LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Huite Teerenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2018 09:58

Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door Huite Teerenstra »

Prijsvechter Vueling biedt goedkoop vliegreizen aan. Wij hebben met ons gezin eind december een stedenreis naar rome geboekt voor 4 dagen.
Met 5 personen was dit een leuke aanbieding. Echter bij bevestiging van de vlucht bleek de terugreis niet op 29 december maar op 29 januari te zijn vastgelegd.
Wie de fout maakt is helaas niet te verifieren dus dan uiteindelijk maar aanpassen. Hoewel we zeer zorgvuldig met elkaar de gegevens hebben ingevoerd bij vliegtickets.nl. zij hebben net als ik (tot 3 keer toe afgebroken in gesprek) ook contact gezocht met veuling zonder resultaat. Meerkosten 50 euro, per persoon. Daarnaast de hogere kosten van de nieuwe vlucht ca 130 euro per persoon. De totale meerkosten, ook na overleg met Vueling 925 euro. Dit is enorm ten opzichte van de initiele reis die 625 euro koste voor ons 5-en.

Een alternatief was er niet, en omdat anuleren betekend dat je de inleg a 625 euro kwijt bent,heb ik mijn verlies genomen en we zijn toch naar Rome geweest. Echter nu, enkele maanden later hoor ik dat vueling structureel verkeerde data inklopt, te lang te kort etc.. in mijn omgeving zijn er al zeker 5 gevallen bekend.

Wat zijn jullie ervaringen?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door Dirkie »

U boekt bij vliegwinkel.nl een of meer vluchten. U schrijft dat U zelf de gegevens ingevuld hebt. Ik boek ook regelmatig vluchten (meestal direct bij de maatschappij omdat dit nog goedkoper is want iedere tussenpersoon kost ook geld) en voordat je echt iets boekt heb en al veel controles ed weg moeten klikken. En het leuke van aanbiedingen is dat dit de goedkoopste tickets zijn. Dus niet refundable (geen geld terug dus) en niet aan te passen alleen voor hoge kosten. Iets duurdere tickets je meestal wel gratis aanpassen.
Uw beschuldiging naar Vueling dat zij verkeerde data inkloppen snap ik niet want U klopt zelf data in bij Vliegwinkel.nl. Zij geven slechts door aan Vueling wat U ingetikt hebt. U zult dit met Vliegwinkel.nl moeten oplossen denk ik.
Ik heb slechts 1 maal bij Vueling iets geboekt en dat ging perfect, geen veranderde data ed. Zelfs geen vertraging.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door henk51 »

Lijkt me stug dat Vueling dat doet hadden ze allang op de vingers getikt geweest. Op schermvertrekdatum staan 2 kalenders huidige maand en volgende maand. Daarna bij retourvlucht staan ook 2 kalenders huidige maand en volgende maand soms ook alleen maar volgende maand 2 maal.Met pijltje terug juiste maand selecteren Ik denk dat het daar verkeerd ging bij al die personen.Als je alles ingevuld hebt zie je ook je vluchtplan in een kader alvorens je boeking te maken. Afijn dure les volgende keer extra goed opletten niet alleen bij Vueling maar bij alle maatschappijen. Voor defintief boeken altijd data controleren en letter voor letter de namen voor en achter met zoals ze in het paspoort staan. Dan kan er eigenlijk niets mis gaan.

groeten Henk

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door sjohie »

Huite Teerenstra schreef:Prijsvechter Vueling biedt goedkoop vliegreizen aan. Wij hebben met ons gezin eind december een stedenreis naar rome geboekt voor 4 dagen.
Met 5 personen was dit een leuke aanbieding. Echter bij bevestiging van de vlucht bleek de terugreis niet op 29 december maar op 29 januari te zijn vastgelegd.
Wie de fout maakt is helaas niet te verifieren dus dan uiteindelijk maar aanpassen. Hoewel we zeer zorgvuldig met elkaar de gegevens hebben ingevoerd bij vliegtickets.nl. zij hebben net als ik (tot 3 keer toe afgebroken in gesprek) ook contact gezocht met veuling zonder resultaat. Meerkosten 50 euro, per persoon. Daarnaast de hogere kosten van de nieuwe vlucht ca 130 euro per persoon. De totale meerkosten, ook na overleg met Vueling 925 euro. Dit is enorm ten opzichte van de initiele reis die 625 euro koste voor ons 5-en.

Een alternatief was er niet, en omdat anuleren betekend dat je de inleg a 625 euro kwijt bent,heb ik mijn verlies genomen en we zijn toch naar Rome geweest. Echter nu, enkele maanden later hoor ik dat vueling structureel verkeerde data inklopt, te lang te kort etc.. in mijn omgeving zijn er al zeker 5 gevallen bekend.

Wat zijn jullie ervaringen?
Dat is ook nogal een zware beschuldiging, zonder enige bewijs of tenminste achtergrondinformatie, sterk neigend naar smaad en/of laster. Zoals al gezegd, Vueling ontvangt de gegevens digitaal, exact zoals jij deze bij het boeken invult bij vliegtickets.nl.

Wat ik overigens wél eens gehoord heb, met het schaamrood op de kaken van de persoon in kwestie, is dat deze tijdens het boeken een van de datumvelden nog actief had, en deze doordat hij met een mouw het scrollwiel van zijn muis aanraakte, onbewust verplaatste.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef: Wat ik overigens wél eens gehoord heb, met het schaamrood op de kaken van de persoon in kwestie, is dat deze tijdens het boeken een van de datumvelden nog actief had, en deze doordat hij met een mouw het scrollwiel van zijn muis aanraakte, onbewust verplaatste.
Dan kan inderdaad, en daarvoor hebben ze dan ook de controleschermen ingebouwd die je te zien krijgt voordat je daadwerkelijk iets besteld.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door tttlocke »

Merkwaardig verhaal dat er alleen al in de omgeving van TS zo veel mensen met Vueling vliegen, dat TS daar achter komt, dat die allemaal problemen hebben met de data en dat die ook nog weten te vertellen dat het komt omdat 'vueling structureel verkeerde data inklopt' (hoe weten ze dat eigenlijk?). Ik zou bijna denken dat TS het forum als schandpaal gebruikt om Vueling 'terug te pakken'. De quasi-geïnteresseerde vraag 'wat zijn jullie ervaringen?' kan die indruk niet wegnemen.

De echte meerkosten bedragen 50 euro per persoon (totaal 250 euro) voor het wijzigen van de boeking. De overige 675 van de 925 euro worden veroorzaakt door het duurder zijn van de tickets op 29 december (logisch). Te doen alsof die 675 euro ook onrechtvaardige meerkosten zijn, is niet correct. Die had u namelijk ook betaald als u wel de correcte datum had geboekt (of als Vueling geen 'verkeerde data had ingeklopt').
Laatst gewijzigd door tttlocke op 12 mar 2018 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Tanjavd
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2018 05:02

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door Tanjavd »

Apart verhaal hoor. Als het goed is krijgt men altijd een bevestiging op je scherm met de datum. Kan het niet gewoon een foutje van u zelf geweest zijn? Als de boekingsmodule van dergelijke sites niet correct zou werken dan zou het internet er al vol mee staan.
Het lijkt me in ieder geval wel te ver gaan door te suggereren dat er opzet in het spel is aan de kant van Vueling maar ik begrijp uw frustatie over de fout gezien de kosten.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een vlucht op 29 december is veel duurder dan op 29 januari. Waarom? Omdat rondom feestdagen en in het weekend altijd meer gevraagd wordt. Door de weeks en zeker op zeer ongunstige tijden is het altijd het goedkoopst. Dat u een fout maakt bij het boeken doet daar niets aan af.
Overigens is de € 50 om te mogen omboeken echt niet veel geld, er komen hier wel ergere bedragen voorbij.

stofzuigertje

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Net als Juli & Augustus moet je bij 2x 31 dagen goed opletten.....
Door voor te betalen eerst alles goed nalezen..... ik had geen 6 maar 2 weken dus verkeerde maand geklikt...
Even aanpassen en na controle alle ingevoerde pas betalen.

Verder is Vliegwinkel geen Vueling, dus U geeft de verkeerde de schuld.
Ze hebben beide een eigen website en rechtstreeks boeken kan ook.
Soms duurder, soms goedkoper dus ik boek dan 2x en kijk naar de prijs....
Alleen als het vrij vol is kan de eerste boeking op de 2e duurdere stoelen geven omdat er minder ruimte is!

Meestal is zoeken via Vliegwinkel leuk maar direct boeken voordeliger omdat Vliegwinkel ook winst wil maken.

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, als een stofzuiger geleegd wordt, komt er van alles uit. En hij doet nooit lelijk tegen iemand, dat valt te waarderen.
Dat Vueling met opzet verkeerde data invoert geloof ik niet.
Zelf heb ik wel eens een dure fout gemaakt bij het reserveren van een retourtje door de Eurotunnel. Dat was toch echt eigen schuld en ik had beter moeten opletten. Bij Vueling zal het niet anders zijn, anders stonden de media wel vol met schandaalverhalen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Erthanax schreef:Zelf heb ik wel eens een dure fout gemaakt bij het reserveren van een retourtje door de Eurotunnel. Dat was toch echt eigen schuld en ik had beter moeten opletten.
Er is geboekt bij vliegwinkel.nl; dat gaat met een formulier als onderstaand:

Afbeelding

Ik geloof niet, dat je hiermee een maand verkeerd in kunt voeren.

Erthanax
Berichten: 9696
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, als je eerst wat verschillende data probeert, is een foutje zo gemaakt. Ik neem aan dat het hele boekingsproces geautomatiseerd verloopt, dus dat er niet iemand achter de schermen bij Vliegwinkel of Vueling de gegevens handmatig overneemt. Dan zou de software dus na controle en bevestiging van de juiste data door de klant, automatisch de terugvlucht een maand later zetten? Dat geloof ik dan weer niet.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Hoe prijsvechter Vueling de inkomsten kunstmatig verhoogd

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Er is geen bevestiging van vliegtickets.nl??

Gesloten