LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Tja, ik ben zo gecharmeerd van de RIU keten en alleen de TUI biedt deze hotelketen aan. Ik moet dan wel vliegen met Arke-Fly en daar heb ik niet zo'n behoefte aan.

Ik wil komende winter naar de Caribiën. Is Arke-Fly te omzeilen? Om moet ik kiezen voor een andere equivalente hotel-keten? Wie kan mij dan een goede adviseren?

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door cvp »

Is het hotel wat je wilt niet te boeken via internet ?
Als dat het geval is kun je zelf je luchtvaartmaatschappij kiezen.

Succes.

cvp

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door Nadine »

Riu is van Tui. dus ik denk dat het lastig zal worden om Arke Fly te omzeilen

cura
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:14

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door cura »

Hoi Globetrotter,

je kunt ook gewoon met KLM of Martinair naar veel bestemmingen in de Caribbean, geen probleem. Dit kan bijvoorbeeld via Oad, hebben wij ook gedaan een aantal jaar geleden!

Searcher
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 nov 2004 21:58

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door Searcher »

Vertrek vanaf dusseldorf dus boeken bij een Duits Reisburo is misschien een mogelijkheid.
Kijk eens bij www.reise.nl

luis in de pels
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2006 12:49

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door luis in de pels »

globetrotter, riu is een franchiseketen van hotels opgericht door de familie riu uit spanje vanwege marktvergroting en een afzetmarkt hebben zij samen met tui een nieuw bedrijf opgericht. hoe lang ze nog zullen samengaan is een tweede aangezien tui voor 250 miljoen euro gaat bezuinigen. in de antillen zijn genoeg gelijkwaardige hotels die los te boeken zijn en een vlucht is ook los te krijgen. stuur een mail naar
[email protected] met je vragen e.d. en je krijgt zsm antwoord

Beer2
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:51

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door Beer2 »

RIU id een samenwerkingsverband van TUI maar deze zal nooit eindigen ze zijn als het ware verbonden met elkaar. Ondank eventuele bezuinigingen van TUI ( welk er niet hoeven te komen). Je kan het riu hotel bij tui los boeken en via martinair erheen vlioegen. Of je boekt je reis bij Jet Air of TUI duitsland. Zij hebben dezelfde samenwekringsverband met riu maar vliegen met andere luchtvaartmaatschappijen. gewoon naar het reisbureau gaan en dan komt het goed.

ramonasbreuk
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2006 23:57

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door ramonasbreuk »

Inderdaad vanaf Duitsland vertrekken zou een optie zijn. Hapagfly, Air Berlin, LTU of Condor vliegt je vanaf alle Duitse luchthavens naar de bestemmingen waar je naartoe wilt... full service (alle alcoholvrije drankjes en maaltijden inbegrepen!).

Het allerbeste is, om even over de grens in Duitsland te kijken, aangezien dat vaak behoorlijk in prijs kan schelen. Zelfs als dezelfde reisorganisaties ook in Nederland worden aangeboden, is boeken over de grens vaak een betere optie (er worden geen reserveringskosten e.d. gerekend).

vertmaori
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 nov 2003 15:12

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door vertmaori »

Waarom niet met ArkeFly vraag ik me dan af. Ik heb er nu diverse keren mee gevlogen. Moet concluderen dat ArkeFly meer waar voor z'n geld biedt dan MartinAir en Transavia.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door sprookje »

in belgie hebben wij jetair van de tui groep.bij ons is jetair marktleider en bied een zeer goede service,als je niet via duitsland gaat zou ik zeker jetair overwegen.hoe komt het dat er zo een verschil is in de tui groep als je nederland en belgie vergelijkt?

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door diepezucht »

Natuurlijk Vertmaori.

Daarom is Arkefly eergisteren door de reisagenten met grote meerderheid gekozen tot beste chartermaatschappij van NL. Wat was het? 12% van de stemmen tegenover 68% voor Martinair? :twisted: :twisted:

Alle slechte dingen die je de laatste maanden hoort over HI/Arke zijn bijna allemaal terug te leiden tot ArkeFly, dat nog altijd worstelt met z'n AirHolland (I, II en III) en HollandExel verleden.

Komt wel goed, maar het duurt even.

LJFrankenstein
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2005 12:58

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door LJFrankenstein »

Beste Diepezucht,

Voor de volledigheid zal ik volledige uitslag even noemen.....

1. Martinair (68%), 2. ArkeFly (12%), 3. Transavia.com (10%), 4.Air Berlin (3%). ArkeFly dus toch al boven Transavia !. En dat terwijl Transavia toch nog veel charters vliegt !

Ik deel dus de mening van vertmaori !

Groeten,
LJFrankenstein !

JaN-iCe
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2007 10:52

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door JaN-iCe »

Hoi hoi ik loop zelf stage bij tui nederland
en toevallig zit ik op de afdeling caribbean!

en je kunt ook met de klm vliegen naar de caribbean
dat bieden wij ook aan!
dus je hoeft niet persé met arkefly

en bovendien kun je bij ons ook alleen de accommodatie los boeken en zelf je vlucht regelen!


arke.nl dacht het wel! :D

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door diepezucht »

LJ, in diezelfde verkeizing is Trans weer wel verkozen tot beste LowCost maatschappij, en dat zijn ze nu eenmaal tegenwoordig.


Jan, can you spell S-P-A-M?

kajuki
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2007 20:18

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door kajuki »

Is geen probleem om alles los te boeken. Ik doe dit al jaren via Duitsland. Complex los via het reisbureau en vervolgens de vlucht.

JaN-iCe
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2007 10:52

Re: RIU-hotel zonder Arke-Fly, kan dat??

Ongelezen bericht door JaN-iCe »

als ik weet om welk riu hotel het gaat en voor welke datum wil ik wel voor je de prijs nakijken?

Gesloten