LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peter Langhout

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
groenendijka
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 12:58

Peter Langhout

Ongelezen bericht door groenendijka »

Peter Langhout weigert bij een door hen afelaste reis de reisson terug te betalen.
In nov. 2005 een reis geboekt naar het Reuzengebergte op 15 sept. 2006. Een week voor de reis bericht gekregen dat de reis wegens onvoldonde deelname niet door kon gaan. Op mijn verzoek de reissom per giro terug te betalen is tot op heden niet gereageerd.
Zijn er nog meer klanten van PL met hetzelfde probleem?

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door januca »

Bij mij is dit jaar ook een reis van Peter Langhout geannuleerd wegens "te weinig belangstelling".

Ik heb driemaal een mail gestuurd. De laatste was een zeer boze.

Het heeft alles bij elkaar ongeveer een maand geduurd voor ik mijn geld terughad. Ze hebben alles terugbetaald tot op de laatste cent!

groenendijka
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 12:58

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door groenendijka »

Ondanks eerdere verzoeken (tot 5 maal toe) en vier maal toezegging van Peter Langhout het reisgeld van de gecancelde reis naar het Reuzengebergte van 15 september terug te boeken nog steeds ons geld niet terugontvangen. Een medereizigster die eveneens de reis naar het Reuzengebergte geboekt had heeft na diverse (en ook wel boze) telefoontjes per spoedopdracht wel haar geld terug. Een manier van werken die te denken geeft over de reisorganisatie Peter Langhout.
In overleg met de media hebben we besloten week 41 af te wachten. Volgens de laatste berichten zou dan alles worden overgemaakt echter we hebben weinig vertrouwen in de goede afloop.

vlasje22
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2006 17:41

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door vlasje22 »

Bij ons ook een reis naar het reuzengebergte op 15 sept. geannuleerd
wij hebben ook contact gehad en tot nu toe ook niets overgemaakt gekregen. Wij wisten 22 augustus dat de reis wegens te weinig animo niet doorging.
Ze beloofde het in week 40 het geld overmaken maar heb er weinig vertrouwen in

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door Laurent »

bij veel reisburo,s betaal je de laatste 40 % pas in de laatste week, is dat bij PL anders geregeld.

Ik kreeg vandaag hun najaar-winter prospectus omgevraagd binnen met een acceptgiro kaart voor euro 4,95 , ???? :?

groenendijka
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 12:58

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door groenendijka »

Laurent,
Bij Peter Langhout moet je zes weken voor vertrek alles betaald hebben. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze zes weken voor een reis nog niet weten of een reis wel, dan niet, door kan gaan.
Ookik heb een brochure ontvangen met een accept van 4,95.
Natuurliujk nooit betalen voor ongewenste post toezending.
A. Groenendijk

leen dorreman
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2006 12:03

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door leen dorreman »

Peter langhout reizen
De reis van 11 september naar parijs ging niet door.
Hiervan kreeg ik 3 weken daarvoor al bericht.
Na overleg zou men de reisom terug storten maar het gebeurde niet.
Ik heb vele malen met de reisorganisatie gebeld waarbij zij allerlei beloften doen maar het geld terug storten is er tot op dit moment niet bij.
Je wordt gewoon in de maling genomen.
Het is de hoogdte tijd dat hier wat aan gedaan wordt.

nana1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2006 10:26

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door nana1 »

kreeg vandaag tot 2x maal toe een reisgids van peter langhout met acceptgiro bedrag 4,95.
nooit besteld zomaar gekregen.
is dat bekend bij peter langhout doen die dat vaker op zo,n manier?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door Laurent »

Lees voorgaande reacties.

De acceptgirokaart is inmiddels in de prullenmand beland :D

Kvo30
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2006 20:26

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door Kvo30 »

Ik heb hetzelfde verhaal. 15 september zou ik een weekendje naar Dusseldorf gaan met Peter Langhout. Ik kreeg eind augustus te horen dat de reis niet doorging vanwege te weinig deelname. Ik heb er toen voor gekozen om geen andere reis te boeken maar om mijn geld terug te krijgen. Ik kreeg netjes een creditnota maar het geld werd niet terug gestort. Ik heb nu al 3 keer telefonisch contact gehad met Peter Langhout en al een aantal keer geemailt maar tot heden toe nog steeds niets gehad. Er worden allerlei beloften gedaan die niet worden nagekomen. Zo zou ik worden teruggebeld maar op dat telefoontje zit ik nu nog te wachten. Het geld zou met spoed worden overgemaakt enz. enz.
Mijn moeder heeft precies hetzelfde verhaal. Zij zit echter nog langer op haar geld te wachten. Zij zou 25 augustus naar Italie gaan met Peter Langhout. Ze kreeg begin augustus te horen dat haar reis niet doorging en kreeg net als ik netjes een creditnota maar heeft ook nog steeds geen geld terug gehad. Ook haar werden allerlei beloften gedaan die niet werden nagekomen.
Wij zijn een beetje ten einde raad. Ikvraag me af hoe we ons geld terug kunnen krijgen want dit schiet niet op. En nu hebben ze er bij Peter Langhout ook nog eens een 0900-nummer van gemaakt wat je moet bellen a 10 cent per minuut. Voorheen was dat ook nog gratis. Bellen helpt niet, emailen niet....
1 ding weet ik zeker ik boek nooit meer bij Peter Langhout!

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door fonie »

Ik heb hetzelfde verhaal. 15 september zou ik een weekendje naar Dusseldorf gaan met Peter Langhout.
Misschien is het beter uw liefdesleven met Peter Langhout voor u zelf te houden. Maar ik begrijp dat Peter het niet zo nauw neemt in het dagelijks leven 8)

Sterkte met uw vriendschap :roll:

wilsp
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2006 21:27

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door wilsp »

Beste forumleden,

Zo hebben wij op 13-02-2006 geboekt voor 6 personen 4 dagen Disneyland Parijs.
Ik kreeg daarop een dag daarna de boeking thuis maar er werd meteen bijvermeldt dat er problemen waren bij Langhout ivm intrekking SGR, maar reisbureau Annasol in Den Haag had de reis overgenomen omdat deze wel over de SGR garantie beschikte.
Ik mooi aan mijn verplichtingen voldaan met de betalingen en alles overgemaakt aan Annasol, maar op 20 September kreeg ik een brief van Langhout dat de reis niet door kon gaan ivm met niet voldoende deelnemers voor deze reis en/of ik meteen contact wilde opnemen voor te kijken voor een andere reis of vertrekdatum.
maar een goed alternatief konden ze ons niet geven omdat ik de reis had geboekt voor in de herfstvakantie ivm kinderen.
Dus heb ik de reis geannuleerd en de dag daarna kreeg ik een creditfactuur thuis gestuurd.
Maar omdat er op 9 Oktober nog niets was terug gestort nam ik contact op met Langhout. Ze zouden mijn binnen 24 uur terug bellen.
Maar niets gehoord!!! Dus weer terug gebeld a 10 cent per minuut.
Je krijgt dan de zogenaamde administatie maar voor alles wat je vraagt
krijg je geen antwoord, want ze zullen weer binnen 24 uur terug bellen.
Maar ik ben niet gek ik naar reisbureau Annasol gebeld want tenslotte heb ik daar verder zaken meegedaan. Want tot op heden heb ik geen brief ontvangen dat Langhout de reis weer over heeft genomen.
Van Annasol heb ik nu te horen gekregen dat zij(Annasol) en Langhout in een juridische strijd zijn verwikkeld en dat er zeker niet voor 1 December terugbetallingen plaatsvinden.
Maar ik heb zwaar moeten sparen om met de kinderen op reis te kunnen gaan en weet niet meer hoe verder, want je staat met de rug tegen een hele hoge muur.
Wie weet nog wat ik er tegen kan doen en wat doet eigenlijk de SGR tegen deze praktijken?

Groetjes wilsp

grootvader
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door grootvader »

Wel beste mensen,
dan is er maar 1 manier, schakel zelf een incassobureau in.
Een naar mijn ervaring hele goede is;
Nedincasso die werkt op No cure-No pay en zelfs bij niet slagen is de uiteindelijke rekening niet hoger geweest dan 25 euro.

Nedincasso
E-mail: [email protected]
of Postbus 95
6800 AB Arnhem
-----------------
Nieuwe Stationsstraat 10 (gebouw WTC)
6811 KS Arnhem
tel: 023-3724404
fax:023-3724508

Vergeet niet eerst Peter Langhout eerst per aangetekende brief (met bericht van ontvangst) aansprakelijk te stellen en dat alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten voor rekening van Peter Langhout zal komen voor het niet spoedig overmaken van de aan u verschuldigde som.

De Vrije Vogel

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door fonie »

U bent de vaste maat van Peter :shock:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door G7 »

Een hele goede suggestie van je grootvader. Ik vraag me alleen af, klopt dat netnummer wel? Arnhem is toch 026?

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door fonie »

Het wordt vanzelf doorgeschakeld G7 er groeien dit jaar veel e ikels aan de bomen :o

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door G7 »

Die jij moet rapen, neem ik aan?

Maar toch bedankt voor je uitleg! :P

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door rene112 »

nou nou nou ze worden all bang hoor bij langhout
denk je nou echt dat het helpt ik geloof er geen bal van

groenendijka
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 12:58

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door groenendijka »

ONGELOOFLIJK!
DAT PETER LANGHOUT EEN PEPERDURE ADVERTENTIE OP TV DURFT TE LATEN VERTONEN TERWIJL DE DOOR HEN GEDUPEERDE REIZIGERS HUN REISGELD NIET TERUGONTVANGEN. DE MEESTAL ZUURVERDIENDE CENTEN, WAARMEE EINDELIJK DE ZO LANG GEWENSTE VAKANTIE KON WORDEN GEBOEKT. OM DAN TE HOREN DAT DE REIS NIET DOORGAAT VANWEGE TE WEINIG DEELNAME EN DE MENSEN HUN GELD NIET TERUGKRIJGEN IS WEL HEEL ERG ONFATSOENLIJK.

leen dorreman
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 okt 2006 12:03

Re: Peter Langhout

Ongelezen bericht door leen dorreman »

Na vele telefoontjes en een hele boze brief aangetekend verzonden kon ik mijn ogen niet geloven dat na 2 maanden ploeteren het reisgeld
vandaag op mijn rekening is teruggestort.
Nu nog een serieuze exuus brief met de vraag wat het mij allemaal extra heeft gekost met de mededeling dat dit ook vergoed gaat worden, maar ja dat zal wel te veel gevraagd zijn

Gesloten