LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
BramJ
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2006 21:43

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door BramJ »

Het opzeggen, ofttewel annuleren van de vakantiekaart kan erg eenvoudig, mail vakantiekaart nadat je belazerd bent, met het mailtje dat je er alsnog van afziet, en gebruik wilt maken van : HET RECHT VAN KOPEN OP AFSTAND, ze mogen namelijk niet telefonisch iets aansmeren wat gebakken lucht is, is ook erg raar dat je moet bellen naar een duur 0900 nummer, en DAT HET ADRES OP DE SITE: WWW.VAKANTIEKAART.NL NIET KLOPT, ze staan ook nergens ingeschreven, zijn pure oplichters, ook het verhaal dat je pas voordeel hebt bij vakantiekaart boven de 400 euro is onzin, JE HEBT NOOIT VOORDEEL BIJ VAKANTIEKAART ALLEEN NADEEL, het kan jou geld kosten en zij strijken het op, teken dus ook nooit een brief die ze je sturen, en DUS ZEKER GEEN handtekeningen plaatsen nergens niet, net als het terugsturen van brieven met deze laatst genoemde zaken!

succes Bram J uit Raamsdonkveer

miranda1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2006 16:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door miranda1234 »

HET KAN NOG GEKKER!

Afgelopen dinsdag (28 feb) is er bij mij € 50,- van mijn rekening afgeschreven naar Vakantiekaart BV te Woerden...

- Ik had nog nooit van deze organisatie gehoord;
- Ik had nog nooit van de "vakantiekaart" gehoord;
- Ben nog nooit door ze gebeld (gelukkig), en;
- Heb me dus ook nooit voor iets dergelijks aangemeld!

Uiteraard heb ik ze direct gebeld. Na een tijdje (tegen betaling) naar een bandje te hebben geluisterd kreeg ik de meededeling dat er niemand aanwezig was. Volgende dag (wederom tegen betaling) nog maar eens gebeld. Men was aanwezig, ik heb de situatie uitgelegd, men zou mij dezelfde dag nog terugbellen voor een oplossing. Sindsdien heb ik niets meer van ze vernomen...

Inmiddels heb ik met mijn bank geregeld dat het geld wordt teruggeboekt. Desalniettemin vind ik het bijzonder brutaal dat er geld van mijn rekening is afgeschreven zonder mijn toestemming. Ik besloot om op Internet meer info te zoeken omtrent vakantiekaart.nl en kwam zodoende op dit forum terecht. Blijkbaar ben ik dus niet de enige die een nare ervaring met deze organisatie heeft.

Overigens ben ik van plan aangifte te gaan doen van dit voorval. Zonder toestemming automatisch incasseren is bij mij weten strafbaar
(en zou eigenlijk ook niet mogenlijk moeten zijn)!

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor een bank werkte, maar ik zal proberen te putten uit mijn geheugen.
Als dit vaker gebeurt, dus incasseren zonder toestemming, dan kan Interpay het incassocontract van de organisatie opzeggen en dat betekent dan dat ze niet meer kunnen incasseren. Een incasso contract tussen en bedrijf en Interpay is overigens een vertrouwens-overeenkomst. Er zijn al genoeg bedrijven geweest die hier willens en wetens misbruik van maken. Bijvoorbeeld allemaal bedrijfsincasso's doen in een periode dat de meeste bedrijven bouwvak-sluiting hebben en daardoor pas weken nadien de fraude constateren.

SanderR
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door SanderR »

Ook ik ontving een telefoontje van Vakantiekaart.nl. Ze waren bezig met een aktie via Neckermann zeiden ze.
Omdat ik op internet al vele negatieve reacties over dit bedrijf had gelezen heb ik netjes gezegd geen interesse te hebben.

Omdat ik me niet kon voorstellen dat een gerenomeerd bedrijf als Neckermann mijn telefoonnummer zou doorverkopen aan zo'n louche bedrijf heb ik ze een emailtje gestuurd. En tot mijn grote verbazing reageerde Neckermann dat dit WEL het geval was.

Kennelijk is het doorverkopen van klantgegevens bij Neckerman belangrijker dan het beschermen van uw clienten tegen dit soort praktijken. Ik vind het zeer vervelend dat bedrijven over mijn rug geld verdienen door mijn telefoonnummer door te verkopen.

Ik zal dan ook nooit meer wat via Neckermann bestellen en ik heb ze verzocht mij uit hun klantenbestand te wissen.

RPM
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door RPM »

Sander,

Heb je contact gehad met Neckermann Shopping of Neckermann Reizen eigenlijk?

reing
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2006 22:50

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door reing »

Ik heb al 4 keer geboekt via de vakantiekaart en kan u vertellen dat er niets mis mee is. Alles is gegaan zoals besproken en van die 5% korting hebben we lekker gegeten op een terras. Wees niet bang er bestaan dus nog eerlijke bedrijven!

Inieminie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006 10:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Inieminie »

Ik lees hier alleen maar negatieve berichten over vakantiekaart op dit forum... nu weet ik niet het met dat bedrijf zit, maar ik ben heel tevreden over nationalevakantiepas.nl. :D

Net als reing heb ik ook al een aantal reizen geboekt met 5% korting (met nationalevakantiepas.nl dus), en ik heb nooit problemen tijdens de boeking en de reis gehad. En inderdaad kun je veel ijsjes kopen voor het geld dat je bespaard!

albert45
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 08:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door albert45 »

Mijn dochter heeft ook een vervelende ervaring met de agressieve verkoopmethode van het bedrijf Vakantiekaart B.V. Johan de Wittlaan 1c in Woerden. Zij heeft een GSM abonn. bij T-mobile waarvan het tel nr. volgens afspraak met T-mobile geheim zou zijn. Afgelopen woensdag werd zij via haar GSM telefonisch benaderd door een medewerker vakantiekaart B.V. Deze medewerker van vakantiekaart deelde mede haar gsmnr te hebben gekocht van T-Mobile voor commercieel gebruik. Hij kwam met een goedkoop verhaal dat mijn dochter geselecteerd was uit een groep personen aan wie hij een 100 % gratis vakantiekaart mocht aanbieden. Met deze vakantiekaart zij zou voortaan haar reizen met 5 % korting kunnen boeken. Mijn dochter reageerde sceptisch op zijn verhaal, maar de medewerker van vakantiekaart B.V. hield vol dat het een volkomen gratis aanbieding was. Uiteindelijk heeft mijn dochter aangegeven de gratis vakantiekaart te willen, waarop de medewerker van vakantiekaart B.V. aangaf het gesprek verder op band op te nemen. Mijn dochter heeft vervolgens een aantal vragen beantwoord mbt haar gegevens die volgens de medewerker van vakantiekaart noodzakelijk waren. Aan het eind van het gesprek kwam de aap uit de mouw en bleek uit een snelle mededeling van de medewerker van vakantiekaart dat de aanbieding in het geheel niet gratis was. Ten eerste moest mijn dochter 2,95 betalen voor verzendkosten en hierna nog 50 euro voor 4 "cadeaubonnen". Hierop heeft mijn dochter direct duidelijk aangegeven dat zijn verhaal niet klopte en geen vakantiekaart te willen. Daarover bestond geen enkel misverstand en de medewerker van vakantiekaart gaf aan te begrijpen dat de koop niet doorging.
Tot onze verbazing kregen wij afgelopen vrijdag een brief van de algemeen directeur van Vakantiekaart B.V. dhr. Bjorn Huisken, met de mededeling dat mijn dochter een overeenkomst m.b.t. een vakantiekaart was aangegaan. Daarbij was meteen een vakantiekaart bijgevoegd, die inmiddels op de naam van mijn dochter was gesteld.
Hierop heb ik direct getracht telefonisch contact op te nemen met vakantiekaart B.v. maar het bedrijf bleek na het bellen van een 0900 nr tegen meerprijs van 10 cent per m. met verplichtebandjes en keuze menu's niet bereikbaar. Met name na het lezen van de kleine lettertjes, aan de achterzijde van de aanbiedingsbrief wordt het mij duidelijk dat consumenten hun rechten uit handen geven en de condities van de overeenkomst nog ongunstiger zijn. Na het raadplegen van internet valt te lezen dat er behoorlijk veel klachten over dit bedrijf zijn en welke dubieuze reputatie het bedrijf heeft. Hierdoor binnen 7 dagen aangetekend (want anders heeft vakantiekaart b.v. mogelijk niets ontvangen) schriftelijk het bedrijf aangeschreven om duidelijk te maken dat mijn dochter geen vakantie heeft aangevraagd en de door het bedrijf gestelde overeenkomst te annuleren.
Samengevat een zeer vervelende manier van zakendoen door Vakantiekaart B.V. die ons ongevraagd weer gezeur en kosten (voor het aangetekend verzenden a 6,75 euro) heeft opgeleverd.

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Werd vandaag ook benaderd, dat ik de pas 'gewonnen' had en enkel 2,95 euro voor de verzendkosten moest betalen. Dan werd de pas en 50 euro aan bonnen toegestuurd. De bonnen kon ik gratis terugsturen als ik ze niet wenste. (Heb dat nog speciaal nagevraagd, want die kwamen er ineens bij). Ik weet zeker dat ik geen kaart 'gewonnen' heb. Maar wil toch even proberen gebruik te maken van de kaart. Laat ze maar sturen. Ik waag het er op voor 2,95 en de bonnen stuur ik gewoon linearecta terug, die hoef ik echt niet. (tenzij ik op vakantie zou gaan), Wat heb je nu aan 50 euro aan bonnen als je daar 50 euro voor moet betalen. Kan de 'koop' ook nog binnen 7 dagen ontbinden. Dat vond ik vreemd, want volgens mij had ik iets gewonnen en koop ik dus helemaal niets.

Ik vind de verkooptechniek verschrikkelijk vervelend. Iemand verder ervaring met het 'winnen' van de kaart?

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Zie bij nader inzien toch maar af van die kaart. Gelijk een email gestuurd. Ik hoop dat dat voldoende is.

STOM STOM STOM, ik kan me niet voorstellen dat ik hier ingetrapt ben. Ging ook zo snel. Wel een goed getraint callcenter moet ik ze nageven. Als ze dat nu ook eens bij de Novib en zo doen, ipv de stomme bedeltelefoontjes.

maryke123
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2005 00:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door maryke123 »

Ja .. lurvi09 .. ik ben er gelukkig ook met een mail binnen 7 dagen er vanaf gekomen en kon me ook niet voorstellen dat ik erin getrapt ben :cry: Ook stom stom stom.
Zo zie je maar weer he ? Gelukkig is het goed afgelopen.

Groetjes
Marijke.

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ik heb nog geen reactie, wel heb ik het telefoonnummer van het bedrijf dat me namens de Vakantiekaart gebeld heeft. Iemand intresse? Het is een gewoon 010-nummer

turok
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door turok »

ook ik ben zojuist benaderd door vakantiekaart, en stom genoeg ben ik erop ingegaan!

ik betaal eenmalig 2.95 verzendkosten en ontvang gratis de kaart!

na al deze reacties te hebben gelezen, wil er alsnog vanaf!

heb al een mail gestuurd met het volgende:

bij deze zie ik af van mijn bestelling van de vakantiekaart met zijn vakantiewaardenbonnen. ook annuleer ik mijn eenmale machtiging van 2.95 en graag heb ik dat het telefoongesprek wat ik vanavond heb gevoerd met een medewerker als nooit gehouden wordt beschouwd!!
ik maak aanspraak op het recht van kopen op afstand!

groeten!



ik heb de kaart dus net 10 min geleden besteld, en wil er alsnog vanaf
zou ik mijn 2.95 verznedkosten ook kwijt zijn??????


en zouden ze die rotzooi nog opsturen?

groeten

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Ik heb net de bevestiging dat mijn kaart geannuleerd is. Of er nog 2,95 in rekening gebracht wordt weet ik niet. tot nu toe is er nog niets afgeschreven en ik ga me om alleen 2,95 ook niet verder druk maken.

Ik heb enkel een mailtje met mijn NAW-gegevens naar [email protected] gestuurd en kreeg netjes vandaag de annulering binnen.

L1maniac
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2006 16:37

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door L1maniac »

Ik ben ook benaderd, en stom genoeg ben ik er ook ingetrapt.
na het gesprek ging ik effe nadenken en dacht dit klopt helemaal niet.

dus heb ik deze mail gestuurd, zal mij benieuwen. of ze het doen?

Beste klantenservice van vakantiekaart,

Omdat ik jullie meteen na het telefonische gevoerde gesprek niet telefonisch kon bereiken op telnr 0900 – 123 8585,(jullie kunnen mij wel bellen en mijn gegevens opslaan in jullie systeem,(op zaterdag) en ik kan mezelf niet uitschrijven uit jullie systeem (op zaterdag). Wel raar)

Bij nader inzien wil ik af zien van mijn bestelling van de vakantiekaart met zijn vakantiewaarden bonnen.

ook annuleer ik mijn eenmalige machtiging van € 2.95 en graag heb ik dat het telefoongesprek 25/03/06 14:54 UUR wat is opgenomen als niet geldig te verklaren. En de tape vernietigd dient te worden. Ik heb ten slotte toestemming gegeven om het gesprek op te laten nemen en nu geef ik de toestemming om de tape te vernietigen met het opgenomen gesprek. Ik EIS ook de gegevens van de opdrachtgever van de zogenoemde (enquête) bekend te maken aan mij, want al mijn gegevens zijn aan jullie doorgegeven, dus aan derden en daar heb ik geen toestemming voor gegeven.



Mvg,

L1
Dus ik sta er op dat jullie al mijn gegevens uit jullie systeem verwijderen. En de tape te vernietigen.

stijnemans90
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:28

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door stijnemans90 »

beste mensen,

als ex verkoper van de vakantiekaart wil ik graag alle onduidelijkheden even wegvijlen hier over de verkoop, eerlijkheid en hoe we aan uw nummer komen.

ten eerste doet de vakantiekaart niet aan oplichting. het is een bedrijf dat met vele vakantiebureaus een deal heeft gesloten. als iemand via internet een reis boekt, hoeven zij daar geen provisie (die 5%) af te staan aan de desbetreffende verkoper. vandaar dat u korting krijgt.

vakantiekaart zelf verkoopt niet. zij leveren dat uit aan outound callcenters waar er velen van zijn in nederland. deze callcenters hebben zich aan strikte eisen te houden wat betreffende het vertellen van waarheden, vandaar dat er aan het eind ook een bandopname wordt gemaakt, waarin de definitieve voorwaarden worden voorgelezen.
die verkoop wordt dus gehouden door een callcenter medewerker, meestal studenten die nog gewoon op school zitten. grote kans dat zij in hun ijverheid tever gaan en beginnen te liegen of te verzwijgen. dit is uiteraard niet de bedoeling en hier wordt goed op gecontroleerd, maar niet de directe schuld van de vakantiekaart. mocht u zeker weten dat u onwaarheden zijn verteld op het moment dat de opname liep (want hier worden alle voorwaarden nog eens herhaald), dan kunt u altijd beroep doen bij vakantiekaart. het is zo uit te vinden wie het verkocht heeft. het desbetreffende callcenter moet de schaden vergoeden.

het verhaaltje van de vakantiekaart is natuurlijk overal het zelfde. zij zeggen echter nooit dat u wat gewonnen hebt, ik moest altijd zeggen dat u geselecteerd bent. u vat dat op als dat iets gewonnen heeft (en das ook wel een beetje de bedoeling natuurlijk) maar dat zeggen ze niet. geselecteerd uit bijvoorbeeld het telefoonboek. dat is wat er staat.

wat betreft de persoongegevens is het lastig. ik heb het een en ander van mijn bazen gehoord wat ik u hier zal vertellen.
vraag sowieso nooit aan een callcentermedewerker hoe die aan uw telefoonnummer komt, dat weten ze echt niet. wij zijn gewoon studenten die een standaart verhaaltje oplezen om wat bij te verdienen, over het hoe en wat hebben we geen idee, totaal doelloos dus.
verder zijn argumenten over dat u een geheim telefoonnummer heeft volslagen leeg. de gemiddelde nederlander staat in gemiddeld 350 commerciele bestanden, die door alles verkocht kunnen worden. u heeft misschien dan een geheim nummer, en u staat niet in het telefoonboek, als u ook maar ergens uw nummer achterlaat bent u al de sigaar. nij een abonnement op een krant, tijdschrift, prijsvraag, waar ook, hij wordt doorverkocht. mag dit? ja dat mag. indien u niet schriftelijk bezwaar maakt bij iemand aanwie u uw nummer geeft, zoals de krant bijvoorbeeld. mag het nummer oneindig worden doorverkocht, zo komt hij uiteindelijk ook bij vakantiekaart terecht.
dat met dat enquete klopt wel aardig omdat de meesten nummers (naar hun zeggen) van enquettes afkomen. als u ooit bent gebeld of een brief hebt thuis gekregen voor een mailing, dan is uw nummer bekend en voila.

om een lang verhaal samen te vatten. als u regelmatig op vakantie gaat of op het algemeen duurdere vakanties geniet, dan heeft u de prijs van 50 euro er zo uit en kan hij voor heel aardige kortinkjes zorgen. ik geef toe dat de verkoop gehaaid is en dat er wordt doorgedramd, dit ligt echter aan de callcentermedewerkes die verkoop in handen hebben, en 12.50 krijgen per verkochte kaart.
verder zit alles wel in orde. zijn er nog vragen? stel ze maar, ik beantwoord ze voor u.

met vriendelijke groet,

x

(uit veiligheid voor mijn ex-baas blijf ik onbekend. wat ik hier doe mag niet)

maryke123
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 apr 2005 00:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door maryke123 »

Stijnemans90, bedankt dat je de gang van zaken hier neer hebt willen zetten. Zo weten de meesten wel waar ze aan toe zijn denk ik.
Respect en bedankt voor de moeite.

Groetjes
Marijke :P

daffene
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2006 02:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door daffene »

zo boos kan ik daar om worden. wat een overdreven reacties van sommige mensen. deze mensen zouden moeten inzien dat de (vervelende) verkooppraatjes voor de vakantiekaart afkomstig zijn van de mensen die u opbellen en niet van vakantiekaart zelf. sommige mensen verkondigen uitspraken die helemaal niet waar zijn (bv dat de vakantiekaart niet bij de ANVR en SGR zou zijn aangesloten en dat er geen reizen geboekt kunnen worden van D-Reizen). Voordat u hier uw ongezouten mening verkondigd zou u ten minste eens op de site kunnen kijken. Tevens heeft de vakantiekaart ook met een groot artikelel in het Algemeen Dagblad gestaan, dus dat zou u ook eens kunnen lezen. En het voordeel van de vakantiekaart boven de nationale vakantiepas.nl is dat er aan de vakantiekaart nooit meer jaarlijkse kosten verbonden zijn. ik werk zelf bij een callcenter waar ze de vakantiekaart "verkopen" en ik vertel de mensen altijd heel eerlijk waar ze aan toe zijn en probeer ze niet af te zetten of zoiets dergelijks. deze mensen krijgen nu de vakantiekaart 4 weken op proef voor 2,95 en als ze de kaart inderdaad graag willen houden, betalen ze daarna nog eenmalig een bedrag van 50 euro dat ze dan terug krijgen in de vorm van 4 vakantiewaardebonnen van 12,50 per stuk. en ik begrijp ook niet dat over het algemeen de mensen hier zo negatief over iets kunnen zijn waar ze helemaal niets vanaf weten. heb zelf ook een vakantiekaart, ik krijg inderdaad bij elke vakantie 5% extra korting en nooit, nooit geen problemen met de reis gehad. het was allemaal heel goed geregeld en sorry, maar dit moest ik eten kwijt.

Ciriel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2006 16:07

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Ciriel »

Ik ben vandaag benaderd. Voor 2,95 verzendkosten en dan heb je 4 weken de tijd de zaken te bekijken. Indien ik de kaart wil aanhouden dan kost me dat eenmalig 50 euro. Ik zou deze prijs krijgen als dank voor het invullen van een enquete. De kortingen zijn 5 % per boeking via hun site. Er is bij gezegd dat het niet geldt als het alleen over vliegtickets gaat. Ik wacht even de zending af en zal daarna hier mijn ervaringen plaatsen. Ik zie wel veel verschillen in de aanbieidng zoals ze die hebben gedaan aan verschillend mensen.

marijke141
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door marijke141 »

ook ik was er gisteren dus uit stomheid weer ingetrapt overdonderd zei ik ja tot ik hier dus las hoe en wat

want van die 4 vakantiebonnen van 50 euro had die muts aan die telefoon dus niets van gezegt

ik heb dus gelijk gebeld met ze en verteld dat ik dus al meteen afzie van de lidmaatschap binnen 7 dagen zoals beloofd was
deze meneer was erg aardig en vriendelijk en zozu het gelijk in de computer doorvoeren
ik heb gevraagd of ik een mail bevestiging kan krijgen van mijn anulering van de pas dit was geen probleem

net dus nog even gebeld en ja hoor de mail was verzonden ik heb netjes zwart op wit gekregen dat alles geanuleerd is en dat ze geen kosten zullen innen van mn bank dus ook de 2.95 portokosten onlangs de kaart wel al verzonden was naar mij
ik vind dit dus wel erg netjes en snap dus niet dat sommige mensen hier zzoveel problemen mee heeft

kan aan mij liggen maar ik ben in ieder geval blij dat ik ervan af ben
aangezien ik dit jaar niet van plan was met vakantie te gaan


groetjes marijke

Gesloten