LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RyanAir

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door tienepien »

Hmmz, heb je niet via de site geboekt dan? Daar staat nl:
Dusseldorf (Weeze) ca. 70 km van Dusseldorf

Zwaaike
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 10:35

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door Zwaaike »

Ja, via de site geboekt, maar ik kan niet vinden wat jij zegt...

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door tienepien »

Type in: "www.ryanair.com"
Dan kijk je op het scherm wat je dan krijgt bij de onderste tabel. Daar staat het in de titel.

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door hajamapi »

besef dat we geluk hebben gehad!had namelijk ook de roepnaam van mijn man opgegeven ipv zijn doopnaam.
maar bij ons vroegen ze of het dezelfde persoon was en of we er de volgende keer op wilde letten dat de de namen in paspoort overnamen. ook op terugweg geen problemen gehad.
geen exra kosten dus.

LDS
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2006 08:12

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door LDS »

Is er ook goed nieuws te melden over hun:

Ik vlieg voor de 2e keer met hun naar Rosas, Spanje over 2 weken. Deze keer met m'n man en m'n zoontje.
De eerste keer met m'n zoon alleen. Ik verwachtte niet veel en die verwachtingen werden ook ingevuld. Van kleine kinderen die wel eens hun mond opendoen moeten ze niet veel hebben, maar voor de rest viel het héél goed mee.
Naar het schijnt bieden zij ook luchthavenvervoer aan, weet iemand daar iets van?
Wij gaan van Eindhoven naar Girona en moeten dan nog in Rosas geraken. :?:
Alvast bedankt,

Lieve

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door ine1961 »

op de website van ryan air kan je het busschema vinden.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door Laurent »

Ryan air:

retour prijs Eindhoven Londen: Euro 105,- bijkomende kosten: verzekering,bagage,golfbag, 98 Euro., de reclame lokkertjes werken niet echt in de eindprijs door.

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door hajamapi »

hoi lds
wij zijn vanaf girona met de taxi naar tossa gegaan. bussen komen maar paar x pd.geboekt via internet via shuttle direct. werkt perfect.staan op vliegveld met bordje met jouw naam,en kwamen ons om 4.45 netjes weer ophalen voor terugreis.wij waren voor 4 pers 110 euro kwijt retour,nog geen 14 euro pp.voor een reis van 40 min.aanrader

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door Laurent »

waar heb jij het nu eigenlijk over ???? hajamapi

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door hajamapi »

als jij goed leest laurent vraagt lieve naar vervoer vanaf girona!!!

en wij waren voor het vliegen met 4 pers een totaalprijs van 300 euro kwijt(retour eindhoven -girona)incl alle toeslagen. vind ik niet duur.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door Laurent »

sorry, ik had niet alles gelezen.


Mijn ervaring met Ryan van Eindhoven naar Londen was minder gunstig:

Vlucht voor 2 personen:
Basisprijs Euro 110.-
Golfbag Euro 48,-
Bagage Euro 48,-
Verzekering Euro 24,-

totaal Euro 230,-

terugkomst alleen mogelijk s,morgens om 07.00 uur.

ergo , wij stappen in de auto en rijden naar Calais en varen naar Dover en verder naar Swindon ( G Br)

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door hajamapi »

is idd veel .ben ook naar london geweest in mei,was 70 euro kwijt voor retour,waarom moet je zoveel bagage kosten betalen? dan had je wel heel veel overgewicht.
volgens mij kwam ik nogal kattig over,sorry.

l0ls
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mar 2007 00:55

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door l0ls »

Weet iemand het volgende:

Kan een kind van 16 een kind van 10 begeleiden met ryanair?

Op hun site kom ik het volgende tegen:
"Kinderen jonger dan 14 moeten altijd worden begeleid op dezelfde boeking door een passagier die ouder is dan 16 jaar."

Maar ouder dan 16 jaar, wat houd dat nou precies in? als je 16 bent geworden, ben je ouder dan 16 jaar. Je zou het zo kunnen opvatten, of getal na 16 is 17 dus je moet 17 zijn.

Weet iemand het antwoord?


(zou wat duidelijker zijn als ze zouden zeggen 16 jaar of ouder of 17 jaar of ouder)

Nightcrawler
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 01:13

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door Nightcrawler »

Het is inderdaad niet echt duidelijk. Ouder dan 16 jaar zou 17 jaar en ouder zijn.
Echter bij het boeken valt de leeftijd 16 bij volwassenen en niet meer bij kinderen. In principe zou het dus mogelijk moeten zijn om iemand van 16 jaar een kind van 10 jaar te laten begeleiden.

Misschien is het verstandig om vantevoren even contact op te nemen met Ryanair om een teleurstelling bij het inchecken te voorkomen. :)

Nightcrawler
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mar 2007 01:13

Re: RyanAir

Ongelezen bericht door Nightcrawler »

Om nog even terug te komen op de vliegvelden die Ryanair aandoet.

Ze vliegen niet op de grote internationale vliegvelden (uitzonderingen daargelaten zoals Dublin). Dus ga er vanuit als je bv naar Barcelona vliegt, je nog vele kilometers van het centrum verwijderd bent.

Momenteel wordt op de site naast de hoofdplaats vaak wel aangegeven waar het vliegveld ligt.

bv Brussel-Zuid (Charleroi ook ong. 70 km van Brussel)
Dusseldorf (Weeze voorheen Niederrhein)
Maastricht-Aachen (vliegveld Beek (L))

Gesloten