LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte prijsverhoging. Wat te doen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MartijnZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 12:09

Onverwachte prijsverhoging. Wat te doen?

Ongelezen bericht door MartijnZ »

Hallo iedereen,

Hopelijk kan iemand mij helpen met de volgende kwestie. Ik heb een reisgeboekt via Skytours naar Cyprus. Dit heb ik geboekt via hun site. De prijs voor deze reis is €368 p.p. zo als wordt vermeldt op hun site(op dit moment staat nog steeds de oude prijs op hun site). Nadat ik deze reis had geboekt belde Skytours mij niet veel later voor de bevestiging van mijn boeking en het vermelden van een prijsverhoging van €50 p.p. De reden voor deze prijsverhoging is dat Skytours deze vakantie boekt bij Corendon en die hebben de prijsverhoogt.
Wat kan ik hier aandoen, moet ik akoord gaan met deze prijsverhoging of sta ik in mijn recht om de originele prijs te eisen.
Ik hoop dat iemand mij hier z.s.m. mee kan helpen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Onverwachte prijsverhoging. Wat te doen?

Ongelezen bericht door kokka »

als je de reis al geboekt en betaald hebt, mogen ze de prijs niet meer verhogen.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Onverwachte prijsverhoging. Wat te doen?

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ze mogen binnen 8 kantooruren na boeking op de prijs terugkomen, conform de ANVR Voorwaarden. Als de prijsverhoging binnen die termijn is doorgegeven staat Skytours in z'n recht, anders niet.

MartijnZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2013 12:09

Re: Onverwachte prijsverhoging. Wat te doen?

Ongelezen bericht door MartijnZ »

ik heb alleen een nog een aanbetaling gedaan.
Maar als ik het goed begrijp mag een reisorganisator een "foute" prijs op hun site aanbieden en daarna binnen 8 uur op terug komen. Dat is in mijn ogen erg makkelijk geld verdienen. Het gaat bij mij om een verhoging van meer dan 10%. En tevens heeft Corendon de prijs wel verandert op hun site. En skytours biedt de reis nog steeds aan voor de zelfde prijs?

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Onverwachte prijsverhoging. Wat te doen?

Ongelezen bericht door Regggy »

MartijnZ schreef:ik heb alleen een nog een aanbetaling gedaan.
Maar als ik het goed begrijp mag een reisorganisator een "foute" prijs op hun site aanbieden en daarna binnen 8 uur op terug komen. Dat is in mijn ogen erg makkelijk geld verdienen. Het gaat bij mij om een verhoging van meer dan 10%. En tevens heeft Corendon de prijs wel verandert op hun site. En skytours biedt de reis nog steeds aan voor de zelfde prijs?
Skytours is helaas vaak traag in dat soort dingen. Ze staan echter volledig in hun recht wanneer ze er binnen 8 werkuur op terugkomen. Ben je het daar niet mee eens, dan mag je altijd annuleren, krijg je je geld terug..

Gesloten