LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tinuz
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006 20:31

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Tinuz »

In de informatie die ik vandaag van ze ontving staat heel duidelijk in de lidmaatschapsovereenkomst dat je alleen schriftelijk op kan zeggen.
En dat ze dat uiterlijk 7 dagen voor afloop van de afgesproken termijn moeten hebben.
Misschien lezen mensen niet goed.

Wij gaan de kaart houden.
Krijgen nml ook voor 2 jaar de dinerkaart, is weer extra voordeel.

En natuurlijk heb je niks "gewonnen"dat is gewoon een trucje die iedereen gebruikt.
U bent speciaal geselecteerd, u bent een van de weinigen, blabla bla
Als je je daar over opwint kan je ook de post niet meer ontvangen zonder woedeaanval.

Erg bedankt voor alle positieve reacties, die hebben me overtuigd.

De mensen met daadwerkelijke ervaring in het boeken zijn positief.
De enige negatieve reacties zijn van mensen die op willen zeggen.
Misschien dat ze daar dan niet zo netjes in zijn.

doorzetter-2
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door doorzetter-2 »

Tinuz,
je zegt:
"In de informatie die ik vandaag van ze ontving staat heel duidelijk in de lidmaatschapsovereenkomst dat je alleen schriftelijk op kan zeggen.
En dat ze dat uiterlijk 7 dagen voor afloop van de afgesproken termijn moeten hebben." "Misschien lezen mensen niet goed."

1. dat is dus geen proefjaar als wordt gesuggereerd maar 3 weken. waarin je natuurlijk niet of nauwelijks kunt proeven of het kortingssysteem werkt
2. als je eerlijk zaken doet dan zet je de correcte algemene voorwaarden op je website ; dat doen ze niet. Hoe kan je ze dan (vooraf) lezen ?? (Je krijgt ze achteraf). en het staat zo geniepig beschreven dat je snel over het werkelijke karakter en de consequenties van de overeenkomst heen leest. (het is mijn dagelijks beroep om voorwaarden op te stellen en zie daarom de trucs die hier worden toegepast)

Volgens mij is de dinerkaart, het enige 'voordeel' (zeer beperkt soort restaurants overigens; ik had er al 1)
Op de VK cadeaukaarten leg je geld op toe.
(nu 75 eur betalen en uitgeven over 5 verschillende boekingen; dan kan je toch beter dat geld uitgeven wanneer, hoeveel en bij wie je dat zelf wil?

"En natuurlijk heb je niks "gewonnen"dat is gewoon een trucje die iedereen gebruikt."
sorry hoor maar winnen is winnen; dat kost geen geld.
laatst had een vriend op dezelfde wijze iets gewonnen maar hoefde echt niks te betalen.

"Als je je daar over opwint" Dat doe ik niet; maar het is gewoon verboden om te liegen.

"De enige negatieve reacties zijn van mensen die op willen zeggen.
Misschien dat ze daar dan niet zo netjes in zijn."

Met opzeggen valt het wel mee (als ik diverse reacties en eigen ervaring lees) het is het aansmeren dat niet deugd omdat het voordeel wordt verteld maar de kostenkant niet of ondersneeuwen.
Ik weet zeker dat mijn zoon nooit "doe maar" had gezegd als het juiste verhaal was verteld. (hij werkt nl. in de horeca en de vakantie business en zou daarom nooit de bonnen en dinerkaart gebruiken)

doorzetter-2
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door doorzetter-2 »

kan iemand mij de complete lijst geven van met welke organisaties vakantiekaart werkt (ik kan het nergens vinden) of voorbeelden welke niet.

Voorbeeld van bekende organisaties waarvan ik het mij afvraag:
D-reizen (heeft al laagste prijs garantie en gratis 1 dag autohuur; krijg je die auto dan ook via VK)
D-tours (dat is niet dezelfde ! ?)
vaya
weekendje weg
OAD (= o.a. Globe) (Globe doet dus niet mee)
TUI (= holland international, Arke, Kras)

NB ook al eens bij www.nationalevakantiepas.nl gekeken ? Die is tenminste wel eerlijk over de organisaties die zijn aangesloten. en kan je de investering van 40 euro afwegen.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Mr1 »

Doorzetter2;

Even het belangrijkste verschil tussen Vakantiekaart en Nationalevakantiepas; Vakantiekaart is een eenmalige aanschafprijs, nat.vac pas is een jaarlijkse betaling van 40 euro....tel uit je winst :wink: Daarnaast is ook het aanbod van nat vak pas kleiner...ik kan het namelijk weten want ik ben daar eerst lid geworden.
En na een aantal onprettige ervaring ben ik nu tot volle tevredenheid bij vakantiekaart.

Over die organisaties;

D-reizen ; d-reizen heeft dezelfde reizen voor de zelfde prijzen....als ieder ander reisbureau in nederland....ik heb namelijk die prijscheck van hun wel eens gebruikt en vervolgens wat aangevraagd via de VK en ik kreeg de D-reizen prijs maar dan met 5% korting...over die auto; geen idee
D-tours ; dat is een touroperator, en d-reizen verkoopt hun reizen, net als vakantiekaart (geen ervaring mee, nog nooit mee op vakantie geweest)
vaya (doen geen zaken met reisburo's, kun je alleen online boeken)
weekendje weg (zie vaya)
OAD (= o.a. Globe) (Globe doet dus niet mee) (kun je ook boeken via vakantiekaart. Globe zijn de reisburo's van OAD)
TUI (= holland international, Arke, Kras) (Holland International wel, Arke ook nog voor zover ik kan zien, hoewel ik in andere topics van oa. zarine iets over een boycot van alle reisburo's las!?!?!?!)

hoop je hiermee verder geholpen te hebben,...

doorzetter-2
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door doorzetter-2 »

ik vroeg me nog wel iets anders af:
Hoe kan je nu "je leven lang" garanderen?
Je maakt mij niet wijs dat VK met al die organisaties contracten heeft afgesloten voor levenslang (volgens mij kan dat wettelijk/juridisch niet eens)
Op een gegeven moment gaan mensen anders om met boeken en doet sowieso iedereen dat via internet. Dan is het voordeel verdwenen voor die organisties en zullen zij gagarandeerd stoppen met de actie via VK.
VK zal in mijn beleving dan ook langzaam doodbloeden.
Neemt niet weg dat je voor 100 euro eenmalig natuurlijk voorlopig best een leuk voordeel kan halen.
Overigens, de geluidsopname zegt waarschijnlijk niet zo veel want ik heb begerepen dat het inleidend verkooppraatje niet wordt opgenomen. en juist daar zit het 'intuinspel'.

luis in de pels
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:49

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door luis in de pels »

doorzetter,
vakantiekaart heeft geen contracten met touroperators maar met een paar reisbureau's die tegen betaling aan VK jullie boeking ontvangen.
Het kan dus best zijn dat als je in Limburg woont behandeld wordt door een bureau uit Groningen (leuke afstand als er problemen zijn of je iets extra's wilt weten). Deze bureau's hebben van te voren op moeten geven welke opdrachten van welke tourops. ze willen behandelen. Ze nemen alleen de tourops waar ze de meeste commissie ontvangen want na aftrek van jullie korting houden ze misschien nog 2 of 3 pct netto over. (over belastingen en toeslagen ontvangen ze geen commissie). Arke wordt geboycot door de meeste reisbureau's want zij zijn directseller geworden en willen nog maar maximaal 5 pct comm. geven. Dus als je arke via VK wilt boeken moeten ze hierop geld toeleggen (wie doet dat). Je moet je ook eens afvragen bij levenslange garantie (op wiens leven??).
Vermoedelijk het leven van VK want die sterven een langzame dood als de meewerkende reisbureau's stoppen of wakker worden en zien dat ze veel werk hebben zonder er iets aan te verdienen.

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door San32 »

Gelukkig heb ik alleen goede ervaringen met de Vakantiekaart..snap het hele gedoe erom heen dus niet!
Ik heb 50 euro betaald en kreeg die in waardebonnen terug dus kost het je niks, ja die kleine 3 euro aan verzendkosten...
Ik heb inmiddels 2 reizen geboekt via de vakantie kaart en al 2 bonnen weer ingeleverd dus en lekkere korting gehad, mij hoor je niet klagen!
En er zijn genoeg operators die eraan meedoen...
Mij is alles duidelijk uitgelegd aan de telefoon, heb blijkbaar de juiste persoon gehad, niks geen addertjes of onduidelijkheden.
Ik heb de investering er allang uit!

doorzetter-2
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 dec 2006 17:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door doorzetter-2 »

san32
wat mij betreft niks mis met het systeem van VK
maar als ik jou hoor dan betaal jij 50 euro die je als kortingbon retour krijgt.
bij ons was het 75 euro
en nu staat op hun site inmiddels 100 euro
Tuurlijk ben je als ondernemer vrij om te spelen met verschillende aanbiedingen.
maar inmiddels zijn die nieuwe mensen wel 50 euro (50 >> 100) meer kwijt.
met de kans dat je zo'n bon kwijtraakt in ca. 3 - 5 jaar of nog meer jaren is gewoon heel erg groot.
90 % van de mensen is slordig.
stel dat 30 % 1 vd 5 bonnen van 15 euro kwijtraakt met 400.000 afnemers: dat is 1,8 miljoen euro.
Ik denk dat mijn inschatting aan de lage kant is dus in de praktijk misschien wel 2 bonnen.
Nou dat riscio wil ik best lopen als ondernemer.(rentenieren van de slordigheid van mensen).
van die praktijk leeft VK.
Het systeem VK (korting als je via internet boekt) is niks mis mee ; maar die bonnen is zeer gevaarlijk (de bank is veiliger, vrij te besteden en levert rente op)

San32
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2006 14:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door San32 »

Ja dat is misschien wel zo maar daar ben je dan zelf bij, je moet zelf onthouden dat je die bonnen hebt....
Nu is dat bij mij maar 50 euro en 2x 12,50 heb ik al uitgegeven in één jaar dus mij hoor je verder niet.
Het enige wat ook nog wel even erbij moet is trouwens dat als je iets boven de 500 euro boekt er 10 euro administratie kosten bij komen...
Maarja ik heb ze nu 2x gebruikt voor een bezoek aan CenterParcs dus dat scheelt....( bedragen onder de 500 euro)
Mijn grote vakantie van 2007 heb ik helaas niet via de VK kunnen boeken, ik ga met Vacansoleil en die doet niet mee...
Maar over een poos ga ik naar Mexico met Oad en dat haat mij flink wat korting opleveren.
Zowiezo heb ik begrepen dat ik gratis vakantiekaarten mag weggeven aanfamilie en vrienden, dit heb ik nog niet gedaan....geen idee hoe dat werkt, maar ik raad de vakantiekaart verder aan iedereen aan.
Maar alleen als je er zelf achter staat en anders moet je het gewoon niet doen.

kippie3000
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2007 16:15

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kippie3000 »

Het nieuwe jaar is pas koud begonnen of ik ben ook benaderd door de Vakantiekaart. Ik kreeg een mooi verhaal te horen dat ik een prijs heb gewonnen bij het invullen van een enquette. Ik kreeg GRATIS de vakantiekaart, een dinercheque en nog een hotelbon!! Van Harte Gefeliciteerd mevrouw, met uw prijs! We hoeven het alleen nog maar op te sturen en u zult genieten jarenlange besparing op uw vakantie.
Ik dacht al: waar blijft de bekende adder....en ja hoor, het addertje kwam al snel. "We hebben alleen nog uw bankrekeningnummer nodig, want voor €2,95 verzendkosten ligt uw prijs op de deurmat!"

Een prijs is voor mij gratis en voor niets en niet iets waar ik eerst ff voor moet betalen. Heb dus maar bedankt hiervoor.
Heb direct ff "vakantiekaart" gegoogled en toen kwam ik al gauw hier terecht. Lees veel negatieve berichten hierzo. Kreeg trouwens ook niets te horen over alle voorwaarden zoals ik hier lees. De manier waarop deze kaart aan de man gebracht wordt, kan voor mij niet door de beugel. Laten we gewoon eerlijk blijven, wellicht dat de Vakantiekaart dan een wat positiever imago krijgt.



.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Hoi, ben jij een van de duizenden die alweer benaderd zijn door de V K club, een positief imago ?? Ik dacht het niet. :?

sloper
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 dec 2006 12:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sloper »

Volgens de persoon die ik aan de telefoon kreeg had mijn zoon iets gewonnen. Mijn zoon doet nogal eens ergens aan mee via internet, dus ik geloofde het verhaal, vond het ook wel leuk dat hij iets gewonnen had. Maar al snel begon ze over geld te zeuren, eerste maand was goedkoop, en daarna 75 euro. Toen ik vertelde dat ik al jaren niet op vakantie was geweest omdat me dat te duur was, kreeg ik de reaktie dat ik nu met korting kon gaan. Ach ja, dan kost het nog het nodige. En nu ik dit forum lees vind ik dat ik wel erg beleefd naar de telefoniste ben gebleven. Mijn schuldgevoel naar mijn zoon, tegen zijn prijs heb ik immers 'nee' gezegd, is verdwenen.

angelll
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2007 11:21

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door angelll »

Ook wij kwamen in het bezit van de vakantiekaart. Wij waren wel zo stom om perongeluk in het verkooppraatje te trappen en perongeluk ja gezegd, zonder dat we wisten waarvoor we ja hadden gezegd.

Toch in het bezit van de kaart, gingen we boeken.... ik raad het iedereen AF. Doe goed onderzoek naar anvr/sgr nummers. de reisbureaus die zogenaamd de reis aanbieden zijn niet aangesloten!! en de vakantiekaart zelf ook niet!!!!! gaat er iets mis, kan je na de geld fluiten!!!
Er klopt iets niet aan de vakantiekaart. en als je een reis boekt boven de 500€ betaal je 20€ administratiekosten en kom je uiteindelijk op dezelfde prijs uit als andere reisbureaus.
De mensen bij wie het wel goed is gegaan hebben naar mijn mening geluk gehad, en twijfel dr ook niet aan dat het bij sommige wel goed gaat, maar ben eerlijk 95% zegt NIET DOEN. net als ik!!

mensen niet doen, betaal die 50€ meer en je speelt op save.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

a. je betaalt helemaal niets meer dan bij VK.
b. VK staat voor hun bankroet hoop ik.

sergeP
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 jan 2007 22:30

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sergeP »

Bij degene die de vakantiekaart aanprijzen zit toch wel een steekje los of ze werken zelf bij de vakantiekaart.
Ikzelf ben ook slachtoffer van deze oplichterij, ze maken een bandopname waarin jij aangeeft dat ze eenmalig een bedrag van 2,95 euro van je rekening mogen afschrijven, ik heb toen ja gezegt omdat ik dacht dat mijn vrouw iets had besteld bij de vakantiekaart. Tevens heb ik nog duidelijk aan die operator gevraagt of het alleen om 2,95 ging en ja was het antwoord. Nadat je na een maand pas die bonnen opgestuurd krijgt werd er doodleuk ook nog eens zomaar 75 euro van mijn rekening afgeschreven wat ik natuurlijk gelijk weer heb teruggeboekt. Daarna kreeg ik natuurlijk een aanmaning. Na wat contactwisselingen heb ik per mail een bevestiging dat ik die 75 euro niet hoef te betalen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als nou meer mensen handelen zoals jij dat aangeeft, is het met het leuterverhaal van vakantiekaart zo gedaan.

maurice4298
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2007 10:37

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door maurice4298 »

Yep, mij gebeurde het ook. Voor die 2,95 vond ik het wel prima om een 'gratis' vakantiekaart te krijgen. Moest ik daarna verplicht 75E dokken voor waardebonnen. Zo vaak ga ik nu ook weer niet op vakantie. Heb gebeld met ze dat ik die waardebonnen niet hoef, dus of ze die 75E vriendelijk wilden terugstorten. Nee, ze gingen eerst de bandopname afluisteren. Toen ik vroeg of ik daar een kopie van mocht hebben kon dat opeens niet. Heb ik toch maar het zekere voor het onzekere genomen en bij de bank die 75E teruggevist. VK had het gemerkt en was vriendelijk en wijs genoeg om mijn abonnement te cancelen.

En die enquete? Weet nog steeds niet welke dat was, want die gegevens 'hebben ze niet'.

Dus vanaf nu meteen nee zeggen op deze dingen.

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Ik heb ook de vakantiekaart en men zei tegen mij dat je dat bij alle grote touroperators kunt boeken. Dus niet want ik kan bv bij OAD niet boeken en heb ze een mail gestuurd om het op te zeggen en mijn geld terug te vragen is wel € 60,00. Heb tot op heden toe nog geen bericht gekregen per mail dat het opgezegd is.

Ik ben verders wel goed ingelicht over de kosten e.d. Maar mijn vraag is: Krijg ik mijn geld nog terug? Ik heb alles in november? betaald automatisch. Heb ik hier nog aanspraak op omdat je dus niet bij OAD terecht kunt om de vakantie te boeken.

Graag hierop uw mening en advies.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Wat ik van die kaart begrepen heb is, dat je inderdaad niet rechtstreeks bij b.v. OAD kunt boeken, maar dat je het altijd via hun site moet doen, als je lid bent van VK.

Je kan dus wel een OAD (als OAD meedoet) reis boeken, maar dan alleen via hen en dan krijg je die 5% korting.

Die kosten had je je ook kunnen besparen, door zelf goed te zoeken naar voordelige reizen, die er wel degelijk zijn. Maargoed, ik denk dat je nu niet makkelijk meer van die VK af kunt komen, dus succes ermee!

lizethe
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jan 2007 10:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door lizethe »

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb OAD gemaild om te vragen of ze erbij zijn aangesloten. Dit is niet het geval terwijl je dit wel zag op hun site als info.

Ik ben nu mijn vakantie aan het uitzoeken en kom dus tot de conclusie dat dit niet het geval is. Wat kan ik nu nog doen?

Ik heb ze al gevraagd om dat geld terug te storten want ik kan er niks mee. Is wel € 50,00 en das veel geld als je er niks mee kunt doen. Weet er iemand iets van wat het voor een organisatie is? Het verkoop praatje is leuk maar het klopt dus helemaal niet wat men dus zegt.

Gesloten