je eigenlijk al dat er stront aan de spreekwoordelijke knikker is.

Overigens heeft ook D-reizen de plicht binnen 8 werkuur op de boeking terug te komen, anders zitten ze er aan vast. Doordat dit in het weekend plaats vindt heb je dat geluk niet, maar ook zeker doordeweeks komt dit voor in het hoogseizoen (januari / juli)

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Beste Michael,

Vervelend om te lezen dat je teleurgesteld bent in D-reizen. Helaas heb je door de grote drukte langer moeten wachten op een reactie, onze oprechte excuses hiervoor. Ik zou graag een en ander voor je uitzoeken met betrekking tot de prijswijziging. Zou je jouw contactgegevens (adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer) naar ons kunnen sturen? Graag ontvang ik deze gegevens op het e-mailadres [email protected].

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Vriendelijke groeten,
D-reizen webcare Jessica

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zou toch leuk zijn als ze je de reis nu welvoor die prijs kunne aanbieden!!!

Ben benieuwd!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als TS had willen annuleren, zou hij dan wel aan die aanbiedingsprijs hebben vastgezeten? 8)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar eigenlijk nog niks geboekt,als je het goed bekijkt,denk ik...

Aangegeven wil daar en daar heen,willen jullie het reserveren? Nou dat willen ze wel,zijn alleen niet zo,vlot,dus loopt hij het mis....
Dus hoef je ook niet te annuleren eris niks geboekt...


Maar zou top van d reizen zijn als ze tegemoet kunnen komen...???

En of ts het dan laat weten wat er uit gekomen is...

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door nevermind »

rozemarijntje schreef:Zou toch leuk zijn als ze je de reis nu welvoor die prijs kunne aanbieden!!!

Ben benieuwd!

Dat doen zij niet, want eerst was het niet meer mogelijk, en nu dan wel.
Dan zijn ze nog minder betrouwbaar!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:Maar eigenlijk nog niks geboekt,als je het goed bekijkt,denk ik...

Aangegeven wil daar en daar heen,willen jullie het reserveren? Nou dat willen ze wel,zijn alleen niet zo,vlot,dus loopt hij het mis....
Dus hoef je ook niet te annuleren eris niks geboekt...

Maar zou top van d reizen zijn als ze tegemoet kunnen komen...???

En of ts het dan laat weten wat er uit gekomen is...
Dat snap ik, maar ik bedoelde, stel dat ook al had TS (nog) geen bevestiging, als hij die niet bevestigde boeking zou annuleren, hij misschien wel gehouden zou worden aan de betaling van xx % van het bedrag waarvoor TS heeft geboekt.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ik heb webcare al een mail gestuurd en wacht maar op hun reactie. Tegemoet komen kan altijd, dat betekent dat D-reizen dus wat bij moet leggen :mrgreen:

Formeel heb je nog niks geboekt, maar zo werkt het niet voglens de Algemene voorwaarden van D-reizen. In principe gaan ze vanuit dat je al geboekt hebt en dus eigenlijk vast zit aan de boeking als D-reizen de reis kan aanbieden. Ik vind alleen dat je als consument ook bijvoorbeeld 24 uur de gelegenheid moet krijgen om het kosteloos te annuleren. Tuurlijk kan je niet verwachten van D-reizen dat ze 24 uur per dag iemand aanwezig hebben en gelijk de boekingen afwerkt. Dan moeten ze het systeem zo aanpassen dat je tussen bepaalde uren eigenlijk geen boekingen kan doen zodat ze de volgende dag wel actuele prijzen kunnen hanteren. Maar dat willen ze natuurlijk niet, want een klant zoekt dan wel ergens anders waar die eventuele kan boeken. Dus waarom heeft D-reizen wel 24 uur 'verwerkingstijd' en de consument ook niet een 24 uur afkoelingsperiode om deze reis eventueel kosteloos te ''annuleren'

Terwijl je eigenlijk dus op een definitieve bevestiging wacht van D-reizen. Dan kan alle reisbureau's wel extra lage tarieven hanteren en dan achteaf zeggen dat ze niet beschikbaar meer zijn. Waarom dan geen consequenties voor de verkoper , maar wel consequenties voor de consument als de prijzen wel hoger liggen. Een boeking is een boeking. In andere gevallen van een product dan praten we over misleiding en kunnen we de verkoper laten leveren tegen het afgesproken prijs. Maar bij producten heb je nog bedenktijd na aankoop en dat heb je niet bij reizen.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Van D-reizen website:


Boeken via D-reizen.nl


1. Klik op de knop ‘boek vakantie’ bij de accommodatie van uw keuze. U komt nu in de boekingsprocedure.
2. Vul vervolgens het boekingsformulier in en klik op verder.
3. Controleer vervolgens het overzicht van de door u verstrekte gegevens en de informatie over het te betalen bedrag.
4. Indien u akkoord gaat met de gegevens op het overzicht klikt u op de knop ‘Definitieve boeking’.
5. U ontvangt direct een automatisch verstuurde ontvangstbevestiging, zodat u weet dat D-reizen uw boeking in goede orde heeft ontvangen.
6. De boekingsbevestiging ontvangt u binnen 2 uur, ook per e-mail. Hiervoor dient de boeking wel tussen 08.00 en 22.00 verstuurd te zijn. Boekt u na 22.00 uur dan ontvangt u de bevestiging voor 10.00 uur de volgende ochtend. Als u na deze tijd nog niets heeft ontvangen, neem dan contact op met onze medewerkers, zij helpen u dan verder.

Indien een boeking om diverse redenen niet direct akkoord gegeven kan worden, neemt één van onze medewerkers binnen 2 uur contact met u op om het verdere verloop van de boeking met u te bespreken. Hiervoor dient de boeking wel tussen 08.00 en 22.00 verstuurd te zijn. Boekt u na 22.00 uur dan nemen wij voor 10.00 uur de volgende ochtend contact met u op. Als u na deze tijd nog niks heeft ontvangen, neem dan contact op met onze medewerkers, zij helpen u dan verder.

Dat was bij mij dus echt niet zo gegaan!!!

Wat is het verschil tussen de ontvangstbevestiging en de boekingsbevestiging?

De ontvangstbevestiging wordt automatisch aan u verstuurd en geeft alleen maar aan dat uw boeking is aangekomen bij D-reizen.
De boekingsbevestiging wordt aan u gestuurd vanuit het Klant Contact Center. Deze e-mail bevestigt dat de door u gemaakte boeking akkoord en definitief is.

Kan ik na boeking mijn reisgegevens nog wijzigen?

Na verzending van uw reserveringsformulier is uw boeking definitief. Indien u na reservering uw reisgegevens, zoals de vertrekdatum, het reisgezelschap of gegevens van het reisgenootschap wilt wijzigen, dient u dit zo spoedig mogelijk telefonisch aan ons door te geven of langs te gaan bij één van onze Vakantiewinkels.. Hiervoor kunnen wijzigingskosten (à 20 euro) in rekening gebracht worden plus eventuele wijzigingskosten van de reisorganisatie. Raadpleeg altijd de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden die van toepassing zijn op alle reizen (uitgezonderd losse vliegtickets) van D-reizen. Een persoonlijk exemplaar ontvangt u bij de boekingsbevestiging per mail.

Kan ik een boeking annuleren?

Indien u na reservering uw boeking wilt annuleren, kunt u dit altijd telefonisch of via het contactformulier laten weten. Hiervoor worden wel annuleringskosten in rekening gebracht. U kunt de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden raadplegen die van toepassing zijn op alle reizen (behalve losse vliegtickets) van D-reizen. Daarnaast berekent D-reizen standaard 20 euro annuleringskosten. Wanneer u een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kunt u de polisvoorwaarden raadplegen om te bekijken of de gebeurtenis gedekt wordt volgens de annuleringsverzekering.

Ofwel jou boeking bij D-reizen is definitief zodra je de formulier instuurt, maar andersom niet als het D-reizen niet uitkomt.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Intussen heb ik met Jessica van D-reizen gesproken en ze wilde alleen het verhaal horen. Het enige aanbod wat ik krijg is een tegoedbon voor de boekingskosten mocht ik in de toekomst willen gaan boeken bij D-reizen. Intussen heb ik mijn last minute reis al ergens anders geboekt, dus voor mij is het opgelost. Maar dan nog blijf ik erbij dat D-reizen mensen om de tuin leid met hun prijzen en niet kunnen boeken. Tenzij je zelf naar de reisbureau wilt gaan, maar daar betaal je vaak ook nog veel hogere boekingskosten.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: D-reizen en last minute vakantie gaan NIET samen

Ongelezen bericht door Har06 »

michaelz1981 schreef:Intussen heb ik met Jessica van D-reizen gesproken en ze wilde alleen het verhaal horen. Het enige aanbod wat ik krijg is een tegoedbon voor de boekingskosten mocht ik in de toekomst willen gaan boeken bij D-reizen. Intussen heb ik mijn last minute reis al ergens anders geboekt, dus voor mij is het opgelost. Maar dan nog blijf ik erbij dat D-reizen mensen om de tuin leid met hun prijzen en niet kunnen boeken. Tenzij je zelf naar de reisbureau wilt gaan, maar daar betaal je vaak ook nog veel hogere boekingskosten.
de extra feekosten moet je niet aan door folders en googlende reisburo,s uitgeven,internetboekingen zijn het boekingsburo :lol:

Gesloten