LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overbagage transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Op de nos teletekst-site pagina 768 blz. 5/6 staat dat 1 koffer maximaal 32 kilo mag wegen.Zag het toevallig toen in vliegveld Enschede zocht, :lol:

anka
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2005 10:42

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door anka »

Bagage verwerking Twente Airport ?te zwaar, uw koffer krijgt een extra label Heavy dit is verplicht ( Arbowet ) verder het verzoek om bij een volgende vlucht rekening te houden met het gewicht van de bagage.Zit er echt te veel in dan krijgt u de gelegenheid om een aantal zaken uit de koffer te halen en dat wordt bewaart tot u weer terug komt dit kan in het gastvrije en vriendelijke twente.Daarom hopen wij hier dat ONS vliegveld open blijft W

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door layla »

Ik ga nooit meer met Transavia, ben 1 week terug uit Turkije, heenreis met Transavia (gelukkig geen overgewicht in koffers omdat ik daar al eerder ervaringen mee had met hen) maar wel vertraging door kapotte weerradar van het vliegtuig. Terugreis met Onur Air, geen problemen met overgewicht (koffers werden niet eens gewogen!) en geen vertragingen of problemen. Voor mij geen Transavia meer!!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door G7 »

Hier wil ik dan wel even op reageren. Wij zijn ook nog niet zolang terug van een reis naar Turkije met Transavia. Wij hoefden de handbagage, op zowel de heen als de terugweg niet te laten wegen. Heb ik trouwens nog nooit gehoeven. Ook niet bij Martinair.

En ja over Onur Air, is dacht ik al wel genoeg gezegt hier! Die zou waarschijnlijk wel met een kapotte weerradio de lucht in zijn gegaan.

Ik betaal liever een paar tientjes voor mijn eigen veiligheid bij, dan dat ik in een vliegtuig stap, waar geen controle over het gewicht van de bagage en andere details is.

Wij hadden trouwens het geluk, dat wij dit jaar met Transavia gingen vliegen, ipv Onur Air, zonder bij te betalen. Waarom, ben ik nog niet te weten gekomen. Maar wat denk je? :idea:

Har

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door Har »

Ook bij Transavia zetten ze bij zogenaamde Onur in , ondanks je Euro 20 bijbetaling, voornoemde staat in hun voorwaarden.

Alle bagages worden gewogen door alle maatschappijen, middels de dame bij het inschecken :)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door G7 »

Ja Har, alle bagage wordt gewogen, maar NIET de handbagage. Heb ik teminste nog nooit meegemaakt bij welke maatschappij dan ook!

:) De groeten Har! :D

Har

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door Har »

Je hebt gelijk, de handbagage ( max. 5 kg ) werd in het verleden niet gewogen, misschien zijn nieuwe regels van toepassing ?


G7 :) :D

AK

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door AK »

Ook wij zijn net terug van de Griekse eilanden( Kos) met Transavia, maar ook wij hoefden de handbagage niet te laten wegen.

Het was aan boord nog wel steeds erg basic, maar dat even terzijde.

:wink: AK

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door eeliane »

Handbagage wordt niet vaak gewogen alleen als het er vrij groot uitziet en de stewardess vermoedt dat t best wel eens zwaar zou kunnen zijn (je ziet soms mensen zeulen met een TAS), dan wordt het namelijk meegenomen in t ruim en moet je daar dus voor gaan betalen.

nameyer
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2005 15:30

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door nameyer »

Ook wij zijn net terug uit Turkije wij vlogen met Martinair Op de heenreis werden we voor de keus gesteld bij betalen (5kilo teveel)moest ok de handbagage mee wegen(5kilo)dus 10 kilo x 10euro of 94 euro voor een bigseat We hebben voor het laatste gekozen mag je ook nog eens 10 kilo extra per persoon mee nemen maar tot onze verbazing zaten er ook mensen op de bigseat die niets hebben bijbetaald omdat het vliegtuig vol zat Dan voel je je wel in je kuif gepikt :twisted: In mei hebben we met onurair gevlogen en geen probleem gehad nu betaal je al 56 euro meer omdat je met Martinair vlieg en wel problemen :?:
Laatst gewijzigd door nameyer op 19 okt 2005 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door eeliane »

Op de terugreis wordt zo vaak niet de overbagage berekend, alleen als je t wel erg bont maakt, dus dan dus geen Pardon!

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door Mirreke »

Op de terugreis wordt zo vaak niet de overbagage berekend, alleen als je t wel erg bont maakt, dus dan dus geen Pardon!
Maar jij zei dat hij niet gewogen wordt! En dat gebeurd dus wel!
Lees maar:
Quote:

Dat ze op de terugreis niet de bagage wegen komt omdat niemand op zijn vakantiebestemming zijn koffer kan wegen, en trouwens je kan dan ook moeilijk iets achterlaten. En die paar extra bijgekochte spullen dat nemen ze op de koop toe, de meeste nemen mee terug wat ze op de heenvlucht ook meehadden.


PARDON? De koffers worden echt wel gewogen hoor bij de incheck voor je terugvlucht... Want ook daar geld ieder kilootje te veel DOKKEN!!!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door eeliane »

tja als je op de heenweg weet hoeveel je koffertjes wogen!! dan kan je er van op aan dat als je veel koopt op vakantie en dat in je koffer propt je hoogstwaarschijnlijk te veel bagaga gaat hebben. Stop er op de terugvlucht in dat wat er op de heenvlucht ook in zat dan is er dus geen probleem, lijkt mij nogal duidelijk.

Johannes44

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Dat is inderdaad duidelijk en zo waar als een bus!

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door stekel »

Ik las in een reisgids dat golfers een golfbag (tot maximaal 15 kg.) per persoon gratis mag meenemen op vluchten van Martinair en Transavia. Alleen dat golfen heb ik nog niet onder de knie!

Har

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door Har »

Een golgbag , max.15 kg, is toegestaan als je een golfarragement hebt afgesloten, het golfen is een leuk en gezond spelletje, :)

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: overbagage transavia

Ongelezen bericht door stekel »

Dus dan mag je als golfer 35 kg. meenemen! Beetje gek vind je ook niet? groetjes stekel.

Gesloten