LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marissie_b
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2015 11:36

Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door marissie_b »

Tijdens de 5daagse actie van KLM hebben wij twee retourtickets geboekt naar Osaka. Per ticket was de internationale toeslag van de luchtvaartmaatschappij €314,- per ticket.
Een week later ging ik nog eens kijken wat de tickets toen kosten (precies de zelfde vlucht) en tot mijn schrik waren de tickets buiten de actie goedkoper! Wat bleek de internationale toeslag van de luchtvaartmaatschappij was verlaagd naar €200,- per ticket.
Netjes naar KLM gemaild hoe dit mogelijk is en volgens hun mogen zij deze toeslag zelf bepalen. Mijn vraag is of dit klopt?

Dozo
Berichten: 90
Lid geworden op: 29 nov 2015 17:32

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Dozo »

Ja dat klopt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Har06 »

Dozo schreef:Ja dat klopt.

leg het kloppend verhaal eens duidelijk uit ?????????????

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

KLM mag zelf zijn prijzen bepalen. Maar een actie moet wel voordeliger zijn dan de gewone prijs. Dit is wel heel erg cru. Ik zou in ieder geval voortaan geen KLM meer boeken.

stofzuigertje

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Mazout, (stookolie) is in België ook gedaald van €0,9345 naar €0,4217 per liter bij afname boven
de 2000 liter!
Dit is dus van maart 2015 tot afgelopen Zaterdag 19 december!
Dit zal ook voor de toeslagen gelden en de ticket prijs is nog nooit vast geweest....

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

TS voelt zich gewoon bekocht. Denken dat je voordelig koopt in de aanbieding. Dan blijkt de aanbieding duurder dan de reguliere prijs.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Har06 »

olaf79 schreef:TS voelt zich gewoon bekocht. Denken dat je voordelig koopt in de aanbieding. Dan blijkt de aanbieding duurder dan de reguliere prijs.
kan gebeuren, meestal wordt de reis een maand of 3 voor vertrek lager aan geboden en daarna stijgt de prijs weer.
All in the game, ikzelf kijk de prijzen na het boeken niet meer na zoals Ts doet en en erna gaat jammeren, laat het je vakantie niet vergallen :roll:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het boeken van een vliegticket is een soort russische roulette en niemand weet echt hoe die prijzen tot stand komen. Soms zie ik bijna lege vliegtuigen vertrekken en blijft de maatschappij volhardend voor die vlucht toch de hoofdprijs vragen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ach, ik had voor 15 September/16 November bij KLM een retour Amsterdam-San Francisco geboekt: €1.018; twee dagen erna was het bijna €200,00 lager. Dat is dan balen, maar ja, doe je niets aan. En nu is mijn amant onderweg hier naar toe; zijn ticket (ook return) kostte hem 860 $. Ook per KLM. Soms geen touw aan vast te knopen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Har06 »

tenormin schreef:Ach, ik had voor 15 September/16 November bij KLM een retour Amsterdam-San Francisco geboekt: €1.018; twee dagen erna was het bijna €200,00 lager. Dat is dan balen, maar ja, doe je niets aan. En nu is mijn amant onderweg hier naar toe; zijn ticket (ook return) kostte hem 860 $. Ook per KLM. Soms geen touw aan vast te knopen.

jammer dat jullie er geen touw van begrijpen.

KLm tickets vanuit het buitenland boeken , prijzen gaan uiteraard dagen later omlaag, te vroeg geboekt vanuit B

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

olaf79 schreef:Het boeken van een vliegticket is een soort russische roulette en niemand weet echt hoe die prijzen tot stand komen. Soms zie ik bijna lege vliegtuigen vertrekken en blijft de maatschappij volhardend voor die vlucht toch de hoofdprijs vragen.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze weten dat voor bepaalde vluchten de prijs niet zo relevant is. Dan kan je daarvoor de prijzen met een simpel algoritme bepalen. Luchtvaartmaatschappijen hebben daar meer zicht op dan wij.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Regggy »

Har06 schreef:
tenormin schreef:Ach, ik had voor 15 September/16 November bij KLM een retour Amsterdam-San Francisco geboekt: €1.018; twee dagen erna was het bijna €200,00 lager. Dat is dan balen, maar ja, doe je niets aan. En nu is mijn amant onderweg hier naar toe; zijn ticket (ook return) kostte hem 860 $. Ook per KLM. Soms geen touw aan vast te knopen.

jammer dat jullie er geen touw van begrijpen.

KLm tickets vanuit het buitenland boeken , prijzen gaan uiteraard dagen later omlaag, te vroeg geboekt vanuit B
Lijnvluchten werken met verschilllende boekingsklassen. Wanneer een vlucht populair is, zal voor dezelfde stoel naarmate de vlucht voller raakt meer betaald moeten worden. Alleen wanneer er weinig belangstelling is kan het zijn dat kort voor vertrek prijzen nog omlaag gaan..

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Regggy schreef: Lijnvluchten werken met verschilllende boekingsklassen. Wanneer een vlucht populair is, zal voor dezelfde stoel naarmate de vlucht voller raakt meer betaald moeten worden. Alleen wanneer er weinig belangstelling is kan het zijn dat kort voor vertrek prijzen nog omlaag gaan..
Klopt ook wel, Amsterdam-San Francisco v.v. is behoorlijk populair; nog nooit een lege kist gehad. Ik dan, voor er weer commentaar komt van .... :mrgreen:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Har06 »

tenormin schreef:
Regggy schreef: Lijnvluchten werken met verschilllende boekingsklassen. Wanneer een vlucht populair is, zal voor dezelfde stoel naarmate de vlucht voller raakt meer betaald moeten worden. Alleen wanneer er weinig belangstelling is kan het zijn dat kort voor vertrek prijzen nog omlaag gaan..
Klopt ook wel, Amsterdam-San Francisco v.v. is behoorlijk populair; nog nooit een lege kist gehad. Ik dan, voor er weer commentaar komt van .... :mrgreen:

ticket is in febr spot goedkoop, wij vliegen op Las Vegas

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Mag KLM de toeslag voor de zelfde vlucht veranderen?

Ongelezen bericht door Radar »

Meerderde berichten verwijderd. Graag on-topic blijven.

Gesloten