LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VakantieDiscounter en de kleine lettertjes

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
cch
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 08:24

VakantieDiscounter en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door cch »

Wie heeft er nog meer slechte ervaring met de Vakantie Discounter?
Appartementje met vlucht geboekt naar Griekenland. Vlucht zou om 5.55 uur vertrekken met een aankomst om 10.35 uur. Zonder verder bericht van wijziging krijg ik nu mijn ticketvouchers gemaild en wat blijkt? De vlucht staat nu op 13.00 vertrek met een aankomst om 19.20 uur!
Bij bestudering van de kleine lettertjes staat er in mijn bevestiging wel dat vluchttijden kunnen veranderen maar ook dat ik daar dan vooraf over wordt geïnformeerd. Bij bellen naar VakantieDiscounter (wat 80 cent en een hoop wachttijd kost) wordt verwezen naar de achterliggende aanbieder Corendon. Ik vind het echt idioot dat de ANVR organisaties toelaat die dit soort kleine lettertjes bezigen! Een vlucht die 2 uur langer duurt, 7 uur later vertrekt en daarmee de vakantie verkort met een hele middag en avond? En dat zonder overleg en mogelijkheid te annuleren om deze reden? Belachelijk!
Wat is jullie ervaring?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: VakantieDiscounter en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat onze ervaring is, dat dit altijd gebeurd en ook normaal is. Een vakantie is een heenreis, overnachtingen en terugreis. U boekt dus niet per uur.
Een vliegtuig gaat natuurlijk efficiënt vliegen, dus worden er vluchten samen gevoegd en aangepast in het schema.mals u wel graag op vaste tijden wilt vliegen zal u een lijnvlucht moeten nemen, maar waarschijnlijk wilt u die prijs niet betalen.
Alles gebeurt wel in overleg. Er is met u overlegd dat tijden aangepast kunnen worden, ook wel algemene voorwaarden genoemd. U bent daarmee akkoord gegaan.

cch
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 08:24

Re: VakantieDiscounter en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door cch »

Maar ik zie (op de website Schiphol/vertrek) dat de oorspronkelijk aangeboden vlucht wel bestaat. Ik ben dus 'omgeboekt' en bovendien zonder vooraf geïnformeerd te worden.
In de ANVR voorwaarden artikel 5 lees ik:
5.1 De reisorganisator kan de reisovereenkomst slechts
wijzigen wegens gewichtige omstandigheden die
hij de reiziger onverwijld meedeelt. De reiziger
kan de wijziging slechts afwijzen indien zij hem tot
nadeel van meer dan geringe betekenis strekt.
5.2.
De reisorganisator kan de reisovereenkomst ook
wijzigen op een wezenlijk punt wegens gewichtige
omstandigheden die hij de reiziger onverwijld, d.w.z.
zonder enige toerekenbare vertraging aan zijn zijde,
meedeelt. De reiziger kan deze wijziging afwijzen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: VakantieDiscounter en de kleine lettertjes

Ongelezen bericht door Regggy »

Wellicht even de 1000 voorafgaande topics die hier iedere zomer voorbij komen toch eens lezen. Wanneer je een pakketreis boekt met vlucht en accommodatie zijn je vluchttijden onder voorbehoud van wijzigingen. Dit kan t/m de dag van vertrek plaatsvinden. Enige voorwaarde is dat er dezelfde dag gevlogen moet worden, dan mogen al deze wijzigingen gewoon doorgevoerd worden. Zie daarom altijd de eerste en laatste dag van je vakantie als reisdag. Mocht je wat 'winst' hebben door eerdere vluchttijden, dan kan dat alleen maar meevallen.

Overigens vinden veel mensen die vlucht zo idioot vroeg ook weer niet fijn en zouden die liever een middagvlucht hebben, zo heeft iedereen zijn of haar voorkeuren.

Gesloten